Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לדעתכם שווה לי להשלים לידני? סטודנט


ProRules

פוסטים מומלצים

תראה, אין לדעת כמה שיעורים יצטרך לקחת בשביל ההשלמה. אבל זה בהחלט עלול לקזז את יתרון המחיר של ידני.

 

כשכתבתי על השקעה מיותרת התיחסתי לרעיון של רישיון C1, שלדעתי בשלב זה בחייו (ככל שאני מסיק מהשרשור) יצריך השקעת זמן וכסף שאין לו.

 

במקום פות״ש הייתי בוחר בתחב״צ ומנסה לחסוך לרכב יותר חדש, קונה רכב ישן מאוד רק אם אין דרך סבירה אחרת.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Liquidator כתב:

להשלים לידני עם כדאי? לדעתי לא!!! ללמוד שוב על דרגה B סתם בזבוז כסף וזמן שלך, וזה לא 2 ולא 3 שיעורים כמו שכולם אומרים! זה הרבה יותר, עד שתוכל להשתלט טוב על הרכב יכול גם לקחת לך 30 שיעורים כן למרות שאתה נהג וותיק, גיר ידני להתרגל אליו לוקח זמן כל אחד ביכולת שלו, לא ציינת את גילך.

אם אתה צעיר אתה תקלוט מהר אם אתה מבוגר יקח לך זמן.

 

בתור אחד ששדרג את הרישיון שלו והיה לו אוטומט, לא למדתי על דרגה B אלא עשיתי על C1 את התהליך סיימתי יחסית מהר, שדרג את הרישיון שלך לעד 12 טון אם אתה כל כך רוצה ידני גם ההגבלה תרד לך וגם יפתח לך עוד הרבה אופציות(תמיד טוב שהיה עוד דרגת רישיון גם אם לא תעבוד בזה לך תדע מתי תצטרך את זה, אם יש לך כסף תעשה C1 אל תעשה שוב B חבל על הכסף שלך כי זה לא ייתן לך כלום מלבד לנהוג על ידני ויקח לך לא מעט שיעורים.)

 

אם אין לך כסף מיותר לבזבז אז עדיף לך להישאר עם אוטומט.

די נו איזה C1, בשביל מה? לא רוצה ללמוד לנהוג על משאית זה באמת מרגיש לי מיותר. למדתי פעם 10 שיעורים+ על ידני בכל מקרה, אז זה לא שאני לגמרי מתחיל מאפס. לדעתי 10 שיעורים + טסט זה משהו הגיוני.

לפני כשעה, sperial כתב:

כל דבר בעיתו. לסטודנט תפרן שמתמודד עם חדו״א 2 או סוגיות ביחסי ארה״ב - ישראל אין אמצעים וזמן לפתח תחביבים. בגלל זה הוא צריך להסתדר עם מה שיש - תחב״צ או רכב שמתאים לתקציבו ולתנאי רישיון הנהיגה שלו.

כשיסיים את הלימודים יתעדף מחדש את כספו וזמנו.

פות״ש, אני מניח שאתה זקוק לרכב בעיקר לניוד ללימודים. איפה אתה גר ואיפה לומד?

גר בנשר, לומד בטכניון. לפעמים רוצה לקפוץ לחדר כושר, לעשות שעות מלגה, או לרדת לים לעשות הליכה ולנשום אוויר אחרי יום לימודים ארוך.

לפני 56 דקות, sperial כתב:

תראה, אין לדעת כמה שיעורים יצטרך לקחת בשביל ההשלמה. אבל זה בהחלט עלול לקזז את יתרון המחיר של ידני.

 

כשכתבתי על השקעה מיותרת התיחסתי לרעיון של רישיון C1, שלדעתי בשלב זה בחייו (ככל שאני מסיק מהשרשור) יצריך השקעת זמן וכסף שאין לו.

 

במקום פות״ש הייתי בוחר בתחב״צ ומנסה לחסוך לרכב יותר חדש, קונה רכב ישן מאוד רק אם אין דרך סבירה אחרת.

