Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלומות. 

בעבר, הבטחתי לעצמי שיבוא יום ואקנה לעצמי מיטוטויו דיגיטלי. קצת יקר לי, הנבלה, אז זה נשאר בהולד. 

מאז הלימודי הנדסאי שלי התחלתי לחשוב בכיוון של קליבר שעון. בדקתי היום את החומר. 

 

כרגע ההתלבטות שלי היא בין קליבר שעון אינסייז (הם באיכות סבירה, אני לא צריך יותר מזה בכנות) לבין אחד דיגיטלי שעושה רושם של איכותי (לא התעמקתי עדיין) מבית IGAGING.

צילומסך מתוך קטלוג השחל:

image.thumb.png.68f385e5a6602ea9bffc359546d89bba.png

המחיר בקטלוג הזה הוא ברוטו (לפני הנחה לבית העסק שרוכש אותם) ולפני מע"מ, מנחש שמחיר סופי למוצר בחנות יהיה סביב 250 (לפחות, במקום הוגן, שמציע קצת הנחה חזרה ללקוח). רמת הדיוק של 0.02 היא גם הגיונית יותר (וסטנדרטית) מאשר זו של דגם 1311-150A, שאני לא משוכנע שהיא כנה ואמיתית (בדומה לנתוני לומן לפנסים או MAH לסוללות בעלי).

 

ההסתייגות האחת שיש לי היא שאני לא יודע מה הרמה של האינסייז בימינו, הידע שלי לגביהם היה נכון לפני בערך 5 שנים, דברים משתנים בכזה פרק זמן.

 

המחיר לקליבר שעון במיטוטויו (וסטארט. בין היתר) דומה מאד לזה של הדיגיטלי שלהם, וגבוה מדי עבורי בשלב הזה.

 

אני לא פה בשביל להתייעץ על האיכות של המוצרים, בכנות. זה משהו שאני יודע להחליט עבור עצמי. את האיכות של אינסייז אני מכיר מעבודתי באספקה טכנית, גם את זו של המיטוטויו שאני חולם עליו בלילה ומנגב את הריר מהכרית והחתול בבוקר. [המיטוטויו הוא אוברקיל לצרכים שלי אבל יש לו מספר יתרונות בולטים בתחום הדיוק, איפוס וכדומה ש"קנו" אותי].

 

השאלה שלי היא קצת יותר מורכבת וצופה פני עתיד. 

 

דיגיטלי הוא מאד נוח לקריאה, ופה השאלה העיקרית שלי: אני מתכנן להשתמש בו גם בערוץ היוטיוב שלי כשאחזור לבצע סרטונים. כבר מצאתי את עצמי בעבר מנסה להראות קריאה על קליבר מכני למצלמה. זה לא עובד טוב. 

השאלה אם מישהו מהצופים יבין מה אני מראה עם השעון...:lol: זה עדיין יהיה יותר טוב מהמכני, זה כן :rofl:.

האם לצרכי הסרטונים עדיף לי "להתפשר" ולעבוד עם דיגיטלי סביר וזהו? כי, תלוי בבדיקת החומר שאבצע על ה IGAGING שבלינק, יכול להיות שהוא יהיה סביר לגמרי עבורי ויענה על החששות שלי לגבי הדיגיטלים (שבגללם, בין היתר, אני די מעדיף שעון). 

 

אודה למחשבות, רעיונות, עצות, כיוונים- וכמובן תודה לעונים.

 

 

 

 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • תגובות 165
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לא יודע לעמות לך. אבל אתה יכול לקנות איזה צעצוע בעליאקספרס - עולה 10 ש״ח, אני מניח שעוד כמה פרוטות למשלוח - ולעשות ניסויים בצילום.

 

אגב, מה אמצעי הצילום שלך?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 3 דקות, sperial כתב:

 אתה יכול לקנות איזה צעצוע בעליאקספרס - עולה 10 ש״ח

[מעקם את האף בהפגנתיות אגב הרמת גבה]

לא תודה. אלו צעצועים, שאין לי מה לעשות איתם. זבל זו מילה עדינה מאד לאיך שאני באמת מגדיר אותם. 

[ואת אותה הסחורה מוכרים פה בחנויות במשהו כמו 80 ש"ח, במקרה הזול ביותר, אגב].

לפני 3 דקות, sperial כתב:

אגב, מה אמצעי הצילום שלך?

קנון - 700D אם אני זוכר נכון. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם (נערך)

הצעתי את זה לצורך לימוד טכניקת הצילום, לא לשום מטרה אחרת. אתה יכול לנסות גם איזה שעון מעורר קטן, עם חוגה בגודל דומה לזה של הקליבר.

 

ומבחינת הצילום - אתה תלוי גם בעדשה. האם מרחק הפוקוס המינימלי מאפשר צילום מספיק ברור של החוגה. 

 

נראה אותך עם וורניר 😀

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

זה לא ממש עניין של טכניקה; בוידאו, לא ממש ניתן לקרוא מה שכתוב על הקליבר, לא בצורה טובה דיה מבחינתי בכל מקרה. 

image.thumb.png.7d07fb2a1d4b812405c1144d681362f6.png

מצריך התעכבות מיותרת על התוצאה. 

וגם לי לוקח יותר זמן לקרוא את הנתון, בגלל הסטאפ של הצילום, התאורה וכדומה. 

