Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחת ולתמיד - יש מה לפחד מרכבים צרפתיים כיום?


B3A
שימו לב! השרשור הזה בן 1137 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני כשעה, Gavrik כתב:

אמנם מנוע הNFU היה אמין ומוצלח אבל הוא צומד לגיר AL4 שבאותה תקופה עוד היה בוסר לגמרי וגם שמעתי על לא מעט בעיות חשמל של צרפתיות מאותה תקופה.
וגם מעבר לNFU שאר המנועים לא היו מוצלחים במיוחד ב1.4 למשל הייתה בעיה של טרמוסטטים כושלים שגרמו ללא מעט מנועים ללכת.

בקיצור לדעתי דגם מנוע מוצלח אחד זה לא משהו שמספיק כדי להגדיר רכב כאמין צריך גם שהמכלולים האחרים יהיו ללא מחלות.

איך אמר לי המוסכניק?! ב307 המנוע היה טוב וכל המסביב דפוק. בדור הבא גם את המנוע הם דפקו.. (מה שלא הרתיע אותי להחנות ליד ה307 גם c4 2012)

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, dorsht כתב:

כדי לקבל מדד מדויק יותר, מוטב לחפש נתונים של רכבים שנמכרו באותן שנים (אם יש) ולהשוות לכמה רכבים באחוזים נשארו היום.

עשיתי את זה בשרשור דומה בעבר, לפני אולי חצי שנה.. וזה עדיין לא אמר הרבה, כי אנשים מלכתחילה לא יתקנו רכב צרפתי נניח שעלה להם 3000 ש"ח, לעומת מקבילה יפנית שעלתה 15K, על אותו מחיר תקלה..

לפני שעתיים, ProRules כתב:

היחסים בין החברות הוא יחס דומה יותר לטויוטה וסובארו. טויוטה מחזיקה בכ-20 אחוז מסובארו ובעלת השפעה די גדולה, אך המהנדסים, המפעלים וההתנהלות כולם שונים. יונדאי מחזיקה בכ 1/3 מקיה. אמנם הן תחת אותה חברה גדולה, אך זה לא מחייב שיהיו זהים כמו שלרוב מקובל. 

טוב.. מה אני מבין. רק טיפלתי בעשרות רכבים של הקונצרן, אני מחזיק כאלו כבר 8 שנים באופן פרטי ויודע על כל בורג ברכב שלי מה התוצרת שלו.

יש חלקים שלא רק שהם תואמים מעבר ליצרנים, אלא גם מעבר לדגמים ושנתונים.

כל סלון הרכב שלי זה אותו סלון שיש בסונטה, רק בצבעים אחרים.

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בסדר, יש מחלקות שיווק מתוקצבות במיליונים שנועדו לשכנע את הלקוחות שקיה/יונדאי, פיג'ו סיטרואן (בקרוב עם אופל ופיאט), פולקסווגן/סקודה/אודי/סיאט, אלה חברות שונות או "מותגים בעלי ניחוח/חרטא" שונים לחלוטין.

אז לא פלא שהם מצליחים לשכנע לא מעט אנשים.

אנחנו פה בקארזפורום שיודעים שאין הבדלים משמעותיים במוצרים, עם תקציב מוגבל להסביר את ההפך.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, vadim6385 כתב:

בתור צרכן, אני לא אמור ללקק לרכב את האגזוז ולפזר אפקת פיות על הקרבורטור, כדי שיועיל בטובו להניע. עברנו את שנות ה60.

אם מוצר שדורש שגרת אחזקה מורכבת וקפדנית, זה אומר שמהנדסים התרשלו בעבודתם.

אני מניח שזה בכוונה, אבל בוא... אתה מגזים. טיפולים בזמן עם חומרים נורמליים וזה הכל. יש לי בהיסטוריה 4 רכבים צרפתיים (ועוד אחד אירופאי אחר) - כולם (חוץ מאחד שהיה נבלה סרוחה כבר כשקניתי אותו) לא התחילו אפילו לחשוב על בעיות לפני 150K ק"מ.

