Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6529 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

טוב מכיוון שזאת הפעם ראשונה שאני מתקין מערכת / יש לי רעשי אלטרנטור אני צריך עזרה קלה במציאת הגורם

 

המערכת כולה הותקנה על ידי ולא זכורה לי בעייה דומה בהתקנה הקודמת ( אותם רכיבים בדיוק )

אך יכול להיות שהחיווט פשוט ניזוק או משהו כזה

 

קודם כל מידע על המערכת :

3-way אקטיבי מקדימה + סאב , 2 מגברים , קרוס אקטיבי ואקולייזר - רכיבים ספציפיים מצויינים בחתימה

החיווט מתבצע עם כבל 8 גייג' שרץ מהמצבר ומתפצל בסוף ל2 המגברים ( כן אני יודע מומלץ 4 גייג' אבל זאת לא הבעייה 100 אחוז )

מגבר קלריון - מגביר מידים וטוויטרים

מגבר spl - מגביר מיד-וופרים ( סרווין ווגה ) וסאב בגישור

מינוס של המגברים מחובר ביחד למושב אחורי - נקודה טובה

מגברים מחוברים למושב האחורי בלי שום חוצץ - כלומר הארקה של כל אחד מהמגברים גם בגוף

מתח ורימוט לרדיו-דיסק + אקולייזר + קרוס - משותפים ( כן אני יודע שכדאי להפריד אבל לא הייתה בעייה בהתקנה הקודמת אז לא תיארתי שתהיה בעייה פה - אני לוקח את זה כאופציה לגורם )

מקור שמע - מהhu רץ כבל rca לאקולייזר - מהאקולייזר לקרוס - מהקרוס 4 rca למגברים

כבל מתח רץ מצד שמאל של הרכב

כבלי rca רצים מצד ימין של הרכב

 

הרעשים הם רעשים מאוד חלשים ששומעים מהטוויטרים ( יש אפשרות שגם מהמידים אבל בגלל שהגיין שלהם די סגור אולי לא שומעים - אני אוודא מחר בבוקר )

כלומר מהמגבר של קלריון

רעשים של תיקתוקים כאלה

מנוע מכובה - אין רעשים , מנוע דלוק - קיימים רעשים

טורים עולים - רעש לא מתגבר אלא התיקתוקים מגבירים מהירות

הווליום של הרדיו דיסק לא משפיע על הווליום של הרעשים - מופיעים גם בווליום 0 לא משנה באיזה mode אפילו

הווליום של האקולייזר גם לא משפיע על הרעשים

כלומר הסורס לא קשור לנושא..

 

דברים שניסיתי ומה שקרה :

1.ניתוק rca אינפוט לקרוס - רעשים קיימים - כלומר זה קורה מרמת הקרוס והלאה

2.ניתוק rca טוויטרים מהקרוס - רעשים נפסקים ( מן הסתם )

3.ניתוק rca מידים מהקרוס - רעשים נפסקים - נקודה למחשבה ( הטוויטרים עדיין מחוברים )

4.מצבים 2+3 מהמגבר עצמו - אותו הדבר

 

כלומר רק שילוב של 2 כבלי הrca ביחד יוצר את הבעייה

כמובן ניסיתי לחזק ולחבר שוב הכל ועדיין זה קורה ( אני אנסה שוב גם מחר בבוקר )

 

אני צריך עזרה בכיוון של מה עוד לבדוק ואיך לבודד את הבעייה ולמצוא את הגורם

הרעשים הם לא בלתי נסבלים הם ממש חלשים אבל אני לא רוצה פגיעה לאורך זמן במערכת אז אני מעדיף למצוא את הגורם ולנטרל אותו...

 

למישהו יש רעיונות?

 

תודה רבה לעוזרים ,

אופיר

HeadUnit : Car-Pc | Processor : JBL MS-8 | Front Stage : Woofer - Mpyre 65M , Mid - Dayton RS100-4 , Tweeter - Tang-Band Ceramic 25-1719S | Subwoofer : Hertz HX250D | Amplifiers : A/D/S PQ10 , Hifonics Olympus XI , SPL AB03445 | Wiring : KnuKonceptz , Sommer , Neutrik |

פורסם

אם אני מבין נכון את התיאור שלך, הרי שאם אתה "תעקוף" את הקרוס, הרעשים יעלמו.

 

בדוק זאת ואם אכן יעלמו, יש לבדוק את הנקודות הבאות:

 

להזיז את הקרוס הצידה/קדימה/אחורה , ולבדוק אם רמת הרעש משתנה.

 

אם אין בכלל שינוי, לבדוק מתחים תקינים עם וולטמטר,גם מינוס גם פלוס,

לבדוק שאין נקודות "מקבילות" בין הRCA לחוטי המתח והפיקוד לקרוס, לנסות להזיז חוטים.

אם לא עוזר:

לנסות לשנות נקודת מינוס, ורצוי קצרה ככל שניתן לצורך הבדיקה, לחילופין, מינוס משותף למגבר, לחילופין מינוס משותף למגבר

אם עדיין לא עוזר, לנסות להזין מתח פלוס ממקור אחר.

 

בכל מקרה, כל זאת (ויש עוד בדיקות שלא פרטתי) בתנאי שאם "עוקפים" את הקרוס, אין רעשים.

