Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לדעתכם שווה לי להשלים לידני? סטודנט


ProRules

פוסטים מומלצים

לפני 12 דקות, Ooga כתב:

תקנה קטנוע 125 וזהו.

הרשיון זה 3 שיעורים וטסט, גרושים.

למה הוא צריך קטנוע? לסכן את החיים שלו? כלי מאוד מסוכן ועוד יותר מסוכן לחסרי ניסיון.

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Liquidator כתב:

למה הוא צריך קטנוע? לסכן את החיים שלו? כלי מאוד מסוכן ועוד יותר מסוכן לחסרי ניסיון.

טוב שלא הגזמת..

קטנוע 125 בנסיעות עירוניות כלי סבבה לגמרי, זה בול לשימושים שלו לנסיעות קצרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, דניאל2369 כתב:

אני אומר לך על הפיאסטה 1.4 אני עם כזו 2011 ונהנה מכל רגע ממש לא עגלה,לא רכב זללן ומאוד אמין,אתה תהנה,דרך אגב שלי נרכשה ב9500 שח וחוץ מטיפול 10000(עד שלמדתי לטפל בעצמי) והחלפת בולמים לא בילתה במוסך בכלל

אוקי תודה רבה, אשקול את זה.

לפני 16 שעות, Buki כתב:

ב 20 אלף שקל אוטומטי זה מה שאתה צריך. 

 

4 הילוכים תיבה פלנטרית. נכון שזה לא חסכוני ועגלה אבל למעט מכוניות מסויימות מאוד כמו יונדאי i10 ופיקנטו עם מנוע 1.0 וכמה דגמים משפחתיים כבדים עם 1.6, אפשר להסתדר בכייף עם 4 הילוכים. זה נוסע בסדר גמור ואין שום בעיה לעלות בעליות או להשתלב בתנועה.

לתיבה פלנטרית יש ממיר מומנט שמפצה במידה רבה על מחסור בהילוכים, כן על חשבון צריכת דלק. אבל עדיין, זה לא כזה דבר גרוע שצריך לפסול. 

 

אשמח להמלצות ספציפות אם כך, כי הייתה לי סובארו 1.5 אוטומט לפני כמה שנים, והפיאסטה כמעט כמוה מבחינת נתונים, תאוצה ומומנט (128 למשקל של 1.11 טון או 142 למשקל של 1.26 טון). לא רואה אוטו כזה עולה את כביש דורי על משהו חוץ מהילוך 2 כל העליה, שזה המון דלק (אלא אם הספקתי להאיץ לפני הרמזור ואז אפשר למשוך שלישי). דרך נח"ל גיבורים זה לזחול על 55 כאשר המהירות המותרת 70, והילוך שני כל העליה (האוטו אפילו רוצה לרדת לראשון אם לוחצים מעבר, והילוך שלישי בלתי אפשרי). בוא נגיד שאצל אמא שלי הסוזוקי סלריו מנוע 1.0 ידני, עולה בכמה עשרות אחוזים יותר טוב את העליות.

לפני 14 שעות, Buki כתב:

מותר גם לי לספר סיפורים מהעבר?

 

לא היה לי את הכבוד ללמוד בטכניון אבל אחי כן למד.

 

התחיל בשנת 2000 וסיים ב 2004.

 

היה גר במעונות ולמרות שלא צריך ולא היה  חייב, החליט שכן רוצה רכב. 

 

לפי כללי הזכאות למעונות של אז, מותר היה להחזיק רכב שמחיר המחירון שלו עד 12.000 ש"ח. 

 

 

אני לקחתי לעצמי את המשימה וקניתי לו את האוטו הזה, היה אז 14 שנה על הכביש. 

 

ידני ורק 75 כ"ס. העליות בפרוייד ובנשר היו אז תלולות לא פחות מהיום. 

 

והיה בסדר. האוטו שימש אותו במשך כל התואר, עשה משהו כמו 40 אלף ק"מ בתקופה זו לא היה ערמה של צרות ולא בילה במוסכים.