 

לפני 6 שעות, ProRules כתב:

נראה כי יש כאן אנשים שרכשו רכב צרפתי וכעת רושמים שאין הבדל באיכות ההרכבה, וכי ההבדל מגיע מהטיפולים בלבד.

אז זהו שיש הבדל בין חברות שונות ומפעלים שונים. מה מיוחד בטויוטה? שאם יש בעיה בפס הייצור, פספוס מסויים, אזי עוצרים את כל הפס ומתקנים, גם אם מדובר ברכב בודד. זה עולה הון לעצור פס אפילו לדקה, אבל יצרניות טובות עושות את האקסטרא. 

 

כמובן, שלא הכל תמיד מושלם ולפעמים יצרנים חוסכים בדברים הלא נכונים. מה שבטוח זה שיצרניות כגון טויוטה והונדה הן כמה רמות מעל רכבים אירופאיים מבחינת אמינות, ואני לא מדבר על נוחות או ביצועים. לא רק זה, אל גם רכבים קוריאניים לא משתווים ליפניים האמיתיים (לא ניסן כי זה צרפתי, וגם לא מיצובישי או סוזוקי כי אלו יצרניות כל שמתעסקות על הדרך גם ברכבים). יונדאי אוטו מעולה, קיה פחות, והונדה טויוטה ואולי סובארו (אשר יקרים יותר לתחזוקה) מצויינים.

נראה כי יש כאן מישהו שניזון מסטיגמות שהוא קרא איפשהו וממחזר אותן בלי שום ניסיון להבין אם זה נכון או לא.

מה מיוחד בטויוטה? שהם הוציאו סדרה שלמה של מנועים שמעברי השמן שלהם נסתמו, וסדרה שלמה של תיבות הילוכים שעד היום במפגשי מחזור של "גירים שנות ה-00" כל ה-AL4ים וה-DSG7ים צוחקים עליה.

מה עוד מיוחד בטויוטה? שהם הטמיעו את שיטת הפס העוצר בתעשיית המכוניות שלהם, בערך 20 שנה אחרי פורד. https://buntyllc.com/car-production-lines/ 

מה לא מיוחד בטויוטה? הפס העוצר, ש:

ציטוט

While this idea is greatly attributed to the Toyota Motor Company and TPS, it is not entirely foreign to other auto manufacturers.

 המון יצרניות עוצרות את הפסים הנעים מכל מיני סיבות. זאת, למעשה, אחת ה"מחלות" של הענף שגורמת לו לדמם כסף. דקת עצירה של פס נע עולה, בממוצע כ-22,000 דולר.

 

טויוטה והונדה הן כמה רמות מעל... אתה מתכוון לאותה הונדה שהאינסייט שלה שפכה סוללות על ימין ועל שמאל עד לרמה ששמעתי מכמה בעלי אינסייט שהם פשוט החליטו שהאוטו כבר לא היברידי וזהו. פשוט מתייחסים אליו כרכב בנזין רגיל. או ההונדה שהמנועים שלה שותים/מדללים את השמן שלהם? 

ניסאן זה צרפתי ומיצובישי זה...? https://en.wikipedia.org/wiki/Renault–Nissan–Mitsubishi_Alliance

סוזוקי - באופן מצחיק למדי - היא דווקא חברה שמתעסקת רק בדברים ממונעים (סירות/אופנועים/מכוניות) או המנועים עצמם. https://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki

בניגוד מוחלט, אגב, ליונדאי שמייצרת - בין 49 טריליון דברים אחרים - דרגנועים ומעליות

קיה, שהיא לא "פחות", אלא זהה ליונדאי בהכל חוץ מאשר העיצוב וחומרי הדיפון - כל המנועים, כל תיבות ההילוכים, כל מערכות המולטימדיה וכל המערכות הנלוות - זהות. קיה פשטה רגל בשנות ה-90 ויונדאי קנתה 51% ממנה כדי להציל אותה. מאז היא מכרה חלק ונשארה עם בעלות של 33%, אבל המוצרים הנוכחיים שלהם זהים מכאנית.

