Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניית רכב ספורטיבי


Bones
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני 16 דקות, Bones כתב:

השאלה מה הרפרנס שלך? אם אתה עולה על מסלול יהיה קשה לרגש אותך על הכביש. 

 

אני חייב להגיד שאני ממש לא מסכים למשפט הזה. 

נהגתי על מסלולים שונים ומשונים ברכבים שונים ומשונים, וכל הדיבור הזה על ״רכב מסלול״ מצחיק בעיני. יש כ״כ הרבה רכבים שונים, למסלולים שונים, שהדבר היחידי שמשותף להם זה שאסור להם לנוע בכביש.

 

דרך אגב, הדבר העיקרי שמבדיל רכב מסלול מרכב כביש, זה לא המתלים ולא הכיול. זה, קודם כל, הברקסים. העוצמה שלהם והעמידות, לא תמצא במכוניות שהן לא מכוניות על. אחרי זה, זה הצמיגים. אחרי זה, זו הקשיחות של השלדה (בצירוף של כלוב התהפכות). 

רק אחרי זה יש את הכיול, כאשר ברכב מסלול יש לו מטרה עליונה אחת, לא להכנס להיגוי יתר. שזה בערך המתכון הכי משעמם לרכב כביש.

 

כל הדיון הזה, סביב ההתאמה של הרכב למסלול, הוא שגוי מהתחלה ועד הסוף. הרלוונטיות היחידה של מסלול לרכבי כביש, זה שבמסלול אפשר להביא אותם למגבלות באופן בטוח. זהו.

 

סמירו מדבר פה על פורשה למסלול ופורשה לכביש, כאילו זו אותה מכונית, כשמדובר בשתי חיות שונות לגמרי.

  • אהבתי 5

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שאני עוד לא במצב של להחזיק רכב למסלול בלבד, מה שמבדיל אצלי בין נהיגת כביש למסלול זה בעיקר שולי הבטחון שאני משאיר לעצמי. במסלול אני הכי קרוב שיכול להרשות לעצמי ל-100% מיצוי (מניח שאני לא שם, יש לא מעט נהגים טובים ממני). בכביש אני מאד רחוק מכך.

  • אהבתי 1

Counting all the assholes in the room
Well I'm definitely not alone, well I'm not alone

 

Subaru BRZ | Suzuki Ignis Sport | PCR Jaguar 2000 100cc

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו בדיוק הנקודה שלי. הרכב הוא אותו רכב, במסלול אתה נוהג אותו אחרת.

כל ההקבלה בין רכב כביש לרכב מסלול היא מופרכת מיסודה.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, falou כתב:

זו בדיוק הנקודה שלי. הרכב הוא אותו רכב, במסלול אתה נוהג אותו אחרת.

כל ההקבלה בין רכב כביש לרכב מסלול היא מופרכת מיסודה.

 

הקטע הוא שלדבריו הרכב אותו רכב אבל אתה לא נוהג אותו בצורה ספורטיבית משמע אתה לא מביא לידי ביטוי את היכולות שלו ואין לך פידבק אמיתי ממנו, אתה מפספס את המטרה ועדיף כבר במצב כזה לקנות רכב פשוט יותר ב 70 אלף שיתן לך את אותה המטרה של נהיגת כביש ואתה לא תפספס הרבה. אלא אם זו פורשה שכן מביאה משהו מיוחד גם בסביבה הזו או מיאטה שהיא הכי כיפית שיש לכביש. 

 

בעצם גם אני קצת איבדתי את הנקודה שלו בדיון הזה... 

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אמת מסוימת בכך שלנהג מיומן, יהיה יותר מהנה לנהוג רכב חלש חזק מאשר רכב חזק חלש. אני די מאמין בזה. מכאן כל אחד קובע את הגבול שלו - לסמירו זה 70K ש"ח, לאחר השיקול יהיה אחר. אני אגיע לאחוז מיצוי גבוה יותר בכביש על ברז, ולעוד יותר גבוה על האיגניס, למשל (מתוך הסך הדי מצומצם ממילא שאני מרשה לעצמי בכביש) מאשר עם רכב ספורט חזק או קיצוני יותר. זה הגיוני, ברור ודי בסדר.

 

צריך גם לזכור שהגבולות האלה הם מאד אישיים ויחסיים - הקצב שלי ושל החבר'ה שלי בכביש, שהוא ממש לא גבוה ביחס למטיילים רבים, נחשב למטורף לחלוטין בעיני כל נהג ממוצע שספורט מוטורי זר לו.

