Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחת ולתמיד - יש מה לפחד מרכבים צרפתיים כיום?


B3A
שימו לב! השרשור הזה בן 1105 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון

מה שאתה מתאר - לדאוג לטיפולים בזמן - זה בדיוק ההפך מתחזוקת שבר.

  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים



נראה (לא ניסן כי זה צרפתי, וגם לא מיצובישי או סוזוקי כי אלו יצרניות כל שמתעסקות על הדרך גם ברכבים). יונדאי אוטו מעולה, קיה פחות, והונדה טויוטה ואולי סובארו (אשר יקרים יותר לתחזוקה) מצויינים.


רגע.. לא ניסאן, לא מיצובישי וסוזוקי, נשארת בעיקר עם הונדה, מאזדה, סובארו וטויוטה. רגע... להונדה אין את הבעיה הזו של דילול שמן שלקח זמן עד שלקחו עליה אחריות? ולסובארו לא היו לאחרונה בעיות של פריצת ראש מנוע, שבירת טלטלים ועוד שלל בעיות אחרות שאנחנו שומעים עליהן?
אז נשארת עם שתי חברות, בעצם. ובהצלחה לשמור על מנוע סקייאקטיב עם שמן לא בתקן או דלק באוקטן נמוך...
נוסיף על זה שקיה ליונדאי זה כמו סיטרואן לפיג'ו - אותו מפעל, אותם חלקים, אותה איכות ייצור.

דיסקליימר - טיפול ע"פ הוראות היצרן זה לא "פיזור אבקת פיות" וגם לא "טקס פגאני לפני כל התנעה". סה"כ הליך שקורה כל זמן שהיצרן הגדיר, שבו בודקים X, מחליפים Y בתקן Z ונוסעים עד לטיפול הבא. אני בהלם מכמות הרכבים שגם את זה לא מקבלים, ולזה התכוונתי ב"תחזוקת שבר".
לפעמים זה נובע מהמשתמשים אבל לפעמים גם מפעולות המוסך, מדיניות היבואן או אפילו הוראות היצרן עצמו. אני מגדיר "רכב לא אמין" רק במקרה האחרון.
  • אהבתי 7
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, SlowRide כתב:

מה שאתה מתאר - לדאוג לטיפולים בזמן - זה בדיוק ההפך מתחזוקת שבר.

 

תחזוקת שבר משמעותה לטפל כאשר יש תקלה. זה מה שהיה.

 

טיפל רק כאשר היו תקלות. ולא היו. מלבד החלפת קלאץ.

  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, ProRules כתב:

יונדאי אוטו מעולה, קיה פחות

 

הפתעה! יונדאי וקיה הם שתי מותגים של אותו קונצרן (כמו פיג'ו וסיטרואן או פולקסוואגן וסקודה).

  • מצחיק 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

תראה מה אתה כותב:

לפני 29 דקות, Dushane כתב:

לחבר שלי יש טויוטה קורולה 2008, והרכב שלו מתפקד מצוין בתחזוקת שבר. לא היה לו (ועדיין אין) שום צורך להיכנס למוסך מלבד לפני כמה שנים (לדעתי 4-5 שנים) לצורך החלפת קלאץ, אמינות מופתית. 

רק לדאוג לטיפולים בזמן והאוטו נוסע כמו גדול

תחזוקת שבר זה ללכת למוסך רק כשמשהו מתקלקל או לדאוג לעשות טיפול בזמן?

אם הוא מטפל בזמן זה לא תחזוקת שבר.

ללכת למוסך כשמתקלקל משהו בנוסף על טיפולים שוטפים זה לא תחזוקת שבר.

אם האוטו תקין, למה שתלך סתם למוסך?

  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, vadim6385 כתב:

וטוב שכך. אם הרכב לא עומד בזה, זאת בעיה של יצרן הרכב, לא שלי

כל עוד אתה אוהב את מראה/אבזור/נוחות של הרכב מצויין אם אתה מחפש קצת יותר איכות  - תשלם.

 

שוב, אני מאוד מצדיק את הגישה שלך, במיוחד לאור המחירים המופקעים שנדרש לשלם על טיפולים ותקלות (סריקת תקלה כמה מאות שקלים - חזירות נטו!)

