Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פיאט אונו 93] איבוד בלמים תוך כדי נסיעה בירידה


stio
שימו לב! השרשור הזה בן 6860 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אחח מוטי מוטי... מה היינו עושים ללא העקיצות הקטנות של החיים :-D .

 

סטיו, אם אתה אוהב (ואוהב) לטפל ברכב, תקנה ספר היינס ותראה ש:

א' - הרבה דברים אתה יכול לעשות ולבדוק בעצמך.

ב' - תלמד להיכר את הרכב כמו שצריך ולוודא באמת שהכל מוחלף, מכוון ומתוקן בזמן.

 

רוב האנשים לא יודעים כל כמה זמן צריך להחליף נוזלים ברכב, וסומכים על המוסך.

אבל מסתבר שמוסכים לא תמיד מקפידים על זה... ויש שלל דוגמאות בפורום.

אני סומך רק על עצמי ומוודא כל דבר ב 7 עיניים, בטח כאשר מדובר באוטו שלי.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הייתי סומך על המוסך שלי בהחלפות....

 

הוא לא היה מחליף כלום-אף פעם...:twisted:

 

(חוסך כסף ללקוחות...עאלק).

 

אגב,

 

עוד רעיון חתימה לסטיו:

 

"קנאית בשמרנות"(עשר סימני קריאה):razz::smile: .

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר, אני באמת אוהב לטפל באוטו אבל ספר היינס הוא באנגלית, ואני ואנגלית לא מסתדרים מי יודע מה..

 

דווקא בטיפול 10K האחרון לא מזמן אני הייתי כל היום ליד האוטו והסתכלתי עליו כדי לוודא את ביצוע העבודה כנדרש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ידעתי שצריך להחליף את נוזל הבלמים. בכל מקרה זאת טעות של המוסך, לא שלי. הם היו אמורים לדעת את זה..
לא ידעת, כיוון שלא הצצת בספר הרכב-זה חייב להיות מפורט בפירוט הטיפולים.

 

חובה להחליף נוזל בלמים אחת לשנתיים ללא קשר לק"מ.(המהדרין עושים זאת אחת לשנה).

 

אגב האחריות על הרכב שלך היא שלך ולא של המוסך,אתה אמור לדרוש מהמוסך לבצע את הטיפולים הנידרשים ולעקוב אחר המתבצע ברכבך!!

 

המוסך אחראי על טיפולים אותם ביצע בפועל, ולא על טיפולים אותם היה"אמור" לבצע ולא ביצע!!

שוב-אחריות המעקב היא שלך בלבד!!

 

 

אם חס וחלילה היה קורה אסון עקב הטיפול הרשלני(והקנאי...:shock:)?לא היית יכול להאשים את המוסך אלא רק את עצמך!

 

מזלך שזה נגמר בטוב!!

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחר אחרי שהרכב ייצא מהמוסך אני ייקח אותו לאיזור שיש בו עלייה קשה והוא איזור מבודד ואוודא את תקינות הבלמים ע"י הפעלת כוח כבד עליהם וניסיונות של בלימות חירום, אעדכן מחר בערב גם לגבי זה וגם לגבי מה שתוקן/ הוחלף.

 

במידה ויתברר לי ששמן המנוע ממשיך לדלוף מתחת לאוטו/ הבלמים עדיין לא תקינים בעל המוסך יכול לשכוח מלראות את האוטו הזה שוב במוסך שלו.

הלכתי אליו רק בגלל שהוא מכיר את האוטו כבר 4 וחצי שנים ומכיר את היסטוריית הטיפולים והתקלות שלו.

 

נוזל הבלמים לא הוחלף ב 4 וחצי השנים האחרונות.

אתה חמוד אתה. ממש חבל לי אליך. זוכר מה אמרתי לך לפני המפגש עוד...

קיצור אם אתה רוצה אני יכול להשאיל לך את הציוד מיגון שלי כולל קסדה מלאה שאני כבר לא משתמש בה אחרי שפוצצתי לעצמי את הקרסול.

 

וקצת רצינות. תגיד לי מה אתה נורמאלי? כלב, חתול, איש זקן, ילד, ילדה, סתם שיכור עובר את הכביש בזמן שהרכב עוד פעם נכנס לבעיית בלימה, מה אתה עושה???

אתה בעצמך אמרתה לי עם בלמים לא משחקים.