 

נכון שזה לא זול. אבל אנחנו לא חיים בוואקום. יש הורים, סבים, אחים. אני לא רואה מצב שסטודנט שצריך 1000 ש"ח לטיפול באוטו לא יוכל לארגן אותם מהמשפחה אם ממש חייב. 

 

רכב משפר משמעותית מאוד את איכות החיים, זה לא מותרות אלא בהרבה מובנים דבר הכרחי.

 

1.thumb.JPG.e56236e83a0fc71781dc769f1b811e15.thumb.jpeg.9d8bbcd7677b27286ed125f3a145dd64.jpeg

 

2.thumb.jpg.1aae1a2baa7ba863c5c3adeb70474bbf.thumb.jpg.bd53ff0fc77e400d687abb31f45e0021.jpg

 

4.thumb.jpg.c76dc626d8587b26a753d4ae50e6e0a7.thumb.jpg.138be692dea82ee901eaa9705ea19f50.jpg

ידני 75 כוחות סוס זה מדהים על משקל של 890 קילו. האוטו שהיה אצל אחיך, יותר מהיר ממאזדה 3 שנתונים 2010 עם מנוע 1.6. האופל קאדט הוא גם 5 הילוכים ובסך הכל לא רע.

דרך אגב סיפור מצחיק, אבל לאמא שלי היה פעם אופל קאדט מאותו שנתון (אגב פחות אהבה חח). אציין גם שאתה אח מדהים.

לפני 7 שעות, sperial כתב:

הבעיה בטכניון (וגם באוניברסיטת חיפה) - אין חניה. ז״א צריך להגריל זכות למדבקה שבתוקף לסמסטר, ולחנות רק באחד מכמה מגרשים שדי מרוחקים מבנייני ההוראה (טוב, נדמה לי שאין בעיה באווירונאוטיקה, אולי גם באחת הפקולטות בצד התחתון של הטכניון).

 

@Buki מה שאתה כתבת תואם את ניסיוני. וכאמור, אני יליד העיר ונוהג בה משיעור הנהיגה הראשון שלי.

 

@צ'ופצ'יק נניח. גם קורונה (או ראנקס, זה היינו הך) בת 20 ומטופלת יכולה להתחיל לזייף. מניסיון.

אולי, אבל בנתיים כמה חברים ללימודים שיש להם אוטו, כולם מוצאים חניה וגרים מחוץ למעונות.

לפני שעתיים, Ooga כתב:

תקנה קטנוע 125 וזהו.

הרשיון זה 3 שיעורים וטסט, גרושים.

ממש לא הולך לסכן את החיים שלי ככה. בארץ אין תרבות נהיגה שתואמת לאופנועים. יש לי מכר שבמעגל תנועה פשוט 'לא ראו אותו' והוא בילה שנה שלמה בבית חולים (והיה יכול גם למות).

יתרה מכך, איפה אני אשים את התיק חדר כושר וכו..? זה תיק יחסית גדול.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Ooga כתב:

טוב שלא הגזמת..

קטנוע 125 בנסיעות עירוניות כלי סבבה לגמרי, זה בול לשימושים שלו לנסיעות קצרות.

לא מגזים עדיין כלי מסוכן, יצא לי לא מעט לראות תאונות קטלניות בכבישי ישראל של אופנועים, וגם לפי סטטסטיקה אחוז התאונות של אופנוע גבוה מאוד ביחס לכלי רכב פרטים, בנוסף ביטוח לרוכב חדש עולה לא מעט כסף אז מצד אחד חסך כסף מצד שני גם מסכן חיים שלו וגם משלם ים כסף לביטוח.

עריכה אחרונה על ידי Liquidator
  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגיד לי, אתה רוצה לשלם 10,000 ש"ח ולקבל פרארי? לא ילך.

התקציב שלך מועט? תסתפק במועט. תעלה את נחל הגיבורים (בלי ר"ת) ב-50 קמ"ש בימני ותתקע בפקק ליד זה שמיהר ב-80.

