Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחת ולתמיד - יש מה לפחד מרכבים צרפתיים כיום?


B3A
שימו לב! השרשור הזה בן 1105 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עדיין היפנים יותר אמינים.

יש לי מאזדות/הונדות בנות עשור בבסיס,שמוטפלות פעם באף פעם ופול גז מרמזור לרמזור(חיילים)והרכבים שורדים מצויין. 

קרה לי שלקוחה בתחנת דלק המנוע שלה גמגמם,בדקתי לה שמן יצא שמן פחם שנדבק לנייר. 

הרכב מאזדה 2009 שאלתי אותה מתי היא החליפה שמן והיא אמרה ב4 שנים לא היית פעם אחת במוסך. 

אחרי שבוע ראיתי אותה(אני חייל ועובד בתחנת דלק)אמרה שנסעה למוסך והחליפו לה שמן ופלטר ועוד משהו שהיא לא ידעה להגיד והרכב חזר לסוע רגיל,אמרה שעלה לה 700-800 שח. 

 

חברים עם קופרות/במוו שננהגות אומנם חזק אבל מטופלות כל 5 אלף קמ,סובלים מתקלות(ואני מאוד אוהב את הקופרה,מאוד מבאס אותי כל פעם שנדלק להם נורה)

אני עם מאזדה 2017 שננהגת חזק ועשתה 90 אלף קמ עם 0 תקלות. 

טיפול כל 7-10 אלף קמ(שמן איכותי מוטול/קסטרול ושמן פלטר מקורי,ומסנני אוויר תחליפי איכותי)פלגים איכותיים כל 30 אלף קמ לראש שקט. 

וזהו,והרכב מרגיש חדש.

 

לא סתם רכבים יפנים מבוקשים גם כשהם בני 10,יש להם עוד הרבה מה לתת. 

תסתכלו בכביש,איזה רכבים נוסעים משנת 2010 ומטה?מיציבושי/טיוטה/מאזדה/הונדה בעיקר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 17 דקות, yd b-4 כתב:

מאזדה סובארו טויטה ומיצובישי גילו אמינות מופלגת

אני, יש לי רק ניסיון עם טויטה ויונדאי(מעבר לצרפתיות).

- קורולה 2000 (רכב מהעבודה) : אחרי 120KKMאוכלת שמן ולא ברור מאיפה.  אוכלת - במובן שאתה שומע את השסתומים מתחילים לנקש כי לא מקבלים שימון (נורת לחץ שמן לא נדלקת).  שום טיפול לא עזר.  להבנתי סדרה שלמה של מנועים כאלה היו דפוקים ולא מדובר על מודל 2003 הבעייתי !.

- קורולה 2006 (רכב עבודה) : התפרקה לאיטה.  זליגת אור מהרכבה מקורית דפוקה של אזור לחצני המיזוג/חימום וכו' היתה במקור.  אח'כ התפרק הכיסוי של ידית כיוון בכיסא הנהג ואל ניתן היה לחברו. אח'כ התפרק סף דלת אחורית ימנית וסרב לחזור למקור.  ועוד כמה התפרקויות קטנות ששכחתי פרטיהן מאז.  לשמחתי הוחזרה ב 65KKM אז לא גיליתי מה עוד מחכה לי.

- יונדאי 2010 (רכב עבודה) : תקלת ה ESP זוכרים ?  כמה כניסות למוסך בגללה.  קריעה של כבל פתיחת דלת קדמית. גם תקלה סדרתית אם כי פחות מוכרת.  ולהחליף בה נורות קדמיות ....  (שנשרפות והרבה).

עריכה אחרונה על ידי dani666
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקודות למחשבה - פחד זה מהפתעות. לכן מבחינתי מתחלק ל 2: 

 

- רכב חדש עם אחריות - למה לפחד? (כאילו ש"גרמניה" חדשה מבטיחה משהו...)

