Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחת ולתמיד - יש מה לפחד מרכבים צרפתיים כיום?


B3A
שימו לב! השרשור הזה בן 1143 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 23 דקות, davemustaine87 כתב:

 

אמינות בתור פרמטר חשוב בקביעת מחירון, זה תיאורית הקונספירציה? זה הברור מאילו ,לא? 

 

טוב מכיון שאני רואה צבע מסויים וקורא לו אדום, ואתה רואה צבע אחר שונה בעליל וגם קורא לו אדום. אז מאמין שאין מה להמשיך בטחינת מים. 



אז תוכל אולי להסביר למה ה3008 עם מנוע 1.6 THP  וC4 עם אותו המנוע והגיר מראות מחירון שונה לגמרי? או אפילו יותר קרוב 308 ו3008 עם מנוע 1.2 PURETECH זה שתי רכבים שמתבססים על אותה פלטפורמה EMP2 וחולקים המון רכיבים משותפים כמו שפאביה חולקת עם ראפיד אז למה בדיוק ירידת המחירון של 308 1.2 2019 כל כך שונה מירידת המחירון של 3008 1.2 2019?

אם להתבסס על התיאוריה שלך אז ה3008 אמין יותר מRAV 4 וגם מסובארו פורסטר, שכן הוא שומר על מחירון טוב יותר. אז התאוריה שלך מוכיחה בדיוק את ההפך מהעמדה שלך 🙉.
אגב שברולט אקווינוקס שומרת על מחירון יותר טוב מRAV4 ופורסטרט ועוד הרבה גיפונים אחרים, רק שמותקן בה מנוע שלפי פורומים בחו"ל סובל משלל בעיות. כנראה שהפורסטר והRAV4 אלו זבל של רכבים שאסור להתקרב אליהם, תודה על מידע!

בקיצור לא יודע איך להגיד לך אבל אדום זה לא, וזה אפילו לא צבע. אתה מחפש בכח הקשרים במקומות שבהם הם לא קיימים ומתעלם באלגנטיות מהקשרים שמפריחים את הטענה שלך, בשפה המקצועית זה נקרא "הטיית אישור"

 

לפני 20 דקות, davemustaine87 כתב:

דיווחים על אכילת שמן אחרי החלפת הרצועה, סיטרואן C3 בת 3 מליסינג עם התפוררות הרצועה החדשה. אתה יודע, דברים כאלה, בקטנה... 


קודם כל נושא הרצועה כבר הוזכר לא מעט ומה שדיברנו עליו זה בעיות מעבר לנושא הרצועה. שטענת שיש לא מעט ושוב אתה חוזר לנושא הרצועה זה אולי מראה על כך שאין בעיות נוספות?

דבר שני ידוע שטיפול לקוי בנושא הרצועה יכול לגרום לנזק. אף אחד לא מסתיר את זה, וזאת תקלה סדרתית בודדה שלא שונה מתקלות סדרתיות אחרות אצל כל יצרני הרכב כמו הונדה או סובארו או ניסאן או קיה אבל למשהו אנחנו לא רואים את האנטי שלך על התוצרת שלהם וגם אנחנו לא רואים קשר עקבי בין בעיות אמינות לירידה במחירון.

אכילת שמן זאת לא תקלה, אתה יודע כל מנוע בעירה פנימית אוכל שמן במידה מסויימת ויש תקן שהיצרן הגדיר לכמה שמן המנוע יכול לאכול במצב תקין. תביא לי דוגמאות של מנועים שאוכלים שמן מעבר לספק המותר ושאצלהם זה מוגדר כתקלה.

ראיתי את התמונות של הרצועה בסיטרואן C3 בת 4 מליסינג אתה ידוע מה מוזר לי. הרכב עלה לכביש ב2017 ונכלל בריקול לכן סיכוי נמוך מאוד שהוא הגיע עם הרצועה מהדגם החדש מהמפעל וסביר להניח שאיפושהו באמצע חייו החליפו לו רצועה וזאת לא הרצועה המקורית שלו.
משאבת השמן נסתמה ב41 אלף קילומטר משבביי רצועה. כאשר הרצועה עצמה הוחלפה לא ממש מזמן ועברה כנראה לא יותר מ20 או מקסימום 30 אלף קילומטר. עכשיו מה הסיכוי שהרצועות החדשות קיימות אצלנו כבר לא מעט שנים ויש רכבים שעברו איתן לא מעט קילומטרים ודווקא רכב עם רצועה טריה וקילומטר נמוך אצלו התפוררה הרצועה? גם לפי התמונות הרצועה חלקה ואין לה שבבים וגם על הידיים של מי שמחזיק אותה אין שום סימנים לשבבים או התפוררות. משהו פו לא ממש מתחבר לי.