אני יכול לחסוך קצת יותר זמן, לרכב יותר טוב. בכל מקרה אבל, אין הרבה מבחר מאוטומט בטווח ה-20-30 אלף. האוטומטים הם בעיקר גירים רובוטיים או רצועות שזה פשוט לא ממש אמין ויכול להוביל להוצאות גדולות (או בכלל 4 הילוכים בישנים יותר שזה לא כסכוני ועגלה). אם היה אוטומט 5 הילוכים נורמלי, אז הייתי לוקח (ולא הונדה כי זה מנוע 1.8 וזה עלול לפסול מלגות).

 

אם תשאלו אותי, אני מעדיף אוטומט. עם זאת, המבחר לא מדהים ואוטו 4 הילוכים שבקושי משתלב בכביש או שצריך לכבות מזגן בעליה, זה לא משהו שאני מעוניין בו. לא מחפש אוטו ספורט, אבל שיהיה 'רגיל'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, ProRules כתב:

די נו איזה C1, בשביל מה? לא רוצה ללמוד לנהוג על משאית זה באמת מרגיש לי מיותר. למדתי פעם 10 שיעורים+ על ידני בכל מקרה, אז זה לא שאני לגמרי מתחיל מאפס. לדעתי 10 שיעורים + טסט זה משהו הגיוני.

גר בנשר, לומד בטכניון. לפעמים רוצה לקפוץ לחדר כושר, לעשות שעות מלגה, או לרדת לים לעשות הליכה ולנשום אוויר אחרי יום לימודים ארוך.

אני יכול לחסוך קצת יותר זמן, לרכב יותר טוב. בכל מקרה אבל, אין הרבה מבחר מאוטומט בטווח ה-20-30 אלף. האוטומטים הם בעיקר גירים רובוטיים או רצועות שזה פשוט לא ממש אמין ויכול להוביל להוצאות גדולות (או בכלל 4 הילוכים בישנים יותר שזה לא כסכוני ועגלה). אם היה אוטומט 5 הילוכים נורמלי, אז הייתי לוקח (ולא הונדה כי זה מנוע 1.8 וזה עלול לפסול מלגות).

 

אם תשאלו אותי, אני מעדיף אוטומט. עם זאת, המבחר לא מדהים ואוטו 4 הילוכים שבקושי משתלב בכביש או שצריך לכבות מזגן בעליה, זה לא משהו שאני מעוניין בו. לא מחפש אוטו ספורט, אבל שיהיה 'רגיל'.

אם כבר לקחת שיעורים אז עדיף שתמשיך בתהליך, קח בחשבון שלא כזה תענוג לנהוג על רכב ידני בפקקים ובעליות, אפשרי למצוא במחיר זול גם רכבים אוטומטים וחסכונים, כאשר תהיה "נהג חדש" על ידני הרכב סביר להניח יתכבה לך הרכב לא מעט עד שתתרגל לגיר.

עריכה אחרונה על ידי Liquidator
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, windows כתב:

מעניין אם הגל של הרכבים הידניים הזולים יחזור כמו שהיה לפני 10 שנים ויהיה כאן I10 ב55 אש" ואיביזה ב77אשח i30 ב100אשח. בזמן שרשמתי את זה מעניין כמה רכבים ידניים חדשים נמכרו בעולם😁

לא יחזור. הגל ההוא נבע משילוב מסויים של מיסוי ירוק שחל באותה תקופה והיטיב עם רכבים ידניים קטנים.

 

היום הרגולציה (באירופה) גורמת לזה שלא משתלם לייצר רכבים קטנים בשל המערכות להקטנת זיהום אויר שהן יקרות. כמו כן, בניגוד לעבר, רמת הפליטות של גיר ידני גבוהה משל כל הגירים הרובוטיים למיניהם. בעולם שבו כל גרם של פליטות יותר חשוב, הרבה יצרניות הפסיקו לייצר או הודיעו שיפסיקו בקרוב לייצר גירים ידניים. כמו כן המון דגמים של מכוניות קטנות חוסלו. רגולציה שיורה לעצמה ברגל ומשיגה בדיוק את המטרה ההפוכה ממה שנועדה להשיג.