יש גם את נושא ההשתקפות של האור, שלפעמים מסנוור ומונע אפשרות לקרוא את הנתון במצלמה. 

אני תמיד מעדיף להקל איפה שאפשר. זה סתם "מאבק" מיותר, פלוס גם הקליבר המכני הזה שיש לי בעצמו הוא משהו די פשוט ולא סופר איכותי. אני צריך ממילא לשדרג. 

אז אם כבר לשדרג, אז גם למשהו שיעבור מסך הרבה יותר בקלות. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

העדשה שלך לא מתאימה. אבל עדשת מאקרו שתאפשר פוקוס מקרוב היא עניין יקר (אולי יש כאן איזה קאנוניסט שיוכל להרחיב).

 

נראה לי שאתה צריך להשקיע קצת בלימוד טכניקת צילום ואיך לנצל את הכלים שעומדים לרשותך. למשל - שים לב איפה התמונה מפוקסת. רמז: לא על השנתות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ובגלל זה אני רוצה לפשט את כל השיטואציה כמה שרק אפשר... 

אני רוצה להתמקד בלעשות את מה שאני עושה, לא בלתפעל את הציוד צילום תוך כדי הזרימה שלי. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם (נערך)

לא יעזור לך. אם אתה רוצה לקבל תוצאות טובות תצטרך ללמוד לצלם. אתה איש טכני, אני מניח שתוכל ללמוד את הצדדים האלה יחסית בקלות.

 

וולוגרים משקיעים הרבה כסף ברכישת ציוד צילום ייעודי. אני מניח שאצלך זה לא בעדיפות גבוהה, אז כדאי להשקיע בהבנת החומר ולימוד ניצול הציוד הקיים. אני מנחש שאתה משתמש בעדשת הקיט של המצלמה, שמטבעה היא די מוגבלת, אז כדאי ללמוד להוציא ממנה את המכסימום. למשל דבר בסיסי - איך לבחור נקודת פוקוס.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

Insize מצוין ותבדוק גם holex.

 

לא הייתי מתפשר היום על שעון. לך על דיגיטלי. שעון יכול להישבר ברגע של חוסר תשומת לב, הדיגיטלי עמיד.

 

לא מכיר את iGaging אבל הצ'ט מסביר שזו חברה אמריקאית אותנטית ולא מדבקה למוצר סיני.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
  • אהבתי 1
פורסם

אתה תקלל את השימוש בשעון. לא נוח. דיגיטלי.

 

ואני יודע שלא באמת שאלת את זה, אבל למדידה של עץ שמתרחב ומתכווץ חצי מ״מ לכל כיוון בבוקר ובערב כי... כי הוא עץ, נו,

הקליברים של עלי ב-10 שקל עובדים נהדר. 

  • אהבתי 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
לפני שעתיים, ברווז כתב:

זה לא ממש עניין של טכניקה; בוידאו, לא ממש ניתן לקרוא מה שכתוב על הקליבר, לא בצורה טובה דיה מבחינתי בכל מקרה. 

אין לי רקע/ ידע בצילום, לכן אני מראש אומר כי אינני יודע איך עושים זאת.

אך נתת לי רעיון/ הזכרת לי דבר שראיתי בעבר בסרט או שניים  -> כאשר אתה מצלם וידאו של המדידה, כאשר יש את תוצאת המדידה, האם אתה יכול לבצע "הקפאה" של המדידה (כאילו זאת תמונת סטילס ולא וידאו) ואז להראות את השעון ?

פורסם (נערך)

 

אחד הדגמים שם של אינסייז והוא מצלם עם קנונים (כנס לתיאור).

לגבי הצילום, כמו שהזכרת, הבעיה עם מסך LCD תהיה השתקפות של תאורה. לכן צריך לדעת גם לעבוד איתה/מולה. וכמו שהוזכר לעיל, בעריכה אתה בהחלט יכול גם להקפיא/לעשות זום או כל מניפולציה אחרת להבהיר את המדידה, כולל פשוט לשים כתובית אם צריך (גם לצורך המרה ליחידות מידה אחרת למשל אם נדרש).

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
  • רעיון טוב! 1
פורסם

קליבר שעון זה זבל.

או דיגיטלי פשוט אבל ממתכת (rohr סבירים) או מכאני עם נוניוס שזה המועדף עליי.

  • מעניין 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

הבחור מצוייד כראוי. לא מצאתי את התיאור שציינת, אבל אין לי ספק שיש לו מצלמות, עדשות, תאורה, חצובות, שלטים, מיקרופון וכו׳ איכותיים, בשווי הרבה אלפי דולרים. וחשוב מאוד - הידע כיצד להשתמש בהם (אולי הידע אצל מישהו שעובד איתו. זה לא עקרוני. החשוב הוא שהידע מגיע לידי ביטוי). וגם העריכה מושקעת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אין שום דבר רע בקליפר סיני, יש כיום איכותיים למדי שגם עומדים היטב מאחורי ההצרות שלהם והאיכות טובה מאוד ביחס למחיר. לפני 100 שנה בערך רכשתי קליפר גרמני ולא מזמן רכשתי מסין אחד של SHAHE ב-80 שקל, יופי של איכות. 

×
×
  • תוכן חדש...