Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה לגבי בדיקת לחץ בצמיגים


taranta
מעבר לפיתרון נפתר ע"י SlowRide,

פוסטים מומלצים

לפני 20 שעות, taranta כתב:

תודה על שיחת המוסר שלא נתבקשה.

 

מתנצל
האמת היא שזה חלילה לא היה כנגדך, יותר כנגד איכות "בעלי המקצוע" בארץ ואוסף החירטוטים שהם מחרטטים ללקוחות.

  • אהבתי 3

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, Buki כתב:

עוד משהו שאני חושב שיש מקום להוסיף לדיון: בדגמים מסויימים יש הנחיית יצרן  לעלות לחץ אוויר בצמיגים כשנוסעים במהירות גבוהה, מעל 160 קמ"ש. 

 

הסיבה - כמו שכתבתי מקודם - להקטין את התחממות הצמיג שנגרמת בגלל עיוות שלו שמוכפל במהירות סיבוב גבוהה.

 

imagen2.jpeg.c8e448779a9424cccd41f57101e343fb.jpeg

יש לי מדבקה כזאת ברכב.

מה אני אמור לעשות עם זה?

הרי לא נוסעים כל הזמן מעל 160 קמ"ש. וכשמגיעים למהירות הזאת הצמיג כבר חם אז הלחצים המצויינים לצמיג קר לא רלוונטיים.

אז כשמגיעים ל160 קמ"ש, רגע לעצור, לקרר את הצמיגים ואז להעלות לחץ..

PXL_20240618_092927758.jpg

  • מצחיק 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה כמו שאתה נוסע לבד, ואז מעלה 4 אנשים.

אתה אמור לעצור ולנפח צמיגים לפי עומס מלא...

 

 

ברצינות אני חושב  שאם מסלול הנסיעה המתוכנן כולל קטע כביש בו אתה תסע על 160, אז לפני הנסיעה צריך לעלות את לחץ האוויר בהתאם למה שרשום. 

  • רעיון טוב! 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Michazzz כתב:

אם העובד של הפנצ'ריה יקרא את כל הפוסט כאן - הוא יוכל להגיד שיש לו תואר מוסמך בצמיגים. מה נסגר אתכם? אל תסמוך על אף אחד שעובד בפנצ'ריה, ותמיד תבדוק לבד. לצערי כמעט כל תחנות הדלק שיש להם מתקן לניפוח אוויר מזייפות ומראות לחץ שונה. נפח צמיגים קרים, בקיץ שלנו הם קרים אולי בלילה בחניה. סמוך רק על עצמך. יש גם מקרים שצמיג לא היה מוברג עד הסוף, אז תבדוק גם את זה. 

***ההערות על דעת עצמי בלבד***

איפה הכי מומלץ למלא ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי טוב לרכוש קומפרסור נייד כמו זה ולצאת כמה דק׳ לפני כן מהבית ולמלא לבד.

קטן, נוח ונייד. תמיד טוב שיש אותו ברכב.

 

אני עוקב באופן קבוע אחרי הלחץ (מערכת TPMS אקטיבית) ועושה זאת כל מספר שבועות.

  • רעיון טוב! 1

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קומפרסור ומד לחץ מדויק אלה שני מכשירים נפרדים.

כולל זה של התחנת דלק.

נכון שרוב הקומפרסורים מכילים צג או מד לחץ אנלוגי אבל אם אתה רוצה לדייק עד הסוף, הבדיקה הסופית היא עם מד נפרד.

עריכה אחרונה על ידי amosbmw
  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעבר לסטיית הקומפרסור, שאלה למומחים כאן:

האם הסטייה שלו משתנה ממילוי למילוי? השאלה מתייחסת  גם למעבר על 4 צמיגים. האם הסטיה בצמיג השני תהיה שונה מהראשון?

 

סטייה של אחוזים בודדים אך אחידים בכל הרביעיה שולית לעומת פערי לחץ בין צמיגים על אותו סרן.

שינויי חום בגלל נסיעה או מזג אוויר משפיעים ממילא על הלחץ.

 

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שני סוגים של סטיות במדידה.

