Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחת ולתמיד - יש מה לפחד מרכבים צרפתיים כיום?


B3A
שימו לב! השרשור הזה בן 1137 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 9 דקות, farkash7 כתב:

דייב הסחירות של חלק מדגמי פג'ו הפתיעה גם אותי... לא הכל שחור למרות שיש הרבה זפת בים.

 מסכים לגמרי 

 

דגמי הדיזל, 3008 למשל, ביקוש מעולה ובצדק. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, פבל כתב:

אני מניח שזה בכוונה, אבל בוא... אתה מגזים. טיפולים בזמן עם חומרים נורמליים וזה הכל. יש לי בהיסטוריה 4 רכבים צרפתיים (ועוד אחד אירופאי אחר) - כולם (חוץ מאחד שהיה נבלה סרוחה כבר כשקניתי אותו) לא התחילו אפילו לחשוב על בעיות לפני 150K ק"מ.

 

נראה כי יש כאן מישהו שניזון מסטיגמות שהוא קרא איפשהו וממחזר אותן בלי שום ניסיון להבין אם זה נכון או לא.

מה מיוחד בטויוטה? שהם הוציאו סדרה שלמה של מנועים שמעברי השמן שלהם נסתמו, וסדרה שלמה של תיבות הילוכים שעד היום במפגשי מחזור של "גירים שנות ה-00" כל ה-AL4ים וה-DSG7ים צוחקים עליה.

מה עוד מיוחד בטויוטה? שהם הטמיעו את שיטת הפס העוצר בתעשיית המכוניות שלהם, בערך 20 שנה אחרי פורד. https://buntyllc.com/car-production-lines/ 

מה לא מיוחד בטויוטה? הפס העוצר, ש:

 המון יצרניות עוצרות את הפסים הנעים מכל מיני סיבות. זאת, למעשה, אחת ה"מחלות" של הענף שגורמת לו לדמם כסף. דקת עצירה של פס נע עולה, בממוצע כ-22,000 דולר.

 

טויוטה והונדה הן כמה רמות מעל... אתה מתכוון לאותה הונדה שהאינסייט שלה שפכה סוללות על ימין ועל שמאל עד לרמה ששמעתי מכמה בעלי אינסייט שהם פשוט החליטו שהאוטו כבר לא היברידי וזהו. פשוט מתייחסים אליו כרכב בנזין רגיל. או ההונדה שהמנועים שלה שותים/מדללים את השמן שלהם? 

ניסאן זה צרפתי ומיצובישי זה...? https://en.wikipedia.org/wiki/Renault–Nissan–Mitsubishi_Alliance

סוזוקי - באופן מצחיק למדי - היא דווקא חברה שמתעסקת רק בדברים ממונעים (סירות/אופנועים/מכוניות) או המנועים עצמם. https://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki

בניגוד מוחלט, אגב, ליונדאי שמייצרת - בין 49 טריליון דברים אחרים - דרגנועים ומעליות

קיה, שהיא לא "פחות", אלא זהה ליונדאי בהכל חוץ מאשר העיצוב וחומרי הדיפון - כל המנועים, כל תיבות ההילוכים, כל מערכות המולטימדיה וכל המערכות הנלוות - זהות. קיה פשטה רגל בשנות ה-90 ויונדאי קנתה 51% ממנה כדי להציל אותה. מאז היא מכרה חלק ונשארה עם בעלות של 33%, אבל המוצרים הנוכחיים שלהם זהים מכאנית.

על סובארו אני לא יודע כלום, אז יש מצב שאתה צודק. אה, אבל גם היא "חברה שמתעסקת על הדרך גם ברכבים" כחלק מהקונצרן שנקרא עד לא מזמן "פוג'י תעשייה כבדה" וייצר בין היתר גם רכבות, גנרטורים, ושואבי אבק רובוטיים:

Subaru wrx sti transformable 1/24eme | vehicules-garages | jouéclub  

רגע, לא, זה... שניה...

הנה:

File:Autonomous cleaning robot by FHI.jpg - Wikimedia Commons

 

 

בהינתן שאתה הולך למוסך בזמן, והמוסך נורמלי ולא מתופעל ע"י שימפנזים פיסחים, התשובה היא כן.

אין ספק שיש לצרפתיות (ספציפית. בניגוד לאירופאיות אחרות) "שריטות" עם כל מיני חלקים בתא המנוע שקשה להגיע אליהם או שהם ממוקמים במקום דפוק, אבל מבחינת טיפולים שוטפים - פתחי המילוי והניקוז של השמן, פירוק והרכבת הטיימינג והמצתים, מיקומי הפילטרים השונים, כולם די "רגילם". 

 

אז לא תתעסק עם טיימינג מתפורר אלא עם כריות אוויר שמעיפות עליך חתיכות ברזל לתוך הפרצוף, קלאצ'ים מתחממים או שמן מדולל. ולריב עם נותני שירות/יבואנים זה ממש לא פריווילגיה של בעלי אירופאיות, לריב עם נותני שירות זה זכות בסיסית בישראל. חוק יסוד כמעט.

 

בבקשה! חרא של אוטו. 

 

גם אז, לך תדע מי ייצר את הרצועה הזו. כנראה הוציאו מכרז, היה מישהו שעמד בדרישות, הותקנו הרצועות ואופס... היצרן שכח לבדוק אותן בחום/טבולות וואטאבר. 

זה כמו להאשים את טויוטה (וניסאן, והונדה, ושברולט, ופחות או יותר כל יצרן אחר בעולם) על הכריות של טאקאטה. 