על סובארו אני לא יודע כלום, אז יש מצב שאתה צודק. אה, אבל גם היא "חברה שמתעסקת על הדרך גם ברכבים" כחלק מהקונצרן שנקרא עד לא מזמן "פוג'י תעשייה כבדה" וייצר בין היתר גם רכבות, גנרטורים, ושואבי אבק רובוטיים:

Subaru wrx sti transformable 1/24eme | vehicules-garages | jouéclub  

רגע, לא, זה... שניה...

הנה:

File:Autonomous cleaning robot by FHI.jpg - Wikimedia Commons

 

 

לפני 5 שעות, Benor כתב:

השאלה המתבקשת היא אם אני מחזיק תיאורטית 208/C4 / You name it.

האם אני יכול ללכת למוסך בראש שקט ולהתייחס אל האוטו כקופסא סגורה ולסמוך על המוסך , או שאין מה לעשות במכוניות של PSA (בארץ) פשוט לא עובדת צורת החשיבה הזו ומי שרוצה לנהוג בגישה כזו, יאלץ לקנות משהו אחר. 

בהינתן שאתה הולך למוסך בזמן, והמוסך נורמלי ולא מתופעל ע"י שימפנזים פיסחים, התשובה היא כן.

אין ספק שיש לצרפתיות (ספציפית. בניגוד לאירופאיות אחרות) "שריטות" עם כל מיני חלקים בתא המנוע שקשה להגיע אליהם או שהם ממוקמים במקום דפוק, אבל מבחינת טיפולים שוטפים - פתחי המילוי והניקוז של השמן, פירוק והרכבת הטיימינג והמצתים, מיקומי הפילטרים השונים, כולם די "רגילם". 

 

לפני 5 שעות, Benor כתב:

אני אולי כן קצת אגדיל ראש ואתעניין מעבר לממוצע, אבל ממש לא בראש שלי להתעסק עם רצועת טיימינג מתפורר (סתם דוג')  ולריב עם נותני שירות/יבואנים למיניהם. 

אז לא תתעסק עם טיימינג מתפורר אלא עם כריות אוויר שמעיפות עליך חתיכות ברזל לתוך הפרצוף, קלאצ'ים מתחממים או שמן מדולל. ולריב עם נותני שירות/יבואנים זה ממש לא פריווילגיה של בעלי אירופאיות, לריב עם נותני שירות זה זכות בסיסית בישראל. חוק יסוד כמעט.

 

לפני 4 שעות, גור אדם כתב:

טיפול recall אחד

בבקשה! חרא של אוטו. 

 

לפני שעתיים, Gavrik כתב:

ה1.2 puretech הם כן פישלו בנושא רצועת הטיימינג

גם אז, לך תדע מי ייצר את הרצועה הזו. כנראה הוציאו מכרז, היה מישהו שעמד בדרישות, הותקנו הרצועות ואופס... היצרן שכח לבדוק אותן בחום/טבולות וואטאבר. 

זה כמו להאשים את טויוטה (וניסאן, והונדה, ושברולט, ופחות או יותר כל יצרן אחר בעולם) על הכריות של טאקאטה. 

מצאו בעיה, תיקנו (ממה שאני יודע, מחליפים את הרצועות בחינם), ושלום על ישראל.

 

לפני שעתיים, Gavrik כתב:

שורה תחתונה זה לא שאלה של צרפתית או לא זאת שאלה של רכב חדיש טכנולוגית או לא כי בסופו של דבר אפשר לקחת לדוגמא 208 דיזל 1.6 hdi שכל המכלולים שלה מוכחים ולהחזיק אותה בתחזוקת שבר והיא תראה אמינות טובה לפחות כמו סוזוקי סוויפט או טויוטה יאריס.

בדיוק. אני גם בכלל לא מבין את ההיתפסות הזו ל"ארץ" או אפילו למותג. שי דגמים אמינים עם מכלולים מוכחים/עמידים/וותיקים, ויש דגמים "חדשניים" עם מכלולים שלמרות שנבדקו, לא יכולים לכסות את כל התסריטים האפשריים ודברים מתקלקלים לפעמים. 