Counting all the assholes in the room
Well I'm definitely not alone, well I'm not alone

 

Subaru BRZ | Suzuki Ignis Sport | PCR Jaguar 2000 100cc

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, RK כתב:

יש אמת מסוימת בכך שלנהג מיומן, יהיה יותר מהנה לנהוג רכב חלש חזק מאשר רכב חזק חלש

 

אני מסכים בגדול עם ההנחה הזו, השאלה היא האם זה מה שסמירו בעצם טוען? 

 

וגם בתוך מה שהוא טוען הוא כבר קפץ לרכבים שמעבר ל 70K שאותם הכתיר כטובים ביותר עבור ההנאה הזו, בגלל זה קצת איבדתי את הנקודה שלו. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, Bones כתב:

הפוסט הזה גדל מעבר למידותי…

אני חושב שיש במה ש Smiro כותב, דברים שחשוב לקחת בחשבון (והרהרתי בהם בעצמי…).  בשביל מה להשקיע ברכב שלא ינצל את יכולותיו המוטוריות, רכב שיהיה פחות נוח לנסיעה יומיומית ופחות פרקטי מבחינת תפקוד בתא משפחתי. אין לי תשובה הגיונית לכך…אני לא נהג מרוצים ולא בונה להגיע למסלול בקרוב. מצד שני…נסעתי מאחורי brz  לפני כמה ימים וכמעט יצאתי להחליף איתו רשמים ברמזור (נמנעתי כי לא בטוח שהוא היה מבין שפניי לשלום…). עדיין לא נהגתי על אף אחד מהרכבים (ומן הסתם אעשה נסיעת מבחן לפני הרכישה) אבל הbrz פשוט מדהימה…מבחינתי הג׳וליה היא פסיעה אחת לכיוון הפרקטי אבל עדיין לוחצת על הכפתורים הנכונים. שני הרכבים נראים, עולים ולפי הבנתי נותנים חווית נהיגה מהנה מרכבים אחרים בדרגת מחיר דומה (אולי ה brz יותר אמינה, שומע דעות לכאן ולכאן). 

אין יותר מידי היגיון…באותה מידה שלא כל רכבי השטח רואים שטח. יש לך אימג׳ מסוים ואתה הולך על זה במסגרת גבולות הנורמה. 

הפוסט הזה לא גדול על מידותך, אלא הלכת לאיבוד, לגמרי בצדק, בין ז*וני שכל רבים. אתה עושה בשכל שבכל זאת אתה מנסה להפיק משהו מכולם, אבל זה עלול ליצור סלט.

השאלה שאני חושב שאתה צריך לשאול את עצמך היא מה אתה הכי אוהב ברכב. אני יכול להגיד לך שאני יכול ליהנות מאוד מרכב גם בכביש ציבורי, אולי זה אומר שזה כי אני נהג גרוע, אבל על הפיפי שלי.

ג'וליה היא מסוג המכוניות שרק הישיבה בה, ההסתכלות עליה בחניה ולתת גז ברמזור מאוד מהנה. הברז היא מכונית, שבדרך הביתה, כל כיכר סבירה עם כביש פנוי יכולה לתת לך חיוך של זריקת תחת בצורה מאוד נשלטת ומאוד קלה. מכונית שכולה מוכוונת נהג, יצא לי לנסות אותה לראשונה ממש לא מזמן ולזמן קצר (הכי סטוק שיש עם הצמיגים הקטנים) והיא השאירה בי המון טעם של עוד. זו אדרסטייטמנט גדולה מאוד על מה שהיא השאירה בי, אבל זה כי אני מעריך במכוניות בדיוק את מה שהיא מציעה. דברים אחרים אני מעריך, אך פחות.

מה שהייתי עושה במקומך, לוקח את שתיהן לנסיעת מבחן, עם הילדים והמשפחה - בוחר ביחד. אין ספק שהג'וליה היא הרבה יותר דיילי, מאובזרת, נעימה לנסיעה (גם הגולף GTI  תפגע לדעתי). הברז יותר ספרטנית, פחות מנהלים ויותר ספורטיבית. שתי מכוניות מעולות, לגמרי שאלה של עדיפות ולמה תתחבר יותר.

 

לגבי הנאה בכביש ציבורי, לדעתי זה מאוד מאוד מאוד עצוב לא להצליח ליהנות מנהיגה בכביש ציבורי. אני מתנגד לגישה הדיכוטומית של או מסלול או מיותר. לדעתי לרכבים ספורטיביים יש הצדקה בכביש הרבה יותר ממה שיש להם על המסלול, פשוט כי שם אתה מבלה רוב הזמן, ברוב המקרים.

