Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ליסינג - הסוף ?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7286 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

השמועות והכתבות הולכות ומתרבות,

הכוונה היא להעלות את שווי המס עבור רכבי הליסינג,

למשל, במקום 1330 ש"ח (דרגה 2), נשלם מעל 3,000 ש"ח.

 

1. האם מישהו יכול לעדכן לגבי הסטטוס הרישמי הנוכחי של הנושא, איפה בדיוק הוא עומד ?

2. במצב של העלאת השווי, האם לדעתכם אפשר יהיה להחזיר את הרכב לחברת הליסינג, ללא קנס ?

 

תודה.

פורסם

לגבי 2 -

 

כתוב לך בחוזה משהו על כמות הכסף שהמדינה לוקחת, או רק על הכסף שאתה צריך לשלם לליסינג ?

כי אם לא מוזכר שם הסכום שהולך למדינה, אין לך קייס להחזיר את האוטו.

פורסם

שמועות זה שמועות.

לדעתי הסיכוי שיעלו את השווי עד הסוף (כלומר לאיזור 3000) - נמוך. חברות הליסינג לא יתנו לה לקרות, זה יהרוג את השוק.

הרבה יותר סביר מהלך בסגנון מה שהיה במרץ 2005, כלומר העלאה פתאומית של כמה מאות שקלים בלבד, בהתראה אפסית או פחות מכך (בזמנו הודיעו כמה ימים לפני סוף החודש, עם תוקף רטרואקטיבי לתחילת החודש)

 

אם יש חשש משמעותי מהעלאת השווי (כלומר עומדים על מדרגת מס גבוהה ולא עושים מספיק ק"מ כדי להצדיק רכב ליסינג בתרחיש של מיסוי גבוה) - רצוי להימנע מהתחייבות ארוכת טווח ולנסות לקבל רכב ליסינג "משומש" של עובד שעזב או יוצא מהסדר הליסינג, ואז ההתחייבות היא רק השארית שנשארה.

אפשר גם לנסות לקבל רכב באחת העסקאות קצרות הטווח (6 חודשים, שנה, 18 חודש, יש כל מיני) - אבל המחיר קצת גבוה.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

לפני בערך שבועיים (+-, אני מאבד תחושת זמן בחופש) הופיע בדף הראשון של "כלכלה" שהאחראי על רכבי הליסינג של הכנסת (מטעם חברת שלמה SIXT) פועל "מבפנים" לשכנע את האנשים "החשובים" נגד התוכנית

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

איפה זה עומד כרגע?

לפי מדורי הכלכלה לא יקרה כלום לפני ינואר 2007 וגם אז כניראה שהשינוי, אם יתרחש בכלל יהיה הדרגתי.

למי שיש כרגע רכב ליסינג לא הייתי מחזיר.

למי שצריך לקבל החלטה, כמו ש WIL כתב, כדאי לנהוג במשנה זהירות.

עם זאת, מי שעושה קילומטרז' גבוה, כזה שגם בשווי של 3000 ש"ח משתלם לו להחזיק את הליסינג, אין לו לדעתי מה להתלבט.

פורסם
לפני בערך שבועיים (+-, אני מאבד תחושת זמן בחופש) הופיע בדף הראשון של "כלכלה" שהאחראי על רכבי הליסינג של הכנסת (מטעם חברת שלמה SIXT) פועל "מבפנים" לשכנע את האנשים "החשובים" נגד התוכנית
חבר - תתעורר.

בוא ואתן לך קצת טריוויה:

שלמה SIXT - שלמה מגיע מהשם שלמה שמלצר, אותו תמצא ברשימת 10 האנשים הכי משפיעים בכלכלה הישראלית, חברת סיקסט מנוהלת בידי בנו אסי שמלצר.

שלמה כמו כן מחזיק בכ-50 אחוז ממספנות ישראל. לבנאדם יש הון עצמי של מיליונים אם לא מיליארדים, ואחזקות אחרות כמו סיקסט, אפקון ועוד כמה.

את כל ההשפעה שהוא צריך כבר יש לו, הוא לא צריך "מישהו מבפנים".