 

לפני שעתיים, yd b-4 כתב:

זה לא ממש נכון לפחות מנסיוני האישי והמשפחתי (משהו כמו -30 20 רכבים משומשים בני 5 בערך בהיכרות קרובה למדיי) 

מאזדה סובארו טויטה ומיצובישי גילו אמינות מופלגת לעומת הפיקאסו שלי ושל חבריי!! שמוחזק בפורום כצרפתי אמין יחסית  (1.6 טורבו 165כ"ס)

שוב, איזו "מאזדה" (זו עם הדאשבורדים הנמסים/מתפרקים)? איזו טויוטה (ההיא עם הבוצה, עם הגיר, או הדוושה הנתקעת)? סובארו ומיצובישי כאמור, לא מכיר איתן בעיות, אבל זה הגיוני לאור זה שהם כבר הספיקו לפתור את כל חבלי הלידה של הטכנולוגיות הכי חדישות שלהם, בשלהי המאה ה-14. 

 

לפני שעתיים, yd b-4 כתב:

לאף את מהם לא הלך מכסה שסתומים!!!/שסתום טורבו/מיכל דלק/אוריאה/מצערת!!! (ב85000ק"מ ואני לא היחיד) שרשרת/מותחן טיימינג!!! משאבת לחץ גבוה/ממיר קטליטי

זה נשמע כמו לימון רציני, אפילו בשביל צרפתיה, ואפילו בשביל אחת שאשכרה קוראים לה "לימון".

 

לפני שעתיים, yd b-4 כתב:

לא מעט כל התקלות שמניתי לעיל לא קשורות לטיפול או אופן שימוש.

האמת שדווקא חוץ מהנושא הידוע של מיכל האוריאה... רגע. מיכל אוריאה? ב-1.6 165 כ"ס....? מה אתה לא מספר לנו?

בכל מקרה, זה דווקא כן נשמע כמו "בעיות שמן" שיכולות להיגרם משימוש בשמן לא נכון, בתדירות נמוכה מדי, או בגלל נסיעות קצרות ושגרת טיפולים שלא הותאמה אליהן (דבר שלא קשור להיות הרכב צרפתי, אלא לעובדה שזה מנוע הזרקה ישירה.

 

לפני שעה, ProRules כתב:

היחסים בין החברות הוא יחס דומה יותר לטויוטה וסובארו.

לא, אפילו לא קרוב. בשלב מסוים GM קנו מניסאן חלק מהאחזות בסובארו (ואז קיבלנו את ה... "סאאב" 9-2X), ומאוחר יותר קנו עוד מניות (מה שהוליד את ה-BRZ/GT86). שתי החברות, להוציא שיתופי פעולה פה ושם, פועלות באופן עצמאי לחלוטין ולא חולקות כלום. בניגוד לקיה/יונדאי, להן יש את אותה שדרת ניהול גבוה ולמעשה אחת מהן מחזיקה בשניה.

 

 

לפני שעתיים, Ido12 כתב:

עדיין היפנים יותר אמינים.

יש לי מאזדות/הונדות בנות עשור בבסיס,שמוטפלות פעם באף פעם ופול גז מרמזור לרמזור(חיילים)והרכבים שורדים מצויין. 

קרה לי שלקוחה בתחנת דלק המנוע שלה גמגמם,בדקתי לה שמן יצא שמן פחם שנדבק לנייר. 

הרכב מאזדה 2009 שאלתי אותה מתי היא החליפה שמן והיא אמרה ב4 שנים לא היית פעם אחת במוסך. 

אחרי שבוע ראיתי אותה(אני חייל ועובד בתחנת דלק)אמרה שנסעה למוסך והחליפו לה שמן ופלטר ועוד משהו שהיא לא ידעה להגיד והרכב חזר לסוע רגיל,אמרה שעלה לה 700-800 שח. 

