Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניית רכב ספורטיבי


Bones
שימו לב! השרשור הזה בן 919 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 21 שעות, Smiro כתב:

זה לא רכב למסלול כן? אבל זה אחלה רכב יחסית לקטגוריה, שניתן ליהנות ממנו - יחסית לקטגוריה. אתה לא קונה רכב ספורטיבי, אתה קונה רכב משפחתי / מנהלים בארץ זה נקרא. ביחס למנהלים זה הרכב הכי ממוקד נהיגה. 

 

כאן. טענת שביחס למנהלים זה הרכב הכי ממוקד לנהיגה, כאשר בפועל לא נהגת בו, ולא נהגת במתחרה שלדעת לא מעט מהמגיבים פה שכן נהגו בה (וב-330), עולה עליה בשיעור ניכר. זהו בדיוק ייעוץ בלתי מבוסס.

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, איפה ראית בהודעה שרשמתי שה330 ספורטיבית? אם כבר רשמתי שזה לא רכב ספורטיבי. 

ולכתוב שייעוץ בלתי מבוסס כי לא נהגתי, זה בדיוק כמו שחבורה של אנשים שיכול להיות, רק אולי, לא בדיוק נהגי מרוצים מדופלמים ו או בעלי יכולת וניסיון נהיגה ספורטיבית (לא בציניות, אולי) שיכולים לתת ייעוץ מבוסס. לא מכיר אתכם, לא חושב שיש פה כמה נהגי מירוצים / נהגים שמבלים כל היום על הקווים במסלול. אז אני מבסס דעה על מסקנות, אתה מבסס דעה על נהיגה שלאו דווקא שווה יותר ממסקנות (שוב, רק אולי). 

ובכל אופן לא טענתי שהרכב ספורטיבי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מת לדעת איך נהיגה שווה פחות ממסקנות. לגבי הניסיון שלי, קטונתי מלשבח את עצמי. העולם קטן, תשאל אנשים. לא לימדתי את שומאכר לעשות סקי, אם זאת השאלה, אבל גם לא בדיוק זר למסלול.

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהיגה בכביש ציבורי ולא במסלול סגור, כשלעצמה לא מבססת יותר מדי. אם נוסיף שהנהג לא דווקא יודע לנהוג בשפת העם, אתה מקבל דעה מוטעית. שוב, החלק הראשון עובדתית נכון (נהיגה בכביש) החלק השני יכול להיות שכן יכול להיות שלא. מה גם, אני מפנה לכל מי שהגיב לא רק אתה. 

ורכב יכול להיות כל כך שונה במסלול ובכביש ציבורי שמים וארץ. אתה מגלה על הרכב דברים שמשנים דעתך ב180 מעלות מהכביש. וספורטיביות נמדדת רק במסלול, לא בכביש. 

כמו להשוות האצה של רכב לפי תחושה או לפי מדידה מסודרת. על הכביש זו תחושה. בטח כאשר מדובר על רכבים כאלה. ההבדל בין ג'וליה ל3 לא משנה מה יותר ספורטיבי בעיניך, לא כמו ההבדל בין ג'וליה לgt3. בכביש לא תראה הבדלים משמעותיים. 

עריכה אחרונה על ידי Smiro
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפעמים, כשרומזים לך שאתה בתוך בור, עדיף להפסיק לחפור ולהסתכל לרגע על המצב....

 

אתה מנסה ללמד פה אבא לעשות ילדים.

  • מצחיק 1
SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התכונות הבסיסיות של הרכב זהות בכל מקום. המסלול מקצין חסרונות (יותר ממה שהוא מבטא יתרונות). אני מבין מאיפה זה בא - ה-140/240 היא רכב טיולים נהדר (כי בכביש לא מגיעים, מטבע הדברים, למיצוי שבמסלול) ודי הולכת לאיבוד במסלול בלי השקעת אפטרמרקט מאסיבית, אבל זאת לא הנקודה. הנקודה היא שבסגמנט עצמו, טעית. 

הכל יחסי. כמו ש-107, למשל, תהיה יותר ספורטיבית מסוזוקי אלטו (כשבפועל כמובן אף אחת מהן לא ספורטיבית per se), כך גם הג'וליה יותר ספורטיבית מ-328, שבתורה יותר ספורטיבית מ-330e. את זה יודעים אחרי שנוהגים, לא מהשערות לא מבוססות.

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, התייחסתי לטענה שלך שהגוליה היא ספורט סאלון. היא לא.  

 

ודויד אם אתה מכיר את rk וטוען שהוא נהג מסטר מדופלם אז קטונתי. ראיתי כמה כאלה במסלול, לא ידעתי שהוא אחד מהם. 

 

אגב במסלול ה140 לא הולכת לאיבוד. עם צמיגים נורמליים תהיה מהירה יחסית. (1:05 במוטורסיטי אפשרי בהחלט). עם השקעה אפשר להפוך אותו לרכב ספורטיבי באמת ולרדת. 