 

אם לא הייתי מטפל בפאביה שלי לבד הייתי מזמן מעיף אותה ועובר ליאריס/סויפט/פיקנטו וכו'.

חבר עם פאביה זהה שילם על חתיכת פלסטיק שבכלל לא קיימת במכוניות מהמזרח 700 ש"ח במוסך  - פשוט לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה המתבקשת היא אם אני מחזיק תיאורטית 208/C4 / You name it.

האם אני יכול ללכת למוסך בראש שקט ולהתייחס אל האוטו כקופסא סגורה ולסמוך על המוסך , או שאין מה לעשות במכוניות של PSA (בארץ) פשוט לא עובדת צורת החשיבה הזו ומי שרוצה לנהוג בגישה כזו, יאלץ לקנות משהו אחר. 

 

אני אישית כמו ואדים לא רוצה להיות עבד של האוטו. 

אני אולי כן קצת אגדיל ראש ואתעניין מעבר לממוצע, אבל ממש לא בראש שלי להתעסק עם רצועת טיימינג מתפורר (סתם דוג')  ולריב עם נותני שירות/יבואנים למיניהם. 

 

עריכה אחרונה על ידי Benor
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנם חדש בפורום, אבל מחזיק בסיטרואן קקטוס 2015 מנוע 1.2 (לא טורבו) ידנית.

הרכב כבר עם כ-120K ק"מ - עד כה מלבד טיפולים שוטפים כל 15K וטיפול recall אחד - לא הייתי צריך להיכנס למוסך אפילו פעם אחת.

יתרה מכך (טפו טפו טפו) - עד כה לא הייתי צריך להחליף מצבר או נורות. צמיגים מן הסתם כבר הוחלפו...

כל הפלסטיקה במקומה, פנים האוטו לא התבלה בצורה בה יש שברים או קרעים, כך שמבחינת האמינות זה הרכב הכי אמין שהיה לי עד כה (היו לי 6 רכבים ברשותי בעברי, לא מדגם מספיק...).

הטיפולים אגב מתבצעים במוסך מרכזי מורשה - והעלות זו הבעיה העיקרית מבחינתי. מצד שני, זה המוסך המתמחה הכי קרוב לביתי.

  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, menir1 כתב:

 

הפתעה! יונדאי וקיה הם שתי מותגים של אותו קונצרן (כמו פיג'ו וסיטרואן או פולקסוואגן וסקודה).

הפתעה! אמנם המפעלים צמודים, החברות מתנהלות שונה אחת מהשניה. יש דומה בפלטפורמות ולפעמים במנועים ובגירים, אך יש גם שוני בייצור ובמהנדסים. לרוב יונדאי מתומחרים יותר פרימיום ויוקרה מאשר קיה שהיא יותר לציבור הצעיר. בפועל קיה מציעה בניה לרוב זולה יותר ואפשר לראות בבירור את הרמה הנמוכה מהקיה ספורטאג'. אוסיף כי גם מקיה פורטה לא התלהבתי. פלסטיקים זולים, צג מולטימדיה שהפך לדהוי עד חלב, וזה ב 4 שנים ללא התייחסות לאמינות כי לא אני טיפלתי.

  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, גור אדם כתב:

אמנם חדש בפורום, אבל מחזיק בסיטרואן קקטוס 2015 מנוע 1.2 (לא טורבו) ידנית.

הרכב כבר עם כ-120K ק"מ - עד כה מלבד טיפולים שוטפים כל 15K וטיפול recall אחד - לא הייתי צריך להיכנס למוסך אפילו פעם אחת.

יתרה מכך (טפו טפו טפו) - עד כה לא הייתי צריך להחליף מצבר או נורות. צמיגים מן הסתם כבר הוחלפו...

כל הפלסטיקה במקומה, פנים האוטו לא התבלה בצורה בה יש שברים או קרעים, כך שמבחינת האמינות זה הרכב הכי אמין שהיה לי עד כה (היו לי 6 רכבים ברשותי בעברי, לא מדגם מספיק...).

הטיפולים אגב מתבצעים במוסך מרכזי מורשה - והעלות זו הבעיה העיקרית מבחינתי. מצד שני, זה המוסך המתמחה הכי קרוב לביתי.