 

חברים עם קופרות/במוו שננהגות אומנם חזק אבל מטופלות כל 5 אלף קמ,סובלים מתקלות(ואני מאוד אוהב את הקופרה,מאוד מבאס אותי כל פעם שנדלק להם נורה)

אני עם מאזדה 2017 שננהגת חזק ועשתה 90 אלף קמ עם 0 תקלות. 

טיפול כל 7-10 אלף קמ(שמן איכותי מוטול/קסטרול ושמן פלטר מקורי,ומסנני אוויר תחליפי איכותי)פלגים איכותיים כל 30 אלף קמ לראש שקט. 

וזהו,והרכב מרגיש חדש.

 

לא סתם רכבים יפנים מבוקשים גם כשהם בני 10,יש להם עוד הרבה מה לתת. 

תסתכלו בכביש,איזה רכבים נוסעים משנת 2010 ומטה?מיציבושי/טיוטה/מאזדה/הונדה בעיקר.

aaron paul what GIF by Breaking Bad

  • אהבתי 3
  • מצחיק 2
  • מעניין 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

No photo description available.כל החלקים פה לקיה שלי, ובכל זאת - חצי מהאריזות בכלל של יונדאי.

אין לי מה להוכיח מעבר.

 

לפני 8 דקות, פבל כתב:

פתחי המילוי והניקוז של השמן, פירוק והרכבת הטיימינג והמצתים, מיקומי הפילטרים השונים, כולם די "רגילם". 

פבל אני שם כוכבית, ולך תחפש בוקסה ריבוע 8 ממ

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Gavrik כתב:

אמנם מנוע הNFU היה אמין ומוצלח אבל הוא צומד לגיר AL4 שבאותה תקופה עוד היה בוסר לגמרי וגם שמעתי על לא מעט בעיות חשמל של צרפתיות מאותה תקופה.
וגם מעבר לNFU שאר המנועים לא היו מוצלחים במיוחד ב1.4 למשל הייתה בעיה של טרמוסטטים כושלים שגרמו ללא מעט מנועים ללכת.

בקיצור לדעתי דגם מנוע מוצלח אחד זה לא משהו שמספיק כדי להגדיר רכב כאמין צריך גם שהמכלולים האחרים יהיו ללא מחלות.

 

לא בטוח לאיזה מנוע 1.4 אתה מתכוון, מנוע TU למשל היה עוד דוגמה למנוע מוצלח מאד (שאפילו שרת בצה"ל ב-205 המיתולוגית ועבר מאות אלפי קילומטרים בתנאים מפרכים). 

 

והיו גם מנועים "לא עלינו" (THP יורו 4/5). 

 

בגדול, בשנים האחרונות האמינות של המכוניות הללו השתפרה. זאת לא אמינות של סובארו ליאונה, ויש תקלות שונות ומשונות פה ושם. התחושה היא שלא תמיד הכל "מגוהץ" שם עד הסוף, אולם אין קטסטרופות. החזקתי מכוניות סקודה במשך עשור לפני ה-GTi הנוכחית שלי ובהשוואה (אליה ואל הסיטרואן הוותיקה יותר) אני יכול להגיד שהסקודות בנויות יותר טוב, תכנון יותר מדוקדק ורובאסטי. 

 

 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, פבל כתב:

גם אז, לך תדע מי ייצר את הרצועה הזו. כנראה הוציאו מכרז, היה מישהו שעמד בדרישות, הותקנו הרצועות ואופס... היצרן שכח לבדוק אותן בחום/טבולות וואטאבר. 

זה כמו להאשים את טויוטה (וניסאן, והונדה, ושברולט, ופחות או יותר כל יצרן אחר בעולם) על הכריות של טאקאטה. 

מצאו בעיה, תיקנו (ממה שאני יודע, מחליפים את הרצועות בחינם), ושלום על ישראל.


