Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת שמן גיר - כן או לא?


asibonu

פוסטים מומלצים

רק מחדד: לא בכל התיבות יש פילטר *****נגיש****** שניתן לפירוק\ניקוי\החלפה (שלא במסגרת שיפוץ גיר - שם פותחים את הגיר).

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 117
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 44 דקות, vladclar כתב:

בדקת באיזה תקן צריך להיות שמן גיר לרכב ספציפי שלך?

M3//M5/FZ?

לגבי מקורי או בתקן - הדעות חלוקות כאן בפורום. 

לגבי כמות - צריך להיות לך כלי למדידת נוזלים.  כמה שיוצא בלי לפרק את הקרטר - אותה הכמות בדיוק צריך להחזיר מהנוזל החדש.


כן, אצלי זה FZ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השיקולים של היצרן בפרסום הנחיות על "לא להחליף לכל החיים" הם שונים לחלוטין מהשיקולים של בעל רכב שרוצה להיהנות מהרכב לאורך עשרות שנים.

היצרן מעוניין להציג TCO נמוך כדי לזכות בציונים גבוהים וגם לזכות בנקודות איכות סביבה.

אולם במציאות צריך לקרוא: לכל החיים = לכל התקופה של הבעלים הראשון של הרכב ותקופת האחריות.

לאחר מכן, הקונה יד שנייה או שלישית ממש לא מעניין את היצרן כי אין להם אחריות או קשר אליו.

כמובן שכדאי להחליף שמן גיר. יש להקפיד בבחירת סוג השמן המדוייק שנדרש על ידי יצרן הרכב ולבחור מוסך שבקיא בביצוע המלאכה.

יש להחליף שמן גיר כשהוא חם, באותה הזדמנות כדאי לפתוח קרטר ולהחליף את הפילטר.

אם המוסך הקבוע לא מתמצא, הכי פשוט ללכת למכון גירים שמתעסק רק בזה.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, vladclar כתב:

באופן ביתי אולי כדאי לבצע רק ריענון חלקי: מרוקנים שמן דרך פתח ריקון ( יוצא חלק מהשמן ) בלי להוריד קרטר ,  ומוסיפים בדיוק את אותה הכמות הנוזל שיצאה, בלי לגעת במסנן, כמובן. 

כדי לא לערבב שמני גיר לא זהים לחלוטין, הייתי מעדיף לרכוש את המקורי. את הפעולה הזאת הייתי מבצע כל 60 אלף קילומטרים. 

 

זה מה שעשה המוסכניק שלי בזמנו שהחלפנו שמן לסוויק ב 100 אלף ק"מ אם אינני טועה.

 

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה מתכוון להחזיק את הרכב לזמן ממושך, לדעתי שווה להחליף. אם לא, הייתי מניח לזה.

לגבי החלפה במוסך, תוודא שהמילוי מבוצע במידה מדוייקת. בלא מעט מוסכים ממלאים שמן מנוע מעבר לנדרש. במנוע הבדיקה פשוטה מאוד, בשמן גיר אני לא יודע ספציפית לגבי השנתון שלך אבל בשנתונים אחרים נדרש לחמם את המנוע לרמה מסויימת להעביר את המוט בין כל ההילוכים, לכבות ואז לבצע בדיקה של המדיד. תוודא מראש שהתהליך מבוצע כראוי כי רמת מילוי לא נכונה בשמן גיר אותי אישית הייתה מטרידה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיר שעבד על אותו שמן 200 אלף ק''מ.

וגיר שעבר 200 אלף ק''מ עם 3 החלפות שמן חלקיות.

למי יש יותר סיכוי להגיע ל-300-400 אלף ק''מ? ברור שלגיר שעבר החלפות שמן.

 

עריכה אחרונה על ידי NTZSV
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, roy007 כתב:

ואתה הבאת ביסוס לאימרה שלך שיש להחליף נוזל גיר לרכב הזה?

מנהל מוסך יבואן אומר לך שאין צורך ואתה מזלזל בתשובה שלו מבלי לתת הסבר לזלזול שלך.