 

בהצלחה ברכישה, ומה שלא תקנה, פנק אותנו ברשמים ותמונות.

  • אהבתי 2

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 55 דקות, Doron_Z כתב:

 

הקטע הוא שלדבריו

סבתא שלי עליה השלום... הייתה אומרת ביידיש "האט אער גאזוגט"...בתרגום לעברית...אז הוא אמר.

כל דיכפין יכול להצתרף בחינם לפורום ולכתוב כמעט כאוות נפשו.

זה לא עושה את זה נכון או אפילו קרוב למציאות.

 

כמו ש the dude אמר... זו סהכ דעתו.

שלצערי כלל לא מבוססת על כלום (לא נהגתי ברכב אבל... ברז עם צמיגים אמורה לעשות זמנים x)

זה שהוא מציג אותה כדברי אלוהים חיים... שיהיה לו לבריאות.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאני מדבר על מסלול אני מדבר על רכב כביש על המסלול, לא רכב מירוץ. כמו שgt 3 mr היא עדיין לא הr. 

הנקודה הראשונה שלי הייתה שהגוליה לא ספורטיבית. מכאן התחלתי לענות על שאלות שהפנו את הדיון לכיוון אחר. 

לא חייתי עם פרשה כן שקלתי לקנות אחת כן יש לי ניסיון עם קאררה אס במקצת, וכל פורשה היא חיית מסלול. מן הסתם בגרסאות gt זה בכלל הכי קרוב שאפשר להגיע לרכב ייעודי למסלול, ברכב כביש. 

לגבי סתירה לא ראיתי איפה סתרתי את עצמי. אמרתי שהפורשה מהווה חוויה גם בכביש לא מבחינת נהיגה ספורטיבית אלא לנהוג באחת מרגיש אחרת מכל רכב אחר שהוא לא סופר קאר רילייטד. 

לגבי ה70 אלף - במסלול ובכביש סגנון הנהיגה שונה. על הכביש לטיולים וכבישים עוטפי הרים לטעמי לא שווה לרכוש משהו שהוא יותר מOpc 208 וכדו׳ וזה בערך טווח המחירים שציינתי. אם לוקחים מיאטות nc גם אפשר להכליל אבל קשה למצוא אחת במצב טוב במחירים כאלה. 

אני די מרגיש שלא מבינים חלק גדול ממה שאני כותב אולי זה כי אני לא מביע נכון אולי זה כי יש בעיות הבנת הנקרא לחלק מהאנשים אולי בגלל שתי הסיבות. מי שרוצה שיכתוב וואטסאפ בפרטי אפרט לו מה שהוא רוצה. בהקלטה, לאט וברור למתקשים. עם הברות פסיקים ואף נקודות שיתנו זמן לעבד את מה שאמרתי. 

 

נב 

בגירה מתי הצגתי משהו כדברי אלוהים חיים? איפה ניכר לך שלא הבעתי את דעתי אלא הצבתי עובדות מלבד כמה מקומות ספציפיים שזה עובדות (כמו מתלים וכו, תסתכל במפרטים טכניים של רכבים ותשווה מקטים תראה שאני צודק). 

אז אשמח לשמוע.

 

כי עד כה נטען שסתרתי את עצמי ושאני מציג דברי אלוהים חיים וגיליתי מסלול ולא יודע מה, בזלזול. אשמח לגלות אולי אני בעצם חי באשליה וטיפש בסתר. 

עריכה אחרונה על ידי Smiro
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Doron_Z כתב:

אני מסכים בגדול עם ההנחה הזו, השאלה היא האם זה מה שסמירו בעצם טוען? 

סמירו טוען שסדרה 3 יותר טובה/ספורטיבית מג'וליה כי במוו זה הכי טוב. אח"כ הוא התחיל לחפור לעצמו בור ולא מצליח לצאת ממנו 😜

 

כל השרשור פה הלך פעמיים לאיבוד, חזר, ושוב הלך. כרגע המשטרה וכוחות מתנדבים מחפשים אחריו ומבקשים את עזרת הציבור. 

 

למען שלום בית (והנפש שלי), בואו נצא - ליטרלי - מהמסלול. אני מכיר אנשים שמבחינתם נהיגה ב-CX5 היא הנאה עילאית. אני אגיד להם שהם טועים? קטונתי. 

