Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניית רכב ספורטיבי


Bones
שימו לב! השרשור הזה בן 942 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא נותן לי לערוך. רציתי לציין שזו הפעם הראשונה שלי על המסלול אחרי שהרכב מוכן מבחינתי ולכן לוקח לי זמן להכיר אותו במסלול. מאמין שארד למספרים של 02-01. 

 

לגבי הדרישות שלך אתה לא תמצא בתקציב הזה שום דבר שיענה על הכול. אם אתה מחפש רכב מהיר לכביש דיילי ובעיקרון לוותר על ספורטיביות תשקול את הטסלה. לא תמצא atsv בתקציב הזה לדעתי. כנל לגבי המרצדס. עונת מרוצים אחת עולה 80 אלף כמדומני, משמע הכסף

שתחסוך (ביחס למה) יספיק מקסימום לעונה אחת. במקומך הייתי קונה משהו פשוט בנניח 50 אלף איזו קורולה ליום יום, ומיאטה לסופשים. מיאטה גם תיתן הנאה במסלול וגם בכיכרות ובעיקולים ליד הבית. אמנם זמנים ומהירות לא יהיו אבל גם ככה אתה יורד מהקטע הזה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, misterb כתב:

 

דיון מעניין ומאד רלוונטי לי (סליחה מפות"ש על החטיפה של הת'רד אבל הוא גם ככה התפזר כבר... )

למי שלא מכיר - אני נוסע על קופרה 2018 (משופרת קלות בלבד - סטייג'1 דלק 95 וברקסים), וגם מתחרה איתה במסלול, ואפילו מנצח לפעמים :)

@Smiro 1:02.26 במוטורסיטי זה מספיק טוב? (אגב אני אשמח לראות וידאו שלך עושה 1:03.. ומציע לך להתחבר למציאות, 1:00 לא תעשה עם הרכב הזה, לרדת מ-1:04 ל-1:03 זה הרבה יותר קל מלרדת מ-1:03 ל-1:02, השיפור הוא לא ליניארי, אלא אסימפטוטי, מגיעים לרוויה גם בגלל הנהג וגם בגלל הרכב).

בקרוב אני חושב להחליף אותה במשהו אחר, ויש לי התלבטויות דומות, מה הדרישות שלי? שאלה שאני לא לגמרי סגור על התשובה אליה..

אני גר ועובד באיזור חיפה, מה שאומר שמצד אחד יש לי נגישות לכבישי נהיגה, ומצד שני המסלולים מאד רחוקים לי.

יחד עם אילוצי החיים, והעובדה שאני גם מזדקן קצת, יצא בשנים האחרונות שאני כמעט ולא נוהג חזק בכביש, וגם למסלול אני מגיע בעיקר לתחרויות, לא לימי מסלול ולא לאימונים.

גם כי זה רחוק וגם כי זו הוצאה כספית רצינית (דלק צמיגים וברקסים זה מסתכם בהרבה כסף בסוף).

ביום יום אני נוסע ממש רגוע ומנהלתי בניגוד לימים עברו. זה השתנה גם כי יש מסלולים, גם כי נהייתי אחראי יותר כשנהייתי אבא, וגם כי הכבישים נהיו בלתי נסבלים.

לטיולי נהיגה פרופר יצא לי לצאת אולי 3-4 פעמים, זה יותר קל גם מבחינה כספית וגם מבחינת זמן, אבל מן הסתם אין את הכיף של זמנים במסלול ולקחת את הרכב לקצה, זה כיף אחר.

הקופרה באמת אחלה אוטו, נותנת שילוב מדהים של שימושיות וכיף, אז מה חסר לי בה?
נוחות, הקופרה לא נוחה גם במצב קומפורט, היא די מתרסקת על כל מכסה ביוב או בור קטן בכביש.

יש לה הרבה מדי כוח ביחס להנעה קדמית, ובכלל הנעה קדמית זה פחות כיף כידוע.

תא הנוסעים שלה לא מספיק מפנק בעיניי, וצפוף קצת מאחורה.

אלה החסרונות שהייתי רוצה לתקן ברכב הבא, אז מה לכאורה הדרישות שלי?

 

- רכב 4/5 דלתות, גודל 'מלא' (כלומר משפחתית גדולה/מנהלים).

- אוטומט אבל עם גיר שמשתף פעולה.

