Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחת ולתמיד - יש מה לפחד מרכבים צרפתיים כיום?


B3A
שימו לב! השרשור הזה בן 1141 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 3 שעות, UriMaxima כתב:

דעתי בתור עובד לשעבר במספר יבואני רכב - כולל לובינסקי של פיג׳ו, מכונאי, ומחזיק במספר רכבים:

 

יש שני דברים עיקריים שמשפיעים על האמינות של רכב, אבל לפני שאני אציין מה הם חשוב להגדיר מה זה ״אמינות״. אני תמיד טענתי שרכב הוא מכונה שמשלבת המון מכלולים שונים וסביר שיהיו תקלות מכל סיבה שהיא. השאלה היא מה קורה שיש תקלה ואני אתן דוגמא:

ברכב מסויים שידוע כאמין הייתה בעיה של גומיות דלתות שהתייבשו ודלפו. למרות שהרכב מאוד נפוץ- אנשים (כולל אלה שהחזיקו ברכבים) לא ידעו על התקלה, למה? כי היבואן דאג להחליף לכולם את הגומיות כשהם הגיעו לטיפול בלי שאלות, בלי טענות וללא עלות.

אותו יבואן החליף לאבא שלי מנוע לחדש בג’יפ וגם דשבורד ללא עלות, בגיל 6 או 7 שנים ועם 400 אלף ק״מ.

 

לעומת זאת, יבואן אחר שהגעתי אליו עם מנוע מעשן ברכב בן 5 שנים ולאחר שבהיסטוריית הטיפולים ניתן לראות שאני מתלונן על ״אכילת שמן״ פעם אחרי פעם ועם הוכחות שבאירופה החליפו לאנשים מנועים בגלל ייצור לקוי של הרינגים, החליט שהוא לא עושה כלום ברכב שללא אחריות.

 

זה למעשה הגורם שהכי משפיע על אמינות של מותג - רמת השירות של היבואן.

 

טויוטה אייגו, סיטרואן C1 ופיג׳ו 107 הם שלושה רכבים זהים שיוצרו באותו מפעל ועם אותם החלקים. הם אמורים להיות אמינים באותו מידה בדיוק, ואכן הסיכוי לתקלה בהם זהה. אבל עם אחד מהם לא יפריע לכם שיש תקלה כי היא תטופל במהירות ובחינם ובשניים האחרים תאלצו להתעצבן, להתייאש ולשלם.

 

אגב, הגורם השני שמשפיע כל אמינות הרכב הוא הנהג והבעלים של הרכב. רכב שינהגו בו ויתחזקו אותו כמו שצריך, סיכוייו לסבול מתקלות שאינן מחלות של הדגם קטנים מאוד.

 

 

דבר שלישי זה תכנון ואיכות הרכבה וחומרים של הרכב.

 

יש רכבים שלא משנה איך תטפל בהם, הם פשוט מתוכננים ובנויים גרוע, כמו דייהו על שלל דגמיה למשל.

 

וחוץ מזה, אם בשביל לטפל ברכב ולא לשבור בטעות משהו, צריך בעל מקצוע אומן יחיד בארץ, זה גם רכב שמתוכנן גרוע.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי יותר מ- 15 שנים עם צרפתיות הרמתי ידיים. בעבר היו לרכבי פיג'ו סיטרואן יתרונות גדולים כמו שילדה נהדרת, הנאה מנהיגה ונוחות נסיעה. היום מדובר ברכבים סתמיים לחלוטין, בלי שום יתרון יחסי למעט בנישות קטנות (כגון גזרת 'תיקתקתי 3 ילדים אבל אני צריך אוטו קצר') או באותו "שיק צרפתי" שלרוב מסתכם בימינו בתיפורים בצורת מעויינים על המושב.
גם פעם היו לצרפתיות תקלות אבל כל מכונאי סביר ידע להתמודד איתן. גם אם היה מדובר ברכיב חשמלי אקזוטי שלא ניתן לשפץ או למצוא לו חלק חלופי (מישהו אמר ביטרון?) הקנס היה בסדרי גודל של 800 ש"ח ולא עשרות אלפי שקלים, במכה אחת או בתשלומים. אם מוסיפים לזה את השירות הנדיב והמקצועי במוסכים המורשים התמונה לטעמי ברורה.