בחור, נראה לי שאתה מתחיל להטריל. או שאתה לא מחובר למציאות. בתקציב שלך הדבר החשוב היחיד הוא שהרכב ייסע בלי להתקע. תשב בימני, תריץ את הסל"ד ל-4,000, תעשה 2 קילומטר פחות לליטר - זה המחיר. או שתיסע במרצדס ירוק או אפור (לא זוכר מה יש בנשר).

אגב, קוריוז, אחד הרכבים האיטיים ביותר שעקפתי בנחל הגיבורים היה רולס רויס. אספנות, אבל מה זה חשוב. רולס אמיתי.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, sperial כתב:

תגיד לי, אתה רוצה לשלם 10,000 ש"ח ולקבל פרארי? לא ילך.

התקציב שלך מועט? תסתפק במועט. תעלה את נחל הגיבורים (בלי ר"ת) ב-50 קמ"ש בימני ותתקע בפקק ליד זה שמיהר ב-80.

בחור, נראה לי שאתה מתחיל להטריל. או שאתה לא מחובר למציאות. בתקציב שלך הדבר החשוב היחיד הוא שהרכב ייסע בלי להתקע. תשב בימני, תריץ את הסל"ד ל-4,000, תעשה 2 קילומטר פחות לליטר - זה המחיר. או שתיסע במרצדס ירוק או אפור (לא זוכר מה יש בנשר).

אגב, קוריוז, אחד הרכבים האיטיים ביותר שעקפתי בנחל הגיבורים היה רולס רויס. אספנות, אבל מה זה חשוב. רולס אמיתי.

כאילו לא קראת את ההודעות? אמרתי שאפשר גם לעלות קצת בתקציב אם יש משהו סביר, או לחילופין לעשות ידנית ועל זה האשקול.

אם הדעה שלך היא שלא שווה לעשות ידני, אלא עדיף לקנות אוטומט, ולא שווה להעלות תקציב ל-20 אלא עדיף להישאר כבר עם אוטו זול בעשיריה ורק שיסע מנקודה א לנקודה ב איך שיסע, אז תרשום בצורה כזאת במקום 'לתקוף'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדעה שלי היא שלא משנה אם זה ידני או אוטומטי, ולא משנה אם הרכב בן 18 או בן 12. 

 

אתה צריך להבין שבנתונים שלך, אפילו בתקציב של 20 אש"ח, אתה צריך לתעדף את נתוני הרכב. וכיוון שהגורם המגביל הוא התקציב אתה צריך לכוון למרכיבים העיקריים שלו שניתנים להשפעה (בשאיפה). ובראש אלה עומדת האמינות. כל ביקור של הרכב במוסך זה ימי עבודה/לימודים שהולכים לאיבוד, זה כמה מאות ואף אלפי שקלים שיוצאים מהחשבון שלך. זה הרכיב העיקרי שניתן לשליטה (אני לא מתעלם מכך שאתה יכול ליפול גם עם רכב בעל מוניטין אמינות גבוה). רכיב  הביטוח מקיף וצד ג' תלויים יותר בנתונים שלך מאשר של הרכב, ברישוי ההבדלים זעירים, בנסועה שלך עוד 20% דלק יסתכמו ב-100 ש"ח לחודש (סדר גודל) ואם תרצה לחסוך אחד הכלים שיעמדו לרשותך יהיה נהיגה מתונה. ותאמין לי, אם אני נוסע בנחל הגיבורים 50 או 75 קמ"ש, ההבדל הוא לכל היותר רמזור אחד, נותן לאחרים לדהור ולעמוד אחר כך לידי בתור לפניה לרופין.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

העקרונות שהנחו אותי בזמנו בבחירת הסיריון -

1. רכב קטן, בעל אמינות יחסית מוכחת.

2. הטסט הקרוב לפחות עוד חצי שנה.

3. היסטוריית טיפולים מסודרת ומתועדת במוסך.

4. מוכר אמין שלא מספר סיפורים.

 

לא לקחתי למכון לבדיקה, כיוון שהאמנתי שלרכב משנתון כזה ירשמו בעיות מכאן ועד הודעה חדשה.