 

אז אכן, בשנים הקרובות ככל הנראה לא יעלו עוד כמעט רכבים ידניים על הכביש. לא בארץ ולא בחו"ל. יחד עם זאת אני חושב שבעל רישיון ידני היום עדיין כן יכול לנצל את המצאי הקיים. אחיין שלי קנה עכשיו, בהדרכתי, פיאסטה 2016 ידנית מיד ראשונה עם ק"מ נמוך (סליחה לא זוכר את המספר המדוייק) ב20000 ש"ח. באוטומט אין שום עיסקה דומה לזה. חיפה/לא חיפה, פקקים, בעיני לא רלוונטי. נהגתי עשרות שנים עם ידני ואין לזה משמעות מבחינתי.

אם כבר עשית שיעורים על ידני אז לדעתי כדאי להשלים, וכמו שאמרו לך יכול לפעמים לעזור בחיים, גם בהשכרת רכב בחו"ל, ואולי בנהיגה ברכב של מקום עבודה.

 

לפני 18 שעות, נתן מירושלים כתב:

חוץ מדברים בשביל נוחות כבולמים

בבקשה אל תגיד דברים שפשוט לא נכונים. בולמים זה ממש לא עניין של נוחות אלא א.ב. של בטיחות. תפקיד הבולם הוא להצמיד את הצמיג לכביש, בין עם בבלימה, האצה או פניה. קריטי כדי למנוע התהפכויות, במיוחד ברכב עמוס. אחרי הצמיגים והבלמים זה בין החלקים החשובים ביותר ברכב.

יום אחד ראיתי ברומא נהג שנעצר בפתאומיות עם פיאט לפני מעבר חציה בשל הולך רגיל שהתפרץ. מעשה רגיל שם. הבולמים שלו היו גמורים, והיה פשוט מדהים לראות את חזית הרכב עולה ויורדת על הקפיצים לפחות 10 פעמים כי לא היה שום בולם שישכך את האנרגיה.

 

 

  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@ProRules יש לך הרבה דעות קדומות ודרישות לא ריאליות. בתקציב שלך אין לך יותר מדי אפשרויות, אתה צריך למצוא רכב במצב סביר, ולא לדקדק בקטנות.

נתחיל בתיבת ההילוכים - רוב הרכבים שתמצא יהיו פלנטריים 4 מהירויות. זה מה שהיה לפני 15 שנה. אין להם בעיה עקרונית של כוח, אכן לא יהיו חסכוניים בדלק. אבל בשביל נסיעות של 10 ק״מ פה ושם זה כמעט חסר משמעות. גם גירים רציפים בדרך כלל אמינים, והסוזוקי קרוסאובר נמצאת קצת (או קצת הרבה) מעל תקציבך (וכנראה שהתיבה שהותקנה בריקול לא בעייתית).

לגבי ״סחיבה״ בעליות של נשר - כיוון שאני מכיר את הכבישים האלה רק 55 שנה אני יכול לומר לך בשקט - כל רכב תקין יסחוב בהן בלי יותר מדי בעיות. המקרה היחיד שבו היתה לי בעיה נבע משילוב של גשם וצמיגים שחוקים בקטע תלול במיוחד שכבר לא קיים. ואם הרכב שלך יהיה קצת עייף הדרך תמשך עוד דקה. לא יקרה כלום. 

  • אהבתי 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אומר לך על הפיאסטה 1.4 אני עם כזו 2011 ונהנה מכל רגע ממש לא עגלה,לא רכב זללן ומאוד אמין,אתה תהנה,דרך אגב שלי נרכשה ב9500 שח וחוץ מטיפול 10000(עד שלמדתי לטפל בעצמי) והחלפת בולמים לא בילתה במוסך בכלל

  • רעיון טוב! 1

בעבר-פורד פיאסטה פשע 1.4 אוטומט🤪

כיום-הונדה אקורד 2012 שתיינית וכייפית😀

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, ProRules כתב:

או בכלל 4 הילוכים בישנים יותר שזה לא כסכוני ועגלה

ב 20 אלף שקל אוטומטי זה מה שאתה צריך. 

