Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 769 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

נהגתי בחיפה על ידנית 25 שנה (ואלה היו מכוניות אם מומנט החל ב-6 קג"מ), כמובן שאחרי 20 שנה באוטומט קשה לחזור לאחור.

 

לעצם העניין - אני מניח שלפות"ש אין עודפי כסף לתחזוקה שוטפת ( @ProRules - כמה הקצבת לתחזוקה החודשית של הרכב?), לא ברור הידע הטכני שלו שיוכל לסייע להקטין הוצאות, וגם הצרכים לא ברורים (גיל? ותק ביטוחי? מאין ולאן ייסע?). התחושה שלי היא שעם כל חוסר הנוחות, תחב"צ תהיה הפתרון הטוב ביותר.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

תחבורה ציבורית זה תמיד הכי טוב...

 

פותח השירשור רשם שהוא בן 28, זה כבר לא ילד בן 17. 

 

 

לא כל המכוניות בתקציבים נמוכים שבורות ומוזנחות. מכרתי בשנים האחרונות פורד פוקוס ב 7000 ש"ח, סיוויק  ב 12.000 ש"ח, ריו ב 18.000 ש"ח, כולן היו במצב מצויין ולא "ערמת צרות"  והקונים המשיכו לנסוע בכייף בלי בעיות מיוחדות מעבר לתחזוקה שוטפת.

 

צריך לקחת את הרכישה כפרוייקט רציני, לחפש אצל קרובי משפחה,מחברים, מכרים. 

 

ההוצאות הקבועות (רישוי וביטוח) ידועות ושים בצד נגיד 3000-4000 ש"ח לתחזוקה ותיקונים בשנה הראשונה. 

 

אם אתה יכול לעמוד בזה, לך על זה. 

אם לא - אז תחבורה ציבורית.

  • אהבתי 1

 

 

פורסם (נערך)

תראה, גם אני נסעתי בגיל 28 בתחב"צ. אבל מאז חלפו הרבה מאוד שנים.

 

בתקציב של פות"ש  הבן שלי מכר השבוע קורולה 2001 עם קילומטרז' של רכב ליסינג בן 3, אלא שהקונה ערבי לא צעיר מאיזה כפר, שמבין טוב מה הוא קונה ויש לו הידע או העזרה כדי לתחזק את הרכב העתיק הזה עד שיתפרק סופית. אני מניח שלפות"ש אין הידע הזה, ושבשבילו אבדן של 10,000 ש"ח יהיה בעיה שייקח לו זמן לפתור. אז לפעמים אין ברירה (כמו הסטודנטית שביקרה כאן לא מזמן ושאין קו אוטובוס סביר בין מקום מגוריה למקום לימודיה למרות שמדובר ב-3 ק"מ), אבל אם יש פתרון כזה, זוהי בחירתו של הקבצן.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

התכוונתי 2001. תיקנתי

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 42 דקות, sperial כתב:

אני מניח שלפות"ש אין הידע הזה

נכון שאין לו את הידע הזה אבל הדרך הפחות או יותר היחידה לרכוש את הידע המדובר היא להמר ולקנות רכב ישן.

 

 למי שקונה רק מכוניות חדשות או כמעט חדשות, אף פעם לא יהיה לך את הידע הזה. 

 

 

 

 

 

 

פורסם

שוב, אם יש לו הזמן והכסף. לפי הודעת הפתיחה לסטודנט הספציפי אין כסף, ואם הוא לומד באחת האוניברסיטאות כאן גם אין לו זמן.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

להשלים לידני עם כדאי? לדעתי לא!!! ללמוד שוב על דרגה B סתם בזבוז כסף וזמן שלך, וזה לא 2 ולא 3 שיעורים כמו שכולם אומרים! זה הרבה יותר, עד שתוכל להשתלט טוב על הרכב יכול גם לקחת לך 30 שיעורים כן למרות שאתה נהג וותיק, גיר ידני להתרגל אליו לוקח זמן כל אחד ביכולת שלו, לא ציינת את גילך.

אם אתה צעיר אתה תקלוט מהר אם אתה מבוגר יקח לך זמן.

 

בתור אחד ששדרג את הרישיון שלו והיה לו אוטומט, לא למדתי על דרגה B אלא עשיתי על C1 את התהליך סיימתי יחסית מהר, שדרג את הרישיון שלך לעד 12 טון אם אתה כל כך רוצה ידני גם ההגבלה תרד לך וגם יפתח לך עוד הרבה אופציות(תמיד טוב שהיה עוד דרגת רישיון גם אם לא תעבוד בזה לך תדע מתי תצטרך את זה, אם יש לך כסף תעשה C1 אל תעשה שוב B חבל על הכסף שלך כי זה לא ייתן לך כלום מלבד לנהוג על ידני ויקח לך לא מעט שיעורים.)