מצאו בעיה, תיקנו (ממה שאני יודע, מחליפים את הרצועות בחינם), ושלום על ישראל.

 

בדיוק. אני גם בכלל לא מבין את ההיתפסות הזו ל"ארץ" או אפילו למותג. שי דגמים אמינים עם מכלולים מוכחים/עמידים/וותיקים, ויש דגמים "חדשניים" עם מכלולים שלמרות שנבדקו, לא יכולים לכסות את כל התסריטים האפשריים ודברים מתקלקלים לפעמים. 

 

שוב, איזו "מאזדה" (זו עם הדאשבורדים הנמסים/מתפרקים)? איזו טויוטה (ההיא עם הבוצה, עם הגיר, או הדוושה הנתקעת)? סובארו ומיצובישי כאמור, לא מכיר איתן בעיות, אבל זה הגיוני לאור זה שהם כבר הספיקו לפתור את כל חבלי הלידה של הטכנולוגיות הכי חדישות שלהם, בשלהי המאה ה-14. 

 

זה נשמע כמו לימון רציני, אפילו בשביל צרפתיה, ואפילו בשביל אחת שאשכרה קוראים לה "לימון".

 

האמת שדווקא חוץ מהנושא הידוע של מיכל האוריאה... רגע. מיכל אוריאה? ב-1.6 165 כ"ס....? מה אתה לא מספר לנו?

בכל מקרה, זה דווקא כן נשמע כמו "בעיות שמן" שיכולות להיגרם משימוש בשמן לא נכון, בתדירות נמוכה מדי, או בגלל נסיעות קצרות ושגרת טיפולים שלא הותאמה אליהן (דבר שלא קשור להיות הרכב צרפתי, אלא לעובדה שזה מנוע הזרקה ישירה.

 

לא, אפילו לא קרוב. בשלב מסוים GM קנו מניסאן חלק מהאחזות בסובארו (ואז קיבלנו את ה... "סאאב" 9-2X), ומאוחר יותר קנו עוד מניות (מה שהוליד את ה-BRZ/GT86). שתי החברות, להוציא שיתופי פעולה פה ושם, פועלות באופן עצמאי לחלוטין ולא חולקות כלום. בניגוד לקיה/יונדאי, להן יש את אותה שדרת ניהול גבוה ולמעשה אחת מהן מחזיקה בשניה.

 

 

aaron paul what GIF by Breaking Bad

אני מסכים עם הרבה ממה שרשמת, ודרך אגב ניסאן בבעלות רנו ממה שאני מכיר, בגלל זה אמרתי צרפתי, האיכות של ניסאן התדרדרה עם השנים האחרונות.

זה נכון שיונדאי וקיה חולקות הרבה חלקים, לא אמרתי שלא, אבל המהנדסי הרכבה שונים, וכל חברה עם תדמית שלה עבור הרכבים. התייחסתי פחות למנועים של קיה או לגירים כי זה אותם מנועים וגירים של יונדאי (שאגב זה מה שרשמתי בתגובה, אלא יותר לצורת ההרכבה ולאיכות פלסטיקים וכדומא. דוגמא טובה תהיה להשוות רכב גמרני, אשר מורכב בגרמניה מול ספרד או רוסיה, אותה "יצרנית" בדיוק, הרכבה באיכות שונה (מנוע וגיר זה לא הכל). 

כן זה נכון, לרכבים יפנים גם יש בעיות, אבל עם זאת, יותר יפניות על הכביש באחוזים מאלו שעלו על הכביש לאורך השנים, מה שמראה שבכל זאת, הרכבים מחזיקים יותר. מה שרשמתי זה מהתרשמות שלי מרכבים של יונדאי מול קיה, ולמען האמת מילים של קרוב משפחה שגר בקיבוץ שיתופי, עם עשרות רכבים של קיה, לדבריו "רכבים קוריאניים מתפוררים לעומת היפנים". אם מישהו יודע זה הוא, היו לו בקיבוץ המון רכבים גם יפנים וגם קוריאניים לאורך עשורים.

וגם אני חייב לומר, שלמשל קיה ספורטאג' אוטו מבזה ביותר, עם רמת גימור ירודה. לא יצא לי לנהוג בטוסון, אבל כן יצא לי לחוש רכבי יונדאי אחרים וההתרשמות הייתה סבירה+ (פרט לבעיות חשמל).

לגבי מיצובישי וסוזוקי, הכוונה היא שהם מרוויחים את רוב כספם לאו דווקא מהרכבים, זאת עוד מחלקה נוספת בחברה הגדולה, ונראה כי יש פחות התייחסות למחלקת הרכב לעומת חברות שמתמחות בעיקר ברכבים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, ProRules כתב:

אבל עם זאת, יותר יפניות על הכביש באחוזים מאלו שעלו על הכביש לאורך השנים

אשמח לראות הוכחה לזה.

 

לפני כשעה, ProRules כתב:

ולמען האמת מילים של קרוב משפחה שגר בקיבוץ שיתופי, עם עשרות רכבים של קיה, לדבריו "רכבים קוריאניים מתפוררים לעומת היפנים". אם מישהו יודע זה הוא, היו לו בקיבוץ המון רכבים גם יפנים וגם קוריאניים לאורך עשורים.