 

מצטרף

הקקטוס שלי 2016 אטמוספרי 82 כ"ס ובמקרה כיום 82K ק"מ

שום תקלה חוץ מטיפולים שוטפים

שאגב - סבירים מאוד ביחס למורשה יבואן, בזכות אבי וויזל מנהל מועדון קקטוס @primekart  שהשיג מחירים מצויינים לחברי המועדון בחלק ניכר ממוסכי הרשת, ביניהם גם במרכזי בשורק בו אני מטפל

טיפול קטן 630 כולל מע"מ, טיפול גדול 900 כולל מע"מ

מזה אני מוריד 250 ש"ח שניתנים כהטבה מלוביט [סוכנות הביטוח של סיטרואן]. יוצא 380 ש"ח לטיפול קטן. כמעט מחיר של מוסך מדרכה בוואדי ג'וז.

בטיפול הבא כבר אעבור לגבע - לא בגלל המחיר אלא בגלל המקצועיות, ואחליף גם רצועת תזמון כדי להיות עם ראש שקט בגיזרה הזו [למרות שהיא תקינה לפי דברי לובינסקי. והיא גם לא בריקול, עדיין]

 

רביעיית צמיגי פירלי עלתה 1100 ש"ח. מגבים מקוריים 130. סט שטיחים הוחלף באחריות. וזהו.

 

האוטו נרכש מלובינסקי כיד ראשונה ואני יד שניה 0 ק"מ - בסכום של פחות מקיה פיקנטו 0 ק"מ בשלמה סיקסט.

  • אהבתי 1
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, ProRules כתב:

יונדאי אוטו מעולה, קיה פחות,

בגלל המשפט הזה, הבהרת שהתגובה שלך חסרת ביסוס.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השנקל שלי - יש שיפור גדול מאוד אבל מצד שני יש גם תקלות תכנוניות שיכולות להתעורר אצל כל יצרן.

 

2000-2010 היה הדור של הצרפתיות שהיו מלאות ותקלות מפו עד להודעה חדשה למשל ה307 או 207 שהיו בהן גירים לא אמינים, מנועים לא אמינים ומערכות חשמל שהיו עושות בעיות.

 

2013-היום דור ה"8" של הצרפיתיות (208,308) היוו שיפור משמעותי בכל נושא האמינות. בעצם גם ב208 וגם ב308 לא שמעתי על אף תקלת חשמל אף פעם, את הגירים התחילו להחליף לאייסין וגם המנועים התחילו להראות מגמת שיפור (אם נשווה את ה1.2 לדורות הראשונים של 1.6 prince ו1.2 tsi ו1.2 tce...)

 

ה1.2 puretech הם כן פישלו בנושא רצועת הטיימינג אבל כמעט כל יצרן רכב שמוציא טכנולוגיה חדשה ובמיוחד של מנועים או רכב מדגם חדש לגמרי מפשל ברכיב כזה או אחר (הונדה עם מנועי הטורבו החדשים שלהם, טויוטה עם הבוצה במנוע, פורד עם נושא בלוקי המנוע הנשברים, סובארו עם נושא אכילת השמן, אופל עם הבוכנות השבורות, פולקסוואגן עם שלל בעיות בtsi הראשונים שלהם) בסופו של דבר זאת תקלה יחידה במנועים הללו וגם פתירה בעלות חד פעמית וזולה יחסית ומעבר לתקלה הזאת ה1.2 פיורטק לא מראה בעיות נוספות הטורבואים שורדים מצויין מערכות ההצתה עובדות אין בעיות במערכת קירור או נזילות שמן וכו...

 

מצד שני אם נוציא את עניין הרצועה מהמשוואה ונשווה אמינות כללית של 208 ליונדאי i20 אז ההרגשה הסובייקטיבית שלי של208 יש אמינות כללית טובה יותר בגלל לא מעט תלונות על תקלות במערכת היגוי ביונדאי ובחשמל (יוניט אור בלם למשל). 

