Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7666 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הרכב - פיאט מריאה סטיישן, 1.6 1998 אוטומטית. באופן עקבי אני שם לב לכך שהשחיקה ברפידות הבלם אינה שווה. הרפידה החיצונית בגלגל השמאלי נשחקת הרבה לפני האחרות. כך למשל, כעת העובי של החיצונית שמאלית הוא כ-3 מ"מ (כן, אני תיכף מחליף), בעוד עובי הרפידות של הגלגל הימני הוא בערך 10 מ"מ, ועוביה של הפנימית שמאלית כ6-7 מ"מ. גם בפעמים קודמות בהם החלפתי רפידות שמתי לב שזה היה המצב פחות או יותר. הדבר גורם לכך שאני נאלץ להחליף את כל סט הרפידות בגלל שאחת מהן נשחקת מאד, בעוד לאחרות יש לא מעט "בשר".

 

אינני מרגיש בהבדלי בלימה בין הצדדים, בסטיה של הרכב בעת בלימה, או ברעידות במהלך בלימה חזקה.

 

מה יכולה להיות הבעיה? האם יתכן שצריך להחליף את הקאליפר? האם ניתן לתקן אותו? עלויות?

 

שאלה נוספת וקשורה - אני נאלץ להחליף את הרפידות כל 25,000 ק"מ לערך (נהיגה רגועה ללא בלימות עצבניות), האם זה סביר? כידוע מדובר באוטו די כבד ואוטומטי, אבל בכ"ז...

 

תודה על העזרה!

פורסם

לי זה לא קרה אבל הייתי עושה את זה:

1. פירוק מע' הבלימה, הקליפרים, הרפידות.

2. בדיקת הצלחות ועוביים בין ימין לשמאל.

3. בדיקת כל הקליפרים והצינוריות לנזילות.

4. החלפת כל נוזל הבלמים גם מקדימה וגם מאחורה לשם שטיפת המערכת.

5. בדיקה לסתימה בצינור שמוביל נוזל לגלגל שבו יש שחיקה נמוכה ובדיקת המשעב המרכזית.

5. לבסוף תשים רפידות חדשות, סע למכון טסטים הקרוב, שלם להם קצת שיבדקו לך ע"ג המכשיר את הבלמים ואז תראה אם יש הבדלי בלימה בין ימין לשמאל.

6. אם הבעיה לא תיפטר הייתי מחליף את הקליפרים.

 

כמובן לא לבד אלה במוסך אמין ומקצועי!!!

 

בהצלחה ועדכן אותנו לגבי התוצאות

פורסם

ייתכן שהבעייה נעוצה בדבר פשוט כמו עוצמת ההברגה של הקליפר למקומו,בצד אחד הקליפר צמוד חזק יותר מה שיוצר שחיקה גדולה יותר מהצד השני.יש כלי שנקרא "מד מומנט" או "torqe meter" בלועזית,זה בוקסה עם מד לחץ נעילה.שווה לפרק את הברגים ולנעול חזרה עם הכלי הזה אוליי זה יפתור את הבעייה(כ מ ו ב ן במוסך ולא לבד!!!!!!).

בהצלחה!

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לי זה לא קרה אבל הייתי עושה את זה:

1. פירוק מע' הבלימה, הקליפרים, הרפידות.

2. בדיקת הצלחות ועוביים בין ימין לשמאל. ואם צלחת דקה מה זה קשור לתופעה?

3. בדיקת כל הקליפרים והצינוריות לנזילות. אם היתה נזילה הוא היה כבר מאבד את הבלמים

4. החלפת כל נוזל הבלמים גם מקדימה וגם מאחורה לשם שטיפת המערכת. ומה זה יתן?

5. בדיקה לסתימה בצינור שמוביל נוזל לגלגל שבו יש שחיקה נמוכה ובדיקת המשעב המרכזית.

ואיך הבחור יבדוק סתימה בצינור ?

5. לבסוף תשים רפידות חדשות, סע למכון טסטים הקרוב, שלם להם קצת שיבדקו לך ע"ג המכשיר את הבלמים ואז תראה אם יש הבדלי בלימה בין ימין לשמאל.

6. אם הבעיה לא תיפטר הייתי מחליף את הקליפרים.

אני בימקומך היתי מציעה או להחליף את כול האוטו או ליזרוק אותו!!!

כמובן לא לבד אלה במוסך אמין ומקצועי!!!

 

בהצלחה ועדכן אותנו לגבי התוצאות

 

 

שלום.

רשמתה רשימה מפה ועד להודעה חדשה וכול מה שרשמתה הוא קישקוש אחד גדול!!!

 

הבעיה שיש לבחור בפיאט היא חד משמעית!

או קליפר תפוס או צינור בלם גמיש סתום..

זו מחלה ידועה בפיאט ביכלל.

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

פורסם
שלום.

 

הבעיה שיש לבחור בפיאט היא חד משמעית!

או קליפר תפוס או צינור בלם גמיש סתום..

זו מחלה ידועה בפיאט ביכלל.

 

 

בברכה בני ל.

תודה לכל התורמים. אני מבין שעלי לפנות למוסך ולבקש שיבדקו את הקליפר וצינור הבלם. אבל, סתם כדי שאני אבין. כיצד צינור בלם סתום יכול לגרום לשחיקה מוגברת על אחת הרפידות? ואם הקאליפר תפוס, האם זה אומר בעצם שיכול להיות שאני נוסע כל הזמן כשהרפידה צמודה לצלחת?

 

שוב תודה!

פורסם

לפי דעתי בני ל בהחלט צודק אחד הברגים של הקאליפר תפוסים עקב חוסר גירוז.

25-06-05_1143.jpg

זה כמו שחסידה תבלע צפרדע, תכניס אחרי זה את המקור שלה לת$ת ולצפרדע תיהיה סירקולצייה, כך החסידה לא תיהיה רעבה לעולם.
פורסם

בני,אייל ובעלי המקצוע שביניכם

אם הפיסטון בקליפר תפוס לא אמורים להרגיש משיכה בהגה ?

מה הקשר בין עובי הרפידה לצינור סתום?

תודה

המשתמש נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

למכירה חיפושית לשיפוץ שנת 70 דגם 1200 בודי מעולה בלי טסט 3 שנים

פורסם
בני,אייל ובעלי המקצוע שביניכם

אם הפיסטון בקליפר תפוס לא אמורים להרגיש משיכה בהגה ?

מה הקשר בין עובי הרפידה לצינור סתום?

תודה

 

שלום.

אם צינור בלם סתום, (קילוף פנמי בצינור) אז הבלימה לא תיפגע ולא תהיה משיכה בבלמים.

אבל כאשר אתה עוזב את הבלם הדיסקיה לא חוזרת למקומה ואז נישחקת במהירות.

לגבי קליפר תפוס אם הוא תפוס מליכלוך לא תהיה השפעה על איכות הבלימה, אבל אם הבוכנה תיתפס ימשוך הרכב הצידה בזמן בלימה.

אם תרצה עזרה תפנה אלי בפרטי.

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

×
×
  • תוכן חדש...