Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יבוא רכב אספנות מחו"ל


bmaizlik
שימו לב! השרשור הזה בן 7710 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני בטוח שלמי שיש הרצון (שזה הכי חשוב) וכמובן הכסף, והוא באמת מתכוון לכוונותיו לייבא רכב והוא אספן רכב שמאד אוהב את זה, שומדבר לא ימנע ממנו לייבא רכב גם בכל הכרוך בכך.

למרות כל המיסים והקשיים.

Life is a ciggerate, smoke to the end

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מתחיל להשמע כמו אספת חברים בקיבוץ....

 

1. למען הסר כל ספק , מה שכתבתי בשרשור הקודם היה ספקולציה (אחת מכמה) מדוע זה לא באינטרס הכללי להוריד את המיסוי על רכבי אספנות ובשום אופן לא האשמה כלפי אנשים ספציפים.

אני נמצא כרגע בסוף של תהליך יבוא של רכב מחו"ל (האוטו בנמל חיפה מחכה לסיום שביתת המכס). אם תחשיבי נכונים , אני עתיד להשאיר כ 3000 דולר במכס. זה סכום לא זניח אבל גם לא כל כך נורא ולכן לי אישית לא יגרם נזק רב אם (נגיד) יבוטל המכס. לעומת זאת אני יכול לחשוב על אחרים המחזיקים מספר רב של מכוניות יחסית ,אשר עלולות לאבד במקובץ 50 , 100 או 200 אלף דולר מערכן (וגם יותר) אם יבוטל המיסוי. זה כבר לא סכום פעוט ולכן לפני שמסתערים קדימה צריך להסתכל טוב טוב לצדדים ולראות שאתה לא רץ לבד.

 

2. יש גם סיבות נוספות (כפי שפירטתי) מדוע אני חושב שהמאבק הזה הוא לא כלכך ריאלי , אבל אני מוכן לתת את כל הגב והעזרה למי שמאמין שיש סיכוי.

 

3. תוך קניית האוטו שלי בחו"ל והבאתו לארץ למדתי הרבה על התהליך ורשמתי יומן אותו אני מתכוון לפרסם כאן או באתר מועדון החמש, אם יהיו מעונינים, ע"מ לעזור למי שמתלבט אם ליבא לבד. בנוסף עלו במוחי רעיונות שונים איך ניתן להקטין את חבות המס ע"פ החוק כיום כך שנושא צמצום המכס יהיה פחות רלבנטי. את הרעיונות האלה לא אפרט מטעמי בטחון שדה אבל מי שיהיה רציני בענין היבוא מוזמן ליצור עימי קשר ואשמח לשתף.

 

4. צריך להיות עדינים בביקורת כלפי מי שטרח ועמל גם אם התוצאות לא מושלמות , כי אין דבר יותר קל (וגם לפעמים נעים) מלהשמיץ אחרים. לעומת זאת גם לא צריך לקחת עמוק ללב כל שטות שמישהו פולט גם אם היא בלתי מוצדקת או אפילו מקוממת. יש לנו מבקר מדינה אחד אבל מדינה שלמה של מבקרים - מה לעשות זה הובי לאומי.

 

5. לבני: קוראים לי רחמימוב מלשון רחמים ולא רחמינוב מלשון אני לא יודע מה.

 

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית אני רוצה לחזור בי מדברי יתכן כי נאמרו בצורה שניתן לפרשה כהכללה והשמצה.

שנית אני רוצה להודות ולשבח את המועדון והישגיו זו היא דעתי האישית והכנה שלא יהיו אי הבנות.

והחשוב מכל אני רוצה לשבח ולהודות מקרב לב לאיש יקר שלא פוגשים כמוהו כל יום וזהו מר נמרוד רחמימוב. האדם הזה הקדיש לי ולחברים רבים זמן יקר ואפילו בשעות מאוחרות ולא חסך בטלפונים (על חשבונו) למטרה אחת והיא הדרכה ועזרה בדבר יבוא רכב אספנות. אני כותב זאת כאן בפניו (מה שכתבתי בה"פ לאחרים - יעיד על כך SPIDERMEN ידידי) מכיוון שדברי סובבו בצורה כזו שיכול אולי היה להשתמע כאילו השמצתיו. אז שוב אני חוזר לא כך הדבר נהפוך הוא אני מאד מעריך ומקיר את נמרוד ומי שיתקל בו יבין גם למה.