הטזה שלי שחברת הליסינג החליפה רצועה לרצועה חדשה אבל לא ניקתה את השבבים של הרצועה הישנה והעיפה את הרכב למכירה מה בהמשך גרם להצתברות של שבבים שנשארו ולתוצאה שרואים בתמונה.

או שגם היתכן שחברת הליסינג עשו פלאשינג למנוע עם חומר כלשהו שפגע ברצועה, כי בסופו של דבר גם הרצועות הישנותך ברכבי ליסינג שמטופלים בשמני זבל לא מתפוררות כל כך מהר, אין פו היגיון.
בקיצור זה סיפור יחיד עם הרבה מאוד חורים, ראוי לעקוב אחריו, אבל מכאן עד ללצעוק על בסיס זה "גווועלד תוצרת צרפתית ארורה מים מלח חמסה חמסה" אין מספיק בשר.

אגב אני גם לא מסתיר שטיפול לקוי בנושא הרצועה יכול לגרום לנזק למנוע, אבל מהרגע שהנושא טופל בצורה ראויה הרכבים הללו מראים אמינות שלא נופלת משום יונדאי או קיה או סובארו.

את הרכב שלי קניתי בקרוב ל40K

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, Gavrik כתב:

ז תוכל אולי להסביר למה ה3008 עם מנוע 1.6 THP  וC4 עם אותו המנוע והגיר מראות מחירון שונה לגמרי? או אפילו יותר קרוב 308 ו3008 עם מנוע 1.2 PURETECH זה שתי רכבים שמתבססים על אותה פלטפורמה EMP2 וחולקים המון רכיבים משותפים כמו שפאביה חולקת עם ראפיד אז למה בדיוק ירידת המחירון של 308 1.2 2019 כל כך שונה מירידת המחירון של 3008 1.2 2019?

אם להתבסס על התיאוריה שלך אז ה3008 אמין יותר מRAV 4 וגם מסובארו פורסטר, שכן הוא שומר על מחירון טוב יותר. אז התאוריה שלך מוכיחה בדיוק את ההפך מהעמדה שלך 🙉.
אגב שברולט אקווינוקס שומרת על מחירון יותר טוב מRAV4 ופורסטרט ועוד הרבה גיפונים אחרים, רק שמותקן בה מנוע שלפי פורומים בחו"ל סובל משלל בעיות. כנראה שהפורסטר והRAV4 אלו זבל של רכבים שאסור להתקרב אליהם, תודה על מידע!

בקיצור לא יודע איך להגיד לך אבל אדום זה לא, וזה אפילו לא צבע. אתה מחפש בכח הקשרים במקומות שבהם הם לא קיימים ומתעלם באלגנטיות מהקשרים שמפריחים את הטענה שלך, בשפה המקצועית זה נקרא "הטיית אישור"

 

תגיד לי אתה בכוח רוצה לסלף את הדברים שאני אומר? 

אמרתי שאמינות זה הפרמטר היחידי בקביעת מחירון? או שאולי יש עוד משהו פעוט שנקרא "איכות הרכב"? אמרתי שאמינות זה פרמטר חשוב. לא יותר.  גם ככה מיציתי את הדיון אבל אל תסלף את דברי. 

 

לא מכיר מספיק את ה-308 או את ה-C4 החדשות על מנת לקבוע. רק מכיר את ה-3008 בגרסת ה-1.6 והדיזל שהם היותר נמכרות אני מניח, וזה ממש אחלה של רכב. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, dorsht כתב:

כן, ומה יקרה אם תקנה רכב יפני והוא גם יעשה לך בעיות? אתה חושב שזה לא יכול לקרות?

 

האמינות של רכבים יפנים באופן כללי טובה יותר מאשר האירופאים, אפשר לראות את זה בסטטיסטיקה של תקלות והגעות תכופות למוסכים בשל תקלות. 

מה גם שיש לנו במשפחה מאזדה 3 כבר עשור שחוץ מטיפול שנתי ובלאי טבעי אין תקלות. 

לפני 3 שעות, Gavrik כתב:


איזה דגם מנוע וגיר ה208 שלך? 