- רכב משומש שכבר יש אפשרות לחקור מה המחלות שלו - אין פחד, ההחלטה די מושכלת. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, Ido12 כתב:

תסתכלו בכביש,איזה רכבים נוסעים משנת 2010 ומטה?מיציבושי/טיוטה/מאזדה/הונדה בעיקר.

יש הכול מהכול. אני מכיר גם לא מעט אנשים שמחזיקים (או החזיקו) רכבים אירופאיים שגם חצו את גיל 15-20 ושירתו אותם היטב\משרתים אותם היטב.

כדי לקבל מדד מדויק יותר, מוטב לחפש נתונים של רכבים שנמכרו באותן שנים (אם יש) ולהשוות לכמה רכבים באחוזים נשארו היום.

מה שאתה אומר לא אומר כלום, כי אם קורולה מכרה ב-2009 (לצורך העניין) 5X יחידות ורנו פלואנס מכרה 2X יחידות, אז יש סבירות גבוהה פי 2.5 שתראה קורולה (לעומת הפלואנס).

אם היום נשארו 2X קורולות ו-0.8X פלואנסים, אזי נשאר אותו אחוז רכבים על הכביש.

 

אגב, היה ויכוח כזה בעבר בפורום, גילינו שאחוז המאזדות שנשארו די דומה לאחוז הפולקסווגנים שנשארו (לא זוכר אם זה היה 3 מול גולף או סתם יצרן מול יצרן) וכנ"ל לגביי מיצובישי לאנסר ורנו מגאן ב-2004 או 2005.

זה לפחות על סמך נתונים שמצאנו.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, EliC25 כתב:

בגלל המשפט הזה, הבהרת שהתגובה שלך חסרת ביסוס.

היחסים בין החברות הוא יחס דומה יותר לטויוטה וסובארו. טויוטה מחזיקה בכ-20 אחוז מסובארו ובעלת השפעה די גדולה, אך המהנדסים, המפעלים וההתנהלות כולם שונים. יונדאי מחזיקה בכ 1/3 מקיה. אמנם הן תחת אותה חברה גדולה, אך זה לא מחייב שיהיו זהים כמו שלרוב מקובל. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה עדיין ממשיך בשלך,
הקשר בין יונדאי וקיה אינו דומה כלל לקשר שבין טיוטה וסובארו.

אתה מוזמן אחר כבוד לעיין בגוגל וללמוד.

יונדאי קיה היא החברה האם המייצרת
הן את מכוניות יונדאי והן את מכוניות קיה.
למרות שמדובר בחברה אחת,
יונדאי וקיה מיוצגות בישראל על ידי
שני יבואני רכב נפרדים: כלמוביל ליונדאי, וטלקאר לקיה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, netanel1014 כתב:

אתה צודק . אבל בכל זאת ברכבים החדשים יש באופן יחסי יותר תקלות אצל הצרפתיות (אני ניזון משמועות של חברים) כמו תקלות חשמל וכו'. יוצא מהכלל פיג'ו 3008.

 

"שמועות של חברים" הוא בהחלט מקור רציני, הייתי מסתפק בזה.

לפני 5 שעות, ProRules כתב:

נראה כי יש כאן אנשים שרכשו רכב צרפתי וכעת רושמים שאין הבדל באיכות ההרכבה, וכי ההבדל מגיע מהטיפולים בלבד.

אז זהו שיש הבדל בין חברות שונות ומפעלים שונים. מה מיוחד בטויוטה? שאם יש בעיה בפס הייצור, פספוס מסויים, אזי עוצרים את כל הפס ומתקנים, גם אם מדובר ברכב בודד. זה עולה הון לעצור פס אפילו לדקה, אבל יצרניות טובות עושות את האקסטרא. 