 

4 הילוכים תיבה פלנטרית. נכון שזה לא חסכוני ועגלה אבל למעט מכוניות מסויימות מאוד כמו יונדאי i10 ופיקנטו עם מנוע 1.0 וכמה דגמים משפחתיים כבדים עם 1.6, אפשר להסתדר בכייף עם 4 הילוכים. זה נוסע בסדר גמור ואין שום בעיה לעלות בעליות או להשתלב בתנועה.

לתיבה פלנטרית יש ממיר מומנט שמפצה במידה רבה על מחסור בהילוכים, כן על חשבון צריכת דלק. אבל עדיין, זה לא כזה דבר גרוע שצריך לפסול. 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לאשתי יש פיאסטה 1.4 עם תיבה אוטומטית בת 4 הילוכים - ואין עם זה שום בעיה. הרכב לא חסכוני במיוחד אבל אני לא מרגיש בעיה משמעותית של חוסר בכוח וכו' וכו'. יש מקום לשיפור אבל זה רחוק מלהיות משהו שהוא בעייתי. עלה לירושלים ולחיפה יפה מאוד, אפילו הייתי אומר שגם בקלות יחסית. לצערי הדגם שלי כן בילה קצת במוסך (כמו שנאמר, סיכון שצריך לקחת כשקונים רכב ישן בלי היסטוריה ברורה), אבל בהחלט אחלה רכב.

עריכה אחרונה על ידי Ido.G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מותר גם לי לספר סיפורים מהעבר?

 

לא היה לי את הכבוד ללמוד בטכניון אבל אחי כן למד.

 

התחיל בשנת 2000 וסיים ב 2004.

 

היה גר במעונות ולמרות שלא צריך ולא היה  חייב, החליט שכן רוצה רכב. 

 

לפי כללי הזכאות למעונות של אז, מותר היה להחזיק רכב שמחיר המחירון שלו עד 12.000 ש"ח. 

 

 

אני לקחתי לעצמי את המשימה וקניתי לו את האוטו הזה, היה אז 14 שנה על הכביש. 

 

ידני ורק 75 כ"ס. העליות בפרוייד ובנשר היו אז תלולות לא פחות מהיום. 

 

והיה בסדר. האוטו שימש אותו במשך כל התואר, עשה משהו כמו 40 אלף ק"מ בתקופה זו לא היה ערמה של צרות ולא בילה במוסכים.

 

נכון שזה לא זול. אבל אנחנו לא חיים בוואקום. יש הורים, סבים, אחים. אני לא רואה מצב שסטודנט שצריך 1000 ש"ח לטיפול באוטו לא יוכל לארגן אותם מהמשפחה אם ממש חייב. 

 

רכב משפר משמעותית מאוד את איכות החיים, זה לא מותרות אלא בהרבה מובנים דבר הכרחי.

 

1.thumb.JPG.e56236e83a0fc71781dc769f1b811e15.thumb.jpeg.9d8bbcd7677b27286ed125f3a145dd64.jpeg

 

2.thumb.jpg.1aae1a2baa7ba863c5c3adeb70474bbf.thumb.jpg.bd53ff0fc77e400d687abb31f45e0021.jpg

 

4.thumb.jpg.c76dc626d8587b26a753d4ae50e6e0a7.thumb.jpg.138be692dea82ee901eaa9705ea19f50.jpg

  • אהבתי 3

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טויוטה.

קורולה.

סטודנט? ראנקס.

״מכוניות שלא מתות״

😉

הייתה בבעלותנו 7 שנים עד ששידרגנו.

0 תקלות

0 תקיעות

טיפול פעם בשנה, קצת בלאי טבעי, מעט הוספת שמן.