 

מנוע 1600 ACTIVE גיר AL4

עריכה אחרונה על ידי Tom777

MAZDA 3 SPIRIT 2015

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלכך הרבה הודעות וויכוחים אבל אשמח לצרף גם את הזווית שלי לגבי האם יש לפחד מרכבים צרפתיים היום.

 

אז התשובה היא כן ולמעשה כן לכל רכב, כל רכב הוא אוסף של פשרות ואמינות כן זו גם סוג של פשרה אבל מצד שני גם מערכת הנעה ישנה נחשבת לסוג של פשרה אחרת.

 

האם אמינות הצרפתית\אירופאית היא נטו נגזרת של מערכת הנעה חדשה יותר לזמנם? אני מאמין שלא אבל יחד עם זאת בעולמות הרכב עדיף לא לישפוט לפי מותג אלא לפי מוצר וזו דעתי, האדם הממוצע אולי לא יסכים איתי כנראה אך האם זה אמור להיות שיקול בקניית רכב לא פופולרי? כנראה שכן אבל זה כבר שיקול שלך.

 

כשאתה שופט לפי מוצר אז כל יותר לבצע שיפוט הוגן אבל יש להכניס את כל הגורמים כמו הנאה,חסכון,איבוד ערך,מי המתחרים ועוד שיקולים וככה לדעתי הרבה יותר קל להחליט.

 

אם אתה לא שופט לפי מוצר וסתם שואל שאלה כללית בקשר לאמינות נטו אז רוב יצרניות הרכב בשוק האירופאי בין השנים 2010-2015\16... ניסו טכנולוגיות חדשות ולקח להן זמן להבשיל בין אם זה גירים רובוטים,אכילת שמן הרבה הרבה תקלות אצל יצרניים אירופאיים בשנים האלה עכב רצון להתכונן לעתיד השוק האירופאי של תקנות וחוקים נגד זיהום..

 

עצה שלי תמיד תשפוט לפי מוצר ותקנה את מה שהכי מתאים לצרכים\רצון שלך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, nadavd4 כתב:

זה לא כזה משנה היכו הרכב יוצר, הונדס, עוצב או באיזו עיר ה CEO נולד.
את כמה מהרוכשים של "רק טויוטה" זה מעניין שיאריס היא רכב צרפתי לא פחות מ208 או קליאו? כנראה שבארץ לא, ובצרפת זו דווקא אחת מנקודות השיווק שלה:
https://www.lbbonline.com/news/new-toyota-yaris-ad-takes-made-in-france-guarantee-to-the-extreme
מה שרק מפריך את הטענות שקושרות בין ארץ מוצא הייצור/תכנון וכו' לבין אמינות, איכות ושאר סטיגמות. יש דברים אחרים, קצת יותר מחוברים לקרקע שקובעים אם רכב יהיה אמין או לא, כמו שכבר ציינו כאן.

 

אז צרפתים כן יודעים לבנות מכוניות אמינות כשהם רוצים.

 

זה לא שהמהנדסים או פועלי הייצור שם טיפשים ועצלנים או משהו, חוסר האמינות זאת מדיניות של היצרן, שהחליט שאין הגיון כלכלי לייצר מכוניות שתוכל להוריש לנכדים, או אפילו להחזיק מעבר לתום תקופת האחריות.

 

טויוטה מתגאים בזה ש90% ממה שהם מכרו בארץ מ1992 עדיין נמצא על הכביש, הונדה עשו טקס לכבוד אקורד שעברה מיליון מייל (ונתנו לבעלים אקורד חדשה),

 

ובצרפת (גם גרמניה ואיטליה) מעדיפים לבנות מכוניות ככה שייתנו את הוואו שיגרום ללקוח לחתום על עסקת מימון, יהיו סבבה בשלוש שנים הראשונות (או שלא, אבל יש אחריות, אז למי אכפת), ויהיה אפשר לזרוק אותן לזבל אחר כך, ורק מזוכיסט בעל מסגרת אשראי עמוקה יוכל להמשיך להחזיק ברכב אירופאי מזדקן.

 

כנראה שקונספירציית הנורה החשמלית זה אמיתי.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Tom777 כתב:

מה גם שיש לנו במשפחה מאזדה 3 כבר עשור שחוץ מטיפול שנתי ובלאי טבעי אין תקלות. 