במקרה של ה1.2 PURETECH ספציפית הבעיה שזה לא המקרה. אתה מגיע למוסך מורשה שבו אומרים לך "מה אתה רוצה האוטו נוסע? נדלקה נורה? טוב בו נאפס לך את הנורה וסע לשלום" ואז אחרי חודש אתה מגיע שוב רק שהאוטו כבר לא נוסע ומעלה עשן מהאגזוז ואז אומרים לך "אופס הלך מנוע זה על אחריותך".
במקרה של הPURETECH צריך להיות מודע בעצמך לזה שאתה חייב להחליף רצועה, ולפעמים לריב עם המוסכים המורשים כי הם פשוט לא לוקחים אחריות, גם אחרי הRECALL אתה מגיע אליהם והם מחליטים על דעת עצמם אם כדאי להם להחליף לך או לא, אבל במידה וקורה נזק מהרצועה הם מתנהרים מאחריות.

זה לא ממש רכב ל"לקפוץ למוסך פעם בשנה לטיפול וזהו" צריך להיות מודע לנושא הרצועה ולזה שהרכב מטופל בשמנים בתקן הנכון, וכדי להבטיח את זה יש לך שתי אופציות או לטפל באחד משלושת מוסכי הצרפתיות המומלצים (גבע, אורן, שאפט) או לדאוג לזה בעצמך בין אם זה בטיפול עצמי, ובין אם זה בנתינת הוראות טיפול למוסכניק הזוטר (בהצלחה עם זה) כי המורשים הוכיחו כבר שהם לא סתם לא יודעים לטפל ברכבים הללו, אלא שהם לא רוצים לדעת לטפל ברכבים הללו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, Gavrik כתב:

ולפעמים לריב עם המוסכים המורשים כי הם פשוט לא לוקחים אחריות

 

זאת אכן תופעה של PSA, ההיסטוריה שלהם רצופה דוגמאות של קושי רב להגיב מהר ולקחת אחריות על כשלים. 

 

טויוטה היא בדיוק הדוגמה ההפוכה, זה אחד היצרנים עם מודעות השרות/מוניטין הכי גבוהה בשוק הרכב. 

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, EliC25 כתב:

פבל אני שם כוכבית, ולך תחפש בוקסה ריבוע 8 ממ

בסדר נו, מה זה 8 מ"מ בין חברים. זה לא שפתח ניקוז השמן יושב מתחת לגלגל הרזרבי, שמוחזק במקום ע"י הבסיס של המושב האחורי.

 

לפני 14 דקות, Gavrik כתב:

במקרה של ה1.2 PURETECH ספציפית הבעיה שזה לא המקרה. אתה מגיע למוסך מורשה שבו אומרים לך "מה אתה רוצה האוטו נוסע? נדלקה נורה? טוב בו נאפס לך את הנורה וסע לשלום" ואז אחרי חודש אתה מגיע שוב רק שהאוטו כבר לא נוסע ומעלה עשן מהאגזוז ואז אומרים לך "אופס הלך מנוע זה על אחריותך".

אני מכיר אישית שלושה רכבים שהוחלפה להם רצועה בלי לצייץ. אבל מה שאתה מדבר עליו לא לגמרי מפתיע אותי, אני איכשהו לא מפסיק לשמוע סיפורים על זה שהמוסכניקים במורשים של לובינסקי הם לא בדיוק השמן הכי סינטטי בצובר.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, menir1 כתב:

בגדול, בשנים האחרונות האמינות של המכוניות הללו השתפרה. זאת לא אמינות של סובארו ליאונה, ויש תקלות שונות ומשונות פה ושם. התחושה היא שלא תמיד הכל "מגוהץ" שם עד הסוף, אולם אין קטסטרופות. החזקתי מכוניות סקודה במשך עשור לפני ה-GTi הנוכחית שלי ובהשוואה (אליה ואל הסיטרואן הוותיקה יותר) אני יכול להגיד שהסקודות בנויות יותר טוב, תכנון יותר מדוקדק ורובאסטי. 

גם לא תהיה אמינות של סובארו ליאונה וזו לא חכמה גם.

כנראה שגם לטויוטה קורולה חדשה לא תהיה אמינות של סובארו ליאונה, המכוניות היום הרבה יותר מורכבות ויש בהן יותר מה שיתקלקל.