 

פות"ש רוצה רכב ספורטיבי שיתנהג ויהיה לו כיף. נתן אופציות, אנחנו חווינו את דעתנו, אני לא נהגתי על 330e אבל כן נהגתי על כמה וכמה גרסאות אחרות של הסדרה 3, והג'וליה יותר "כיפית" מכולן בכל הנוגע לנהיגה ספורטיבית. זו דעתי. 

 

גם ברז זו אפשרות מצוינת, כנ"ל מיאטה (אם כי אני פחות אהבתי אותה מאשר את הברז). 

מכאן, שייקח פות"ש את האופציות ויחליט מה שהכי עושה לו את זה, ויתחדש. 

 

העצה הכי טובה שאני חושב שאפשר לתת לו היא שיצמצם ל-3-5 אופציות על סמך דעות והתייעצות, אבל בחיים בחיים שלא יחליט על בסיס מה שמישהו אחר חושב, זה הדבר הכי גרוע שאפשר לעשות. 

 

 

נ.ב @Smiro אתה פשוט מתבלבל בין כמה מושגים "מקובלים" (בניגוד ל"נכונים"). דה פקטו, ג'וליה היא אכן לא "ספורט" סדאן. כנ"ל סדרה 3 או אינפיניטי q50. אבל מה לעשות ולפני אי אלו עשרות שנים נתבע המונח הזה כדי לתאר מכוניות מסגמנט D עם הנעה אחורית, שמתנהגות טוב יחסית. זה הכל. מכאן, זה השם של הקטגוריה. זהו. בדיוק כמו שג'יפונים הם לא גרסאות קטנות של דגמי ג'יפ, חלק מהרכבים שמכונים ג'יפון בוודאי יותר גדולים מחלק מהדגמים של ג'יפ. 

בדיוק כמו שלא לכל SUV - למעשה, תכלס, לאף SUV - יש איזשהו קשר לאיזשהו סוג של ספורט (טוב, אולי חוץ מגראנד צ'רוקי טראקהוק). 

 

כנ"ל לגבי ספורט/ספורטיבי - רכב ספורט זה רכב שמראש תוכנן להתנהגות ספורטיבית. רכב ספורטיבי זה גרסה יותר ספורטיבית של רכב רגיל. לכן - M3 זה רכב ספורטיבי, ברז זה רכב ספורט.

 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגתי על 330e דור קודם, במבחן השוואתי מול ג'וליה וולוצ'ה ו A4 קוואטרו. 

האלפא לועסת, יורקת ומוציאה את שאריות ה 330e מהשיניים עם קיסם. 

היא פשוט בכמה רמות מעל, שכל השוואה ביניהן היא לא רצינית. 

 

בעת המבחן מחיר האלפא היה יקר מהב.מ.וו ב  130.0 אשח, אז יש גם פער משמעותי במחיר. 

  • אהבתי 1
כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין למה אתם מתרגשים מדעה של בן אדם שחושב ש-140 זה רכב ספורטיבי, היתה לי 118 אטמוספרית והיא היתה עגלה שלא זזה.

  • מצחיק 3

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

דיון מעניין ומאד רלוונטי לי (סליחה מפות"ש על החטיפה של הת'רד אבל הוא גם ככה התפזר כבר... )

למי שלא מכיר - אני נוסע על קופרה 2018 (משופרת קלות בלבד - סטייג'1 דלק 95 וברקסים), וגם מתחרה איתה במסלול, ואפילו מנצח לפעמים :)

@Smiro 1:02.26 במוטורסיטי זה מספיק טוב? (אגב אני אשמח לראות וידאו שלך עושה 1:03.. ומציע לך להתחבר למציאות, 1:00 לא תעשה עם הרכב הזה, לרדת מ-1:04 ל-1:03 זה הרבה יותר קל מלרדת מ-1:03 ל-1:02, השיפור הוא לא ליניארי, אלא אסימפטוטי, מגיעים לרוויה גם בגלל הנהג וגם בגלל הרכב).

בקרוב אני חושב להחליף אותה במשהו אחר, ויש לי התלבטויות דומות, מה הדרישות שלי? שאלה שאני לא לגמרי סגור על התשובה אליה..

אני גר ועובד באיזור חיפה, מה שאומר שמצד אחד יש לי נגישות לכבישי נהיגה, ומצד שני המסלולים מאד רחוקים לי.

יחד עם אילוצי החיים, והעובדה שאני גם מזדקן קצת, יצא בשנים האחרונות שאני כמעט ולא נוהג חזק בכביש, וגם למסלול אני מגיע בעיקר לתחרויות, לא לימי מסלול ולא לאימונים.