אז אולי היה לנו מזל, אבל לשמחתי זה עבד והרכב שירת את הבן שלי במשך שנה וחצי עד שנמכר לאדם הבא (כשבועיים לאחר שפורסם).

 

ושוב, לצרכים שלך - של נסיעות קצרות בתוך העיר מבלי לאמץ מדי את האוטו - הרכב יספק לך את התמורה.

במידה והתקציב שלך מוגבל, שים לב רק לבדוק עלויות ביטוח, טסט, דלק וטיפול שנתי - כי בסופו של דבר אין מה לעשות זה יותר יקר מתחבורה ציבורית.

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.3.2024 בשעה 13:39, Ooga כתב:

טוב שלא הגזמת..

קטנוע 125 בנסיעות עירוניות כלי סבבה לגמרי, זה בול לשימושים שלו לנסיעות קצרות.

מנסיוני ולדעתי ממש לא הגזים.

2 גלגלים סכנת חיים.

אתה נתון לחסדיהם של אחרים.

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה, מודה שלא קראתי את עמודים 2-4, מקווה שלא פספסתי מישהו שכבר ענה את זה.

 

1. הוצאתי רישיון על ידני בחיפה לפני כ-15 שנה, מאז כ-90% מהנהיגה שלי בחיים היית מ/ל חיפה. ובחיים לא הפריע לי הגיר, יכול להבטיח לך שבכל תנאי סביבה אני לא חושב על הגיר. כן אומר שבמצבי קיצון, בעיקר חוויתי בחו״ל, דווקא העובדה שנהגתי על גיר ידני, גרמה לזה שהצלחתי להגיע למלון בשלום ולא נתקעתי בשלולית שנכנסו לי מים לאגזוז/לא מסוגל לחצות הצפה.

2. אני בספק שיש כזה הבדל בין שווקי הרכב ששווה לטרוח בשבילו את הכסף והזמן להחליף רישיון מאוטומט לידני , ובניהול הזמן שלי בטח לא הייתי טורח לעשות כזאת החלפה, גם ככה רכבים ידניים די נכחדים מהעולם והיום בתקציבים גבוהים יותר כמעט ואין לי מבחר ידניות לשדרג אליהם לצערי ובעל כורחי כנראה הרכב הבא שלי יאלץ להיות גיר אוטומט או לחלופין הנעה ללא גיר כלל.

3. בתור מישהו שבעבר היה לו מכונית (שלו הייתי מעמיד למכירה ולא הייתה גומרת את חיה בהורדה מהכביש בעקבות פגיעה מאחור מצד נהגת לא מרוכזת) בסביבת התקציבים שלך, יכול לומר שבהחלט יש מכוניות סבירות לחלוטין בתקציב. אם זה עניין של מזל או לא, אני לא יודע. הרכב שהיה לי אז היה הונדה סיוויק ידנית מבציר 98 שהוצאה על ידי אבא שלי מהסוכנות ב-98 ורק אני והוא נהגנו עליה ונשקה ל-300 אלף קילומטר למיטב זכרוני. כמובן שבהתאם לתרבות החניות בישראל וכו׳, קוסמטית לא הייתה מלוקקת, אבל מכאנית שירתה אותי בלימודים באמת בשקט ובאמינות אז לא הכל חייב להיות אבוד ולא מסכים שאין מכוניות בתקציב הזה. גם הרכב הנוכחי שלי (מגאן קופה ידנית שנתון 14) שפעם כמעט עמדתי למכור ואז מעניינים אישיים בסוף ביטלתי את מכירתה על אף שכבר קיבלתי עליה הצעות סבירות, היה נמכר לא מאוד רחוק מהתקציב הזה והוא מכונית בהחלט סבירה לסטודנט. (כרגע לא מחפש למכור, אולי בעתיד) לו הייתי מאוד לא מרוצה אז כבר לא סטודנט כמה שנים טובות והייתי מחליף אותה בקלות, פשוט אין צורך והכסף עובד בשוק ההון ולא מתאדה לו בחניה/ריביות מימון נשך חלילה.