 

סטיה אחת, זו שאתה מדבר עליה, נקראת שגיאת מדידה שיטתית. זו יכולה להיות תקלה בייצור, או חוסר כיול. לצורך העניין, סטיה קבועה זו יכולה להשתנות עם הזמן (בגלל זה עושים כיול למכשירים), אבל השינוי הוא איטי, ולא מורגש במדידות רצופות. כך שמבחינת הסטיה הזו (בלבד), לא צפויים לך צמיגים המנופחים בפועל ללחצים שונים.

 

הסטיה השניה היא שגיאת מדידה מקרית. מה שזה אומר, בעצם, הוא שכל פעם שתבדוק לחץ אוויר, אתה עלול לקבל ערך שונה במידת מה מהערך האמיתי בפועל. בהערכה הכי גסה, מכיוון שהמכשיר בתחנת דלק לא מציג שום ערך מעבר למספרים שלמים, לכל הפחות יש לך שגיאת מדידה של ±0.5psi - כלומר, כשאתה מנפח שני צמיגים ל-32psi, אז אחד יכול להיות מנופח ל-31.5psi, והשני ל-32.5psi. מעבר לכך, מכשירים אלקטרוניים מגיעים לרוב עם תיעוד של שגיאת המדידה המקרית שלהם - בד"כ באחוזים. סביר להניח שאם הייתה לך גישה למסמכים שהגיעו עם מתקן לחץ האוויר בתחנת דלק, היית מוצא בהם את שגיאת המדידה של המכשיר. כך, לדוגמא, אם השגיאה היא ±5%, אז כשאתה מנפח את הצמיג ל-32psi, התוצאה בפועל היא בין 30.4psi, לבין 33.6psi. את המספר 5% סתם זרקתי בתור דוגמא, אני לא טוען שהמכשירים לא מדויקים עד כדי כך - לשם כך צריך לבדוק את המסמכים שלהם. אך בפועל, יש לך במינימום טווח של ±0.5psi, כאמור - ומשם השגיאה יכולה רק לגדול (חשוב לציין: גם אם השגיאה המתועדת הייתה ±0.001%, זה לא משנה - כי המכשיר פשוט לא יודע להציג לך ערך מדויק יותר ממספר שלם, ולכן אתה לא יכול לצפות ממנו לדיוק רב יותר מאשר ±0.5psi).

עריכה אחרונה על ידי chrono
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, chrono כתב:

בהערכה הכי גסה, מכיוון שהמכשיר בתחנת דלק לא מציג שום ערך מעבר למספרים שלמים, לכל הפחות יש לך שגיאת מדידה של ±0.5psi - כלומר, כשאתה מנפח שני צמיגים ל-32psi, אז אחד יכול להיות מנופח ל-31.5psi, והשני ל-32.5psi. 

תחשוב על זה שוב.

לא משנה שאין לו סימון מעבר לנקודה. 

המכשיר מכוייל ללחץ מסויים שבו מפסיק לנפח. זה שהוא הוא סוטה ב0.5 PSI (מהחיווי בצג) , לא אמור לייצר הבדל בין 2 צמיגים כפי שכתבת.

 

השאלה הייתה בין היתר, האם למרות הכיול שלו, הוא מוציא ערכים שונים כל ניפוח (למרות שהערך על הצג קבוע). אני מניח שכן אבל עם סטיה שולית. או שמישהו יודע שזה לא שולי? בסוף, כפי שציינתי, חשוב לי ש 2 הצמיגים יהיו בלחץ זהה (או מאוד מאוד קרוב לכך). ואני מאמין שזה מה שקורה.

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה שאלת, אני עניתי - ובמקום לרדת לעומק התשובה, החלטת שאני טועה. מה הקטע?

 

המכשיר לא מכויל לנפח ללחץ מסוים. המשאבה עובדת כל עוד הבקר אומר לה לעבוד. אתה אומר לבקר איזה לחץ אתה רוצה בצמיגים, ובמקביל לניפוח, הבקר מודד את הלחץ עם חיישן. כשמגיע ללחץ הנכון, הוא עוצר את המשאבה. המדידה של הלחץ הנכון היא מדידה שיש לה שגיאת מדידה מקרית, כפי שהסברתי. ולכן התוצאה יכולה לצאת עם סטיה של 0.5psi לכל כיוון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...