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהבעיה היא ביבואנים ובמוסכים המורשים, עם היחס האדיב ומקצועי שלהם.

רציתי לעשות טיפול לרנו קפטור של אשתי ויצרתי קשר עם מוסך רנו. דיברה איתי נציגה וטענה כי יש צורך ב״טיפול גדול״, ההצעה הייתה באזור ה3k (לא זוכר במדויק).
לטענתם היה צורך בהחלפת פלאגים ורצועת טיימינג, בנוסף לדברים הרגילים.

איפה הבעיה אתם שואלים?.. אין רצועה ברכב הזה, יש שרשרת.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, Ramich כתב:

אני חושב שהבעיה היא ביבואנים ובמוסכים המורשים, עם היחס האדיב ומקצועי שלהם.

רציתי לעשות טיפול לרנו קפטור של אשתי ויצרתי קשר עם מוסך רנו. דיברה איתי נציגה וטענה כי יש צורך ב״טיפול גדול״, ההצעה הייתה באזור ה3k (לא זוכר במדויק).
לטענתם היה צורך בהחלפת פלאגים ורצועת טיימינג, בנוסף לדברים הרגילים.

איפה הבעיה אתם שואלים?.. אין רצועה ברכב הזה, יש שרשרת.

וואו מזעזע ולא מוגבל רק למוסכי אירופאיות. זה לצערי קורה בהרבה מוסכים במדינה שדוחפים דברים סתם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^כל עוד מדובר על מילה מול מילה ולא הצגת חשבונית עם חיוב על דבר כזה, אני ממש סקפטי שמוסך מורשה בפועל יחייב על משהו שלא קיים ברכב.

 

את המחיר הוא לא זוכר במדוייק אבל זה שמדובר ברצועה ולא במותחן או בכלל בחלק אחר הוא זוכר במדוייק...

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה היה לפני חצי שנה, סליחה שאני לא זוכר את המחיר המדוייק, אם זה היה 2,650 או 2,870..

יכול להיות בשבפועל לא היו מחייבים ולא עושים את זה.. אבל העובדה שמוסרים בטלפון שזה מה שצריך לעשות, מבחינתי כבר בעייתי.

את ההבדל בין מותחן לרצועה או חלק אחר, אני גם מכיר... אבל אולי הם התכוונו שצריך להחליף פנס שמאלי ואני חשבתי רצועה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שסוד האמינות של היצרנים האסייתים, זה לדעתי העובדה שהם פחות נוטים לבנות רכבים זולים עם מערכות יקרות.

 

גם פולקסוואגן, פורד ואופל עד שנות ה90 היו ככה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, Ramich כתב:

זה היה לפני חצי שנה, סליחה שאני לא זוכר את המחיר המדוייק, אם זה היה 2,650 או 2,870..

יכול להיות בשבפועל לא היו מחייבים ולא עושים את זה.. אבל העובדה שמוסרים בטלפון שזה מה שצריך לעשות, מבחינתי כבר בעייתי.

את ההבדל בין מותחן לרצועה או חלק אחר, אני גם מכיר... אבל אולי הם התכוונו שצריך להחליף פנס שמאלי ואני חשבתי רצועה

 

אתה צודק - זה שמוקדנית מוסרת מידע לא נכון בטלפון זה לא תקין. 

ספציפית מה שתארת מחשיד בעקיצה אבל לא בטיפול לא טוב (כן, שניהם בעייתיים).

אבל יש סיכוי גבוה שהיא פשוט מדקלמת משהו ששונה מהטיפול שיבוצע.

אני פשוט לא מאמין שמוסך מורשה יחייב על רצועה אם יש שרשרת.