 

אז הפואנטה היא, אין בעיה עם ידני גם בחיפה. מאמין שניתן למצוא אוטומטיות סבירות ואישית סביר שלא הייתי מחליף רישיון מהרגע שהיה לי, לא חוזר לבירוקרטיה לחסוך כמה שקלים אלא אם כן זה תחביב עבורך. אם בכל זאת תעשה רישיון ידני ותרצה רכב בתקציב נמוך מאוד, לא חושב שיש פסול בקניית רכב בתקציב נמוך, מאחזקתי רכב בתקציבים נמוכים, עד כה כנראה היה לי מזל טוב. אולי הדגש צריך להיות מרכבים שאכן הוחזקו מאנשים שהרכב שימש אותם הרבה שנים לדוגמא כשהיו סטודנטים והיום כבר רוצים להשתדרג בגלל פינוק ולא בגלל שהרכב גמור. לדוגמא אם אחזור לגמוע מרחקים אז מאמין שאשדרג את הרכב הקיים לרכב בתקציב גבוה יותר ואם לא, הרכב ימשיך לשמש אותי לנסיעות פשוטות וקצרות על אף שהתקציב שלי היום מאפשר לי לקנות רכבים הרבה הרבה יותר יקרים.

 

עריכה: שכחתי לציין. ציינתי שבחיפה מניסיוני אין בעיה בגיר ידני. זה לא המצב לדו גלגלי.

 

אופניים מיותר לציין, כל האוניברסיטאות בעיר הם על ההר והמקום היחיד שאופניים בעיר מתאימות לו זה על הטיילת שבחוף הים, לדוגמא מאיזור נוה דוד/שפרינצק/בת גלים למת״מ וחזרה, לא מצליח לחשוב על תוואי אחר בעיר שהעיר מותאמת בו לאופניים.

קטנועים/אופנועים מהחוויה שלי בעיר ובכלל מסכים עם המסקנה שזה סכנת חיים ואני באמת ובתמים מאמין שהכלי רכב הזה בכלל לא אמור לחלוק את הכבישים שלו עם מכוניות וזה שזה קורה זה לגמרי עדיין בגדר באג לא פתור. סכנה קבועה על הכביש. זה שאופניים חולקים נתיב נסיעה עם מכוניות. ולא נוסעים בנתיב יעודי, זה בכלל תופעה עצובה ומחדל בירוקרטי. אבל זאת דעתי. 

 

בכל אופן אמליץ להעזר בתחב״צ ובשני רגליך לפני פניה לדו גלגלי אם יש בעיות תקציב. לא בושה לא להחזיק אוטו. אם יש לך 6 אלף היום, יש כיום עושר של פלטפורמות להשקיע אותם ושתוכל להמשיך להפקיד לשם סכומים סמליים מידי חודש (שגם ככה היית צריך להוציא על אחזקת רכב) ותוך זמן קצר מאוד תוכל להתפנק בכיף ברכבים בתקציבים עם אפשרויות מגוונות יותר.

עריכה אחרונה על ידי Nico62
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Nico62 כתב:

 

3. בתור מישהו שבעבר היה לו מכונית (שלו הייתי מעמיד למכירה ולא הייתה גומרת את חיה בהורדה מהכביש בעקבות פגיעה מאחור מצד נהגת לא מרוכזת) בסביבת התקציבים שלך, יכול לומר שבהחלט יש מכוניות סבירות לחלוטין בתקציב. אם זה עניין של מזל או לא, אני לא יודע. הרכב שהיה לי אז היה הונדה סיוויק ידנית מבציר 98 שהוצאה על ידי אבא שלי מהסוכנות ב-98 ורק אני והוא נהגנו עליה ונשקה ל-300 אלף קילומטר למיטב זכרוני. כמובן שבהתאם לתרבות החניות בישראל וכו׳, קוסמטית לא הייתה מלוקקת, אבל מכאנית שירתה אותי בלימודים באמת בשקט ובאמינות אז לא הכל חייב להיות אבוד ולא מסכים שאין מכוניות בתקציב הזה. גם הרכב הנוכחי שלי (מגאן קופה ידנית שנתון 14) שפעם כמעט עמדתי למכור ואז מעניינים אישיים בסוף ביטלתי את מכירתה על אף שכבר קיבלתי עליה הצעות סבירות, היה נמכר לא מאוד רחוק מהתקציב הזה והוא מכונית בהחלט סבירה לסטודנט. (כרגע לא מחפש למכור, אולי בעתיד) לו הייתי מאוד לא מרוצה אז כבר לא סטודנט כמה שנים טובות והייתי מחליף אותה בקלות, פשוט אין צורך והכסף עובד בשוק ההון ולא מתאדה לו בחניה/ריביות מימון נשך חלילה.