 

 

שורה תחתונה זה לא שאלה של צרפתית או לא זאת שאלה של רכב חדיש טכנולוגית או לא כי בסופו של דבר אפשר לקחת לדוגמא 208 דיזל 1.6 hdi שכל המכלולים שלה מוכחים ולהחזיק אותה בתחזוקת שבר והיא תראה אמינות טובה לפחות כמו סוזוקי סוויפט או טויוטה יאריס.

 

אז אם אתה מחפש רכב שאפשר להחזיק בתחזוקת שבר ולזרוק בכך מוסך אז תמחק את כל הרכבים שעברו חידושים טכנולוגיים בשנתיים שלוש האחרונות מרשימת האופציות שלך כי בכל אחד מהם יכולה לצוץ בעיה שדורשת תחזוקה קפדנית כמו שקרה עד עכשיו לכל היצרניות. 

 

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, פבל כתב:

 

בדיוק.

רוב האנשים, מה לעשות, קונים מכוניות כמו שהם קונים מקררים. והדבר הכי חשוב הוא ש"יעבוד" תוך מינימום השקעת זמן/כסף. וכשהם מגיעים לקנות אוטו רובם נוקטים בגישת "אם יש ספק, אין ספק". אז סטיגמות או לא, הם פשוט מעדיפים לא להסתכן. 

זה, בחיבור לנטיה האנושית המאוד חזקה להצדיק את הדעות שלהם, אז כשהמכונית האסייתית האמינה שלהם מתקלקלת, זה בגלל משהו שהם עשו או כי זה בלאי טבעי הגיוני. ואם המכונית הצרפתיה/אירופאית שלהם מתקלקלת זה כי זה אוטו מעפן שמתקלקל כל הזמן והייתי צריך להקשיב להוא מהעבודה שאמר לי "רק טויוטה". 

 

בפועל, אין היום מותג אחד שאני יכול לחשוב עליו שאין לו או הייתה לו ב-5-7 שנים האחרונות איזו תקלה מהותית לפחות בדגם אחד.

 

זה לא ממש נכון לפחות מנסיוני האישי והמשפחתי (משהו כמו -30 20 רכבים משומשים בני 5 בערך בהיכרות קרובה למדיי) 

מאזדה סובארו טויטה ומיצובישי גילו אמינות מופלגת לעומת הפיקאסו שלי ושל חבריי!! שמוחזק בפורום כצרפתי אמין יחסית  (1.6 טורבו 165כ"ס)

לאף את מהם לא הלך מכסה שסתומים!!!/שסתום טורבו/מיכל דלק/אוריאה/מצערת!!! (ב85000ק"מ ואני לא היחיד) שרשרת/מותחן טיימינג!!! משאבת לחץ גבוה/ממיר קטליטי

 

לפני 4 שעות, Dimo כתב:

המכוניות טובות,

מי שמטפל בהן הוא הבעייתי.

לרוב לא מתעקשים על שמן בתקן המתאים , מסתפקים ב5w-30 מחנות החלפים הקרובה וזהו.

יצא לי כבר לשמוע "מה זה משנה איזה תקן, רכב צרפתי גם ככה יתקלקל, קח את הקאסטרול - שמן מצויין"

 

מר ישראלי רוצה להכניס את הרכב לטיפול 15 איפשהו קרוב לבית/לעבודה לשלם מינימום ולהמשיך לנסוע.

לפני 7 שעות, nadavd4 כתב:

כמה רכבים חדישים כבר יש היום על הכביש שנתקעים בצד הדרך/גוררים ביקור דחוף במוסך לאחר שטופלו וננהגו לפי הוראות היצרן?

 

לא מעט כל התקלות שמניתי לעיל לא קשורות לטיפול או אופן שימוש.

כמובן לא כולם קרו אצלי דווקא אבל נתתי רשימה של תקלות נפוצות למדיי חוץ משאר הדברים כמו בכל רכב סטנדרטי. 

 

אני אישית נכנסתי מודע לעניין ועדיין חטפתי שוק. אם כי אני מאוד מרוצה מהרכב גם אחרי הזבנג שאכלתי ממנו. אבל לא הייתי ממליץ לאנשי ה-"תדלק וסע"

והכי מעצבן שקשה למצוא מוסכים מתמחים לרכבים האלו (אני נוסע כל פעם לאורן או גבע שעה נסיעה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1105 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...