- הנעה אחורית עם ניתוק מלא (אפשר גם 4X4 אם היא נוטה לאחורית).

- תא נוסעים שקט איכותי ומפנק.

- מיזוג לנוסעים מאחור.

- תא מטען סביר לפחות.

- מנוע חזק וכיפי (לא יותר מ-6 שניות ל-100 נגיד).

- תקציב עד 250K, מאד רצוי פחות מזה.

- התנהגות מהנה, גם במסלול.

- משומשת

 

רכבים שעלו לי לראש (* על חלקם כבר נהגתי) :

- ג'וליה *

- אינפיניטי Q50S/Q70

- קיה סטינגר *

- מרצדס C450 AMG *

- לקסוס G450H

- קדילאק ATS-V

 

בכל רכב כאן יש פשרות מן הסתם, וקשה מאד למצוא את הSWEET SPOT בין כל הדרישות שלעיתים מנוגדות.

יש לי עוד כמה חודשים להרהר (רוצה לסיים את עונת המירוצים עם הקופרה). אבל ככל שאני מהרהר וגם השרשור הזה הוסיף לי - אני שואל את עצמי - למה אני צריך את זה?

הרי אני הולך לשלם הרבה כסף, גם בקניה, גם באחזקה, גם בירידת ערך - על הצד הספורטיבי של הרכב, שאני בעצם כמעט לא מנצל אותו בתכלס.

וכשמחזיקים רכב כזה, עם צריכת דלק לא נמוכה, ורוצים גם לשמור ערך אז  זה אומר גם לא לטחון קילומטרז' גבוה - יוצא גם שאתה בלי לשים לב מתחיל לחשוב על כל נסיעה. בטח אם זה למקומות פחות ידידותיים לרכב, כמו ים או טיול שבילים וכו'. 

עם הקופרה עשיתי סה"כ 55K ב-3.5 שנים בערך, אבל הצפי לשנים הקרובות שהנסועה תעלה משמעותית עקב שינויים בחיים.

כל זה מוביל אותי לשקול אופציות אחרות, אולי ללכת על סתם רכב מנהלים נוח ומפנק, היברידי/חשמלי. סתם רכב שיהיה לי נעים לבלות בו שעות בכביש, ושלא ייכאב לי 'לטחון' אותו.

את הכסף שאני חוסך אני יכול לשים על שכירת רכב למסלול/מירוצים (כמו ה-208 קאפ של פרודרייב למשל), או אפילו לקנות רכב שני ספורטיבי ולא פרקטי (ולא מאד יקר) רק בשביל אותם ימים שאני כן רוצה להגיע למסלול או לצאת לטיול נהיגה, או סתם לסיבוב כיף בבית אורן. זה פותח לי הרבה אופציות אחריות שלא רלוונטיות מהשיקול הפרקטי (כמו גיר ידני/גודל/צריכת דלק וכו').

אולי אפילו לחזור לליסינג מהעבודה, ולקנות איזה כלי אפור ולגרור אותו למסלול. וואלה לא יודע, התלבטות.

 

לגבי הויכוח ג'וליה/330E - לקחתי נסיעת מבחן ארוכה גם על ג'וליה ולוצ'ה (280) וגם על מונזה (200). הסיבה לקחת את הולו'צה זה נטו בגלל המושבים, הפשוטים במונזה הם ממש מבאסים, ואלה שבולוצ'ה הם שדרוג רציני. אבל גם בולוצ'ה התבאסתי קצת - בעיקר מהמנוע, הוא לא מספיק חזק לטעמי, ומה שיותר מבאס  זה האופי שלו, הוא קצר נשימה, ומרגיש קצת 'דיזלי'.

 שיא הספק מגיע ב-5250 סל"ד, שזה ממש נמוך, ושיא מומנט (40 קגמ) ב-2250, לשם השוואה בקופרה זה 290 ב-5900, ו-36 ב-1700, ככה שיש הבדל גדול ברצועת הכוח.