 

 

כביכול אתה טוען שיש רכבים סבירים בתקציב הזה. 

אבל בפועל הודעתך מחזקת את הדעה שכתבתי קודם לפיה הרכבים הסבירים נדירים ושבדכ הרכבים הסבירים בתקציב הזה הם רכבים שנרכשו ביותר וערכם ירד לתקציב הזה.

כלומר יש רכבים סבירים שערכם 6000 אבל כמעט ואין רכבים סבירים שמוצעים למכירה ב 6000.

 

ואתה מציג שני רכבים שהיו יכולים להמכר במחירים הללו אבל בפועל לא נמכרו במחירים הללו....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, razi_pazi כתב:

 

כביכול אתה טוען שיש רכבים סבירים בתקציב הזה. 

אבל בפועל הודעתך מחזקת את הדעה שכתבתי קודם לפיה הרכבים הסבירים נדירים ושבדכ הרכבים הסבירים בתקציב הזה הם רכבים שנרכשו ביותר וערכם ירד לתקציב הזה.

כלומר יש רכבים סבירים שערכם 6000 אבל כמעט ואין רכבים סבירים שמוצעים למכירה ב 6000.

 

ואתה מציג שני רכבים שהיו יכולים להמכר במחירים הללו אבל בפועל לא נמכרו במחירים הללו....


לא מדוייק. את הרכב הקודם עמדתי למכור לפני שירד מהכביש בצירוף מקרים.

 

את הרכב הקודם אכן העמדתי למכירה לפני קרוב לשנה וכבר היה לי הזמנה פתוחה על רכב חשמלי חדש ואז בלת״מ עם בעל הדירה גרם לביטול הרכישה והחזקה עוד קצת של הרכב הנוכחי (כבר אין לי גישה לעמדת טעינה). זה לא אומר שלא אמכור אותו עוד כמה חודשים, בכל מקרה אבל זה אכן לא בדיוק רכב שימכר ב6,000.

 

הפואנטה הייתה לתת את טיפים ודוגמאות לרכבים סבירים שנמכרים בתקציבים נמוכים ואיך ניתן לאתר אותם. לא נדיר לראות בקבוצות סטודנטיאליות בוגרים שמוכרים את הרכבים שליוו אותם בתואר וכעת משתדרגים. תמיד בכל קונסטלציה ניתן ליפול, סתם היה טיפ ודוגמאות למכוניות. אבל אכן צריך לחפש בקפידה ובזהירות.

 

עריכה: קראתי עכשיו את עמוד 2 של השרשור והבנתי מה הכוונה שלך וממש לא מסכים איתה.

בהחלט קיימים אנשים שנוסעים על מכוניות זולות שימכרו בזול וישדרגו לרכבים לא זולים וזה לא אומר שהרכב הזול בדרך לפח זבל. אתה שוכח שמעבר מסטודנט שלפעמים נושא הלוואות סטודנט לתקן משרה מלאה (לדוגמא מהנדס אבל לא רק) משנה את יכולת הצריכה שלך משמעותית.