אם תשובתו של מנהל המוסך אינה מספיקה לך, יש באמתחתי תשובה גם מהיצרן עצמו שאין צורך לבצע החלפה. 

או שאולי גם הם מזיינים בשכל

אתה צריך להבדיל בין יצרן הרכב לבין יצרן הגיר, שאלה אינם אותו אחד בדרך כלל.

וכן, גם אני חושב שאין דבר כזה שמן שהוא "לכל החיים" וביחוד באקלים שלנו.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, tribel כתב:

איזה סיכון בדיוק יש בהחלפת שמן טרי?

אולי תפסיקו להמציא דברים?

קראת מה שרשמתי או שסתם הגבת על המשפט האחרון?

אם תקפיד לקרוא זה יחסוך לך עצבים. 

למען הסר ספק- הסיכון הוא שהגיר יתפגר מוקדם ממה שיכל לשרוד אם אתה לא מחליף שמן.

נראה לי שהמצאת לי תגובה😅

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, EEEBBR כתב:

קראת מה שרשמתי או שסתם הגבת על המשפט האחרון?

אם תקפיד לקרוא זה יחסוך לך עצבים. 

למען הסר ספק- הסיכון הוא שהגיר יתפגר מוקדם ממה שיכל לשרוד אם אתה לא מחליף שמן.

נראה לי שהמצאת לי תגובה😅

צודק, לא קראתי נכון.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, tribel כתב:

אתה צריך להבדיל בין יצרן הרכב לבין יצרן הגיר, שאלה אינם אותו אחד בדרך כלל.

וכן, גם אני חושב שאין דבר כזה שמן שהוא "לכל החיים" וביחוד באקלים שלנו.

ההסבר הזה לא מקובל עלי.

יצרן הרכב שיודע אילו חלקים הוא שם ברכב אומר בכתוב שאין צורך לבצע החלפה.

לדעתי אנשים נותנים כאן עצות לא טובות בנושא הזה שנובעות מחוסר ידע וגרוע מכל יכולות לגרום נזק לרכב.

אני מוכן להמר שרוב אלה שאומרים דברים דומים לך קראו כאן או במקומות אחרים את הדברים האלה ונשאבים אחרי העדר..ולא באמת קראו הנחיות רשמיות או הנחיות של יצרנים או בעלי מקצוע בענף.

ברגע שאראה משהו רשמי בנושא אני אשתכנע, בינתיים אף אחד לא הראה לי משהו כזה

עריכה אחרונה על ידי roy007
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה ממשיך להתעלם. תיבת הממסר בפורד אצלי : הלכתי לשאול במוסך היבואן בתל אביב . מנהל המוסך אמר :אין צורך .

אתה יודע מה אין אפילו פתח מילוי לתיבה הזו ! כי לכאורה אין צורך. 

התיבה התפגרה למרות זאת. פתחו קרטר:

בפנים מצאתי עיסה שחורה של שמן גיר שרוף ושבבי מתכת . 

פתאום אותו בעל מוסך מציע לי תיבה חדשה ב ₪8200 . השמן עליו. 

עריכה אחרונה על ידי save
  • מצחיק 3
  • מבאס 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתייחס כמובן רק למאזדה במילותיי.

לגבי יצרנים אחרים הסיפור שונה.

ויכולות להיות אלף סיבות למה גיר הולך ולווא דווקא אי הנחלפה גרמה לכך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, roy007 כתב:

ההסבר הזה לא מקובל עלי.

נראה שאתה חי בסרט.

רד לקרקע, אתה רק משתמש פורום שכנראה עובד במוסך (אני עובד במקום שווה יותר אבל לא רואה צורך להשוויץ) ולא מהנדס רכב עם שם עולמי.

יצרן הרכב שיודע אילו חלקים הוא שם ברכב אומר בכתוב שאין צורך לבצע החלפה.

יצרן הרכב ויצרן הגיר - אלה אינם אותו אחד.

לדעתי אנשים נותנים כאן עצות לא טובות בנושא הזה שנובעות מחוסר ידע וגרוע מכל יכולות לגרום נזק לרכב.