לכן, אני חושב שמדובר בעניין של חוויה לא טובה אבל לא טיפול שגורם לפגיעה ברכב.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתמול הכנסתי את האוטו שלי (אירופאי) לטיפול אצל מישהו שנחשב ל"גורו" של המותג. בהיותנו שני אנשים מרירים, ציניים ועצבניים, השיחה תמיד מתדרדרת מהר מאוד ל"כמה חרא כולם חוץ מאיתנו עושים את העבודה שלהם". סיפורי הזוועה שאני שומע ממנו על קומבינות ועבודה ירודה בהרבה מוסכים, אפילו כאלה שנחשבים טובים, ואחרי זה מגיעים אליו לחוות דעת שניה או לתיקון הנזק שעשו זה פשוט וואו. אתמול במקרה היה במוסך עוד בחור שבא לעבוד על כמה חלקים שלו, והוא הזכיר מקרה בו הוחלף למכונית גיר - אלא שבמקום לשים לה גיר עם שישה הילוכים כמו זה שהיא צריכה, היא "קיבלה" גיר עם חמישה הילוכים בלבד. בסיפור אחר הוחלט שמכונית אחרת צריכה גיר חדש בעלות של כמה אלפי (לא זוכר כמה בדיוק) שקלים, התקלה נפתרה ע"י החלפה של שני חיישנים בעלות של מאות שקלים בודדות. בזמן שהייתי שם, על ליפט לידנו (ששוכר מוסכניק אחר) עמדה מכונית של VAG עם מנוע מפורק. היא עמדה שם כל היום כי המוסכניק פשוט לא יודע איך לתקן את הבעיה שלה והוא חיכה למישהו שעבד פעם בצ'מפיון שיגיע וידריך אותו. 

 

אני חושב, וזה הימור נטו אז אל תתפסו אותי במילה, שבקרב בעלי אירופאיות יש אחוז גבוה יותר של חובבים מאשר בקרב בעלי אסיאתיות - ומטבע הדברים, אנחנו החובבים יותר רגישים לדברים האלה. אם באוטו של השכן שלי שמחליף מאז שאני זוכר את עצמי טויוטה בטויוטה היו מתקינים גיר עם חמישה הילוכים במקום שישה, או אומרים לו להחליף גיר בעלות של 3-4-5 אלף ש"ח, הוא פשוט היה מקבל את זה כי זה מה שצריך ו/או בחיים לא היה שם לב שמשהו לא בסדר - אז מבחינתו האוטו תקין. אבל חובב ישים לב שלמרות שהוא שם את כל הכסף הזה, האוטו עדיין לא תקין - הוא בוודאי שק של מחלות.

לכן, אני חושב שהמוניטין הפחות טוב של אירופאיות נובע בסופו של דבר מ"סערה המושלמת" של סיבות - מכוניות מתקדמות יותר עם מערכות מסובכות יותר וטכנולוגיות פחות בדוקות, מוסכים שבחלקם מסתכלים אך ורק על שורת הרווח וטובת הלקוח והרכב הם במקומות האחרונים בסדר העדיפויות שלהם, ויכול מאוד להיות שאחוז גבוה יותר של לקוחות מתעניינים/חובבים/נודניקים שנתפסים לכל שטות במקום להחליק הרבה "תקלות". 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, פבל כתב:

אם באוטו של השכן שלי שמחליף מאז שאני זוכר את עצמי טויוטה בטויוטה היו מתקינים גיר עם חמישה הילוכים במקום שישה, או אומרים לו להחליף גיר בעלות של 3-4-5 אלף ש"ח, הוא פשוט היה מקבל את זה כי זה מה שצריך ו/או בחיים לא היה שם לב שמשהו לא בסדר - אז מבחינתו האוטו תקין. אבל חובב ישים לב שלמרות שהוא שם את כל הכסף הזה, האוטו עדיין לא תקין - הוא בוודאי שק של מחלות.

 

הפוך - אם לשכן היו אומרים להחליף גיר בטויוטה בת פחות מ5-10 שנים, הוא היה שם לב ועוד איך, כי מבחינתו הוא קונה טויוטה בשביל לא להגיע למצבים כאלה מלכתחילה.

 

אם יקרה דבר כזה, במיוחד אם הוא צריך לשלם על התיקון מכיסו, גם אם התיקון נעשה בצורה מושלמת, הוא לא יקנה טויוטה יותר. וגם אם התיקון נעשה במסגרת האחריות/רצון טוב, הוא יחשוב פעמיים אם הרכב הבא יהיה טויוטה, או אולי עדיף לו לנסות מאזדה או קיה.

