Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחת ולתמיד - יש מה לפחד מרכבים צרפתיים כיום?


B3A
שימו לב! השרשור הזה בן 1106 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אף יצרן לא חף מתקלות ואני בטוח שלמעט דגמים ספציפיים עם מחלות ספציפיות, כל הרכבים המודרניים שאנחנו נהנים מהם היום אמינים עשרות מונים לעומת המכוניות של פעם (בייחוד הצרפתיות שעליהן נוצרה הסטיגמה).
השאלה היא, כיצד היצרן או היבואן מתמודדים עם תקלה כשמתעוררת כזו - ולפי דיווחים בפורום הזה נראה שאצל יצרנים אירופאיים יש מה להשתפר בעניין הזה.
נוסף על זה, אני מתרשם שבארץ נוצרה תפיסה של "רכב אמין"=רכב שממשיך ליסוע במצב של תחזוקת שבר, משהו שלהבנתי שמאפיין בעיקר רכבים יפנים וקוריאניים של העשור הקודם.
אין ספק שזה מהווה חלק מאמינות הרכב, אבל לדעתי זה צריך להיות חלק שולי ששמור אולי לגופים גדולים ולא לאדם הפרטי. כמה רכבים חדישים כבר יש היום על הכביש שנתקעים בצד הדרך/גוררים ביקור דחוף במוסך לאחר שטופלו וננהגו לפי הוראות היצרן?
הערה - אני מודע לזה שבארץ, לקחת את הרכב למוסך מורשה פעם בשנה לפעמים לא תואם את הוראות היצרן בגלל התנהלות של מוסכים (בהצלחה לרענן את כל תכולת נוזל הבלמים או לוודא את תקינות הרכב האמיתית בלי לבקש בצורה מפורשת). אולי זה חלק מהבעיה.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש רכבים כמו של הונדה סובארו וטויוטה שנוסעים במצבי קיצון (תחזוקת שבר) שרכב צרפתי היה משמש בתור קורקינט..

מעבר לזה ההנדסה של הצרפתים מסובכת . טיפול או החלפת חלק יכולה להיות מאוד כואבת לעומת רכבים יפניים (לא כולם).

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש רכבים כמו של הונדה סובארו וטויוטה שנוסעים במצבי קיצון (תחזוקת שבר) שרכב צרפתי היה משמש בתור קורקינט..
מעבר לזה ההנדסה של הצרפתים מסובכת . טיפול או החלפת חלק יכולה להיות מאוד כואבת לעומת רכבים יפניים (לא כולם).
מסכים איתך, כשמדברים על רכבים מהעשורים הקודמים. על אילו רכבים שמיוצרים היום אפשר להגיד את זה? ועל אילו רכבים שמיוצרים היום אפשר להגיד שההנדסה בהם לא מסובכת? עברנו את שנות ה 50 שבהן בסיטרואן היו רכיבים שגרמו למכונאי האמריקאי להרים גבה. היום הכל ממוחשב, מהונדס מאוד ובטולרנסים מאוד הדוקים שסטייה קלה מהם עלולה לגרום לנזק.
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, nadavd4 כתב:
לפני 16 דקות, netanel1014 כתב:
יש רכבים כמו של הונדה סובארו וטויוטה שנוסעים במצבי קיצון (תחזוקת שבר) שרכב צרפתי היה משמש בתור קורקינט..
מעבר לזה ההנדסה של הצרפתים מסובכת . טיפול או החלפת חלק יכולה להיות מאוד כואבת לעומת רכבים יפניים (לא כולם).

מסכים איתך, כשמדברים על רכבים מהעשורים הקודמים. על אילו רכבים שמיוצרים היום אפשר להגיד את זה? ועל אילו רכבים שמיוצרים היום אפשר להגיד שההנדסה בהם לא מסובכת? עברנו את שנות ה 50 שבהן בסיטרואן היו רכיבים שגרמו למכונאי האמריקאי להרים גבה. היום הכל ממוחשב, מהונדס מאוד ובטולרנסים מאוד הדוקים שסטייה קלה מהם עלולה לגרום לנזק.

אתה צודק . אבל בכל זאת ברכבים החדשים יש באופן יחסי יותר תקלות אצל הצרפתיות (אני ניזון משמועות של חברים) כמו תקלות חשמל וכו'. יוצא מהכלל פיג'ו 3008.

