Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הנעה קדמית אחורית ויצרני רכב


slavai

פוסטים מומלצים

היי,

 

כמה זמן מה אני לא מצליח להבין מדוע יצרנים לא עושים יותר הנעה אחורית ופחות קדמית...

מה היתרון של היצרכים בלהתקע על הנעה קדמית?

כסף?

ולנו כצרכנים, מלבד הכיף בהנעה אחורית האם יש יתרונות או חסרונות בהנעה מסוימת?(מלבד 4X4)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם נשים רגע מכוניות חשמליות בצד ונדבר רק על מכוניות עם מנוע בעירה פנימית:

 

בערך בשנות ה 60 של המאה הקודמת עולם הרכב התחיל לעבור להנעה קידמית, תחילה במכוניות קטנות, אחרי זה בבינוניות וגדולות. 

 

המעבר הזה הסתיים עד שנות ה 70-80, כמה דגמים בודדים נשארו עד שנות ה 90. 

 

 

היתרונות של הנעה קידמית הם קודם כל יתרונות פרקטיים. 

 

יותר זול. כל יחידת הכוח מרוכזת במקום אחד. יותר קומפקטי, אין דרייבשאפט שרץ לאורך כל הרכב ודורש תעלה גדולה, אין דיפרנציאל מאחורה.

אשפר לעשות תא מטען גדול יותר ותא נוסעים מרווח יותר. 

 

בטוח יותר לנהג רגיל. רכב הנעה קידמית לא נוטה להיגוי יתר כמו רכב הנעה אחורית. 

 

 

יתרונות הנעה אחורית - הורדת כוח לכביש יותר יעילה בהאצה כי משקל הרכב עובר אחורה. היגוי נקי יותר שלא משפע מכוח מנוע. זווית צידוד גדולה יותר של הגלגלים הקידמיים כי בהנעה אחורית המנוע לרוב ממוקם לאורך וזה מאפשר לעשות בתי גלגלים גדולים יותר.

 

בהנעה קידמית לרוב, חוץ מכמה דגמים יוצאים מן הכלל, המנוע ממוקם לרוחב וזה מגביל את המקום שנשאר לבתי גלגלים. 

 

 

 

בכללי משיקוי עלות וניצול מרחב פנים הנעה אחורית נשארה רק במספר דגמים ספורטיביים ורכבי פרמיום. 

 

 

 

במכוניות חשמליות איפה שיש גמישות גדולה יותר במיקום המנוע אולי נראה בעתיד יותר מכוניות עם הנעה אחורית. 

  • אהבתי 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Buki כתב:

בכללי משיקוי עלות וניצול מרחב פנים הנעה אחורית נשארה רק במספר דגמים ספורטיביים ורכבי פרמיום. 

 

 

מדי פעם תהיתי לעצמי על הקטע הזה של הנעה אחורית ברכבי פרמיום.

מילא ב.מ.וו. שמנסה להיות ספורטיבית.

אבל למשל לקסוס, מה הקטע של הנעה אחורית? הם לא מוכרים ספורטיביות. קהל הלקוחות שלהם מחפש היברידי נינוח ושקט.

  • מעניין 1

Life is a journey,

Enjoy the ride...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Buki כתב:

היתרונות של הנעה קידמית הם קודם כל יתרונות פרקטיים. 

אין גם שיקול של העומס על הגלגלים, וכתוצאה מכך - האחיזה שלהם בתאוצה?

אני הבנתי שברכב פרטי סטנדרטי אם הוא לא מלא בנוסעים או מטען אז החלק האחורי לא מספיק כבד בשביל לייצר אחיזה טובה לתאוצות, ובנסיון תאוצה מהירה הגלגלים עלולים להסתחרר, לכן צריך הנעה מתחת למשקל של המנוע, לעומת רכבים מסחריים של 2-3 טון ומעלה, שם כבר יש הרבה עם הנעה אחורית כי יש להם משקל מספק גם מאחורה,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מושך לכיוון קצת אחר

למה ברכבי השטח, כשהאוטו ב2 על 4 הוא בהנעה אחורית?