  • אהבתי 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי ממש לא איכפת, אני קורא את השרשור הזה וליבי מתמלא גאווה ברכבים צרפתיים.

אני קורא את השרשור והחלק הגרידי בראש שלי, כבר סופר את השקלים שאני אחסוך בקניה הבאה שלי, כמה יהיה הפעם?, 30 אלף פחות?, ת ע נ ו ג.

 

וסתם דיעה עצמית:

רנו 5 מנוע 1,400, ידנית, 1989, לא זוכר קילומטר אבל רכב נפלא, היה יד 2 או 3, נמכר הלאה בשנת 98 אולי עבור 4,000 שקל נראה לי.

 

רנו קליאו 1994, 1,400 ידנית, יד ראשונה, פשוט בונבוניריה.

הרווחנו מחירון מלא ב-1999, כי היא נגנבה.

 

פיג'ו 405, מנוע 1,600 אוטומטי, שנת 1995 יד ראשונה.

הלכה לעולמה בסביבות 1999 לאחר שבאמצע נסיעה נהיה חור במנוע והיא נפטרה.

קילומטרז: כ-350 אלף.

 

פיג'ו 406 1999, מנוע 2 ליטר, אוטומט.

הוחזרה לחברת השכרה עקב תאונה נוראית.

 

פיג'ו 406 שנת 2000, בונבונירה, הוחזרה לחברה לאחר סגירת חברה.

 

רנו קאנגו שנת 2000, מנוע 1,900 דיזל רגיל, גיר ידני.

פעם אחת נשברה לי הידית של משענת המושב.

בדרך לטיפול תקופתי, התפוצצה משאבת מים.

יום לאחא התיקון בדרך לצפון, הרכב התחמם כי התושבת של משאבת המים נשבר ונתקעתי בכביש 6.

הועבר בטרייד אין בשנת 2006 לאחר כ-280 אלף קילומטר.

 

רנו סניק 2, שנת 2006, מנוע 2 ליטר, אוטומט.

היה ריח של דלק, התברר שיש נזילה בצינורית הדלק והצריל החלפה.

נגרר על ידי גרר למוסך, כי שברתי את הבברגה של המצת.

לוח שעונים דיגיטלי עבר תיקון עקב "שריפה" שלו - תקלה קבועה בשעון הזה.

התקבל מחירון מלא כי הלכה לעולמה אחרי שנהג כלשהו (לא נגיד שמות) התעקש להחליק בכביש רטוב ולהיכנס בגדר בטיחות.

יד ראשונה, היתה עם קרוב ל-300 אלף קילומטר.

 

רנו מגאן 2, שנת 2004, מנוע 1,600, אוטומט.

רכב לימון, נפתח מנוע אחרי 8,000 קילומטר.

אין מה להרחיב עליה.

נמכרה ב-15 אלף שקל ב-2010 עם 100 אלך קילומטר.

 

פיג'ו 308, 2010, צנוע 1,600 רכב נפלא, מנוע על הפנים.

ב-90 אלף קילומטר הרכב הגיע למצב שהוא לא אוכל אלא גומע שמן ללא הפסקה.

הוחלף מנוע שגם הוא אכל שמן.

נמסר לטריידאין בשנת 2018.

 

רנו סניק 2, 2012, מנוע 2 ליטר.

הרכב שירת נאמנה במשך 100 אלף קילומטר.

ב-100 אלף קילומטר הרכב החל לשבות מעבודה בכמה מקרים.

בחברה לא היה מושג למה זה קורה, שופץ מחשב רכב, הוחלף משהו, הוחלף מחשב מנוע והרכב עדיין היה שובק חיים ולאף אחד לא היה מושג מדוע.

נמכר תמורת 12 אלף שקל בשנת 2020.

לחבר יש רכב מקביל, אחד לאחד, שום דבר כזה לא קרה לו.

 

פיג'ו 3008, 2018, מנוע 1600, לעת עתה שום דבר.

פיגו 3008, 2020 מנוע 1600, לעת עתה שום דבר.