 

  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק . אבל בכל זאת ברכבים החדשים יש באופן יחסי יותר תקלות אצל הצרפתיות (אני ניזון משמועות של חברים) כמו תקלות חשמל וכו'. יוצא מהכלל פיג'ו 3008.
 
אני לא יודע להגיד אצל מי יש יותר תקלות כי אין לי את המידע הזה. אם הייתי יבואן, האינטרס שלי היה לטפל בשקט (אפילו בטיפול שגרתי) בכל תקלה וכך ליצור קהל לקוחות מרוצה מחד, וקונספציה של רכב אמין מאידך.
מה זה "תקלות חשמל"? האם זה חיישנים מזייפים? חיווט לא טוב? נזק במערכת החשמלית בעקבות התעסקות של התקנה מקומית? אתה מבין שכל דבר פה שונה בתכלית וקורה בכל רכב.
האם היו לי "תקלות חשמל" לפי ההגדרה העממית? כן, בכל רכב שנהגתי עליו ללא קשר למוצאו. האם מעבר לכך שהתקלות לא היו "מכאניות" וגם לא "קוסמטיות", "הידראוליות" או "בטיחותיות" היה להן מכנה משותף נוסף? לא ממש.
  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט פגשתי פיג'ו 3008 עם תקלת חשמל. הטיפול היה בעייתי. הרכב באחריות ולקח למוסך היבואן 3 שבועות להבין ולתקן את התקלה. נתק בצמה כלשהיא.
שוב , לא משהו מסובך ויכול לקרות גם ביפנית , אבל דרך הטיפול פשוט מזעזעת.
ואז הלקוח התמים בטוח שזה היה מאד מסובך ושהרכב קשה לתיקון וכו וכו'
וככה בונים סטיגמה על כלום










  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכלל הוא כזה:

 

רכב צרפתי שמתקלקל - מכונית ח*א, צרפתיות לא אמינות, תצבע בכחול ותזרוק לים.

 

רכב יפני שמתקלקל - בלאי טבעי, "הלך גיר באשמתי", באמת הוא 0 תקלות אבל ציריות / אלטרנטור / ראדיאטור, זה לא נחשב"

 

 

 

מנסיוני האישי 

 

לכל מכונית מכל יצרן בלי שום קשר למוצא האתני של הCTO של החברה יתכנו תקלות

 

 

אכן יש הבדל בגישת היצרנים (ובעקבותיהם היבואנים) איך לטפל בתקלות, ע"ע קורולה בשנים 2003-2004 שהחליפו מנועים כמו לחמניות, גם הרבה (הרבה) לאחר תום תקופת האחריות

 

לעומת הבחור עם ה308 שפתח אתמול שרשור על מנוע שהלך בגלל מחלה ידועה ברצועת התזמון, והיבואן נפנף אותו

  • אהבתי 4
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 2
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, save כתב:

. נתק בצמה כלשהיא.
שוב , לא משהו מסובך









 

נתק בצמת חשמל יכול להיות משהו מאוד מאוד מסובך לעלות עליו. התיקון אולי לא, אבל האבחנה עלולה להיות מאלה שמצמיחות קרניים למכונאי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, avargel כתב:

הכלל הוא כזה:

 

רכב צרפתי שמתקלקל - מכונית ח*א, צרפתיות לא אמינות, תצבע בכחול ותזרוק לים.

 

רכב יפני שמתקלקל - בלאי טבעי, "הלך גיר באשמתי", באמת הוא 0 תקלות אבל ציריות / אלטרנטור / ראדיאטור, זה לא נחשב"

 

 

 

מנסיוני האישי 

 

לכל מכונית מכל יצרן בלי שום קשר למוצא האתני של הCTO של החברה יתכנו תקלות

 

 

אכן יש הבדל בגישת היצרנים (ובעקבותיהם היבואנים) איך לטפל בתקלות, ע"ע קורולה בשנים 2003-2004 שהחליפו מנועים כמו לחמניות, גם הרבה (הרבה) לאחר תום תקופת האחריות

 

לעומת הבחור עם ה308 שפתח אתמול שרשור על מנוע שהלך בגלל מחלה ידועה ברצועת התזמון, והיבואן נפנף אותו

 

בדיוק.