 

כמובן, שלא הכל תמיד מושלם ולפעמים יצרנים חוסכים בדברים הלא נכונים. מה שבטוח זה שיצרניות כגון טויוטה והונדה הן כמה רמות מעל רכבים אירופאיים מבחינת אמינות, ואני לא מדבר על נוחות או ביצועים. לא רק זה, אל גם רכבים קוריאניים לא משתווים ליפניים האמיתיים (לא ניסן כי זה צרפתי, וגם לא מיצובישי או סוזוקי כי אלו יצרניות כל שמתעסקות על הדרך גם ברכבים). יונדאי אוטו מעולה, קיה פחות, והונדה טויוטה ואולי סובארו (אשר יקרים יותר לתחזוקה) מצויינים.

אוסף מרשים של סטיגמות הרבצת כאן בסריה. והכי אני אוהב את הביטוי הכל כך שגור " מה שבטוח .." המרשים, שבדרך כלל מייצג איזו קלישות בתזה שבאה אחריו. וגם חיבה שמורה אצלי לפס הייצור של טויוטה שבו אם משהו מתפספס עוצרים הכל בעוד האירופאים כנראה ממשיכים הלאה, אז חסרה בוקסה נו אז מה, האוטו לא ייסע ? 

לפני 55 דקות, dorsht כתב:

יש הכול מהכול. אני מכיר גם לא מעט אנשים שמחזיקים (או החזיקו) רכבים אירופאיים שגם חצו את גיל 15-20 ושירתו אותם היטב\משרתים אותם היטב.

כדי לקבל מדד מדויק יותר, מוטב לחפש נתונים של רכבים שנמכרו באותן שנים (אם יש) ולהשוות לכמה רכבים באחוזים נשארו היום.

מה שאתה אומר לא אומר כלום, כי אם קורולה מכרה ב-2009 (לצורך העניין) 5X יחידות ורנו פלואנס מכרה 2X יחידות, אז יש סבירות גבוהה פי 2.5 שתראה קורולה (לעומת הפלואנס).

אם היום נשארו 2X קורולות ו-0.8X פלואנסים, אזי נשאר אותו אחוז רכבים על הכביש.

 

אגב, היה ויכוח כזה בעבר בפורום, גילינו שאחוז המאזדות שנשארו די דומה לאחוז הפולקסווגנים שנשארו (לא זוכר אם זה היה 3 מול גולף או סתם יצרן מול יצרן) וכנ"ל לגביי מיצובישי לאנסר ורנו מגאן ב-2004 או 2005.

זה לפחות על סמך נתונים שמצאנו.

אצלי בחניה עומדת בורה בת 21 ו 220K ק'מ שקניתי חדשה מהחנות, אז דוגמה בודדת לא אומרת הרבה אבל לפחות אתה מכיר עוד אחד עם אוטו לא יפני זקן. והסיבה בשלה האוטו עדיין אצלי, היא כי אני חושב שמדובר ביופי של אוטו והכי חשוב הוא מתעקש לא לעשות בעיות, אפילו שאין לו שום קשר ליפן.

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, ProRules כתב:

 לא רק זה,  גם רכבים קוריאניים לא משתווים ליפניים האמיתיים (לא ניסן כי זה צרפתי, וגם לא מיצובישי או סוזוקי כי אלו יצרניות כל שמתעסקות על הדרך גם ברכבים). יונדאי אוטו מעולה, קיה פחות, והונדה טויוטה ואולי סובארו (אשר יקרים יותר לתחזוקה) מצויינים.

 

תקשיב, אל תיתן לכל הרשעים האלה לבלבל אותך. Keep On The Good Work

זה ידוע לכולם שיונדאי זה יוקרתי וקיה עממי. כולם יודעים את זה, רק כאן בפורום מתעקשים לתקן אותך, ולפעמים גם שהעולם הוא עגול, ולא עומד על שלושה פילים או צבים, או מה שזה לא יהיה שם למטה.  

