Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לדעתכם שווה לי להשלים לידני? סטודנט


ProRules

פוסטים מומלצים

אנסה למקד את הטיעון שלי. נגיד שמצאת את מכונית חלומותיך ב-8000 ש"ח. אחרי חודשיים יש תקלה ב-3000 ש"ח. יהי לך כסף כדי לתקן אותה? אם כן. סבבה. אם לא, חבל על כספך. 

 

עדיף שאת ה-2000 ש"ח תשמור לתיקון תקלות, או שתרכוש רכב מתקדם יותר.

 

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, zvit כתב:

אנסה למקד את הטיעון שלי. נגיד שמצאת את מכונית חלומותיך ב-8000 ש"ח. אחרי חודשיים יש תקלה ב-3000 ש"ח. יהי לך כסף כדי לתקן אותה? אם כן. סבבה. אם לא, חבל על כספך. 

 

עדיף שאת ה-2000 ש"ח תשמור לתיקון תקלות, או שתרכוש רכב מתקדם יותר.

 

ולמה כוונתך ב-"רכב מתקדם יותר"? באיזה תקציב מדובר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באיזור 20.000 ש"ח אפשר לקנות רכב ידני סביר לגמרי פחות מ 10 שנים על הכביש בקטגוריית סופר מיני 1.2 - 1.4. 

 

רכב עם מאפיינים זהים (אותה שנה, אותו מצב אותו ק"מ) אוטומטי זה בערך עוד 8000-10.000 ש"ח. 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגל שמאל ויד ימין בריאות אפשר לנהוג בגיר רגיל.

עדיין אם אני לא טועה 50% מהרכבים בעולם הם ידניים ( כמובן לא בכל המדינות).

אפשר להבין למה אנשים מוציאים רישיון B ולא C1 כי באמת רוב האנשים לא ינהגו על מסחריות ומשאיות.

רישיון לגיר ידני לא מחייב לקנות רכב ידני.

בכלל מורים לנהיגה לרוב מלמדים על רכב עם מני דיזל אז הרכב הרבה יותר סלחני בהתחלות נסיעה ופחות נכבה.

מעניין אם הגל של הרכבים הידניים הזולים יחזור כמו שהיה לפני 10 שנים ויהיה כאן I10 ב55 אש" ואיביזה ב77אשח i30 ב100אשח. בזמן שרשמתי את זה מעניין כמה רכבים ידניים חדשים נמכרו בעולם😁

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, windows כתב:

רגל שמאל ויד ימין בריאות אפשר לנהוג בגיר רגיל.

עדיין אם אני לא טועה 50% מהרכבים בעולם הם ידניים ( כמובן לא בכל המדינות).

אפשר להבין למה אנשים מוציאים רישיון B ולא C1 כי באמת רוב האנשים לא ינהגו על מסחריות ומשאיות.

רישיון לגיר ידני לא מחייב לקנות רכב ידני.

בכלל מורים לנהיגה לרוב מלמדים על רכב עם מני דיזל אז הרכב הרבה יותר סלחני בהתחלות נסיעה ופחות נכבה.

מעניין אם הגל של הרכבים הידניים הזולים יחזור כמו שהיה לפני 10 שנים ויהיה כאן I10 ב55 אש" ואיביזה ב77אשח i30 ב100אשח. בזמן שרשמתי את זה מעניין כמה רכבים ידניים חדשים נמכרו בעולם😁

כשרכב חשמלי זה הדבר הבא, ידני יכחד.

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, פאר האורה כתב:

שאלת שאלה מעניינת והשארת בלי תשובה. בדקת נתונים? יש תשובה? 

https://www.statista.com/statistics/204123/transmission-type-market-share-in-automobile-production-worldwide/

(לשים לב להערות בצד - הנתונים נאספו בין 2015 ל-2017, והמספרים של 2020 ו-2025 הם רק תחזית). 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, zvit כתב:

 

בהחלט. הגטס הידנית האחרונה עלתה על הכביש לפני יותר מ-14 שנים. לרכב בן 14 אמין ככל שיהיה יש בלאי. ולראיה 75% מהגטס הידניות שנמכרו - כבר לא איתנו.

אני אם מאזדה לאנטיס 2003 קניתי לפני שנה הדבר היחיד שטיפלתי שהקודן חזר לחיים [סיפור מוזר ביטלו את זה לפני 10 שנים פתאום התעורר לחיים]

חוץ מדברים בשביל נוחות כבולמים יש רכבים אמינים צריך לבדוק טוב {אגב גם הדלק לא כמו שהפחידו לא כמו היברידי אבל אחד ל10\12}

לפני 7 שעות, Buki כתב:

שווה להשלים לידני לטובת הרחבת סט היכולות שלך באופן כללי ולא להיות מוגבל מהבחינה הזו. 