רוב האנשים, מה לעשות, קונים מכוניות כמו שהם קונים מקררים. והדבר הכי חשוב הוא ש"יעבוד" תוך מינימום השקעת זמן/כסף. וכשהם מגיעים לקנות אוטו רובם נוקטים בגישת "אם יש ספק, אין ספק". אז סטיגמות או לא, הם פשוט מעדיפים לא להסתכן. 

זה מתחבר לנטיה האנושית המאוד חזקה להצדיק את הדעות שלהם, אז כשהמכונית האסייתית האמינה שלהם מתקלקלת, זה בגלל משהו שהם עשו או כי זה בלאי טבעי הגיוני. ואם המכונית הצרפתיה/אירופאית שלהם מתקלקלת זה כי זה אוטו מעפן שמתקלקל כל הזמן והייתי צריך להקשיב להוא מהעבודה שאמר לי "רק טויוטה". 

 

בפועל, אין היום מותג אחד שאני יכול לחשוב עליו שאין לו או הייתה לו ב-5-7 שנים האחרונות איזו תקלה מהותית לפחות בדגם אחד.

  • אהבתי 8
  • מעניין 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המכוניות טובות,

מי שמטפל בהן הוא הבעייתי.

לרוב לא מתעקשים על שמן בתקן המתאים , מסתפקים ב5w-30 מחנות החלפים הקרובה וזהו.

יצא לי כבר לשמוע "מה זה משנה איזה תקן, רכב צרפתי גם ככה יתקלקל, קח את הקאסטרול - שמן מצויין"

 

מר ישראלי רוצה להכניס את הרכב לטיפול 15 איפשהו קרוב לבית/לעבודה לשלם מינימום ולהמשיך לנסוע.

  • אהבתי 1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה כי יש כאן אנשים שרכשו רכב צרפתי וכעת רושמים שאין הבדל באיכות ההרכבה, וכי ההבדל מגיע מהטיפולים בלבד.

אז זהו שיש הבדל בין חברות שונות ומפעלים שונים. מה מיוחד בטויוטה? שאם יש בעיה בפס הייצור, פספוס מסויים, אזי עוצרים את כל הפס ומתקנים, גם אם מדובר ברכב בודד. זה עולה הון לעצור פס אפילו לדקה, אבל יצרניות טובות עושות את האקסטרא. 

 

כמובן, שלא הכל תמיד מושלם ולפעמים יצרנים חוסכים בדברים הלא נכונים. מה שבטוח זה שיצרניות כגון טויוטה והונדה הן כמה רמות מעל רכבים אירופאיים מבחינת אמינות, ואני לא מדבר על נוחות או ביצועים. לא רק זה, אל גם רכבים קוריאניים לא משתווים ליפניים האמיתיים (לא ניסן כי זה צרפתי, וגם לא מיצובישי או סוזוקי כי אלו יצרניות כל שמתעסקות על הדרך גם ברכבים). יונדאי אוטו מעולה, קיה פחות, והונדה טויוטה ואולי סובארו (אשר יקרים יותר לתחזוקה) מצויינים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מקרר וסמארטפון אלה מוצרים עם מינימום חלקים נעים ואין מה להשוות אותם לרכב.

חוץ מזה, גם מקרר וסמארטפון יכולים להתקלקל לך אם לא תשתמש בהם לפי הוראות היצרן. שגרת אחזקה של כל הרכבים, בין אם זה צרפתי או יפני, די דומה. 

את הדקויות הלקוח לא צריך לדעת, מה שמעניין בסוף זה כל כמה זמן צריך להיכנס לטיפול וכמה זה עולה. וזה די אותו הדבר במכוניות העממיות של כל היצרנים.

 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם ואדים. 

לחבר שלי יש טויוטה קורולה 2008, והרכב שלו מתפקד מצוין בתחזוקת שבר. לא היה לו (ועדיין אין) שום צורך להיכנס למוסך מלבד לפני כמה שנים (לדעתי 4-5 שנים) לצורך החלפת קלאץ, אמינות מופתית. 

רק לדאוג לטיפולים בזמן והאוטו נוסע כמו גדול. 

 

וזו צריכה להיות הגישה לדעתי.

מינימום זמן והתעסקות עם האוטו. 

בשביל מה לשבור את הראש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1106 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...