 

דווקא חובב רכב יקבל בהבנה את זה שהלך הגיר, כי - מכוניות מתקלקלות, זה החיים, אבל תראה איזה שלדה מתנהגת, מומנט בריא, הגה מדוייק, ואיזה איכות חומרים בתא הנוסעים.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע מה הגיל של הרכב המדובר, אבל אני מעריך שהוא היה הרבה יותר 10 מאשר 5. 

ואני לא מדבר על לשים לב לעצם החלפת הגיר, אלא לעובדה שלאחר ההחלפה אחד ההילוכים "לא נכנס" (אני מניח ש"לא קיים" יהיה מינוח מדויק יותר, אבל בקטנה). מה שדורש המשך טיפול ויצירת מצב של "נכנס למוסך כל שבוע". 

לפני 56 דקות, vadim6385 כתב:

אם יקרה דבר כזה, במיוחד אם הוא צריך לשלם על התיקון מכיסו, גם אם התיקון נעשה בצורה מושלמת, הוא לא יקנה טויוטה יותר.

לא הייתי כל כך נחרץ. היו לטויוטה כמה תקלות אקוטיות מאוד במרוצת השנים (כריות אוויר, דוושה נתקעת, בוצה, גיר), ואני לא רואה שזה השפיע יותר מדי על כמות המסירות. אני מניח שגם פה זה שילוב של כמה דברים כמו טיפול נאות, החלפה בחינם, ביצוע ריקול וכו'

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע לטויוטה, אני חושב שחלק מה"הילה" של האמינות שאופפת את המותג היא הצורה שהיצרן ,שכנראה גם מכתיב את הצורת עבודה שלו ליבואן, מתייחס לבעיות שונות שקורות ברכב- ועד כמה שאני שם לב הם מחליפים חלקים, מתקנים דברים אפילו אם הלקוח לא ידע שצריך, וההתנהלות הזו היא לא מאתמול, נראה שהיצרן באופן יזום לוקח אחריות יתרה על התוצרת שלו.

לעומת זאת רוב היצרנים האירופאים רחוקים מאוד מהגישה הזאת, ומצדם ממש ממש לא ממהרים לקחת אחריות- ובמקרים רבים זה מגיע רק אחרי תביעות משפטיות.

  • אהבתי 2

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, ik3 כתב:

בנוגע לטויוטה, אני חושב שחלק מה"הילה" של האמינות שאופפת את המותג היא הצורה שהיצרן ,שכנראה גם מכתיב את הצורת עבודה שלו ליבואן, מתייחס לבעיות שונות שקורות ברכב- ועד כמה שאני שם לב הם מחליפים חלקים, מתקנים דברים אפילו אם הלקוח לא ידע שצריך, וההתנהלות הזו היא לא מאתמול, נראה שהיצרן באופן יזום לוקח אחריות יתרה על התוצרת שלו.

לעומת זאת רוב היצרנים האירופאים רחוקים מאוד מהגישה הזאת, ומצדם ממש ממש לא ממהרים לקחת אחריות- ובמקרים רבים זה מגיע רק אחרי תביעות משפטיות.

כמו למשל הDSG . בטויוטה היו עושים לעצמם חרקירי אם היה יוצא להם גיר כמו הDSG ( אני מתכוון לשנים הראשונות שלו).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, פבל כתב:

הוא הזכיר מקרה בו הוחלף למכונית גיר - אלא שבמקום לשים לה גיר עם שישה הילוכים כמו זה שהיא צריכה, היא "קיבלה" גיר עם חמישה הילוכים בלבד.

אל תלך רחוק

יש פה בחור עם פיאט בראבו לדעתי שזה קרה לו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרצדס אמנם מותג יוקרה עם הילה של אמינות וכו'

אבל היא גם מתקדמת ויקרה לתחזוקה.

אך למרות זאת בעלי מוניות רבים לאורך שנים נדבקו אליה - כאשר אחת הסיבות העיקריות היא איכות השירות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1141 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...