חומר למחשבה... אין לי מה להוסיף.

 

ושיהיו לכולנו בלמים תקינים שהנוזל יוחלף פעם בשנה (כמו שאני עושה)

בברכה L.A

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הרכב נכנס לבעית בלימה אין מה לעשות חוץ מלהרים בלם יד לאט לאט.

 

אתה מעדיף שאני לא יעשה את הבדיקה, האוטו ייצא מהמוסך ואני ייסע איתו כרגיל ופיתאום הבלמים שוב לא ייתפקדו?

הפעם זה נגמר בהרבה מזל וקצת בהלה.. בפעם הבאה יכול רכב לחכות ברמזור ואני לא יהיה יכול לעצור ואני יתנגש בו. לא חבל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נוזל הבלמים לא הוחלף ב 4 וחצי השנים האחרונות.

"לפחות".... תוסיף את המילה "לפחות" בסוף הציטוט הנ"ל.

 

לא ידעתי שצריך להחליף את נוזל הבלמים. בכל מקרה זאת טעות של המוסך, לא שלי. הם היו אמורים לדעת את זה..

בצבא אומרים "אי ידיעה אינה פותרת מעונש" - וזה נכון גם במקרה שלך.

את העונש שלך אתה מקבל עכשיו... ולמען האמת קשה לי להאשים ספציפית אותך בעניין כי למעשה מדובר בתרבות שלמה שמכתיבה חסכנות בכל מקום ומקום שנפנה אליו... תמיד ברירת המחדל תהיה פתרון זול ו"חאפרי".

 

בכל מקרה, בשביל מי שמתגאה שהמכוניות שלו "שמורה בקנאות" הייתי מצפה ש"ילך לפי הספר" ויחליף נוזל בלמים לפי מה שרשום בספר, אתה זרקת את האחריות על המוסך אז איך בדיוק אתה שומר על האוטו שלך בקנאות ?

 

לפי דבריך, אני יכול עכשיו לשנות את החתימה שלי ל:

"סובארו לגאסי שנת 1996 מנוע 2000 סמ"ק אוטומטית, 156,600 ק"מ, שמורה בקנאות אחושרמוטה משהו בן-בן-זונה, צבע כסף, טסט ל 3 חודשים, 4 ח"ח, נ"מ, ה"כ, 2 מראות חשמל, הזרקה."

 

ולמה שמורה בקנאות אחושרמוטה משהו בן-בן-זונה ?

כי בשביל "להחזיק בתואר" הזה אתה צריך להיות יותר צדיק מהאפיפיור - וזה אומר לעשות טיפולים לרכב כמו שאני עושה (שמן חצי סינטטי + מסנן כל 4 חודשים, נוזל בלמים כל שנה ואת כל שאר הטיפולים לפי מה שממליץ היצרן בכפוף להחמרה נוספת עקב ריבוי נסיעות עירוניות, למרות הק"מ השנתי של 20,000 ק"מ).

 

ובכלל, זה שאתה שומר את הקבלות של המוסכים לא אומר שהרכב עדיין שמור בקנאות אחושרמוטה.

גם אני שומר את כל הקבלות של החלקי חילוף והעבודות שאני מבצע ברכב, כולל ציון תאריכים ומד מרחק + תיוק תדפיס חודשי (ספידומט) של התידלוקים - ולמרות הכל לא ראית בחתימה שלי עד כמה אני טוען לכתר "שמורה בקנאות" אחושרמוטה.

 

לא משהו אישי נגדך, אבל באמת... תתחיל להכניס דברים לפרופורציה נכונה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא משהו אישי נגדך, אבל באמת... תתחיל להכניס דברים לפרופורציה נכונה.

איציק

דברים שנאמרים וראויים להיות חצובים בסלע !!