גם כי זה רחוק וגם כי זו הוצאה כספית רצינית (דלק צמיגים וברקסים זה מסתכם בהרבה כסף בסוף).

ביום יום אני נוסע ממש רגוע ומנהלתי בניגוד לימים עברו. זה השתנה גם כי יש מסלולים, גם כי נהייתי אחראי יותר כשנהייתי אבא, וגם כי הכבישים נהיו בלתי נסבלים.

לטיולי נהיגה פרופר יצא לי לצאת אולי 3-4 פעמים, זה יותר קל גם מבחינה כספית וגם מבחינת זמן, אבל מן הסתם אין את הכיף של זמנים במסלול ולקחת את הרכב לקצה, זה כיף אחר.

הקופרה באמת אחלה אוטו, נותנת שילוב מדהים של שימושיות וכיף, אז מה חסר לי בה?
נוחות, הקופרה לא נוחה גם במצב קומפורט, היא די מתרסקת על כל מכסה ביוב או בור קטן בכביש.

יש לה הרבה מדי כוח ביחס להנעה קדמית, ובכלל הנעה קדמית זה פחות כיף כידוע.

תא הנוסעים שלה לא מספיק מפנק בעיניי, וצפוף קצת מאחורה.

אלה החסרונות שהייתי רוצה לתקן ברכב הבא, אז מה לכאורה הדרישות שלי?

 

- רכב 4/5 דלתות, גודל 'מלא' (כלומר משפחתית גדולה/מנהלים).

- אוטומט אבל עם גיר שמשתף פעולה.

- הנעה אחורית עם ניתוק מלא (אפשר גם 4X4 אם היא נוטה לאחורית).

- תא נוסעים שקט איכותי ומפנק.

- מיזוג לנוסעים מאחור.

- תא מטען סביר לפחות.

- מנוע חזק וכיפי (לא יותר מ-6 שניות ל-100 נגיד).

- תקציב עד 250K, מאד רצוי פחות מזה.

- התנהגות מהנה, גם במסלול.

- משומשת

 

רכבים שעלו לי לראש (* על חלקם כבר נהגתי) :

- ג'וליה *

- אינפיניטי Q50S/Q70

- קיה סטינגר *

- מרצדס C450 AMG *

- לקסוס G450H

- קדילאק ATS-V

 

בכל רכב כאן יש פשרות מן הסתם, וקשה מאד למצוא את הSWEET SPOT בין כל הדרישות שלעיתים מנוגדות.

יש לי עוד כמה חודשים להרהר (רוצה לסיים את עונת המירוצים עם הקופרה). אבל ככל שאני מהרהר וגם השרשור הזה הוסיף לי - אני שואל את עצמי - למה אני צריך את זה?

הרי אני הולך לשלם הרבה כסף, גם בקניה, גם באחזקה, גם בירידת ערך - על הצד הספורטיבי של הרכב, שאני בעצם כמעט לא מנצל אותו בתכלס.

וכשמחזיקים רכב כזה, עם צריכת דלק לא נמוכה, ורוצים גם לשמור ערך אז  זה אומר גם לא לטחון קילומטרז' גבוה - יוצא גם שאתה בלי לשים לב מתחיל לחשוב על כל נסיעה. בטח אם זה למקומות פחות ידידותיים לרכב, כמו ים או טיול שבילים וכו'. 

עם הקופרה עשיתי סה"כ 55K ב-3.5 שנים בערך, אבל הצפי לשנים הקרובות שהנסועה תעלה משמעותית עקב שינויים בחיים.

כל זה מוביל אותי לשקול אופציות אחרות, אולי ללכת על סתם רכב מנהלים נוח ומפנק, היברידי/חשמלי. סתם רכב שיהיה לי נעים לבלות בו שעות בכביש, ושלא ייכאב לי 'לטחון' אותו.

את הכסף שאני חוסך אני יכול לשים על שכירת רכב למסלול/מירוצים (כמו ה-208 קאפ של פרודרייב למשל), או אפילו לקנות רכב שני ספורטיבי ולא פרקטי (ולא מאד יקר) רק בשביל אותם ימים שאני כן רוצה להגיע למסלול או לצאת לטיול נהיגה, או סתם לסיבוב כיף בבית אורן. זה פותח לי הרבה אופציות אחריות שלא רלוונטיות מהשיקול הפרקטי (כמו גיר ידני/גודל/צריכת דלק וכו').