ומצד שני בצבא היו לא מעט קיה ריו, יונדאי אקסנט, יונדאי גטס וכו' שעבר 300-400 אלף ק"מ על מנוע מקורי וגיר מקורי בלי שעברו שיפוץ והציגו אמינות גבוהה מאוד תחת לא מעט התעללות.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, dorsht כתב:

אשמח לראות הוכחה לזה.

 

ומצד שני בצבא היו לא מעט קיה ריו, יונדאי אקסנט, יונדאי גטס וכו' שעבר 300-400 אלף ק"מ על מנוע מקורי וגיר מקורי בלי שעברו שיפוץ והציגו אמינות גבוהה מאוד תחת לא מעט התעללות.

אוקיי, יכול להיות וזה תלוי בדגמים ולא כלל. יש מצב שהרכבים החדשים הם היותר בעייתיים, ודרך אגב יונדאי גטס זה אוטו גרמני במקור. לפי מה שאני מכיר מהצבא, הם משפצים רכבים ומושכים אותם די הרבה, למשל הדוד ששוקל כמה טונות, רכב סיור צבאי ומשוריין קל, נכבה כל שני וחמישי והעלה עשן סמיך כל שבוע ממכסה המנוע. עם זאת כל פעם תיקנו והחזירו לפעולה. 

 

אני בטוח שקיה ויונדאי יותר אמינים בהרבה מהדוד הנורא הזה, אבל זאת לא הפואנטה. יצא לי גם לראות יונדאי אקסנט בת 13 במצב מדהים. מה שאני בא לומר בסך הכל זה שהאמינות של הקוריאנים לא משתווה ליפנים. 

 

לפני זמן די קצר (כשנה לדעתי) היה כאן שרשור בפורום שערכו סטטיסטיקה על יצרני רכב שונים. בעצם בדקו באחוזים כמה מהרכבים שעלו לכביש בשני העשורים האחרונים, נשארו על הכביש. היפנים הובילו, והצרפתים היו בתחתית. 

רנו למשל, התקדמו הרבה וניתן לראות כי המנוע החדש 1.2 טורבו די אמין, אם כי תיבת ההילוכים לא כלכך. ופיג'ו וסיטרואן זה סיפור אחר עם הרצועה שתבולה בשמן שתוקנה רק בשנים האחרונות. 

 

בסופו של יום שכל אחד יקנה מה שבא לו, אני לא בא לריב עם אף אחד, רק דיברתי מניסיון אישי שלי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, farkash7 כתב:

פבל נראהלי שנפלת למלכודת. מה הסיכוי שהרכב יירכא ולא שייך לסוחר? קטן יותר מהסיכוי שרכב מנתניה לא שייך לסוחר.

אני כמעט בטוח שבירכא, כמו בנתניה, גרים גם אנשים רגילים שהם לא סוחרים. אבל זו לא הנקודה. זה פשוט הרכב הכי זול שפורסם באזור של ה"פרטיים". לא התעמקתי מעבר לזה.

 

לפני 3 שעות, davemustaine87 כתב:

כשאני אומר "נמכרות" , אני מתכוון למחיר שנמכרות בפועל, בכמה מפרסם כול אחד ביד 2 זה פחות מעניין. מצידי שיפרסם גם ב-80 אלף. זה לא אינדיקציה לשום דבר. 

הרגע הזה, שאתה קולט שאתה כנראה היחיד שלא יודע באיזה מחירים נמכרות מכוניות בפועל...

אני צריך לשקול מה לעשות עם החיים שלי עכשיו.

 

לפני 3 שעות, davemustaine87 כתב:

למה לא להתייחס לבחור שהוריד את המכירה של ה-308 2015 שלו כי לא הצליח למכור אפילו ב-32 אלף? או זה שמכר סיטרואן 16 בפחות מ-30 אלף? זה לא נחשב?

 

לפני 3 שעות, davemustaine87 כתב:

ובלי קשר אי אפשר להסיק מהפרט אל הכלל.

אתה מבין את הפרדוקס שהכנסת את כולנו אליו?

 

לפני 3 שעות, davemustaine87 כתב:

או שמתחילים לברור וחושבים שלרכב יד שוק כי מישהו מחליט לפרסם רכב מהשכרה ב-45 כשהמחירון הוא 47? 

כשכתבתי ש"סיננתי", התכוונתי שהוצאתי את כל הנבלות וכל הרכבים שצירפתי את המודעות שלהם הם פרטיים. 

 

לפני 3 שעות, davemustaine87 כתב:

ובלי קשר פספסת את הנקודה לגמרי. מצידי שפיזו תימכר במחירון ולא שקל פחות. המחירון הוא 47 לשנת 2016. היונדאי שלי 2013 המחירון שלה הוא 42. שניהם האצ'בק. זה כבר מרמז לך על הירידת ערך של פז'ו. ועוד דיברתי פה על יונדאי , לא על טויוטה כן? 

 לא פספסתי, אני יודע שהמחירון של יונדאי נשמר טוב יותר משל כל צרפתיה באשר היא, אבל זה ביצה ותרנגולת. אנשים קונים אותן בערימות (גם חברות ליסינג), א המחירון נשמר. בגלל שהמחירון נשמר, אנשים קונים אותן בערימות, ובגלל זה המחירון נשמר. בצרפתיות זה אותו דבר אבל הפוך. 