תדלק וסע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה בטכניון (וגם באוניברסיטת חיפה) - אין חניה. ז״א צריך להגריל זכות למדבקה שבתוקף לסמסטר, ולחנות רק באחד מכמה מגרשים שדי מרוחקים מבנייני ההוראה (טוב, נדמה לי שאין בעיה באווירונאוטיקה, אולי גם באחת הפקולטות בצד התחתון של הטכניון).

 

@Buki מה שאתה כתבת תואם את ניסיוני. וכאמור, אני יליד העיר ונוהג בה משיעור הנהיגה הראשון שלי.

 

@צ'ופצ'יק נניח. גם קורונה (או ראנקס, זה היינו הך) בת 20 ומטופלת יכולה להתחיל לזייף. מניסיון.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, sperial כתב:

קורונה

לא נמכרה בארץ מעולם. הייתה דגם חשוב מאוד של היצרן בהרבה שווקים עד 1992 לערך.

בארץ הייתה קארינה E עד 1997. והיה לה דווקא שם של אמינות נפלאה. שימשה כניידת משטרה. האגדה אומרת שהשתמשו בניידת קארינה עם 700000 ק"מ לקידום המכירות באולם התצוגה.

ביליתי כמה אלפי ק"מ מאחורי ההגה של כזאת בעבודה בשנות ה90.

הוחלפה על ידי האוונסיס.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, amosbmw כתב:

לא נמכרה בארץ מעולם. הייתה דגם חשוב מאוד של היצרן בהרבה שווקים עד 1992 לערך.

בארץ הייתה קארינה E עד 1997. והיה לה דווקא שם של אמינות נפלאה. שימשה כניידת משטרה. האגדה אומרת שהשתמשו בניידת קארינה עם 700000 ק"מ לקידום המכירות באולם התצוגה.

ביליתי כמה אלפי ק"מ מאחורי ההגה של כזאת בעבודה בשנות ה90.

הוחלפה על ידי האוונסיס.

אני מניח שהכוונה של @sperial היתה קורולה...

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, amosbmw כתב:

לא נמכרה בארץ מעולם. הייתה דגם חשוב מאוד של היצרן בהרבה שווקים עד 1992 לערך.

בעצם הוחלפה ע"י הקאמרי, ועל הדרך עברו להנעה קדמית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, ProRules כתב:

די נו איזה C1, בשביל מה? לא רוצה ללמוד לנהוג על משאית זה באמת מרגיש לי מיותר. למדתי פעם 10 שיעורים+ על ידני בכל מקרה, אז זה לא שאני לגמרי מתחיל מאפס. לדעתי 10 שיעורים + טסט זה משהו הגיוני.

גר בנשר, לומד בטכניון. לפעמים רוצה לקפוץ לחדר כושר, לעשות שעות מלגה, או לרדת לים לעשות הליכה ולנשום אוויר אחרי יום לימודים ארוך.

אני יכול לחסוך קצת יותר זמן, לרכב יותר טוב. בכל מקרה אבל, אין הרבה מבחר מאוטומט בטווח ה-20-30 אלף. האוטומטים הם בעיקר גירים רובוטיים או רצועות שזה פשוט לא ממש אמין ויכול להוביל להוצאות גדולות (או בכלל 4 הילוכים בישנים יותר שזה לא כסכוני ועגלה). אם היה אוטומט 5 הילוכים נורמלי, אז הייתי לוקח (ולא הונדה כי זה מנוע 1.8 וזה עלול לפסול מלגות).

 

אם תשאלו אותי, אני מעדיף אוטומט. עם זאת, המבחר לא מדהים ואוטו 4 הילוכים שבקושי משתלב בכביש או שצריך לכבות מזגן בעליה, זה לא משהו שאני מעוניין בו. לא מחפש אוטו ספורט, אבל שיהיה 'רגיל'.

תקנה קטנוע 125 וזהו.

הרשיון זה 3 שיעורים וטסט, גרושים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...