יאאלה, איך בא לי ג'חנון עכשיו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סובארו לגאסי שנת 1996 מנוע 2000 סמ"ק אוטומטית, 156,600 ק"מ, שמורה בקנאות אחושרמוטה משהו בן-בן-זונה, צבע כסף, טסט ל 3 חודשים, 4 ח"ח, נ"מ, ה"כ, 2 מראות חשמל, הזרקה.[/i]"

איציק

איציק

אז בו נסגור שהרכב של סטיו לא שמור לא בקנאות ולא בקיצוניות ולא במיליטנטיות:smile: (איך משחק המילים הא?):wink:

 

ובעצם...לא שמור

 

לא אחושלוקי,לא אחושקשוקי,לא משהו בנבנבנבנבנבז*נה(לא יפה לקלל...):razz:

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניצן, סגרנו :mm_yeah::)

 

אני גם מאוד מקווה שאנשים (גם אם לא פעילים בכתיבה בפורום) קוראים את השירשור הזה ומסיקים את המסקנות המתבקשות: אוטו ב 10K ש"ח צריך בראש ובראשונה לנסוע טוב ולהיות מטופל טוב. זה שהוא נראה מיליון דולר לא נותן כלום אם כל שני וחמישי הוא במוסך עקב הזנחה.

בנוסף לזה, זו דוגמא קלאסית למי שחושב שהאוטו שלו מטופל מיליון דולר אבל מאשים את המוסך באי החלפת נוזל בלמים... מה יקרה שזה יגיע לטיימינג ? או מה יקרה כשזה יגיע למערכת הקירור (שתתפורר במוקדם או במאוחר) ? גם אז תאשים את המוסך ?...

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז רק בגלל שאתה לא יודע, הנה שגרת טיפולים:

כל 400 ק"מ, או שבוע:

1. בדוק שמן מנוע

2. בדוק נוזל בלמים

3. בדוק לחץ בצמיגים

4. בדוק פעולה של כל האורות וצופר

5. הוסף נוזל לניקוי שמשות, בדוק שפריצרים ומגבים

6. בדוק נוזל צינון

7. בדוק נוזל במצבר.

 

כל 10,000 ק"מ או חצי שנה:

1. להחליף שמן מנוע ופילטר.

2. בדוק מתח של רצועת אביזרים

3. בדוק כיוונים של הקרבורטור

4. בדוק שחיקה של הצמיגים

5. בדוק את הדיסקים הקדמיים

 

כל 20,000 ק"מ או שנה:

1. בדוק פתיחת שסתומים

2. להחליף פילטר אוויר

3. בדוק את מערכת הפליטה לחלודה / חורים / סדקים

4. להחליף פלאגים

5. כוון קלאצ'

6. בדוק שמן גיר

7. בדוק את מסרק ההגה, וציריות

8. בדוק בלמים אחוריים

9. בדוק בלם יד

10. בדוק כיוון אורות ראשיים

11. בדוק balljoints (לא יודע מה השם שלהם בעברית)

12. בדוק כיוון פרונט

13. בדוק מתלים

14. בדוק את חגורות הבטיחות

15. שמן / גרז ידיות ומנופים, מנעולים וצירים.

16. בדוק חוטי הצתה

 

 

כל 40,000 ק"מ או שנתיים:

1. להחליף נוזל קירור

2. להחליף שמן גיר

3. להחליף נוזל בלמים

4. בדוק חלודה במרכב הרכב, ונקה את חורי הניקוז בדלתות.

 

כל 60,000 ק"מ או שלוש שנים:

1. תחליף רצועת טיימינג. (בחדשות רק בודקים ומחליפים כל 100 אלף ק"מ).

 

בעקרון באונו החדשות יותר מרווח הטיפולים גדול יותר (15,000 ק"מ או שנה לעומת 10,000, 30,000 במקום 20,000 וכו') אבל עדיף להיות מהמחמירים ולא מהמקלים.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, אין לזה בכלל שום קשר, אני בכלל חושב על פיתוח תדמית לפני מכירה... :roll:

 

ואסיים בציטוט בלתי נשכח -

בחיים! אבל בחיים! אני לא יקנה יותר פיאט. נמאס מהתקלות. הרכב הבא יהיה בעדיפות ראשונה טויוטה, אח"כ מאזדה, מיצובישי, סובארו, סוזוקי וכל רכב יפני אמין. לך תעבור ליד מוסך מורשה של פיאט ואח"כ למוסך של טויוטה ותחזור להגיד למי יש יותר עבודה במוסך.

.

.

כמות התקלות שהרכב הזה מייצר היא כמות תקלות שרכב יפני היה מייצר ב- 400K. לאוטו שלי יש "כולה" 109K שזה נחשב נמוך לשנת היצור שלו.

כמובן שהרכב הזה אצלי בגלל בעיות תקציב. אחרת היתה לי כבר מזמן טויוטה.

מוטי.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6860 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...