ז"א, סבבה, גם ככה יש גל הינע שרץ לאורך האוטו, וגם ככה הגלגלים האחוריים מקבלים כוח במצב 4 על 4, אבל כשהאוטו נוסע בכביש, לא עדיף שיהיה בהנעה קדמית? למה זה טוב/ משנה/ נחוץ?

עריכה אחרונה על ידי שביט

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכבים מסחריים גדולים אוטובוסים ומשאיות

יש להם דאבל גאנט מאחורה 

וגם כשהם עמוסים מיטען הם מדביקים את הגלגלים האחוריים לריצפה

אופנועים קטנועים מישקל הרוכב על הגלגל האחורי בטח כשיש מורכב

טנדר היילקס למשל 2 על 4 הנעה אחורית ככה הוא פחות מתחפר בשטח-אולי כי מרכז הכובד לא יושב עליו ולא לוחץ אותו להיתחפר

לקסוס-מיתחרה במרצדס וב.מ.וו 

(לא יודע באמת. כותב מה שניראה לי)

עריכה אחרונה על ידי דובצע
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, שביט כתב:

מושך לכיוון קצת אחר

למה ברכבי השטח, כשהאוטו ב2 על 4 הוא בהנעה אחורית?

ז"א, סבבה, גם ככה יש גל הינע שרץ לאורך האוטו, וגם ככה הגלגלים האחוריים מקבלים כוח במצב 4 על 4, אבל כשהאוטו נוסע בכביש, לא עדיף שיהיה בהנעה קדמית? למה זה טוב/ משנה/ נחוץ?

כל הקרוסאובים 4X4 גם בכאלו עם יכולת שטח טובה  (דאצ'יה דאסטר לדוגמא) עם מנוע לרחוב, נוסעים בדיפולט במצב 2X4 בהנעה קידמית.

 

 

לגבי רכבי שטח של ממש עם מנוע לאורך. 

אני שם פה תמונה של גי'פ CJ6 בשביל להעביר את הרעיון.

 

שים לב איפה נמצא הטרנספר ומה האורך של דרייבשאפט קידמי ואחורי. איזה יתרון יש פה אם היה נוסע בהנעה קידמית במצב 2X4, חוץ משחיקה מוגברת של הציריות הקידמיות?

 

CJ-6-980.thumb.jpg.e0b0c5ebaebadbddd0c97998da09c346.jpg

 

 

 

 

 

  • אהבתי 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, Buki כתב:

אם נשים רגע מכוניות חשמליות בצד ונדבר רק על מכוניות עם מנוע בעירה פנימית:

 

בערך בשנות ה 60 של המאה הקודמת עולם הרכב התחיל לעבור להנעה קידמית, תחילה במכוניות קטנות, אחרי זה בבינוניות וגדולות. 

 

המעבר הזה הסתיים עד שנות ה 70-80, כמה דגמים בודדים נשארו עד שנות ה 90. 

 

 

היתרונות של הנעה קידמית הם קודם כל יתרונות פרקטיים. 

 

יותר זול. כל יחידת הכוח מרוכזת במקום אחד. יותר קומפקטי, אין דרייבשאפט שרץ לאורך כל הרכב ודורש תעלה גדולה, אין דיפרנציאל מאחורה.

אשפר לעשות תא מטען גדול יותר ותא נוסעים מרווח יותר. 

 

בטוח יותר לנהג רגיל. רכב הנעה קידמית לא נוטה להיגוי יתר כמו רכב הנעה אחורית. 

 

 

יתרונות הנעה אחורית - הורדת כוח לכביש יותר יעילה בהאצה כי משקל הרכב עובר אחורה. היגוי נקי יותר שלא משפע מכוח מנוע. זווית צידוד גדולה יותר של הגלגלים הקידמיים כי בהנעה אחורית המנוע לרוב ממוקם לאורך וזה מאפשר לעשות בתי גלגלים גדולים יותר.