ומה אם אספר לך שמאזדה 3 שהייתה לנו בילתה במוסך על כל מיני דברים מעצבנים, כנראה יותר פעמים מאשר שתי רנו שהיו לנו?

היה מדובר על רכב שקיבלנו חדש, מודל 2017.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, dorsht כתב:

ומה אם אספר לך שמאזדה 3 שהייתה לנו בילתה במוסך על כל מיני דברים מעצבנים, כנראה יותר פעמים מאשר שתי רנו שהיו לנו?

היה מדובר על רכב שקיבלנו חדש, מודל 2017.

 

בכל כלל יש יוצא מן הכלל, מאזדה אחת עם בעיות לא מעידה על הרוב.
באופן כללי אני רואה לאורך שנים איך רכבים יפניים פחות מבלים במוסך מרכבים אירופאים עם דגש על צרפתיות.
ל-2 אנשים שאני מכיר הלך מוח-גיר ברנו קליאו למישהו נוסף מכטרוניקס ומצמדים בלאון/איביזה ורק למישהו אחד אני מכיר שהלך גיר במאזדה, אז נכון לכל רכב יש מחלות אבל אני מסתכל לרוחב ולא פרטני ואני רואה שרכבים אירופאים רגישים יותר,כנראה בגלל האבזור המתקדם והרצון לפרוץ דרך וגבולות והיפניות יותר הולכות על בטוח.

 

MAZDA 3 SPIRIT 2015

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, Tom777 כתב:

באופן כללי אני רואה לאורך שנים איך רכבים יפניים פחות מבלים במוסך מרכבים אירופאים עם דגש על צרפתיות.

רואה זה לא מדד.

יש לך הוכחה חותכת עם נתונים כמה כל יצרן\דגם מבלה במוסך?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, Tom777 כתב:

 

בכל כלל יש יוצא מן הכלל, מאזדה אחת עם בעיות לא מעידה על הרוב.
באופן כללי אני רואה לאורך שנים איך רכבים יפניים פחות מבלים במוסך מרכבים אירופאים עם דגש על צרפתיות.
ל-2 אנשים שאני מכיר הלך מוח-גיר ברנו קליאו למישהו נוסף מכטרוניקס ומצמדים בלאון/איביזה ואני מתעסק עם נזילות מפה ומשם עם ה -208 שלי.. ובזמן הזה רק אחד שאני מכיר שהלך גיר במאזדה, אז נכון לכל רכב יש מחלות ותקלות אבל אני מסתכל לרוחב ולא פרטני ואני רואה שרכבים אירופאים רגישים יותר,כנראה בגלל האבזור המתקדם והרצון לפרוץ דרך וגבולות והיפניות יותר הולכות על בטוח.

 

 

לפני 1 דקה, dorsht כתב:

רואה זה לא מדד.

יש לך הוכחה חותכת עם נתונים כמה כל יצרן\דגם מבלה במוסך?

 

אין לי נתונים רשמיים חוץ מכמה כתבות יחצ כאלה https://www.themarker.com/dynamo/1.2881556

אבל אני מכיר מספר מוסכניקים ( חלקם קרובי משפחה וחברים) שאומרים בפה אחד שרכבים אירופאים מגיעים אליהם יותר.. הם ללא ספק משבחים את הרכבים האלה על איכות נהיגה וחוויות נהיגה שעולה על היפניות אבל מבחינת בילוי במוסך האירופאיות לוקחות.

מבחינתי זה מספיק.

תוסיף לזה את החוויה האישית שלי ואני השתכנעתי שהרכב הבא יהיה יפני.. אעדכן אותך עוד 3 שנים ככה נראה אם צדקתי חח

MAZDA 3 SPIRIT 2015

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין את ההיתממות מנתונים וסקרים באירופה שמדרגים שוב ושוב במקומות הראשונים באמינות 

את הרכבים מיפן, ורק לאחר מכן רכבים אירופיים. זאת מגמה של עשרות שנים, למרות שהפער מהאירופיות

מעט הצטמצם בשנים האחרונות. (גם בסקרים בארצות הברית זה לא היה שונה דאז -לא בדקתי לאחרונה)

 

ההתעלמות מהנתונים האלה מעט מוזרה. אני לא מזכיר שבכל כפר תראו רכבים יפנים ישנים עם תחזוקת שבר 

שגם נראים חבוטים, אבל נוסעים שנים ככה. (בעבר זה היה גם פיג'ו 404 שהיה רכב מהנה) 

אפילו בסדרות דוקו על אזורים נידחים בעולם, משום מה הם נוסעים על רכבים יפניים ישנים, בפרט טויוטה.