 

 

לאו דווקא בשביל לקנות רכב ידני.

למרות שבהחלט כשמדובר במכוניות ישנות בתקציבים נמוכים, בחירה ברכב ידני זה רכב חדש יותר בתקציב נתון עם פוטנציאל נמוך יותר לתקלות וללא אחד המכלולים היקרים יותר לתיקון. 

 

יש מכוניות ידניות סבירות לגמרי באיזור 15 אלף ש"ח. 

וגם אם אתה נוסע לאירופה זה מאוד מגביל בהרבה רכבים

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, דובצע כתב:

השקעה שווה. 2000 בא והולך אבל הרשיון ישאר

 

זה nice to have אבל בעידן של היום זה לא פרקטי.

ופות"ש לא נשמע בחור שיש לו כרגע 2000 ש"ח להוציא על משהו שהוא לא חייב.

תוסיף לזה ששוק הרכב הולך לכיוון החשמל ושם אין בכלל גיר וגם אם יש הוא בטוח לא ידני.

 

אני לא הייתי משקיע עכשיו על רישיון ידני, אולי בעתיד אם יהיה לו הפנאי והכסף להשלים.

 

* אני בעל רישיון ידני ומעולם לא היה בבעלותי רכב ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, ProRules כתב:

אמא שלי נסעה יותר מעשור על רכבים זולים באיזור ה-5 (ידניים) וכמעט ואף פעם לא היו בעיות רציניות. מה כאילו אם אני אקנה גטס ידני ב-6, סיכוי גבוה שיהיו צרות?

 

יש הבדל גדול בין להחזיק רכב ששווה (לאחר זמן) 5000 ושיהיה סביר לבין לרכוש רכב ב 5000 ושיהיה סביר.

 

היא קנתה רכבים ב 5000 והיתה מבסוטה מהם? אם כן אז שאל אותה כיצד. כי בפורום רוב המשתתפים לא מגיעים לקרסוליה.

 

כל רכב שתקנה ב 6000 הוא פוטנציאל לצרות וסיכוי נמוך להצלחה. למה אתה חושב שמישהו מוכר רכב כזה? בשביל להשתדרג לסקודה סופרב חדשה? לא... הוא כנראה מוכר בלית ברירה ויש סיבה לכך.

 

זה לא כמו מישהו שמוכר רכב ב 35 שיש לו אפשרויות.

 

נכון, אפשר למצוא משהו סביר במחיר כזה. אבל זה דורש מזל, סבלנות, מזל, ניסיון, מזל וידע. ומזל...

 

אני חובב ידני ומעולם לא הייתי בעלים של רכב שאינו ידני. אבל לא חושב שיש סיבה טובה לשדרג את הרישיון. לא באופן כללי ובודאי לא במצבו של פות"ש

עריכה אחרונה על ידי razi_pazi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, windows כתב:

רישיון לגיר ידני לא מחייב לקנות רכב ידני.

בכלל מורים לנהיגה לרוב מלמדים על רכב עם מני דיזל אז הרכב הרבה יותר סלחני בהתחלות נסיעה ופחות נכבה.

 

כשהבן שלי למד נהיגה לפני 3 שנים - היו מעט מאוד מורים לנהיגה שלימדו על ידני ולמעשה היו כמה מורים שהתחלקו על רכב אחד ידני כדי שיהיה להם את האופציה ללמד (באיזור מודיעין).

גם באירופה כמות הרכבים הידניים יורדת ואם פעם היה קשה למצוא רכב אוטומטי להשכרה, הרי שהיום כל חברת השכרה מציעה כזו ולעתים רבות בלי הפרש גדול במחיר.

 

ולפות"ש, עבור הבן שלי קנינו לפני כשלוש שנים דייהטסו סיריון 2006 ב-8000 ש"ח, עשתה את העבודה יפה ובלי תקלות מהותיות במשך שנה וחצי עד שנמכרה ב-8500 ש"ח. כל עוד אתה מבין שהרכב שאתה קונה נועד רק להביא אותך מנקודה א' לב' ולא לשום דבר אחר (לא ביצועים, לא להיות ראשון ברמזור, לא להשתולל, לא לנסוע לאילת, ולא להשוויץ מול בני זוג פוטנציאליים...), הרי שאפשר לקנות רכב שיחזיק מעמד גם ב-10000 ש"ח.