  • אהבתי 2
  • מצחיק 2
  • לא הבנתי... 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, ProRules כתב:

הפתעה! אמנם המפעלים צמודים, החברות מתנהלות שונה אחת מהשניה. יש דומה בפלטפורמות ולפעמים במנועים ובגירים, אך יש גם שוני בייצור ובמהנדסים. לרוב יונדאי מתומחרים יותר פרימיום ויוקרה מאשר קיה שהיא יותר לציבור הצעיר. בפועל קיה מציעה בניה לרוב זולה יותר ואפשר לראות בבירור את הרמה הנמוכה מהקיה ספורטאג'. אוסיף כי גם מקיה פורטה לא התלהבתי. פלסטיקים זולים, צג מולטימדיה שהפך לדהוי עד חלב, וזה ב 4 שנים ללא התייחסות לאמינות כי לא אני טיפלתי.

 

כדאי שתשקיע קצת בשיעורי בית לפני שאתה רושם משהו שבינו למציאות יש קשר קלוש במקרה הטוב.

לפני שעה, Gavrik כתב:

2000-2010 היה הדור של הצרפתיות שהיו מלאות ותקלות מפו עד להודעה חדשה למשל ה307 או 207 שהיו בהן גירים לא אמינים, מנועים לא אמינים ומערכות חשמל שהיו עושות בעיות.

 

לא מדוייק - בשנים הללו שווקו המכוניות עם מנוע NFU שהוא המנוע הכי מוצלח של PSA ומאוד אמין בכל השוואה אבסולוטית (אפילו שורד בגבורה התחממויות שבמנועים אסייתים מצריכים שיפוץ).

 

לי יש בחנייה C4 מזדקנת בת 13 שחיה ובועטת. אצלי זאת השנה ה-8. טיפול פעם בשנה. רכיב אחד סובל מכשל תכנוני (של מיקום) והוא האלטרנטור (שלא מחזיק יותר מ-5 שנים לאור זאת שהוא ממוקם קרוב מאד לקטליזטור והחום הרב הורג אותו לאט). בעיות חשמל ברכבים הללו נעלמו מזמן מהעולם. 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנם מנוע הNFU היה אמין ומוצלח אבל הוא צומד לגיר AL4 שבאותה תקופה עוד היה בוסר לגמרי וגם שמעתי על לא מעט בעיות חשמל של צרפתיות מאותה תקופה.
וגם מעבר לNFU שאר המנועים לא היו מוצלחים במיוחד ב1.4 למשל הייתה בעיה של טרמוסטטים כושלים שגרמו ללא מעט מנועים ללכת.

בקיצור לדעתי דגם מנוע מוצלח אחד זה לא משהו שמספיק כדי להגדיר רכב כאמין צריך גם שהמכלולים האחרים יהיו ללא מחלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, discoTD5 כתב:

ולפעמים גם שהעולם הוא עגול, ולא עומד על שלושה פילים או צבים, או מה שזה לא יהיה שם למטה.  

 

העולם שטוח. נאס"א עובדים על כולנו.

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, ProRules כתב:

יונדאי מחזיקה בכ 1/3 מקיה. אמנם הן תחת אותה חברה גדולה, אך זה לא מחייב שיהיו זהים כמו שלרוב מקובל. 

 

הם רכבים זהים לחלוטין, כמו תאומים זהים. השוני הוא ברמת הגימור הפנימית, ושינוי צורה ביצור עם גימורים שונים כדי לעשות הפרדה.  מעבר לזה הם חולקים את אותם רכיבים בדיוק,, מנוע, שילדה, גיר וכל שאר המכלולים יוצאים מאותו מפעל. בדיוק כמו קבוצת פולקסווגן. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה כל דיון על סוגי  מכוניות הופך מיד לדיון על אמינות וכמה הוצאות על טיפולים?

הבעיה העיקרית בהרבה צרפתיות, לדעתי, שהם מנסים תמיד להמציא משהו חדש בהנדסת אנוש וארגונומיה. ולא לטובה.

למשל שפיג'ו העבירו את לוח השעונים למעל ההגה. וזאת דוגמה אחת מיני רבות.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1105 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...