 

 

אלעד

פורסם

סביר להניח שתהיה עליה בשווי השימוש, אך היא תהיה מתונה ותפרס לאורך תקופה ארוכה.

 

(בדיוק כמו שקרה למחיר הסולר...:x)

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

עזבי שמועות. תמתיני לידיעות רשמיות בנושא, מה שאין כרגע.

חברי הכנסת, עם מכוניות בליסינג תפעולי, לא ממהרים לכרות את הענף עליו הם יושבים.

 

דניאל

MCS 2008

פורסם
חבר - תתעורר.

בוא ואתן לך קצת טריוויה:

שלמה SIXT - שלמה מגיע מהשם שלמה שמלצר, אותו תמצא ברשימת 10 האנשים הכי משפיעים בכלכלה הישראלית, חברת סיקסט מנוהלת בידי בנו אסי שמלצר.

שלמה כמו כן מחזיק בכ-50 אחוז ממספנות ישראל. לבנאדם יש הון עצמי של מיליונים אם לא מיליארדים, ואחזקות אחרות כמו סיקסט, אפקון ועוד כמה.

את כל ההשפעה שהוא צריך כבר יש לו, הוא לא צריך "מישהו מבפנים".

 

 

אלעד

ועם כל זה אתה במקומו היית מתקשר ישירות לח"כים?

ואם לאחד מהם (מספיק אחד, לא יותר) יש הקלטה של השיחה?

שווה מבחינתך את הנזקים? לא

אז שולחים מישהו אחר, שגם ככה נמצא בכנסת, וגם ככה נמצא במגע עם הח"כים, לעשות את העבודה השחורה.

ומן הסתם הח"כים ידברו בצורה הרבה יותר פתוחה עם בנאדם מוכר (= הסוכן המוצב בכנסת), מאשר עם בנאדם לא מוכר (ברמה האישית), שיש לו אינטרסים ברורים והשפעה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

לאט, מהר, בהדרגה או בזאפטה אחת, כל זה לא ממש משנה, משרד האוצר יעשה סדר בביזיון הזה שנקרא ליסינג, וכל המקדים, הרי זה משובח (וסליחה מכל אלה שנהנים מהליסינג שמונהג כיום).

WIL - הסיכוי לא אפסי, הסיכוי גבוה מאוד.

זה לא יהרוג את השוק אבל השוק יצתרך להתיעל...

* אולי כבר לא יהיה דלק ללא הגבלה אלא רק עפ"י חישוב הדרך לעבודה וחזרה.

* אולי הביטוח יהיה רק לעובד ולא כל דרדק זב חוטם יוכל לנהוג 700 ק"מ לכל כיוון באוטו כדי לראות אם הוא שכח את האור דולק בשירותים.

* אולי על כל תאונה ידרש הנהג להשתתפות עצמית ואנשים יפסיקו לעשות את מעלה נח עם מזדה 3.

* ואולי בכלל יפסק הנוהג הבזוי הזה ולא כל מנקה חדר מדרגות בבית יד לבנים יקבל אוטו צמוד.

קח כסף, תעשה איתו מה שאתה רוצה, אבל עזבו במנוחה את הנוהג הזה של אוטו "חינם" כי זאת הטבה לך, אבל זאת פגיעה בכל האחרים.

 

יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
לאט, מהר, בהדרגה או בזאפטה אחת, כל זה לא ממש משנה, משרד האוצר יעשה סדר בביזיון הזה שנקרא ליסינג, וכל המקדים, הרי זה משובח (וסליחה מכל אלה שנהנים מהליסינג שמונהג כיום).

WIL - הסיכוי לא אפסי, הסיכוי גבוה מאוד.

זה לא יהרוג את השוק אבל השוק יצתרך להתיעל...

* אולי כבר לא יהיה דלק ללא הגבלה אלא רק עפ"י חישוב הדרך לעבודה וחזרה.

* אולי הביטוח יהיה רק לעובד ולא כל דרדק זב חוטם יוכל לנהוג 700 ק"מ לכל כיוון באוטו כדי לראות אם הוא שכח את האור דולק בשירותים.