 

לגופו של עניין - מצאתי רכב ב - 1500$ , ההובלה עולה 1200$ במכס הוא מוערך ברמה 5 (רמה אחת לפני גרוטאה לחלקים) שהיא 2000$ - כמה מכס אני צפוי לשלם? 4672$ וזו בהנחה אופטימית שהרכב יכנס ברמה 5 לארץ (אבל הרכב ברמה הרבה יותר גבוהה מזו מה שאומר שהמכס יהיה הרבה יותר גבוה).

ההיגיון הסביר אומר שלפחות לא יוטל המס על ההובלה וביטוח מטען, ששיעור המס יהיה זהה ולא חשוב אם הרכב יוצר אירופה ונקנה בארה"ב וההיפך והמס יוטל על מחיר הרכישה ולא על פי איזהשהוא מחירון וירטואלי שדרך אגב לא קיים במכס - הם דווקא טוענים שהמחירון נמצא במועדון מה שמופרך מיסודו ושכל נושא אי הוודאות של תשלומי המס בארץ תתבהר.

אז בני למרות הטרוניה שלך כלפי דברי הקודמים האם מה שתיארתי כאן אינו מתכון בטוח להריגת נושא האספנות בארץ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוודאי שאתה צודק.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני מוציא גרוטאה לשיפוץ אני מחויב בתשלום מכס בחזרה לארץ?

 

זו שאלה מאוד מענינת שאני מתחבט בה כבר כמה זמן.

 

הוצאתי בעבר (1983) רכב לחו"ל ורק רשמו אותו בדרכון - אף אחד לא בדק את מצבו של הרכב אבל כן ציינו שהיה מותקן בו רדיו-טייפ וכשחזרתי וידאו שזה אותו אחד. אני לא יודע מה קורה היום , אבל בשנים האחרונות אני חושב שכבר אין אוניות מעבורת כך שצריך לייצא כמטען נפרד וזה אולי כן נבדק.

 

אם תמצא תשובה מוסמכת אשמח לדעת אותה.

 

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה,

דבר ראשון יש מעבורות שיוצאות ומגיעות לארץ - גם בימים אלו (בד"כ פעמיים בשבוע).

אם אתה שולח את הרכב כמטען - הרכב יוצא במכולה דרך נמל אשדוד, שם סביר מאוד להניח שיצלמו אותו, יבדקו אותו, יפרקו לו את הצורה - בעיקר אם הרכב נראה רע וברור להם שהוא יוצא לשיפוץ.

אם הרכב חוזר כמטען - הוא שוב חוזר דרך נמל אשדוד, ואז סביר להניח שישוו צילומים שלו ואז תצטרך לשלם מכס.

תשלום המכס יכול להיות לפי שתי דרכים:

א. במידה ותציג למכס קבלות שיניחו את דעתם שהם קבלות סבירות תצטרך לשלם "רק" 130% מכס על הקבלות שתציג בפניהם.

ב.אם אין לך קבלות או שהמכס מחליט שהקבלות פיקטיביות, הוא עושה השוואה בין מצב הרכב ביציאה לבין מצב הרכב בחזרה ועל זה אתה משלם 130%מכס. כלומר, אם יצאת עם רכב ששווה (לפי הערכת המכס) 1000$ וחזרת עם אותו הרכב אך עכשיו לפי הערכתם הוא שווה 10000% תצטרך לשלם מכס על ההפרש (9000$) בסך 11700$.

 

האפשרות היותר טובה, היא לחזור עם הרכב במעבורת, כי אז אתה חוזר דרך נמל חיפה וסביר להניח שלא יהיה להם כח, חשק וסבלנות להתעסק עם התמונות מאשדוד, ואז יכול להיות שאולי לא תצטרך לשלם מכס כלל.

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה,

דבר ראשון יש מעבורות שיוצאות ומגיעות לארץ - גם בימים אלו (בד"כ פעמיים בשבוע).

אם אתה שולח את הרכב כמטען - הרכב יוצא במכולה דרך נמל אשדוד, שם סביר מאוד להניח שיצלמו אותו, יבדקו אותו, יפרקו לו את הצורה - בעיקר אם הרכב נראה רע וברור להם שהוא יוצא לשיפוץ.

אם הרכב חוזר כמטען - הוא שוב חוזר דרך נמל אשדוד, ואז סביר להניח שישוו צילומים שלו ואז תצטרך לשלם מכס.

תשלום המכס יכול להיות לפי שתי דרכים:

א. במידה ותציג למכס קבלות שיניחו את דעתם שהם קבלות סבירות תצטרך לשלם "רק" 130% מכס על הקבלות שתציג בפניהם.