מבחינת התנהגות היא מצויינת ב-90% לחץ, כשלוקחים אותה לקצה היא מתחילה להרגיש קצת כמו ספינה מתנדנדת, רכה מדי, לא נהגתי במסלול, אבל החולשה שלה נחשפה כבר בכביש, אז בטח במסלול היא תתפזר (זה גם מה ששמעתי מכאלה שכן נהגו במסלול).  עוד דבר שעיצבן אותי זה המזגן שלפחות ברכב המבחן - ניתק מדחס בכל פעם שלחצתי פול גז, יש לי סיוטים מזה ממאזדה 3 ספיריט שהייתה לי.. בכל אופן למי שלא מגיע לקצה - לא בכביש ולא במסלול, ואין לו בעיה עם האופי של המנוע, זה אוטו נהדר סה"כ ואני מת על הלוק שלה. עדיין לא שללתי אותה לגמרי, נראה.. אם אני הולך עליה כמובן שזה יהיה עם תוכנה ל-310 כ"ס והתקנת בורר DNAR של התלתן שמאפשר ניתוק בקרות מלא. מניח שאם ממש רוצים אפשר גם לשים קוילאוברים טובים ולשפר התנהגות למסלול, אבל זה יפגום בנוחות בכביש ובשקט.

 

על ה-330E הזמנתי נסיעת מבחן שתקרה אחרי החגים. הכנסתי אותה כמועמדת למרות שאני מודע לזה שהיא אמורה להיות פחות ספורטיבית, אבל יש לה יתרונות אחרים, כמו מנוע היברידי שמאפשר לחסוך בדלק ביום יום, שמירת ערך טובה יותר, תא נוסעים מאובזר ואיכותי יותר, ואופציה להגיע למעל 350 כ"ס עם תוכנה בלבד.

 

 

 

 

אתה בטח מדבר על g20. עם m pack זה רכב מצויין. שוב זה לא רכב מסלול אלא סדרה 3 עם מתלים יותר מרוסנים מהרגיל וללא דיפ אחורי זה באסה להוריד 350 סוסים , זה אפילו מתסכל. לא חושב שיש צורך בכלל מעבר ל 295 שהיא מציעה.

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@misterb אתה באמת צריך להיות סגור על איזה כיוון אתה רוצה ללכת ובעיקר, עד כמה אתה הולך להיות מחוייב לאספקט הספורטיבי ברכב הבא שלך. הרי אם נגמרים המירוצים ואתה גם לא חזק מאוד בטיולים ומסלול זה באמת קטע של פעם בהרבה זמן אז נשמע שאכן תקנה רכב שני זול (אפילו הוט האצ׳ צרפתיות קלאסיות) או תשכיר 208 מפרודרייב כמו שאמרת ורכב עיקרי שישמש אותך ליום יום שאין לו בהכרח שום נגיעה לספורטיביות.

 

אם אתה כן מחוייב לזה ועדיין חשוב לך שהדיילי תהיה גם מהנה לטיולים ולסביבה יומיומית מתי שמזדמן איזה קטע כביש נחמד או כיכר אז השיקול הוא אחר.

 

בנוגע למאזדה 2.5 טורבו שנזרקה, אם אני לא טועה הבחור קנה אותה ברבע מיליון שקל, סכום עתק לרכב כזה. 

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 43 דקות, Smiro כתב:

יאטה גם תיתן הנאה במסלול וגם בכיכרות ובעיקולים ליד הבית. אמנם זמנים ומהירות לא יהיו אבל גם ככה אתה יורד מהקטע הזה. 

 

לא הבנתי, אמרת שאי אפשר להנות מרכב ספורט בכביש, כי הוא רך מדי ומכוייל לנוחות, עכשיו אתה ממליץ לקנות מכונית ספורט לכביש ומסביר שאתה בכלל לא נוהג במכוניות מסלול במסלול...

אז מה בדיוק הפואנטה שלך?!

 

גם לחזור בך ולהגיד שלא הייתה לך שום אמירה קוהרנטית זה בסדר.

 

נ.ב. להגיד שכל פורשה גם בנויה למסלול, זה לא נכון. גם פורשה היא פשרה בין התנהגות לנוחות, והיא בנויה לכביש (להוציא גרסאות מאוד ספיציפיות).

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בן אדם אתה לחלוטין לא הבנת מה שכתבתי. יש לך בעיה  בהבנת הנקרא. תחזור תקרא את כל ההודעות שלי ותראה שמה שכתבת עכשיו זה שטויות ולא מה שאני כתבתי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, Smiro כתב:

אין טעם ברכב ספורטיבי לכביש, לטעמי. עניתי על זה כבר. 