מעבר לזה, ההשוואה שאתה עושה, שמראה פער של 11% בין מחירי המחירון של שתי מכוניות שונות, משנים שונות, שאנחנו לא יודעים מה היו המחירים שלהן כחדשות - לא באמת מראה שום דבר מעבר לזה שמכונית אחת עולה יותר מהשניה בנקודת הזמן הזו. תשווה מכוניות שעלו אותו דבר כחדשות, תשווה מכוניות מאותה שנה, תשווה משהו שאפשר להשוות.

וכל זה, עוד לפני שנכנסו לשאלה על מה, אם בכלל, מעידה שמירת ערך גבוהה (אם נניח שהיא גבוהה)? רק על אמינות? על איכות באופן כללי? על פופולריות מבוססת עדר? על עסקאות מפוקפקות על עורכי המחירון עם המשווקים של מכונית כזו או אחרת או עם חברות ליסינג? או אולי על שום דבר בכלל?

 

לפני שעתיים, ProRules כתב:

האיכות של ניסאן התדרדרה עם השנים האחרונות.

ה"איכות" (מה זה אומר, אגב, "איכות" של מותג שלם? אמינות? איכות חומרים? איכות נסיעה? איכות מושבים? שירות לקוחות?) של ניסאן מעולם לא הייתה גבוהה במיוחד.

 

לפני שעתיים, ProRules כתב:

ודרך אגב ניסאן בבעלות רנו ממה שאני מכיר, בגלל זה אמרתי צרפתי

גם מיצובישי, מזה שלוש-ארבע שנים בערך. וזה לא מדויק - הן ב"ברית" עסקית. הן מחזיקות באחוז מסוים בבעלות אחת של השניה ומשתפות פעולה ברמות ה"תמונה הגדולה", אבל כל שדרת הניהול שלהן עצמאית. 

 

לפני שעתיים, ProRules כתב:

אלא יותר לצורת ההרכבה ולאיכות פלסטיקים וכדומא.

ואיך צורת ההרכבה ואיכות הפלסטיקים משפיעים על האמינות? 

 

לפני שעתיים, ProRules כתב:

כן זה נכון, לרכבים יפנים גם יש בעיות, אבל עם זאת, יותר יפניות על הכביש באחוזים מאלו שעלו על הכביש לאורך השנים, מה שמראה שבכל זאת, הרכבים מחזיקים יותר.

מעבר לזה שאני חושב שהיה פה כבר דיון שהוכיח שזה לא בדיוק נכון, גם זה קטע של ביצה ותרנגולת כמו מחירי המחירון. מחירי המחירון של יפניות גבוהים יותר, ולכן אנשים מחזיקים את המכוניות האלה יותר זמן ופחות מוכנים לזרוק אותן לפח בגלל תקלה של 200 שקל. זה גורם לאנשים לחשוב שצרפתיות הן קקה שכל היום רק מתקלקל, מה שמוריד את המחירון שלהן, וגורם לאנשים לזרוק אותן בגלל תקלות של 200 שקל. יש פה כל כך הרבה פרמטרים ודברים "נסיבתיים" שאפשר לקשר להרבה יותר מאשר גורם אחד.

 

בפועל - אין יצרן שחף מבעיות. יש יצרנים... איך לומר, עם היסטוריה יותר עשירה של תקופות של אמינות מחורבנת, ושום דבר מזה חוץ מאשר סקר אמינות רציני ואמיתי שבודק את כמות התקלות לפי חומרתן (השבתה הרכב, עלות תיקון כאחוז מהשווי שלו, אחוז מהתקלות במערכות חיוניות וכו') על פני תקופה של 5-10 שנים לא באמת יכול להעיד על אמינות טובה יותר או פחות. 

לפני שעתיים, ProRules כתב:

וגם אני חייב לומר, שלמשל קיה ספורטאג' אוטו מבזה ביותר, עם רמת גימור ירודה. לא יצא לי לנהוג בטוסון,

לי יצא, וזה הפוך. הגימור בספורטאז' טוב יותר. מה זה אומר? על הרכב בכלל ועל האמינות שלו בפרט? כלום ושומדבר.

 

לפני שעתיים, ProRules כתב:

לגבי מיצובישי וסוזוקי, הכוונה היא שהם מרוויחים את רוב כספם לאו דווקא מהרכבים, זאת עוד מחלקה נוספת בחברה הגדולה, ונראה כי יש פחות התייחסות למחלקת הרכב לעומת חברות שמתמחות בעיקר ברכבים.

אני לא יודע לנתח את ההכנסות של סוזוקי ומיצובישי לעומת ניסאן, סובארו, מאזדה, או פיג'ו (שאגב, מייצרת - היום לפחות - רק רכבים. ומטחנות פלפל, אבל זה סתם תחביב).

 

ובאופן כללי, אני אשמח מאוד אם נעשה פחות שימוש במינוחי מטרייה, הזגמות וססמאות כמו "רכבים מתפוררים", "איכות" של מותג", "אוטו מבזה" וכו'.

  • אהבתי 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, ProRules כתב:

 ודרך אגב יונדאי גטס זה אוטו גרמני במקור.  

רק אני שמתי לב למשפט הזה?

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, ProRules כתב:

אוקיי, יכול להיות וזה תלוי בדגמים ולא כלל. יש מצב שהרכבים החדשים הם היותר בעייתיים, ודרך אגב יונדאי גטס זה אוטו גרמני במקור. לפי מה שאני מכיר מהצבא, הם משפצים רכבים ומושכים אותם די הרבה, למשל הדוד ששוקל כמה טונות, רכב סיור צבאי ומשוריין קל, נכבה כל שני וחמישי והעלה עשן סמיך כל שבוע ממכסה המנוע. עם זאת כל פעם תיקנו והחזירו לפעולה. 