אולי אפילו לחזור לליסינג מהעבודה, ולקנות איזה כלי אפור ולגרור אותו למסלול. וואלה לא יודע, התלבטות.

 

לגבי הויכוח ג'וליה/330E - לקחתי נסיעת מבחן ארוכה גם על ג'וליה ולוצ'ה (280) וגם על מונזה (200). הסיבה לקחת את הולו'צה זה נטו בגלל המושבים, הפשוטים במונזה הם ממש מבאסים, ואלה שבולוצ'ה הם שדרוג רציני. אבל גם בולוצ'ה התבאסתי קצת - בעיקר מהמנוע, הוא לא מספיק חזק לטעמי, ומה שיותר מבאס  זה האופי שלו, הוא קצר נשימה, ומרגיש קצת 'דיזלי'.

 שיא הספק מגיע ב-5250 סל"ד, שזה ממש נמוך, ושיא מומנט (40 קגמ) ב-2250, לשם השוואה בקופרה זה 290 ב-5900, ו-36 ב-1700, ככה שיש הבדל גדול ברצועת הכוח.

מבחינת התנהגות היא מצויינת ב-90% לחץ, כשלוקחים אותה לקצה היא מתחילה להרגיש קצת כמו ספינה מתנדנדת, רכה מדי, לא נהגתי במסלול, אבל החולשה שלה נחשפה כבר בכביש, אז בטח במסלול היא תתפזר (זה גם מה ששמעתי מכאלה שכן נהגו במסלול).  עוד דבר שעיצבן אותי זה המזגן שלפחות ברכב המבחן - ניתק מדחס בכל פעם שלחצתי פול גז, יש לי סיוטים מזה ממאזדה 3 ספיריט שהייתה לי.. בכל אופן למי שלא מגיע לקצה - לא בכביש ולא במסלול, ואין לו בעיה עם האופי של המנוע, זה אוטו נהדר סה"כ ואני מת על הלוק שלה. עדיין לא שללתי אותה לגמרי, נראה.. אם אני הולך עליה כמובן שזה יהיה עם תוכנה ל-310 כ"ס והתקנת בורר DNAR של התלתן שמאפשר ניתוק בקרות מלא. מניח שאם ממש רוצים אפשר גם לשים קוילאוברים טובים ולשפר התנהגות למסלול, אבל זה יפגום בנוחות בכביש ובשקט.

 

על ה-330E הזמנתי נסיעת מבחן שתקרה אחרי החגים. הכנסתי אותה כמועמדת למרות שאני מודע לזה שהיא אמורה להיות פחות ספורטיבית, אבל יש לה יתרונות אחרים, כמו מנוע היברידי שמאפשר לחסוך בדלק ביום יום, שמירת ערך טובה יותר, תא נוסעים מאובזר ואיכותי יותר, ואופציה להגיע למעל 350 כ"ס עם תוכנה בלבד.

 

 

 

 

  • אהבתי 2

Seat Leon Cupra 2018

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול להעלות הצעה שהיא מעט מפתיעה ובהתחלה תשמע לך מאוד מוזרה, אבל לפני כמה חודשים בחור פתח פה שרשור שהוא ייבא את המאזדה 3 2.5 טורבו. היא תענה מאוד טוב על דרישות האבזור והנוחות שלך (בידוד רעשים יוצא מן הכלל וכל מערכות הבטיחות וכו'), יש לה הנעה כפולה שנשלטת ע"י מחשב הרכב ומגיעה עד לכמעט אחורית. אם היא תהיה חדשה היא תעלה בייבוא אזור ה-200K ש"ח (ממה שהוא ציין אם אני זוכר נכון). החיסרון שלה הוא המנוע, 2.5 טורבו שבחלק מהמבחנים עשה 5.9 ל-60 מייל וראיתי גם מבחן מצולם שהיה 6.5 שניות. אז לא יודע לומר לך. היא גם תהיה משמעותית זולה לאחזקה ממרצדס וכו'.

מאידך, היא לא תהיה מרצדס או לקסוס. 

מאידך, המנוע חלש יותר מהן. 

מאידך, בסוף זו מאזדה 3, אז יש אנשים שזה פוגע להם בתחושה.

אולי שווה לשקול, אני לא בטוח שזה הכיוון המתאים לך, אבל זה הזכיר לי. 