 

אז כן, אני הייתי מחליף מצרפתית זולה בת 10 לרכב חשמלי חדש מהניילונים. גם יש לי חבר שנוהג במיני יפנית שקנה חדשה מהסוכנות לפני מלא זמן, לא זוכר בדיוק כמה, אבל בטח גיל הרכב שלו דומה לשלי, וכיום לפני רכישה של דירה לא זולה במרכז (ממש לא באחוז מימון מקסימלי). ההנחה שלך שכל מי שמוכר לך רכב בתקציב 4-5 ספרות תפרן שלא מטפל ברכב היא מופרכת. אולי אתה מגיע מסביבה של אנשים שצריכים תמיד להקרין החוצה ״יש לי״. אז משם התקבעה לך המחשבה, חלקית בצדק.

עריכה אחרונה על ידי Nico62
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 5.3.2024 בשעה 16:42, Liquidator כתב:

להשלים לידני עם כדאי? לדעתי לא!!! ללמוד שוב על דרגה B סתם בזבוז כסף וזמן שלך, וזה לא 2 ולא 3 שיעורים כמו שכולם אומרים! זה הרבה יותר, עד שתוכל להשתלט טוב על הרכב יכול גם לקחת לך 30 שיעורים כן למרות שאתה נהג וותיק, גיר ידני להתרגל אליו לוקח זמן כל אחד ביכולת שלו, לא ציינת את גילך.

אם אתה צעיר אתה תקלוט מהר אם אתה מבוגר יקח לך זמן.

 

בתור אחד ששדרג את הרישיון שלו והיה לו אוטומט, לא למדתי על דרגה B אלא עשיתי על C1 את התהליך סיימתי יחסית מהר, שדרג את הרישיון שלך לעד 12 טון אם אתה כל כך רוצה ידני גם ההגבלה תרד לך וגם יפתח לך עוד הרבה אופציות(תמיד טוב שהיה עוד דרגת רישיון גם אם לא תעבוד בזה לך תדע מתי תצטרך את זה, אם יש לך כסף תעשה C1 אל תעשה שוב B חבל על הכסף שלך כי זה לא ייתן לך כלום מלבד לנהוג על ידני ויקח לך לא מעט שיעורים.)

 

אם אין לך כסף מיותר לבזבז אז עדיף לך להישאר עם אוטומט.

 

הגזמה פרועה. את כל הרישיון הראשוני שלי עשיתי ב30 שיעורים שנלקחו תוך פחות מחודש. מסכים שזה אינדיבידואלי ותלוי בכישרון התלמיד והמורה, אבל אם גג תוך כמה שיעורים לא קורה הקליק, אז מן הסתם לחזל״ש את הלמידה וממש לא לעשות 30 שיעורים בשביל פאקינג להחליף גיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Nico62 לדעתי גם אתה וגם @ProRules מפספסים את הנקודה.

 

אין בעיה ברכישה של רכב שערכו אלפי שקלים בודדים.

אבל רכישה כזאת בלי להשאיר כמה אלפי שקלים טובים בצד לבלתמי"ם היא מתכון בדוק למפח נפש וזריקת כסף לפח.

 

כלי רכב בערך כזה אמינים ככל שיהיו, יכולות להיות להם תקלות שעלות תיקונן היא בערך כמו עלות הרכישה. אם קנית רכב כזה בכל חסכונותיך - לא ישאר לך כסף לתיקון תקלות אם תהיינה כאלה.

  • רעיון טוב! 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@zvit

לא חולק עליך בכלום וגם לא חלקתי. שים לב שבתגובה הראשונה גם המלצתי לו לשקול תחב״צ אם הוא חנוק.

 

ללא ספק אם אין לך יכולת לעמוד בבלת״מ של כמה אלפי שקלים ואין לך מאות רבות של שקלים/מעל אלף שקלים להוציא מידי חודש על תפעול שוטף , תלוי בדיוק כמה בנסועה וברכב , אין לך מה לחפש מכונית, לא משנה באיזה תקציב ומומלץ במקום לחסוך ולייצר הכנסה שוטפת שתאפשר אחזקת מכונית. מחזיק רכבים מעל עשור, לי לא צריך לספר את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...