 

אני בטוח שקיה ויונדאי יותר אמינים בהרבה מהדוד הנורא הזה, אבל זאת לא הפואנטה. יצא לי גם לראות יונדאי אקסנט בת 13 במצב מדהים. מה שאני בא לומר בסך הכל זה שהאמינות של הקוריאנים לא משתווה ליפנים. 

 

לפני זמן די קצר (כשנה לדעתי) היה כאן שרשור בפורום שערכו סטטיסטיקה על יצרני רכב שונים. בעצם בדקו באחוזים כמה מהרכבים שעלו לכביש בשני העשורים האחרונים, נשארו על הכביש. היפנים הובילו, והצרפתים היו בתחתית. 

רנו למשל, התקדמו הרבה וניתן לראות כי המנוע החדש 1.2 טורבו די אמין, אם כי תיבת ההילוכים לא כלכך. ופיג'ו וסיטרואן זה סיפור אחר עם הרצועה שתבולה בשמן שתוקנה רק בשנים האחרונות. 

 

בסופו של יום שכל אחד יקנה מה שבא לו, אני לא בא לריב עם אף אחד, רק דיברתי מניסיון אישי שלי. 

אקסנט וריו היו רכבי ליסינג. הצבא לא משפץ אותם. כל הטיפול מבוצע במוסכים חיצוניים.

גטס היו רכבי יחידה אז אולי זה נכון לגביהם.

 

רנו ומנוע 1.2 טורבו די אמין? אנחנו חיים באותו עולם?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, פבל כתב:

אני כמעט בטוח שבירכא, כמו בנתניה, גרים גם אנשים רגילים שהם לא סוחרים. אבל זו לא הנקודה. זה פשוט הרכב הכי זול שפורסם באזור של ה"פרטיים". לא התעמקתי מעבר לזה.

 

הרגע הזה, שאתה קולט שאתה כנראה היחיד שלא יודע באיזה מחירים נמכרות מכוניות בפועל...

אני צריך לשקול מה לעשות עם החיים שלי עכשיו.

 

 

אתה מבין את הפרדוקס שהכנסת את כולנו אליו?

 

כשכתבתי ש"סיננתי", התכוונתי שהוצאתי את כל הנבלות וכל הרכבים שצירפתי את המודעות שלהם הם פרטיים. 

 

 לא פספסתי, אני יודע שהמחירון של יונדאי נשמר טוב יותר משל כל צרפתיה באשר היא, אבל זה ביצה ותרנגולת. אנשים קונים אותן בערימות (גם חברות ליסינג), א המחירון נשמר. בגלל שהמחירון נשמר, אנשים קונים אותן בערימות, ובגלל זה המחירון נשמר. בצרפתיות זה אותו דבר אבל הפוך. 

מעבר לזה, ההשוואה שאתה עושה, שמראה פער של 11% בין מחירי המחירון של שתי מכוניות שונות, משנים שונות, שאנחנו לא יודעים מה היו המחירים שלהן כחדשות - לא באמת מראה שום דבר מעבר לזה שמכונית אחת עולה יותר מהשניה בנקודת הזמן הזו. תשווה מכוניות שעלו אותו דבר כחדשות, תשווה מכוניות מאותה שנה, תשווה משהו שאפשר להשוות.

וכל זה, עוד לפני שנכנסו לשאלה על מה, אם בכלל, מעידה שמירת ערך גבוהה (אם נניח שהיא גבוהה)? רק על אמינות? על איכות באופן כללי? על פופולריות מבוססת עדר? על עסקאות מפוקפקות על עורכי המחירון עם המשווקים של מכונית כזו או אחרת או עם חברות ליסינג? או אולי על שום דבר בכלל?

 

ה"איכות" (מה זה אומר, אגב, "איכות" של מותג שלם? אמינות? איכות חומרים? איכות נסיעה? איכות מושבים? שירות לקוחות?) של ניסאן מעולם לא הייתה גבוהה במיוחד.

 

גם מיצובישי, מזה שלוש-ארבע שנים בערך. וזה לא מדויק - הן ב"ברית" עסקית. הן מחזיקות באחוז מסוים בבעלות אחת של השניה ומשתפות פעולה ברמות ה"תמונה הגדולה", אבל כל שדרת הניהול שלהן עצמאית. 

 

ואיך צורת ההרכבה ואיכות הפלסטיקים משפיעים על האמינות? 

 

מעבר לזה שאני חושב שהיה פה כבר דיון שהוכיח שזה לא בדיוק נכון, גם זה קטע של ביצה ותרנגולת כמו מחירי המחירון. מחירי המחירון של יפניות גבוהים יותר, ולכן אנשים מחזיקים את המכוניות האלה יותר זמן ופחות מוכנים לזרוק אותן לפח בגלל תקלה של 200 שקל. זה גורם לאנשים לחשוב שצרפתיות הן קקה שכל היום רק מתקלקל, מה שמוריד את המחירון שלהן, וגורם לאנשים לזרוק אותן בגלל תקלות של 200 שקל. יש פה כל כך הרבה פרמטרים ודברים "נסיבתיים" שאפשר לקשר להרבה יותר מאשר גורם אחד.