 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, misterb כתב:

 

דיון מעניין ומאד רלוונטי לי (סליחה מפות"ש על החטיפה של הת'רד אבל הוא גם ככה התפזר כבר... )

למי שלא מכיר - אני נוסע על קופרה 2018 (משופרת קלות בלבד - סטייג'1 דלק 95 וברקסים), וגם מתחרה איתה במסלול, ואפילו מנצח לפעמים :)

@Smiro 1:02.26 במוטורסיטי זה מספיק טוב? (אגב אני אשמח לראות וידאו שלך עושה 1:03.. ומציע לך להתחבר למציאות, 1:00 לא תעשה עם הרכב הזה, לרדת מ-1:04 ל-1:03 זה הרבה יותר קל מלרדת מ-1:03 ל-1:02, השיפור הוא לא ליניארי, אלא אסימפטוטי, מגיעים לרוויה גם בגלל הנהג וגם בגלל הרכב).

בקרוב אני חושב להחליף אותה במשהו אחר, ויש לי התלבטויות דומות, מה הדרישות שלי? שאלה שאני לא לגמרי סגור על התשובה אליה..

אני גר ועובד באיזור חיפה, מה שאומר שמצד אחד יש לי נגישות לכבישי נהיגה, ומצד שני המסלולים מאד רחוקים לי.

יחד עם אילוצי החיים, והעובדה שאני גם מזדקן קצת, יצא בשנים האחרונות שאני כמעט ולא נוהג חזק בכביש, וגם למסלול אני מגיע בעיקר לתחרויות, לא לימי מסלול ולא לאימונים.

גם כי זה רחוק וגם כי זו הוצאה כספית רצינית (דלק צמיגים וברקסים זה מסתכם בהרבה כסף בסוף).

ביום יום אני נוסע ממש רגוע ומנהלתי בניגוד לימים עברו. זה השתנה גם כי יש מסלולים, גם כי נהייתי אחראי יותר כשנהייתי אבא, וגם כי הכבישים נהיו בלתי נסבלים.

לטיולי נהיגה פרופר יצא לי לצאת אולי 3-4 פעמים, זה יותר קל גם מבחינה כספית וגם מבחינת זמן, אבל מן הסתם אין את הכיף של זמנים במסלול ולקחת את הרכב לקצה, זה כיף אחר.

הקופרה באמת אחלה אוטו, נותנת שילוב מדהים של שימושיות וכיף, אז מה חסר לי בה?
נוחות, הקופרה לא נוחה גם במצב קומפורט, היא די מתרסקת על כל מכסה ביוב או בור קטן בכביש.

יש לה הרבה מדי כוח ביחס להנעה קדמית, ובכלל הנעה קדמית זה פחות כיף כידוע.

תא הנוסעים שלה לא מספיק מפנק בעיניי, וצפוף קצת מאחורה.

אלה החסרונות שהייתי רוצה לתקן ברכב הבא, אז מה לכאורה הדרישות שלי?

 

- רכב 4/5 דלתות, גודל 'מלא' (כלומר משפחתית גדולה/מנהלים).

- אוטומט אבל עם גיר שמשתף פעולה.

- הנעה אחורית עם ניתוק מלא (אפשר גם 4X4 אם היא נוטה לאחורית).

- תא נוסעים שקט איכותי ומפנק.

- מיזוג לנוסעים מאחור.

- תא מטען סביר לפחות.

- מנוע חזק וכיפי (לא יותר מ-6 שניות ל-100 נגיד).

- תקציב עד 250K, מאד רצוי פחות מזה.

- התנהגות מהנה, גם במסלול.

- משומשת

 

רכבים שעלו לי לראש (* על חלקם כבר נהגתי) :

- ג'וליה *

- אינפיניטי Q50S/Q70

- קיה סטינגר *

- מרצדס C450 AMG *

- לקסוס G450H

- קדילאק ATS-V

 

בכל רכב כאן יש פשרות מן הסתם, וקשה מאד למצוא את הSWEET SPOT בין כל הדרישות שלעיתים מנוגדות.

יש לי עוד כמה חודשים להרהר (רוצה לסיים את עונת המירוצים עם הקופרה). אבל ככל שאני מהרהר וגם השרשור הזה הוסיף לי - אני שואל את עצמי - למה אני צריך את זה?

הרי אני הולך לשלם הרבה כסף, גם בקניה, גם באחזקה, גם בירידת ערך - על הצד הספורטיבי של הרכב, שאני בעצם כמעט לא מנצל אותו בתכלס.