 

לפני כשעה, Smiro כתב:

מיאטה גם תיתן הנאה במסלול וגם בכיכרות ובעיקולים ליד הבית.

 

 

לפני 5 דקות, Smiro כתב:

בן אדם אתה לחלוטין לא הבנת מה שכתבתי.

 

נראה לי שאתה לא מבין מה כתבת.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה צירוף מקרים מדהים שכל האנשים עם בעיות בהבנת הנקרא התקבצו להם בשרשור אחד, מזל שיש את האחד שיודע להסביר כמו שצריך. אשרינו שזכינו.

  • אהבתי 2

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, falou כתב:

 

 

 

 

נראה לי שאתה לא מבין מה כתבת.

 

איפה סתרתי את עצמי? אמרתי לטעמי אין טעם. הוא רוצה - אז זה מה שלדעתי ייתן את הפתרון בשבילו. אני לא הייתי עושה את זה. מה לא קוהרנטי? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני איבדתי אותו כאמור בקטע של המיאטה. סמירו בתכלס הנקודה שלך לא מובנת או אבדה לגמרי בין כל פעלולי הלוליינות שהפגנת פה בת'רד. הכל טוב, זה גם ככה נטחן מכל הכיוונים ולא נראה שמתקדמים לאנשהו.

 

אפשר לחזור לנושא הייעוץ המקורי/מעודכן של מיסטרבי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי. אז כל הסיפור על זה שהג׳וליה היא לא מכונית ספורט נועד להסביר שהיא לא מתאימה בשבילך?!

 

אבל מראש פות״ש לא שאל איזו מכונית הוא ייקנה בשבילך, הוא, מן הסתם, שואל בשביל עצמו, אז מה אתה כותב על טעמך האישי?

 

באיזשהו מקום כתבת שאתה לא עונה לפות״ש, אלא מספר על עצמך?

 

 

  • אהבתי 2

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיכום מה שכתבתי 

א. ג'וליה לא רכב ספורט סאלון. 

ב. רכב בקטגוריית מנהלים לא יכול להיות ספורטיבי. שכן נוחות נוגדת את הקונספט. 

ג. אני לא חושב שיש טעם לקנות רכב ספורטיבי אם לא עולים למסלול. 

ד. יש רכבים שיספקו הנאה גם ללא נהיגת מסלול. אני לא הייתי רוכש אותם למטרות טיולים וכו. 

ה. בכל הדיבור על המסלול דיברתי על רכבי כביש במסלול אובייבסלי ולא רכבי מרוץ פרופר. 

ו. ההודעה הראשונה והשנייה מתייחסות לפותש, כל השאר היו תגובות לשאלות וטענות של אנשים שלא קשור לתרד. 

ז. פורשה, כל פורשה, היא חיית מסלול. גרסאות הקיצון בפרט אבל גם גרסאות בסיס יתנהגו על המסלול יותר טוב מרוב הרכבים הספורטיביים גם המשופרים. קאררה אס למשל תתנהג יותר טוב מכל 140 אמ 2 קופרה אייפ אר ומה שתרצו. 

 

אם יש משהו ששכחתי תזכירו אוסיף לרשימה. 

 

Rk מה אתה מופתע? אתה ציטטת אותי אומר משהו ורשמת שאמרתי בדיוק את ההיפך. באותה הודעה, שרשום לך במפורש מה שאמרתי. אז יש מצב שיש פה בעיות הבנת הנקרא, אכן. 

 

ואם לענות על תגובות שמופנות אליי זה לוליינות אז אני באמת ספיצ׳לס. אין לי מה להגיב לזה. 

עריכה אחרונה על ידי Smiro
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, Smiro כתב:

סיכום מה שכתבתי 

א. ג'וליה לא רכב ספורט סאלון. 

ב. רכב בקטגוריית מנהלים לא יכול להיות ספורטיבי. שכן נוחות נוגדת את הקונספט. 

ג. אני לא חושב שיש טעם לקנות רכב ספורטיבי אם לא עולים למסלול. 

ד. יש רכבים שיספקו הנאה גם ללא נהיגת מסלול. אני לא הייתי רוכש אותם למטרות טיולים וכו. 

ה. בכל הדיבור על המסלול דיברתי על רכבי כביש במסלול אובייבסלי ולא רכבי מרוץ פרופר. 