ב.אם אין לך קבלות או שהמכס מחליט שהקבלות פיקטיביות, הוא עושה השוואה בין מצב הרכב ביציאה לבין מצב הרכב בחזרה ועל זה אתה משלם 130%מכס. כלומר, אם יצאת עם רכב ששווה (לפי הערכת המכס) 1000$ וחזרת עם אותו הרכב אך עכשיו לפי הערכתם הוא שווה 10000% תצטרך לשלם מכס על ההפרש (9000$) בסך 11700$.

 

האפשרות היותר טובה, היא לחזור עם הרכב במעבורת, כי אז אתה חוזר דרך נמל חיפה וסביר להניח שלא יהיה להם כח, חשק וסבלנות להתעסק עם התמונות מאשדוד, ואז יכול להיות שאולי לא תצטרך לשלם מכס כלל.

 

מאיפה האינפורמציה?

 

אני צילצלתי ל סוכן נסיעות + למנו ספנות שטענו שאין מעבורות מהארץ כבר 3 שנים.

דבר נוסף - יש כניסה ויציאה של מכולות מחיפה כל הזמן - אני בימים אלו מקבל שם רכב. המכס שם פעיל בהחלט - כשאין שביתות.

 

מאיפה הידע לגבי שיטות העבודה של המכס? אם יש לך מידע מבוסס , אשמח מאוד לשמוע אותו.

 

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה,

דבר ראשון יש מעבורות שיוצאות ומגיעות לארץ - גם בימים אלו (בד"כ פעמיים בשבוע).

אם אתה שולח את הרכב כמטען - הרכב יוצא במכולה דרך נמל אשדוד, שם סביר מאוד להניח שיצלמו אותו, יבדקו אותו, יפרקו לו את הצורה - בעיקר אם הרכב נראה רע וברור להם שהוא יוצא לשיפוץ.

אם הרכב חוזר כמטען - הוא שוב חוזר דרך נמל אשדוד, ואז סביר להניח שישוו צילומים שלו ואז תצטרך לשלם מכס.

תשלום המכס יכול להיות לפי שתי דרכים:

א. במידה ותציג למכס קבלות שיניחו את דעתם שהם קבלות סבירות תצטרך לשלם "רק" 130% מכס על הקבלות שתציג בפניהם.

ב.אם אין לך קבלות או שהמכס מחליט שהקבלות פיקטיביות, הוא עושה השוואה בין מצב הרכב ביציאה לבין מצב הרכב בחזרה ועל זה אתה משלם 130%מכס. כלומר, אם יצאת עם רכב ששווה (לפי הערכת המכס) 1000$ וחזרת עם אותו הרכב אך עכשיו לפי הערכתם הוא שווה 10000% תצטרך לשלם מכס על ההפרש (9000$) בסך 11700$.

 

האפשרות היותר טובה, היא לחזור עם הרכב במעבורת, כי אז אתה חוזר דרך נמל חיפה וסביר להניח שלא יהיה להם כח, חשק וסבלנות להתעסק עם התמונות מאשדוד, ואז יכול להיות שאולי לא תצטרך לשלם מכס כלל.

 

מאיפה האינפורמציה?

 

אני צילצלתי ל סוכן נסיעות + למנו ספנות שטענו שאין מעבורות מהארץ כבר 3 שנים.

דבר נוסף - יש כניסה ויציאה של מכולות מחיפה כל הזמן - אני בימים אלו מקבל שם רכב. המכס שם פעיל בהחלט - כשאין שביתות.

 

מאיפה הידע לגבי שיטות העבודה של המכס? אם יש לך מידע מבוסס , אשמח מאוד לשמוע אותו.

 

נמרוד

 

המידע על המעבורות מבוסס בהחלט - אני חזרתי ארצה עם רכב במעבורת לפני פחות מחודש.

 

 

המידע לגבי שיטות העבודה של המכס הן הנחות מבוססות... אבל אל תשכח הן הנחות בלבד!!!

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפחות ממה שאני רואה מחלוני,מגיעות לנמל חיפה מעבורות יווניות בימי א ו-ה',לעיתים יורדים מהן רכבים ואופנועים. נכון ללפני שנתיים אז תוכנן טיול אופנועים לחו"ל נמסר לי שאין כל בעיה וכרטיס ניתן לרכוש בכל עת. (בסוף שכרנו אופנועים בגרמניה...). אם מישהו ממש רציני ורוצה להעביר רכב לקפריסין או יוון,אוכל לעזור בבירור הפרטים.

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7710 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...