 

אם אין לך כסף מיותר לבזבז אז עדיף לך להישאר עם אוטומט.

עריכה אחרונה על ידי Liquidator
פורסם

בשביל מה C/C1? כדי שישגעו אותו במילואים? הבחור סטודנט, כנראה לא יתפרנס מנהיגה.

  • אהבתי 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 7 דקות, sperial כתב:

בשביל מה C/C1? כדי שישגעו אותו במילואים? הבחור סטודנט, כנראה לא יתפרנס מנהיגה.

לא אומר שהוא הולך להתפרנס פשוט אם הוא יעשה הסבה זה יעלה לו פחות או יותר אותו הדבר עד שהוא יתרגל לגיר הידני זו דעתי.

 

בכל אופן נתון לשיקול דעתו, לגבי מילואים אין לי מושג.

 

אם הוא סטודנט ככל הנראה גם אין לו כסף מיותר אז לדעתי האישית עדיף שישיאר עם גיר אוטומט, לנהוג על ידני בפקקים זה לא מי יודע מה תענוג.

עריכה אחרונה על ידי Liquidator
פורסם

יש הבדלי גישה בין אנשים. 

 

אחד אומר לא צריך אוטו, ולא צריך רישיון, ולא צריך כלום חוץ ממה שבאמת חייבים.

 

 

אחד אחר אומר שהידע, החוויה, הסט יכולות, הדברים החדשים שאתה עושה, מנסה ולומד, נשארים איתך ובעיני יש להם ערך הרבה יותר גבוה,  משהו שאי אפשר בכלל לכמת בכסף. 

 

אני גם קניתי בזמנו אוטו ישן, יותר מאחד. וגם הוצאתי 4 רישיונות נהיגה שאני לא צריך,  ולמדתי דברים שאני לא צריך. על הכל בזבזתי כסף. אבל זה כסף קטן שאם הייתי חוסך אותו זה לא היה מקדם אותי משמעותית לשום דבר.

 

הערך של הדברים שלמדתי וניסיתי הוא בעייני פי אינספור יותר גדול. 

 

 

אז הכל עניין של גישה ואיך אתה רואה את הדברים. 

  • אהבתי 4
  • מעניין 1

 

 

פורסם
לפני 17 דקות, sperial כתב:

בשביל מה C/C1? כדי שישגעו אותו במילואים?

 

כבר לא עובד ככה.

פעם, בתקופתך, רישיון למשאית היה אוטומטית מזכה אותך במילואים כנהג. היום כבר לא.

מכיר לא מעט אנשים עם רישיון למשאית (ביניהם אני וחבר מצוות המילואים שלי) שעושים מילואים ביחידה  שהוצבו אליה עם השחרור (ואני עשיתי את הרישיון בשירות הסדיר...)

 

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם
לפני 10 דקות, Buki כתב:

יש הבדלי גישה בין אנשים. 

 

אחד אומר לא צריך אוטו, ולא צריך רישיון, ולא צריך כלום חוץ ממה שבאמת חייבים.

 

 

אחד אחר אומר שהידע, החוויה, הסט יכולות, הדברים החדשים שאתה עושה, מנסה ולומד, נשארים איתך ובעיני יש להם ערך הרבה יותר גבוה,  משהו שאי אפשר בכלל לכמת בכסף. 

 

אני גם קניתי בזמנו אוטו ישן, יותר מאחד. וגם הוצאתי 4 רישיונות נהיגה שאני לא צריך,  ולמדתי דברים שאני לא צריך. על הכל בזבזתי כסף. אבל זה כסף קטן שאם הייתי חוסך אותו זה לא היה מקדם אותי משמעותית לשום דבר.

 

הערך של הדברים שלמדתי וניסיתי הוא בעייני פי אינספור יותר גדול. 

 

 

אז הכל עניין של גישה ואיך אתה רואה את הדברים. 

בדיוק מה שאני חושב. צריך לחשוב בגדול הבן אדם מתחיל את החיים יעבור עוד הרבה אז שיפתח את שק הכלים שלו. לא בשביל לעלות את העליה בחיפה אלא לעלות את עצמו

פורסם

כל דבר בעיתו. לסטודנט תפרן שמתמודד עם חדו״א 2 או סוגיות ביחסי ארה״ב - ישראל אין אמצעים וזמן לפתח תחביבים. בגלל זה הוא צריך להסתדר עם מה שיש - תחב״צ או רכב שמתאים לתקציבו ולתנאי רישיון הנהיגה שלו.

כשיסיים את הלימודים יתעדף מחדש את כספו וזמנו.

פות״ש, אני מניח שאתה זקוק לרכב בעיקר לניוד ללימודים. איפה אתה גר ואיפה לומד?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...