ו. ההודעה הראשונה והשנייה מתייחסות לפותש, כל השאר היו תגובות לשאלות וטענות של אנשים שלא קשור לתרד. 

ז. פורשה, כל פורשה, היא חיית מסלול. גרסאות הקיצון בפרט אבל גם גרסאות בסיס יתנהגו על המסלול יותר טוב מרוב הרכבים הספורטיביים גם המשופרים. קאררה אס למשל תתנהג יותר טוב מכל 140 אמ 2 קופרה אייפ אר ומה שתרצו. 

 

אם יש משהו ששכחתי תזכירו אוסיף לרשימה. 

 

Rk מה אתה מופתע? אתה ציטטת אותי אומר משהו ורשמת שאמרתי בדיוק את ההיפך. באותה הודעה, שרשום לך במפורש מה שאמרתי. אז יש מצב שיש פה בעיות הבנת הנקרא, אכן. 

 

ואם לענות על תגובות שמופנות אליי זה לוליינות אז אני באמת ספיצ׳לס. אין לי מה להגיב לזה. 

 

א.ב. - אוטוקאר לא כ"כ מסכימים איתך. אבל בטח הם לא יודעים על מה הם שחים, אני לא חושב שמישהו מהמערכת שם מתקרב ל-1:03 במוטורסיטי:

https://www.autocar.co.uk/car-news/best-cars/top-10-best-sport-saloons

ז. מה'נשמע, דוק?

Porsche Cayenne Diesel Review | Drive

 

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. ג׳וליה רכב ספורט סלון

 

ב. רכב בקטגוריית מנהלים יכול להיות ספורטיבי, כי כל רכב שאיננו רכב מסלול הוא פשרה בין נוחות להתנהגות. כשתנהג ברכב מסלול - תבין כמה כל רכב כביש הוא פשרה רכה.

דרך אגב, המלצת על מיאטה, אחד מרכבי הספורט הכי רכים שיש.

 

ג. איזה יופי, פעם ראשונה עלית על מסלול (קטן) בארץ, ועכשיו ראית את האור והבנת שכל תחביב המוטוריקה היה מיותר עד כה... ואתה רוצה שניקח אותך ברצינות?

 

ד. סתרת את מה שכתבת ב-ג׳ והוספת ״טיולים״ שזה קשור... איך?

 

ה. רכבי כביש לא מיועדים למסלול, והם בדיוק כל מה שהתלוננת עליו בג׳וליה, רכים, לא עמידים, לא עוצרים, ועם צמיגים לא מתאימים. מה זה אובייבסלי?

 

ו. וההודעה הראשונה אכן היתה לא רלוונטית, כי היא כתבה מה אתה חושב שהיית קונה לעצמך, עובדה שאחרי זה כן המלצת לו על רכב מהנה לכביש. למרות שזה סותר את א׳ ו-ג׳

 

ז. פורשה היא לא חיית מסלול. נהגתי על פורשה למסלול, חייתי עם פורשה בכביש, חיות אחרות לגמרי. אם אתה מדבר על התנהגות, אז פיז׳ו 106 קיבלה במבחן של נהגי מירוץ (בארנס ועוד נהג טורינג) ציון 10/10 על התנהגות. אז היא כן מכונית ספורט?

 

מה ששכחת זה איך כותבים טיעון רציונאלי. אני חושב שבחירה באופציה של ספיצ׳לס תהיה פרייסלס.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Rk צודק, לא ציינתי שזה לא כולל את הג'יפים ואת הפנמרה.  מבחינתי פורשה זה 911/קאימן לא עולה לראש על השאר. 

 

פלואו אתה מדבר שטויות וסותר את מה שאני כותב באמצעות טיול דיוקים אבל ניסיתי בכל זאת להסביר, לא הצלחתי, מודה שנכשלתי. אל תיקח אותי ברצינות. עדיף לי ככה.  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במה הוא אומר שטויות? בזה שיש ספורט סאלון? יש, הבאתי לך קישור. זה מושג ידוע, סגמנט ידוע. אלא אם גם אוטוקאר מדברים שטויות. זה שהג'וליה חלק מהסגמנט? היא חלק. זה שהן לא ממוקדות כמו רכבי ספורט "אמיתיים"? הן גם לא מתיימרות, זה בסדר.

 

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 942 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...