 

בפועל - אין יצרן שחף מבעיות. יש יצרנים... איך לומר, עם היסטוריה יותר עשירה של תקופות של אמינות מחורבנת, ושום דבר מזה חוץ מאשר סקר אמינות רציני ואמיתי שבודק את כמות התקלות לפי חומרתן (השבתה הרכב, עלות תיקון כאחוז מהשווי שלו, אחוז מהתקלות במערכות חיוניות וכו') על פני תקופה של 5-10 שנים לא באמת יכול להעיד על אמינות טובה יותר או פחות. 

לי יצא, וזה הפוך. הגימור בספורטאז' טוב יותר. מה זה אומר? על הרכב בכלל ועל האמינות שלו בפרט? כלום ושומדבר.

 

אני לא יודע לנתח את ההכנסות של סוזוקי ומיצובישי לעומת ניסאן, סובארו, מאזדה, או פיג'ו (שאגב, מייצרת - היום לפחות - רק רכבים. ומטחנות פלפל, אבל זה סתם תחביב).

 

ובאופן כללי, אני אשמח מאוד אם נעשה פחות שימוש במינוחי מטרייה, הזגמות וססמאות כמו "רכבים מתפוררים", "איכות" של מותג", "אוטו מבזה" וכו'.

בסדר אני לא הולך לריב על זה, אני מבין את נקודת המבט שלך והיא הגיונית ואני מקבל את מה שאתה אומר. בסופו של יום כל הנושא של הרכבים הוא מאוד סובייקטיבי.. (קשה למדוד בצורה אובייקטיבית)

מה שכן, אני לא באמת חושב שירצו לשמור על טויוטה קורולה יותר מאשר על גולף (למרות הפער שקיים בין פולקסוואגן לבין טויוטה בסטטיסטיקה). עם זאת אני מסכים שישמרו על קורולה יותר מאשר על סיטרואן, מה שיכול להגדיל את הפער. אבל השאלה היא מאיפה נוצר הצורך בכלל לשמור על טויוטה יותר מאשר על סיטרואן? 

אני חושב שנבנה שם של אי אמינות, ולא סתם. לאמא שלי היו שני סיטרואן BX (לפני כ-15-20 שנה), אשר חוץ מהבעיות במערכת ההנמחה/הגבהה, היו מבלים קבוע במוסכים גם על בעיות אחרות. זה נכון, אין יצרן חף מבעיות, ואני מאמין שכל יצרן משתדל ליצור רכבים כמה שיותר טובים בתחום היכולת שלו, הקטע הוא שלחברות כמו טויוטה יש הרבה יותר יכולת (בעיקר כלכלית). 

 

בגדול זה לא שאני אומר לקנות רק טויוטה, שכל אחד יקנה מה שבא לו. אישית אני לא קונה טויוטה כי זה רכב משעמם למדי, אבל כן מוכן להודות באמינות הגבוהה. למען האמת, כרכב מהנה הייתי לוקח גרמני בכלל, וכרכב נוח רנו.

אוסיף כי אין לי משהו נגד קוריאנים, אני פשוט לא רואה אותן באותה רמה בתור אמינות לעומת היפנים. יש להם מה להציע מעבר ליפנים כמו למשל הג'נסיס שלדעתי פתחו ללקסוס תצורה מבחינת העיצוב והיוקרה, אבל בתור אחר שרצה לרכוש קיה בעבר הלא רחוק, ירדתי מהפרק לאחר שחשתי מה זה. אהבתי את הקשיחות והחוויה הצעירה, אבל מצטער, האיכות גימור לדעתי, לא מספקת. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, פבל כתב:

לא פספסתי, אני יודע שהמחירון של יונדאי נשמר טוב יותר משל כל צרפתיה באשר היא, אבל זה ביצה ותרנגולת. אנשים קונים אותן בערימות (גם חברות ליסינג), א המחירון נשמר. בגלל שהמחירון נשמר, אנשים קונים אותן בערימות, ובגלל זה המחירון נשמר. בצרפתיות זה אותו דבר אבל הפוך. 

מעבר לזה, ההשוואה שאתה עושה, שמראה פער של 11% בין מחירי המחירון של שתי מכוניות שונות, משנים שונות, שאנחנו לא יודעים מה היו המחירים שלהן כחדשות - לא באמת מראה שום דבר מעבר לזה שמכונית אחת עולה יותר מהשניה בנקודת הזמן הזו. תשווה מכוניות שעלו אותו דבר כחדשות, תשווה מכוניות מאותה שנה, תשווה משהו שאפשר להשוות.

וכל זה, עוד לפני שנכנסו לשאלה על מה, אם בכלל, מעידה שמירת ערך גבוהה (אם נניח שהיא גבוהה)? רק על אמינות? על איכות באופן כללי? על פופולריות מבוססת עדר? על עסקאות מפוקפקות על עורכי המחירון עם המשווקים של מכונית כזו או אחרת או עם חברות ליסינג? או אולי על שום דבר בכלל?

 

סתם שלחת אותי לעשות חיפוש :) 

היונדאי שלי כחדשה עלתה 126 אלף. שנת 2013- 41 אלף 

פיזו 308 כחדשה 133 אלף, שנת 2013- 30 אלף

 

מבחינת איכות, הפיז'ו לוקחת חד וחלק. ואת זה אומר בעל היונדאי. 

 

וכמו שאמרתי לפני כמה הודעות, אפשר כמו מתנגד חיסונים לחשוב על קונספירציות בין לוי יצחק ליונדאי, שהעדר אוהב יותר את הסמל של היונדאי, ויורק בכול פעם שרואה סמל של סיטרואן כי זה מזכיר לו את הרס"ר בצבא, או שאפשר לחשוב את היותר ברור מאילו שיש פה ענייני.... אמינות. 