סיטרואן c3 aircross, 2019 אולי, לע עתה שום דבר.

פיג'ו 508, 2016, ניתן לקרוא עליה בשרשור משל עצמה.

 

מניסיון אישי...לעיתים נופלים על רכב מבאס וחרא, אבל רוב הזמן הנאה מהרכב, אמינות יותר ממה שנחשב.

 

אם ברכב צרפתי יהיה תקר, זה רכב לא אמין וצפוי שזה יקרה.

אם ברכב יפני/קוריאני תהיה תקלה זה דבר נדיר וזה קורה וזה בתנאי שבעל הרכב יסכים להגיד על זה, כי זה פאדיחות.

 

  • אהבתי 1

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, פבל כתב:

מה זה 8 מ"מ בין חברים

שמעתי על מערכות יחסים שהתפרקו בגלל זה.

 

@ariel000 אהי יכול גם לחלוק שאבא שלי קנה את ה404 שלו ב73, ועד היום אומר שזה הרכב הכי טוב שהיה לו (החליף מאז בערך 6 רכבים...)לי יש 204, עם תקלות של רכב זקן.

עריכה אחרונה על ידי EliC25
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה קצת כמו מתנגדי החיסונים

 

האינטרס האמיתי שלהם זה שכמה שיותר אנשים יתחסנו, וכך הם יהיו מוגנים גם בלי להתחסן בעצמם - כי המחלות פשוט לא מופצות

 

 

אבל מסיבה לא ברורה הם מנהלים קמפיינים ומנסים לשכנע אחרים לא להתחסן. טפשות. אם זה יצליח לכם - אכלתם אותה. 

 

 

ככה גם אנחנו, חובבי הצרפתיות 

 

בכל שרשור מנסים להוכיח באותות ובמופתים שהאמינות של כלל היצרים שווה פחות או יותר.

אבל, חלילה, אם זה יצליח לנו, אכלנו אותה

 

כבר לא יהיה אפשר לקנות סיטרואן C4 בת פחות מ5 שנים ופחות מ100k ק"מ ב27,500 ש"ח

 

לא יהיה אפשר לקנות קקטוס 2016 ב26,000 ש"ח

 

בקיצור

אל תקנו צרפתיות.

תשאירו אותן עבורנו

 

 

 

נ.ב. הנ"ל לא אמור לרוכשים עם הניילונים. שם המכה כואבת.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה מסקנות:

1.אם רוצים רכב שלא מתקלקל- אל תקנו רכב חדש מבחינה טכנולוגית , עדיף ללכת על חלקים שכבר הוכיחו את עצמם .

2.אם קניתם רכב צרפתי-חפשו מוסך מתמחה (כמו "גבע" שהוזכר כמה פעמים .

לא בטוח שהמוסכים המורשים של לובינסקי יידעו לטפל כמו שצריך\מומלץ על ידי היצרן.

3.לכל היצרנים בלי יוצא מן הכלל יש "פאקים" בייצור - משום מה , היפנים והקוריאנים לא "מנפנפים" את הלקוח ומוכנים לקחת אחריות - כנראה שזה קשור לתרבות וחינוך לעומת האירופאים .

4.לאחר שנה בה כל העולם נמצא בתחושת פחד וחוסר בהירות "תודות" לווירוס מסתורי -לפחד מרכבים זה אבסורד ולא משנה המוצא האתני של מנהל הייצור או המהנדס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Octavia-TSI11 כתב:

3.לכל היצרנים בלי יוצא מן הכלל יש "פאקים" בייצור - משום מה , היפנים והקוריאנים לא "מנפנפים" את הלקוח ומוכנים לקחת אחריות - כנראה שזה קשור לתרבות וחינוך לעומת האירופאים .

זה לא מדויק, לפחות בהקשר ליבואן בארץ.

לא מזמן (אולי אפילו השבוע) מישהו כאן סיפר על הספורטאז' GT שלו ועל הבעיות שהיו לו בטורבו וממה שאני זוכר די נפנפו אותו.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1137 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...