 

בהנעה קידמית לרוב, חוץ מכמה דגמים יוצאים מן הכלל, המנוע ממוקם לרוחב וזה מגביל את המקום שנשאר לבתי גלגלים. 

 

 

 

בכללי משיקוי עלות וניצול מרחב פנים הנעה אחורית נשארה רק במספר דגמים ספורטיביים ורכבי פרמיום. 

 

 

 

במכוניות חשמליות איפה שיש גמישות גדולה יותר במיקום המנוע אולי נראה בעתיד יותר מכוניות עם הנעה אחורית. 

תודה רבה,עשה קצת סדר בראש.

לפני 18 שעות, Froyne כתב:

 

מדי פעם תהיתי לעצמי על הקטע הזה של הנעה אחורית ברכבי פרמיום.

מילא ב.מ.וו. שמנסה להיות ספורטיבית.

אבל למשל לקסוס, מה הקטע של הנעה אחורית? הם לא מוכרים ספורטיביות. קהל הלקוחות שלהם מחפש היברידי נינוח ושקט.

לקסוס הוא רכב פרמיום המתחרה בבמו/מרצדס..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, Buki כתב:

לגבי רכבי שטח של ממש עם מנוע לאורך. אליהם התכוונתי

שים לב איפה נמצא הטרנספר ומה האורך של דרייבשאפט קידמי ואחורי. אוקי. אין הבדל כמעט באורכים 

איזה יתרון יש פה אם היה נוסע בהנעה קידמית במצב 2X4, חוץ משחיקה מוגברת של הציריות הקידמיות? לא יודע. זה מה ששאלתי. מה ההבדל במקרה הזה בין הנעה קדמית לאחורית? ומדוע הבחירה בהנעה אחורית

 

תודה!

 

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שבמקרה שהמנוע לאורך, שינוי כיוון יציאת הכוח ב 180 מעלות וסיבוב של כל גלגלי השיניים בטרנספר מבזבזים יותר אנרגיה, אולי גם עניין של הענקת כושר גרירה, טיפוס עליות ועבירות בסיסית טובים יותר במצב 2X4.

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, slavai כתב:

לקסוס הוא רכב פרמיום המתחרה בבמו/מרצדס..

 

מתחרה בעניין הנוחות, יוקרה, אבזור, מראה וכן הלאה.

למיטב הבנתי רוב הדגמים, למעט הקיצוניים, לא מתחרים בקטע הספורטיבי.

Life is a journey,

Enjoy the ride...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Froyne כתב:

 

מתחרה בעניין הנוחות, יוקרה, אבזור, מראה וכן הלאה.

למיטב הבנתי רוב הדגמים, למעט הקיצוניים, לא מתחרים בקטע הספורטיבי.

 

אתה צריך לסמן צ'קבוקסים מסוימים כדי להיות שייך לקבוצה. הנעה קדמית תוציא אותך מהמשוואה באופן אוטומטי.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Froyne כתב:

למיטב הבנתי רוב הדגמים, למעט הקיצוניים, לא מתחרים בקטע הספורטיבי.


מה שונה לקסוס IS רגילה מBMW סידרה 3 רגילה?
גם BMW למעט הדגמים הקיצוניים הם לא רכבים ספורטיביים.
דרך אגב לקסוס משווקת רכב עם מנוע 5 ליטר V8 אטמוספרי, זו חיה ספורטיבית ייחודית שלא קיימת כבר אצל אף יצרן.
היא שיווקה עד לפני כמה שנים את הLFA... סופרקאר לפי כל מדד. מתי BMW/מרצדס שיווקו סופרקאר בשנים האחרונות?

אני לא רואה איך יצרני פרימיום אחרים הם יותר ספורטיביים מלקסוס...
אין ספק שללקסוס יש תדמית יותר "זקנה" נקרא לזה, אבל זה לא אומר שהם לא מייצרים רכבים ספורטיביים או ספורטיביים פחות מהמתחרים.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרצדס משווקת כמה שנים את הAMG-GT.

לבמוו היה את הi8 בזמנו, אבל אני לא סגור לגבי הביצועים.

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...