אני מוכן להמר שרוב אלה שאומרים דברים דומים לך קראו כאן או במקומות אחרים את הדברים האלה ונשאבים אחרי העדר..ולא באמת קראו הנחיות רשמיות או הנחיות של יצרנים או בעלי מקצוע בענף.

הנחיות של בעלי מקצוע בענף לא נלקחים ממהנדסים, אלא מיבואני הרכב.

ואתה זה שנשאב אחרי ההעדר ומתעלם מעובדות על איך שמנים או נוזלים הידראוליים פועלים ומהנזקים.

ברגע שאראה משהו רשמי בנושא אני אשתכנע, בינתיים אף אחד לא הראה לי משהו כזה

ראה ציטוט מודגש ראשון.

עניתי בציטוט

עריכה אחרונה על ידי tribel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, roy007 כתב:

ואתה הבאת ביסוס לאימרה שלך שיש להחליף נוזל גיר לרכב הזה?

מנהל מוסך יבואן אומר לך שאין צורך ואתה מזלזל בתשובה שלו מבלי לתת הסבר לזלזול שלך.

אם תשובתו של מנהל המוסך אינה מספיקה לך, יש באמתחתי תשובה גם מהיצרן עצמו שאין צורך לבצע החלפה. 

או שאולי גם הם מזיינים בשכל

בארה"ב, חברות הרכב מספקות מידע שמדבר על עלות טיפולים נדרשים לפי מספר ק"מ כדי לתת לקונים אפשרות לדעת עלול אחזקת רכב לאורך "חייו" (מי מגדיר אורך חיים? אין לי מושג). 

בתוך זה, חברות הרכב מנסות להוריד את הנתון הזה כמה שאפשר בהרבה שטינצים אפשריים וזה אחד מהם. 

מנהל המוסך הישראלי לא מחויב לזה ואם אמרו לו לא צריך להחליף הוא ישמח לספק את התשובה הזאת כי המזומנים יזרמו לעברו אם הלקוח יחזור אליו עם גיר חצי הרוג) 

כשרואים שמן(כזה שלא עבד קשה במיוחד) אחרי 100k ק"מ(חלילה מבחירה-נגיד נזילה מאטם כושל) , אין מישהו שאכפת לו מהרכב שלא ירצה להחליף. 

עריכה אחרונה על ידי EEEBBR
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, tribel כתב:

עניתי בציטוט

אם הייתי עובד במוסך הייתי רושם גילוי נאות.

אני לא עובד מוסך וגם לא עובד בתחום.
התגובה שלך לא שונה מהשאר, ומסתכמת רק במילים ובדעות פרסנוליות.

בשורה התחתונה שכל אחד יעשה מה שבא לו עם הרכב.

אני אישית עם הרכבים שלי בוחר ללכת אחרי הנחיית היצרן וזה עובד.

לפני 5 דקות, EEEBBR כתב:

בארה"ב, חברות הרכב מספקות מידע שמדבר על עלות טיפולים נדרשים לפי מספר ק"מ כדי לתת לקונים אפשרות לדעת עלול אחזקת רכב לאורך "חייו" (מי מגדיר אורך חיים? אין לי מושג). 

בתוך זה, חברות הרכב מנסות להוריד את הנתון הזה כמה שאפשר בהרבה שטינצים אפשריים וזה אחד מהם. 

מנהל המוסך הישראלי לא מחויב לזה ואם אמרו לו לא צריך להחליף הוא ישמח לספק את התשובה הזאת כי המזומנים יזרמו לעברו אם הלקוח יחזור אליו עם גיר חצי הרוג) 

כשרואים שמן(כזה שלא עבד קשה במיוחד) אחרי 100k ק"מ(חלילה מבחירה-נגיד נזילה מאטם כושל) , אין מישהו שאכפת לו מהרכב שלא ירצה להחליף. 

יקירי אני עם הרבה רכבי מאזדה במשפחה וכמה מהם עם ק״מ נכבד

ולעולם לא ביצעתי החלפה.

אני בודק במוסך את שמן הגיר פעם בשנתיים לפי ההנחיה והוא תמיד יוצא בסדר והגיר עובד ללא דופי

עריכה אחרונה על ידי roy007
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...