 

אני לא טוען שאין לטויוטה כשלים, בוודאי שיש. אבל מעט פרופורציות שמבוססים על נתונים וסקרים עולמיים

לא יזיקו לאף אחד. 

 

 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, vadim6385 כתב:

 

אז צרפתים כן יודעים לבנות מכוניות אמינות כשהם רוצים.

 

זה לא שהמהנדסים או פועלי הייצור שם טיפשים ועצלנים או משהו, חוסר האמינות זאת מדיניות של היצרן, שהחליט שאין הגיון כלכלי לייצר מכוניות שתוכל להוריש לנכדים, או אפילו להחזיק מעבר לתום תקופת האחריות.

 

טויוטה מתגאים בזה ש90% ממה שהם מכרו בארץ מ1992 עדיין נמצא על הכביש, הונדה עשו טקס לכבוד אקורד שעברה מיליון מייל (ונתנו לבעלים אקורד חדשה),

 

ובצרפת (גם גרמניה ואיטליה) מעדיפים לבנות מכוניות ככה שייתנו את הוואו שיגרום ללקוח לחתום על עסקת מימון, יהיו סבבה בשלוש שנים הראשונות (או שלא, אבל יש אחריות, אז למי אכפת), ויהיה אפשר לזרוק אותן לזבל אחר כך, ורק מזוכיסט בעל מסגרת אשראי עמוקה יוכל להמשיך להחזיק ברכב אירופאי מזדקן.

 

כנראה שקונספירציית הנורה החשמלית זה אמיתי.

כמי שמחזיק באוצר הבלום הזה של מדיניות היצרנים בכל הנוגע לאורך חיי המוצר, אשמח אם תשתף. אני למשל מחזיק באוטו גרמני בן למעלה מעשרים ומאוד חשוב לי לדעת מה תאריך התפוגה שלו. מעריך שהוא יוצר לפני שינוי המדיניות, שאם לא כן הוא חי איזה 18 שנה מעל מה שייעדו לו, קצת לא סביר. ועוד אם אפשר, מסקרן מאיפה טויוטה לקחה את הנתון ש 90% מהמכוניות שמכרו כאן משנת 92 ואילך עדיין על הכביש. קצת מסובך לי ותלוי ביותר מדי משתנים שהרי אם היוו ב 92 1% מהמכירות בארץ ובשנת 2020 50 % נניח, אז הגאווה מעט פחות מבוססת סטטיסטית, יחסית לאחרים. לא כל כך מתחבר לדרך הצגת נתונים מעוותת שכזו שבמבט ראשון עושה המון רושם, עד שקוראים עוד פעם ורואים את העבודה בעיניים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@yogev20הסקרים האלו לא שווים הרבה.

 

https://www.google.com/amp/s/www.am-online.com/amp/news/market-insight/2019/05/08/peugeot-ranked-as-uk-s-most-reliable-car-brand-in-jd-power-survey

 

לדוג' הנה סקר אמינות של Jd power דיי מקיף שבחר את פיג'ו כברנד הכי אמין.

מבחינתי זה לא אומר הרבה.

 

גם אני טוען שקצת פרופורציות לא יזיקו בגלל שהתוצרת הצרפתית של היום מראה אמינות סבירה לגמרי לא פחות ממספר יצרנים מהמזרח אבל לאנשים קשה לקחת את זה בפרופורציה ועל כל תקלה ברכב צרפתי הם צועקים "איכס זבל צרפתי, אמרתי לך!!!" ועל תקלות ברכבים מהמזרח הם אומרים "נו טוב תקלות קורות הכל בסדר"

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל השרשור הזה שכחו משהו אחד, אולי מישהו יגיד שזה לא נכון, או תירוץ, אבל זה נכון מאוד כי נתקלתי בזה עשרות פעמים רק בשנה האחרונה וזה נפוץ יותר ממה שחשבתי בעצמי:

רכבים צרפתים שהגיע ממוסכים שנחשבים טובים, ושל חברים חכמים, אבל שלא באמת מכירים את הדגם, בעלים מספרים שהרכב נכנס ויצא מהמוסך כל שבוע והם אוהבים את הנסיעה ברכב אבל לא קונים יותר רכב צרפתי.