 

אתה יכול להוסיף גם אותי לרשימה, שבחר לקנות לקנות יונדאי ולא פיז'ו בגלל סיפורי זוועות מהשרשור הטכני( שלצערי גם אחרי החלפת הרצועה, עדיין ממשיכים להגיע) 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי פיגו 208 שנת 2013 קמ נמוך מאוד - 45000 .

ברוך השם הרכב כמו שעון כל שנה יש תקלה חדשה.. בצינורות מים/מיכל מים/נזילת מים ונזילת הכסף שלי אינעל העולם פעם אחרונה אני קונה רכב אירופאי ( לפני זה הייתה לי איביזה שגם סבלתי ממנה).

רכב הבא או מאזדה או טויוטה

עריכה אחרונה על ידי Tom777
  • אהבתי 2

MAZDA 3 SPIRIT 2015

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, ProRules כתב:

ודרך אגב יונדאי גטס זה אוטו גרמני במקור.

אתה שובר שיאים

הרכב עוצב במרכז ההנדסה האירופאי של יונדאי בפרנקפורט.

הרכב עצמו יוצר בקוריאה עבור כל היחידות שהגיעו לארץ, ומאוחר יותר גם בהודו, ונצואלה, מצרים, מלזיה וטיוואן. חוץ מהודו - בכל הארצות האחרות האלו הייצור היה עבור שיווק מקומי.

בוא נמשיך לזרוק שטויות לאוויר.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה שובר שיאים
הרכב עוצב במרכז ההנדסה האירופאי של יונדאי בפרנקפורט.
הרכב עצמו יוצר בקוריאה עבור כל היחידות שהגיעו לארץ, ומאוחר יותר גם בהודו, ונצואלה, מצרים, מלזיה וטיוואן. חוץ מהודו - בכל הארצות האחרות האלו הייצור היה עבור שיווק מקומי.
בוא נמשיך לזרוק שטויות לאוויר.
זה לא כזה משנה היכו הרכב יוצר, הונדס, עוצב או באיזו עיר ה CEO נולד.
את כמה מהרוכשים של "רק טויוטה" זה מעניין שיאריס היא רכב צרפתי לא פחות מ208 או קליאו? כנראה שבארץ לא, ובצרפת זו דווקא אחת מנקודות השיווק שלה:
https://www.lbbonline.com/news/new-toyota-yaris-ad-takes-made-in-france-guarantee-to-the-extreme
מה שרק מפריך את הטענות שקושרות בין ארץ מוצא הייצור/תכנון וכו' לבין אמינות, איכות ושאר סטיגמות. יש דברים אחרים, קצת יותר מחוברים לקרקע שקובעים אם רכב יהיה אמין או לא, כמו שכבר ציינו כאן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Tom777 כתב:

יש לי פיגו 208 שנת 2013 קמ נמוך מאוד - 45000 .

ברוך השם הרכב כמו שעון כל שנה יש תקלה חדשה.. בצינורות מים/מיכל מים/נזילת מים ונזילת הכסף שלי אינעל העולם פעם אחרונה אני קונה רכב אירופאי ( לפני זה הייתה לי איביזה שגם סבלתי ממנה).

רכב הבא או מאזדה או טויוטה

כן, ומה יקרה אם תקנה רכב יפני והוא גם יעשה לך בעיות? אתה חושב שזה לא יכול לקרות?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Tom777 כתב:

יש לי פיגו 208 שנת 2013 קמ נמוך מאוד - 45000 .

ברוך השם הרכב כמו שעון כל שנה יש תקלה חדשה.. בצינורות מים/מיכל מים/נזילת מים ונזילת הכסף שלי אינעל העולם פעם אחרונה אני קונה רכב אירופאי ( לפני זה הייתה לי איביזה שגם סבלתי ממנה).

רכב הבא או מאזדה או טויוטה



איזה דגם מנוע וגיר ה208 שלך? 
 

 

לפני 6 שעות, davemustaine87 כתב:

עד כמה שאני זוכר קנית את הרכב שלך במחיר מאוד נמוך, לא? 

אז זה מעיד גם על ערך הרכב. אתה לא יכול לברור שבמקרה שלך השמירת ערך היא מצויינת, כאשר מי שמכר לך את הרכב היה צריך להוריד את התחתונים על מנת למכור את הרכב. אתה מבין את  הבעיה הלוגית בעניין זה? 

 

כמובן תמיד קיימת האפשרות של מה שאמרת ,שלפני 3 שנים אף אחד לא רצה להתקרב לרכב(בגלל זה נמכר בזול), והיום הוא נהיה סופר מבוקש, אבל אני פחות קונה את זה. 

 

ובלי קשר אי אפשר להסיק מהפרט אל הכלל. כמו שבעבר סיפרתי שיש לי חבר שכמעט מכר הונדה סיוויק עם 350 אלף קילומטר במחירון(מה שהפריע זה היה תקלה בהעברה בנקאית, ולאחר כמה ימים הבחור פשוט נעלם). אם הוא היה מצליח, אז "הונדה שומרת על מחירון גם עם קילומטראז של מונית"? או שסתם הוא נפל על תמהוני שלא מבין מהחיים שלו? 