* אולי על כל תאונה ידרש הנהג להשתתפות עצמית ואנשים יפסיקו לעשות את מעלה נח עם מזדה 3.

* ואולי בכלל יפסק הנוהג הבזוי הזה ולא כל מנקה חדר מדרגות בבית יד לבנים יקבל אוטו צמוד.

קח כסף, תעשה איתו מה שאתה רוצה, אבל עזבו במנוחה את הנוהג הזה של אוטו "חינם" כי זאת הטבה לך, אבל זאת פגיעה בכל האחרים.

 

יניב

אני מסכים שנוצר פה עיוות בשוק הרכב קבוצה אחת נהנת ממנו והשניה סובלת.

 

רק מוזר לי קצת שמנסים לייקר עלויות של הראשונים במקום להוזיל עלויות של האחרונים.

 

למה שהאוצר לא יפתח תכנון מס שיוזיל רכבים למחזיקים פרטיים ויסגור את העיוות בנקודת איזון נמוכה יותר.

 

 

שיהיה ברור אני לא נהנה מליסינג וגם לא אהנה בזמן הקרוב.

רונין-רוכב ללא אופנוע

פורסם
אבל עזבו במנוחה את הנוהג הזה של אוטו "חינם" כי זאת הטבה לך, אבל זאת פגיעה בכל האחרים.

יניב, אני אשמח אם תסביר איך זו "פגיעה בכל האחרים".

 

אגב, האוטו אינו "חינם". יש את אלו שמשלמים את שווי המס (קבוצה 2 - מס על 1300 ש"ח)

ויש את אלו שמקום עבודתם אינו מסבסד את הרכב והם משלמים קרוב ל-3000 ש"ח מהברוטו.

תלמדו קצת את הנושא ואז תגיבו. להתלהם זה תמיד קל.

 

דניאל, מחזיק גם רכב ליסינג מסובסד (משלם את שווי המס) וגם רכב פרטי.

MCS 2008

פורסם

אני לא מבין באמת מה הקטע .. אני עובד עם האוטו שלי.. מצידי שלא יתנו לי רכב.. אבל אז אני לא אוכל לעשות את עבודתי שדורשת ממני להגיע למקומות בכל הארץ ..

 

אני משלם 1330 ש"ח למס .. אני לא מבין למה הבכי הזה.

פורסם

הפתרון הטוב היה להשוות את התנאים גם לאללה שמחזיקים רכב פרטי, קרי, עלות תחזוקת רכב פרטי בישראל נקייה ממס.

 

הפתרון הרע היה להשאיר את המצב כמו שהוא עכשיו, מצב הפלייתי שהיחידים שמרוויחים ממנו באמת הן חברות הליסינג.

 

בסופו של דבר ההפרש בכסף בסוף החודש לא גדול בין רכב ליסינג לרכב פרטי (כשהעובד משלם את עלות הליסינג.) ושלא תבינו לא נכון, אמור להיות הפרש כי ההוצאה מוכרת במס , אבל את ההפרש הזה גורפות חברות הליסינג לכיסם על חשבון מי שמשלם על האוטו ועל חשבון ההקלה במס ובגלל זה זה צריך להיפסק !

פורסם
אני לא מבין באמת מה הקטע .. אני עובד עם האוטו שלי.. מצידי שלא יתנו לי רכב.. אבל אז אני לא אוכל לעשות את עבודתי שדורשת ממני להגיע למקומות בכל הארץ ..

 

אני משלם 1330 ש"ח למס .. אני לא מבין למה הבכי הזה.

ששאלה פשוטה, אתה מעדיף שהרכב לא יוצמד אליך ולא תיסע איתו מביתך לעבודה ?

תבוא ב 8:00 לעבודה עם אוטובוס, קח את האוט וסע ברכבי הארץ, תחזיר אותו לעבודה ב 17:00 ותחזור באוטובוס.בשישי שבת האוטו יישאר בחניון של העבודה.

 

שווה לך 1300 שקל לשווי במס (שזה רק המיסים שאתה משלם על רווח של 1300 שקל)

×
×
  • תוכן חדש...