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

תודה דני

אחרי שהפכתי את האוטו מצאתי את הגורם המעצבן ( ומוזר מאוד )

הקרוס ממוקם מקדימה ומסתבר שהכבלי rca עברו מתחת לדשבורד ליד כבל מתח שגרם לצרות האלה

מה לא עשיתי לפני שמצאתי אותו - פירקתי מינוסים , מגברים , הכל עד שבטעות הזזתי משם וראיתי שנעלמו הרעשים ( כזה מעצבן )

טוב עכשיו רק נשאר למצוא איך להעביר אותם אחרת או לבודד את הרעש

 

תודה לעוזרים ( עוזר :) )

HeadUnit : Car-Pc | Processor : JBL MS-8 | Front Stage : Woofer - Mpyre 65M , Mid - Dayton RS100-4 , Tweeter - Tang-Band Ceramic 25-1719S | Subwoofer : Hertz HX250D | Amplifiers : A/D/S PQ10 , Hifonics Olympus XI , SPL AB03445 | Wiring : KnuKonceptz , Sommer , Neutrik |

פורסם

יש חוק בעברת כבלים ברכב : מתח בצד אחד וRCA בצד השני.

אצלי היתה בעיה דומה בגלל קירבה של משאבת דלק לrca ראשים.

בעיה נפתה ע"י הרחקה ממקור הראש.

חפיפה של rca וכבל מתח בנקודה אחד לא מעבירה ראש אלטרנטור, אך הרצה של שני כבלים הלן לאורך מספר סנטימטרים כן יוצרת החלפת חלקקים אלקטרונים בינהם.במיוחד בכבלים הזולים ללא בידוד.

הגב איזה רכב זה?

אולי תמצא חור אחר בקיר האש?

שששששששששש

אני במעקב!!!!!!!

פורסם

אורי, קוראים לזה השראות :p

 

לא החלפת חלקיקים:)

 

אם זה היה מחליף חלקיקים, זה לא היה טוב

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם
יש חוק בעברת כבלים ברכב : מתח בצד אחד וRCA בצד השני.

אצלי היתה בעיה דומה בגלל קירבה של משאבת דלק לrca ראשים.

בעיה נפתה ע"י הרחקה ממקור הראש.

חפיפה של rca וכבל מתח בנקודה אחד לא מעבירה ראש אלטרנטור, אך הרצה של שני כבלים הלן לאורך מספר סנטימטרים כן יוצרת החלפת חלקקים אלקטרונים בינהם.במיוחד בכבלים הזולים ללא בידוד.

הגב איזה רכב זה?

אולי תמצא חור אחר בקיר האש?

אוקי או שאתה לא קראת טוב או שאני לא הסברתי טוב

אין חפיפה של הכבל מתח ( של המערכת ) לבין הrca

כבל המתח עובר בצד שמאל , כבלי הrca עוברים בצד ימין - אין ביניהם נקודת חפיפה אחת חוץ מקרבה במגברים

הרעשים נוצרו מכבל של הרכב שעובר מתחת לדשבורד מצד ימין - שם הרצתי את כבלי הrca..

הכבלים הם לא כבלים זולים ( לא איכותיים במיוחד אבל לא זבל סיני ג'נרי ) - כבלים של רוקפורד

 

מקווה שההסבר עכשיו יותר מובן

איזה חומר בידוד אפשר לשים כדי לחצוץ ביניהם ?

כי כנראה שאין לי ברירה אלא להעביר אותם שם וניסיתי פלסטיק ועדיין יש השראה..

 

והרכב הוא דיאטסו סיריון 2007

HeadUnit : Car-Pc | Processor : JBL MS-8 | Front Stage : Woofer - Mpyre 65M , Mid - Dayton RS100-4 , Tweeter - Tang-Band Ceramic 25-1719S | Subwoofer : Hertz HX250D | Amplifiers : A/D/S PQ10 , Hifonics Olympus XI , SPL AB03445 | Wiring : KnuKonceptz , Sommer , Neutrik |

פורסם

העברה כבלים לצדים נגדיים אמורה לפתור את עניין האשראות (כבל של רכב גם מעביר מתח).

ליפוף של נייר אלומיניום+ערקה לשילדה מסביב לrca יכולה (באופן לא בדוק) למנוע אשראה .

הגב לrca של רוקפורד אין בידוד (לפי שראיתי בגרסאות רגילות שלהם).

שששששששששש

אני במעקב!!!!!!!

פורסם
העברה כבלים לצדים נגדיים אמורה לפתור את עניין האשראות (כבל של רכב גם מעביר מתח).

ליפוף של נייר אלומיניום+ערקה לשילדה מסביב לrca יכולה (באופן לא בדוק) למנוע אשראה .

הגב לrca של רוקפורד אין בידוד (לפי שראיתי בגרסאות רגילות שלהם).

 

תודה אחי הסתדרתי :)

פשוט העברתי אותם מתחת לשטיח רצפה במקום למעלה לכיוון הדשבורד וזה יצא מצויין

 

תודה שוב על העזרה :)

HeadUnit : Car-Pc | Processor : JBL MS-8 | Front Stage : Woofer - Mpyre 65M , Mid - Dayton RS100-4 , Tweeter - Tang-Band Ceramic 25-1719S | Subwoofer : Hertz HX250D | Amplifiers : A/D/S PQ10 , Hifonics Olympus XI , SPL AB03445 | Wiring : KnuKonceptz , Sommer , Neutrik |

פורסם
.........יש לבדוק את הנקודות הבאות:

 

להזיז את הקרוס הצידה/קדימה/אחורה , ........ לנסות להזיז חוטים.

........

דני

 

אז בין שלל ההצעות, היו גם המתאימות, כולן התייחסו לסביבה הקיומית והחשמלית של הקרוס.

 

מברוק.

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

×
×
  • תוכן חדש...