הדוגמה האישית שהבאתי אכן באה להראות את התזה שאתה לא קונה, בסדר זכותך לא לקנות אף אחד לא מכריח אותך.
אבל כשאתה לא קונה את התזה שלי ולא קונה דוגמאות יחידות שפבל ואני מביאים בתור דוגמה, בטענה שאי אפשר להסיק מדוגמאות יחידות מסקנות, למה אתה מתעקש בעצמך לבסס את העמדה שלך על 2 דומאות בודדות? זה סותר כל היגיון.

אני אישית חיפשתי את הרכב שלי (308 האצ'בק) הרבה זמן וראיתי לפחות 6 אופציות שלא היו ראויות לקניה ועדיין נמכרו מתישהו למישהו. רכב אחד שמצאתי במצב "סביר" (פגוש אחורי עם פגיעה, צבע דהוי ומלא סווירלים, רצועת טיימינג שצריך להחליך, הגה, ידית הילוכים וידית דלת נהג מקולפות וצמיגים שצריכים היו להחליף לפני שנה וטסט שמגיע עוד 3 חודש) אבל מטופל וללא תקלות מהותיות נמכר תוך 24 שעות במחיר הפרסום (40 אלף שקל) אני ניסיתי להוריד אותם 2500 שקל על הרצועה ורבעיית צמיגים הם אמרו לי לא תודה ונתתי להם להתבשל עם זה יום למחרת המודעה כבר ירדה וכשביקשתי מחבר להתקשר אמרו לו שהרכב נמכר.
את ה308 הבאה שראיתי כבר במצב טוב קניתי במקום למרות יד דיי גבוהה.

 

 

לפני כשעה, davemustaine87 כתב:

 

סתם שלחת אותי לעשות חיפוש :) 

היונדאי שלי כחדשה עלתה 126 אלף. שנת 2013- 41 אלף 

פיזו 308 כחדשה 133 אלף, שנת 2013- 30 אלף

 

מבחינת איכות, הפיז'ו לוקחת חד וחלק. ואת זה אומר בעל היונדאי. 

 

וכמו שאמרתי לפני כמה הודעות, אפשר כמו מתנגד חיסונים לחשוב על קונספירציות בין לוי יצחק ליונדאי, שהעדר אוהב יותר את הסמל של היונדאי, ויורק בכול פעם שרואה סמל של סיטרואן כי זה מזכיר לו את הרס"ר בצבא, או שאפשר לחשוב את היותר ברור מאילו שיש פה ענייני.... אמינות. 

 

אתה יכול להוסיף גם אותי לרשימה, שבחר לקנות לקנות יונדאי ולא פיז'ו בגלל סיפורי זוועות מהשרשור הטכני( שלצערי גם אחרי החלפת הרצועה, עדיין ממשיכים להגיע) 


איזה סיפורי זוועות יש מעבר לעניין הרצועת טיימינג? אתה יכול להפנות אותי לשרשור כזה או אחר? כי זכור לי רק מקרה אחד קצת לא ברור עם בחור שהציעו לו לתקן משהו במנוע של ה208 כשהרכב היה חדש והוא סירב ואז אחרי כמה שנים המנוע שלו מת בגלל זה, אז כבר סירבו לתקן לו בגלל שהוא לא תיקן בתקופת האחריות? כן לא כיף שמנוע חדש צריך תיקון כלשהו ולא צריך לקרות אבל בסופו של דבר זה קורה אצל כל יצרן, ויש גם פיקנטו שמחליפים מנועים האחריות בגלל שזה קורה אחד לכמה.

2013 זה הדור הקודם של ה308 ולא הדור שאנחנו מדברים עליו רכב לא טוב בכל קנה מידה.
בכל מקרה המחירון נקבע על פי לוי יצחק, וכל קשר שלו לשוק או לענייני אמינות הוא מקרי בהחלט, יש רכבים שהמחירון שלהם הוא 60 ובפועל הם נמכרים בשוק בחצי מכך, ויש רכבים שנמכרים מעל למחירון. לא יודע איזו תאוריית קונספירציה אתה מנסה לבנות פו שלפיה מחירון שנקבע במשרד של אדם מסוייםך הוא התגלמות ישירה של פקטור האמינות ברכבים, נשמע לי יותר כמו תאוריית קונספירציה של מתנגדי חיסונים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, Gavrik כתב:

את ה308 הבאה שראיתי כבר במצב טוב קניתי במקום למרות יד דיי גבוהה.

 

בכמה קנית אותה? 

יש לי הרגשה שלא סתם השמטת את הנתון הזה. 

 

לפני 11 דקות, Gavrik כתב:

איזה סיפורי זוועות יש מעבר לעניין הרצועת טיימינג?

 

דיווחים על אכילת שמן אחרי החלפת הרצועה, סיטרואן C3 בת 3 מליסינג עם התפוררות הרצועה החדשה. אתה יודע, דברים כאלה, בקטנה... 

 

לפני 14 דקות, Gavrik כתב:

תאוריית קונספירציה אתה מנסה לבנות פו שלפיה מחירון שנקבע במשרד של אדם מסוייםך הוא התגלמות ישירה של פקטור האמינות ברכבים, נשמע לי יותר כמו תאוריית קונספירציה של מתנגדי חיסונים.

 

אמינות בתור פרמטר חשוב בקביעת מחירון, זה תיאורית הקונספירציה? זה הברור מאילו ,לא? 

 

טוב מכיון שאני רואה צבע מסויים וקורא לו אדום, ואתה רואה צבע אחר שונה בעליל וגם קורא לו אדום. אז מאמין שאין מה להמשיך בטחינת מים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1137 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...