וכשמחזיקים רכב כזה, עם צריכת דלק לא נמוכה, ורוצים גם לשמור ערך אז  זה אומר גם לא לטחון קילומטרז' גבוה - יוצא גם שאתה בלי לשים לב מתחיל לחשוב על כל נסיעה. בטח אם זה למקומות פחות ידידותיים לרכב, כמו ים או טיול שבילים וכו'. 

עם הקופרה עשיתי סה"כ 55K ב-3.5 שנים בערך, אבל הצפי לשנים הקרובות שהנסועה תעלה משמעותית עקב שינויים בחיים.

כל זה מוביל אותי לשקול אופציות אחרות, אולי ללכת על סתם רכב מנהלים נוח ומפנק, היברידי/חשמלי. סתם רכב שיהיה לי נעים לבלות בו שעות בכביש, ושלא ייכאב לי 'לטחון' אותו.

את הכסף שאני חוסך אני יכול לשים על שכירת רכב למסלול/מירוצים (כמו ה-208 קאפ של פרודרייב למשל), או אפילו לקנות רכב שני ספורטיבי ולא פרקטי (ולא מאד יקר) רק בשביל אותם ימים שאני כן רוצה להגיע למסלול או לצאת לטיול נהיגה, או סתם לסיבוב כיף בבית אורן. זה פותח לי הרבה אופציות אחריות שלא רלוונטיות מהשיקול הפרקטי (כמו גיר ידני/גודל/צריכת דלק וכו').

אולי אפילו לחזור לליסינג מהעבודה, ולקנות איזה כלי אפור ולגרור אותו למסלול. וואלה לא יודע, התלבטות.

 

לגבי הויכוח ג'וליה/330E - לקחתי נסיעת מבחן ארוכה גם על ג'וליה ולוצ'ה (280) וגם על מונזה (200). הסיבה לקחת את הולו'צה זה נטו בגלל המושבים, הפשוטים במונזה הם ממש מבאסים, ואלה שבולוצ'ה הם שדרוג רציני. אבל גם בולוצ'ה התבאסתי קצת - בעיקר מהמנוע, הוא לא מספיק חזק לטעמי, ומה שיותר מבאס  זה האופי שלו, הוא קצר נשימה, ומרגיש קצת 'דיזלי'.

 שיא הספק מגיע ב-5250 סל"ד, שזה ממש נמוך, ושיא מומנט (40 קגמ) ב-2250, לשם השוואה בקופרה זה 290 ב-5900, ו-36 ב-1700, ככה שיש הבדל גדול ברצועת הכוח.

מבחינת התנהגות היא מצויינת ב-90% לחץ, כשלוקחים אותה לקצה היא מתחילה להרגיש קצת כמו ספינה מתנדנדת, רכה מדי, לא נהגתי במסלול, אבל החולשה שלה נחשפה כבר בכביש, אז בטח במסלול היא תתפזר (זה גם מה ששמעתי מכאלה שכן נהגו במסלול).  עוד דבר שעיצבן אותי זה המזגן שלפחות ברכב המבחן - ניתק מדחס בכל פעם שלחצתי פול גז, יש לי סיוטים מזה ממאזדה 3 ספיריט שהייתה לי.. בכל אופן למי שלא מגיע לקצה - לא בכביש ולא במסלול, ואין לו בעיה עם האופי של המנוע, זה אוטו נהדר סה"כ ואני מת על הלוק שלה. עדיין לא שללתי אותה לגמרי, נראה.. אם אני הולך עליה כמובן שזה יהיה עם תוכנה ל-310 כ"ס והתקנת בורר DNAR של התלתן שמאפשר ניתוק בקרות מלא. מניח שאם ממש רוצים אפשר גם לשים קוילאוברים טובים ולשפר התנהגות למסלול, אבל זה יפגום בנוחות בכביש ובשקט.

 

על ה-330E הזמנתי נסיעת מבחן שתקרה אחרי החגים. הכנסתי אותה כמועמדת למרות שאני מודע לזה שהיא אמורה להיות פחות ספורטיבית, אבל יש לה יתרונות אחרים, כמו מנוע היברידי שמאפשר לחסוך בדלק ביום יום, שמירת ערך טובה יותר, תא נוסעים מאובזר ואיכותי יותר, ואופציה להגיע למעל 350 כ"ס עם תוכנה בלבד.

 

 

 

 

אין לי וידאו, אני לא מצלם. אני לא יודע אם אגיע ל1:00, אבל זו המטרה. גם אם ארד ל1:01 אהיה מרוצה. אני יודע בדיוק איפה אני צריך לשפר כדי להוריד את ה2-3 שניות האלה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...