הרכב הגיע בסוף למוסך מומחה במצב מזעזע, הוחלפו בעבר דברים שלא צריך, הורכבו חלפים לא מתאימים ונוזלים לא מתאימים.

ישנם הרבה סוגי "תקלות כאלו" שבעל המוסך הקודם יצר בלי לדעת את זה, בכלל איבחון לא נכון ואבחונים מיותרים, חלק מהתקלות לא היו קיימות בכלל כי היה צורך לתקן משהו אחד אחר והמצב של הרכב רק הלך והחמיר והחמיר. עד מצב שאפילו אמרו להם להחליף מנוע.

ברבע מחיר ממה ששולם עד היום ובלי מנוע חדש ויישור קו קטן - הרכב יצא תקין ובעל הרכב מאושר והפסיק לחזור לאותו מוסך בכל שבוע.

 

ובכלל בתור אחד שהקשיב להרבה אנשים וקנה בעבר קיה ספציפית שהייתה לימון חמוץ ומר מאוד ונשבע מאז לשמור מרחק 100 מטר מרכבים שיש בהם את האות ק' בשם ולהפסיק לשאול חברים ויועצים מטעם עצמם, אם יגיע רכב שירגיש בפנים כמו רכב אירופאי, כן הייתי קונה שוב את המותג הזה עם מנוע וגיר אחרים.

 

אני גם חייב להגיד שאני כן נתקל ברוב אירופאיות בנות 20+, רוב היפניות והקוריאניות הישנות שאני נתקן בהם עדיין מעל שנת 2000 גם אם במראה הן נראות שנות ה-90.

ט.ל.ח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, yogev20 כתב:

לא מבין את ההיתממות מנתונים וסקרים באירופה שמדרגים שוב ושוב במקומות הראשונים באמינות 

את הרכבים מיפן, ורק לאחר מכן רכבים אירופיים. זאת מגמה של עשרות שנים, למרות שהפער מהאירופיות

מעט הצטמצם בשנים האחרונות. (גם בסקרים בארצות הברית זה לא היה שונה דאז -לא בדקתי לאחרונה)

 

ההתעלמות מהנתונים האלה מעט מוזרה. אני לא מזכיר שבכל כפר תראו רכבים יפנים ישנים עם תחזוקת שבר 

שגם נראים חבוטים, אבל נוסעים שנים ככה. (בעבר זה היה גם פיג'ו 404 שהיה רכב מהנה) 

אפילו בסדרות דוקו על אזורים נידחים בעולם, משום מה הם נוסעים על רכבים יפניים ישנים, בפרט טויוטה.

 

אני לא טוען שאין לטויוטה כשלים, בוודאי שיש. אבל מעט פרופורציות שמבוססים על נתונים וסקרים עולמיים

לא יזיקו לאף אחד. 

 

 

חכה לקצה של הקורונה ותן קפיצה לאיטליה, כמות הפנדות דור ראשון שתראה שם, תבהיר לך די מהר שהתמונה מעט שונה. ומכוניות יפניות עתיקות תראה לרוב במדינות בהן נמכרו כחדשות בדיוק כפי באיטליה יהיה מדובר בכל מיני פיאטים עתיקים.  ואין פה ענין של היתממות, יש פה ענין של פסיכולוגיה חברתית בסיסית של הבניית מציאות ע"פי "חוכמת המונים", אנשים נוטים להתאים את תפיסתם למה שמקובל על הכלל להבנתם, מכאן ההטייה הקיימת בסקרי אמינות שמרביתם המוחלטת בנויה על קיבוץ נתוני חוות דעת ולא על עובדות "הארד קור". 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@רועי5 - מדויק לגמרי.

הייתי באיטליה לפני שנה וחצי (טרום הקורונה), כמות הפיאטים הישנים שראיתי הייתה מטורפת.

ההורים היו לפני כ-7 שנים וגם ראו המון פיאטים ישנים.

לא מעט מכוניות היו במצב ויזואלי מצוין ביחס לגיל הרכב. זה לא אינדיקציה למצב המכאני כמובן, אבל סתם nice to know כזה.

 

גם בנסיעה ראיתי לא מעט פיאטים ישנים, לא ראיתי משהו חריג ברמה של רכבים כאלו שנתקעים, מעשנים מהאגזוז או דברים שמעידים על תקלות.

להפך, הרבה היו משתוללים עם המכוניות האלו.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1143 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...