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, נתן מירושלים כתב:

אני עם מאזדה לאנטיס 2003 קניתי לפני שנה הדבר היחיד שטיפלתי שהקודן חזר לחיים [סיפור מוזר ביטלו את זה לפני 10 שנים פתאום התעורר לחיים]

חוץ מדברים בשביל נוחות כבולמים יש רכבים אמינים צריך לבדוק טוב {אגב גם הדלק לא כמו שהפחידו לא כמו היברידי אבל אחד ל10\12}

 

לפני שעה, גור אדם כתב:

ולפות"ש, עבור הבן שלי קנינו לפני כשלוש שנים דייהטסו סיריון 2006 ב-8000 ש"ח, עשתה את העבודה יפה ובלי תקלות מהותיות במשך שנה וחצי עד שנמכרה ב-8500 ש"ח. כל עוד אתה מבין שהרכב שאתה קונה נועד רק להביא אותך מנקודה א' לב' ולא לשום דבר אחר (לא ביצועים, לא להיות ראשון ברמזור, לא להשתולל, לא לנסוע לאילת, ולא להשוויץ מול בני זוג פוטנציאליים...), הרי שאפשר לקנות רכב שיחזיק מעמד גם ב-10000 ש"ח.

 

יפה שאתם מביאים דוגמאות פרטניות, אך לצערי הן לא ממש מעידות על הכלל.

 

מתוך 8906 לנטיס שעל על הכביש ב-2003 שרדו 1392 שהם 15.6% בקירוב. כל השאר נגרטו - רובן בשל חוסר כדאיות כלכלית לתקן.

 

מתוך 2151 דייהטסו סיריון שעלו על הכביש ב-2006 שרדו 1319 שהם 61.3% בקירוב. הרבה יותר טוב.

 

עדיין הסיכוי ליפול עם רכב משומש בגיל 15-20 גבוה מאד. @גור אדם  לכתוב ש"אפשר לקנות רכב שיחזיק גם ב-10000 ש"ח" אתה מוכן לתת ל- @ProRules הבטחה שהוא לא יפול עם תקלה משביתה שבוע אחרי הרכישה? כנראה שלא ממש... 

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, zvit כתב:

עדיין הסיכוי ליפול עם רכב משומש בגיל 15-20 גבוה מאד. @גור אדם  לכתוב ש"אפשר לקנות רכב שיחזיק גם ב-10000 ש"ח" אתה מוכן לתת ל- @ProRules הבטחה שהוא לא יפול עם תקלה משביתה שבוע אחרי הרכישה? כנראה שלא ממש... 

כמובן שלא ניתן לתת הבטחה, גם יהיה קשה לתת הבטחה כזו בתקציב של 20K. אבל בסופו של דבר, זה התקציב שיש לו.

 

לפני 30 דקות, zvit כתב:

מתוך 2151 דייהטסו סיריון שעלו על הכביש ב-2006 שרדו 1319 שהם 61.3% בקירוב. הרבה יותר טוב.

זה יפה מאוד, יחסית לרכב שנמצא 18 שנים על הכביש, בהתחשב גם בתאונות משביתות וגניבות.

 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, גור אדם כתב:

כמובן שלא ניתן לתת הבטחה, גם יהיה קשה לתת הבטחה כזו בתקציב של 20K. אבל בסופו של דבר, זה התקציב שיש לו.

 

אז העצה שלי עבורו היתה לא לקנות רכב בתקציב הזה הסיכוי במקרה שלו להשאר בלי כסף ובלי רכב הוא גבוה למדי.

זה לא שאי אפשר לרכוש רכב בתקציב הזה. הנה אפילו אני עשיתי את זה אבל מראש לקחתי בחשבון שיישור הקו והתחזוקה יעלו לי בערך כמו הרכב עצמו.

אדם שרוכש רכב בתקציב כזה, ואין לו סכום משמעותי בצד לצורך תיקונים ותחזוקה שוטפת - עדיף שיוותר.

 

לפני שעה, גור אדם כתב:

זה יפה מאוד, יחסית לרכב שנמצא 18 שנים על הכביש, בהתחשב גם בתאונות משביתות וגניבות.

 

אכן. ועדיין לדוגמא הדייהטסו מגיעה עם מנוע 16 שסתומים. מה שאומר שאם הלך ראש מנוע - אין כדאיות לתקן. וכן זה קורה גם בכלי הרכב האמינים ביותר - קוראים לזה בלאי.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, yulianx כתב:

לא רואה טעם להשלים לידני ועוד בעיר כמו חיפה.

עברנו 3 שנים בחיפה עם איביזה ידנית, היה בסדר
לא זוכר שקיטרנו על בסיס יומי "למה לא קנינו אוטומט" (אשתי היתה הנהגת רוב הזמן)

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...