עריכה אחרונה על ידי Smiro
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיקרון אתה שולל מושג ענק שקיים בכל ביקורת של רכב ספורט במקומות נורמלים שנקרא Street drive ששמו כן הוא, בודקים עד כמה רכב הוא כיפי ברמה היומיומית ברחוב, שזה מן הסתם כולל טיולים שבהם אתה אולי לא נוהג 10 מ 10 מבחינת יכולות הרכב אבל כן נוהג חזק ומרגיש אותו. 

 

כל כך הרבה אנשים שקונים רכבים ספורטיביים עושים איתו טיולים כאלה ונהנים מהם בצורה הזו ובעצם אתה אומר שהחוויה הזו שלהם לא שווה כלום כי לא ניתן באמת להנות מרכב בצורה כזו?

 

גם המון ביקורות נוהגות לקחת רכבי ספורט לכביש יפה ומפותל ולדווח משם עד כמה הרכב מהנה (או פחות) 

 

באמת שפעם ראשונה שאני שומע מישהו שאומר שאין שום חשיבות לנהיגה כזו ורק במסלול אפשר באמת לבחון יכולות והנאה מרכב. דווקא רוב האנשים,גם אלו עם רכבי ספורט הרבה יותר קיצוניים מאלו שמדברים עליהם פה, מבלים הרבה יותר בטיולים שכאלו עם הרכב שלהם מאשר במסלול שזה אירוע שקורה לעיתים רחוקות הרבה יותר.

  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסטר מדופלם?

לא יודע מה הקריטריון לזה, אני לא מחשיב את RK למאסטר, מילה מאוד חזקה...

 

אני אישית בכלל בכלל לא מסכים עם הקביעה שלך לגבי רכבים ספורטיביים ומסלול וזה מעבר לכך שזה פשוט לא רלוונטי לדיון או לשאלה של פותח השירשור.

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Smiro כתב:

בכביש לא מרגישים רכב. תנהג במסלול תראה מי מה מו. שונה לגמרי. בכביש לא בוחנים התנהגות רכב. אלא אם לפנות קצת מהר בנס הרים נחשב מבחינתך נהיגה ספורטיבית

 

אתה מסתכל על החיים בשחור לבן. מה הופך מכונית לספורטיבית? מלבד הביצועים, שחייבים לעבור איזשהו סף, הכרחי ניהוג משובח. 

 

ניהוג טוב הוא המפתח העיקרי להנאה בנהיגה. יכולת זאת מושגת כאשר נוצר קשר אינטראקיבי מוצלח בין הנהג למכונית. במכונית עם ניהוג טוב, יש היזון חוזר על פעולות הנהג, הנהג מקבל מהמכונית - דרך ההגה והמושב - מידע בזמן אמת. המכונית מגיבה לפקודות הנהג, דרך הדוושות וההגה בצורה מיידית, חדה וצייתנית. 

 

לבחון ניהוג של מכונית, בהחלט אפשר לבחון על הכביש ולא רק במסלול. בכביש המכונית צריכה לאפשר הנאה מבלי לחרב לך את החוליות, ולכן זה המקום לבחון מכונית ספורטיבית ולא רק במסלול. ואפשר בהחלט (עדיין) להינות מנהיגה של מכונית עם ניהוג טוב בכביש. 
 

 

 

  • אהבתי 2

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, Smiro כתב:

אגב במסלול ה140 לא הולכת לאיבוד. עם צמיגים נורמליים תהיה מהירה יחסית. (1:05 במוטורסיטי אפשרי בהחלט). עם השקעה אפשר להפוך אותו לרכב ספורטיבי באמת ולרדת. 

 

1:05 זה הזמן שלך במוטורסיטי על 140?

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאחד שחרש את ארצנו בטיולי שבת של 4/5 בבוקר יכול לומר שזה נחמד אבל לא בפן הנהיגה הספורטיבית נטו. לתקוף פניות במבוא חמה זה כלום לעומת נהיגה במסלול. את זה למדתי בשנה האחרונה שהתחלתי לבקר במסלול. 

לטעמי לא שווה לרכוש רכב ספורטיבי יקר בשביל זה. 

הנאה מרכב לא קשורה בכלל. אני יכול לומר שנהניתי לא פחות מהחלקות בכיכרות ועיקולים מאשר נהיגה בקווים במסלול. 

הנאה מרכב לא קשורה בהכרח ליכולות הספורטיביות שלו. יש להבדיל בין יכולות ספורטיביות שזה משהו אחד לבין הנאה שזה שונה ולא חייב להיות קשור. 

לפני 2 דקות, RK כתב:

 

1:05 זה הזמן שלך במוטורסיטי על 140?

בסטוק. אחרי שדרוגים מתחיל להכיר את הרכב ויורד ל1:03. מקווה לרדת ל1:00 בפעמים הקרובות שאבקר שם. 

עריכה אחרונה על ידי Smiro
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מצליח להבין את ההבדל בין "ספורטיבי" ל"ספורט"/"מירוץ"? כי נשמע שלא.

 

  • אהבתי 1
SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 919 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...