Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מניח שהדבר הזה מתבשל לא מעט זמן, בארה"ב הכללים האלה מקובלים כבר כמה שבועות (יתכן שהפרטים טיפה שונים).

 

מה שטוב הוא שאנשים יהיו בבידוד מחלה פחות זמן ויחזרו לעבוד. הבידוד המונע לא ישתנה (אם כי תקופות התחקיר קוצרו לפני מספר ימים), כך שבסה"כ יהיו פחות אנשים בבידוד.

 

וגם העומד על המעבדות יפחת, מה שיאפשר בדיקת יותר חשודים למחלה.

 

סה"כ זה טוב למשק, פחות מושבתים מעבודה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

דרך אגב, בניו זילנד ש״ניצחה את הקורונה״ יש 50 מקרים בשבועות האחרונים. 1-3 ליום, אבל זה עדיין ההוכחה שעד החיסון המלא לא משנה כמה הסגר שלך יהיה חריף, אי אפשר לנצח באופן מלא את המחלה.

פורסם (נערך)

סה"כ יש שם 27 חולים פעילים, כולם מיובאים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

כול הקייסים של קורונה בניו זילנד הם ייבוא שיושבים בבידוד.

https://www.health.govt.nz/our-work/diseases-and-conditions/covid-19-novel-coronavirus/covid-19-current-situation/covid-19-current-cases/covid-19-current-cases-details

 

ציטוט

The total number of active cases in New Zealand remains at 27. All positive results were obtained due to routine testing of new arrivals in managed isolation or quarantine facilities. 

[https://www.newshub.co.nz/home/new-zealand/2020/07/coronavirus-no-new-covid-19-cases-in-new-zealand-s-managed-isolation-facilities.html]

 

 

https://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=12350066

ציטוט

Today marks 82 days since the last case of community transmission.

 

 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם (נערך)
לפני 8 דקות, garicho כתב:

דרך אגב, בניו זילנד ש״ניצחה את הקורונה״ יש 50 מקרים בשבועות האחרונים. 1-3 ליום, אבל זה עדיין ההוכחה שעד החיסון המלא לא משנה כמה הסגר שלך יהיה חריף, אי אפשר לנצח באופן מלא את המחלה.

 

האם זה כולל הדבקה בקהילה או רק מגיעים מחו"ל שנכנסים לבידוד?

עריכה: כבר הספיקו לענות.

עריכה אחרונה על ידי lm007
פורסם

אז, זהו. לפי הבנתי כבר לפחות חודשיים אין בכלל הדבקות בתוך ניו זילנד. יש להם בקרת גבולות מצויינת, כך שחוץ מהמקרה של שתי הבריטיות ששוחררו מהבידוד לפני הזמן (ובניגוד לנהלים) הם תופסים את כל המקרים המיובאים ולא משחררים אותם לקהילה לפני החלמה. כל בידודי הנכנסים נעשים במתקנים ממשלתיים ולא בבידוד בית, כך שיש בקרה מלאה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 18 דקות, garicho כתב:

יפה. באמת. אבל זה רק מוכיח שכל עוד המחלה מסתובבת בעולם לא ניתן באמת לחזור לנורמאליות.

 

סגר זה בסך הכל עוד ניסיון של בני אדם לשלוט בטבע. בסופו של דבר מערכת חיסונית מנצחת מגפות, לא סגר. סגר נועד רק להרוויח זמן עד שיהיה חיסון/טיפול תרופתי במחיר של חורבן כלכלי. אם חיסון יעיל לא ניתן לפיתוח אז כל זה היה לחינם. 

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

מה המחיר הכלכלי של ניו זילנד כמגאי? הם לא בסגר... הם רק מבודדים מקרים חיוביים שמגיעים אליהם מחול.

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
לפני 18 דקות, ChemGuy85 כתב:

סגר זה בסך הכל עוד ניסיון של בני אדם לשלוט בטבע. בסופו של דבר מערכת חיסונית מנצחת מגפות, לא סגר. סגר נועד רק להרוויח זמן עד שיהיה חיסון/טיפול תרופתי במחיר של חורבן כלכלי. אם חיסון יעיל לא ניתן לפיתוח אז כל זה היה לחינם. 

 

לפי התיאוריה הזו גם חיסון וגם טיפול הם ניסיון לשלוט בטבע.

 

בטבע הטבעי, זה שלפני הטכנולוגיה והחיסונים הראשונים (גם אם לא ידעו איך זה עובד) היה סיכוי לא רע שהיית מת בתור תינוק, ואם כבר שרדת היית לקראת סוף החיים שלך כבר בהנחה ש-85 מהכינוי שלך זו שנת הלידה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני 2 דקות, m3x7r3m3 כתב:

היה סיכוי לא רע שהיית מת בתור תינוק

"סיכוי לא רע"... רוב הסיכויים שהיית מת. בגלל זה סטטיסטית תוחלת החיים הייתה נמוכה.

גם חוגגים בר מצווה, וגם הברית מילה קצת באיחור, רוצים לראות שהוא שורד.

 

 

 

==============================

יש לי הרגשה שבהולנד לא נגיע להקלות של ספטמבר, ובמקסימום נישאר כמו עכשיו אם לא יגבילו עוד יותר. כול יום נוסף של שמש גורם לאנשים לזרוק יותר.

אפילו יש אנשים שהתחילו ללכת במסיכות.

 

 

 

איפה תאנוס?

 

 

 

 

  • אהבתי 2

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
לפני 7 דקות, David32 כתב:

"סיכוי לא רע"... רוב הסיכויים שהיית מת. בגלל זה סטטיסטית תוחלת החיים הייתה נמוכה.

גם חוגגים בר מצווה, וגם הברית מילה קצת באיחור, רוצים לראות שהוא שורד.

 

זה היה בלשון המעטה 😂

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם (נערך)
לפני 47 דקות, m3x7r3m3 כתב:

 

לפי התיאוריה הזו גם חיסון וגם טיפול הם ניסיון לשלוט בטבע.

 

בטבע הטבעי, זה שלפני הטכנולוגיה והחיסונים הראשונים (גם אם לא ידעו איך זה עובד) היה סיכוי לא רע שהיית מת בתור תינוק, ואם כבר שרדת היית לקראת סוף החיים שלך כבר בהנחה ש-85 מהכינוי שלך זו שנת הלידה.

 

לגמרי ניסיון לשלוט בטבע, אבל יחס מחיר - תמורה שונה לגמרי. אגב, לא חיסונים האריכו תוחלת חיים אלא דברים שהיום אנחנו תופסים כבסיסיים ביותר כגון ביוב, מים נקיים, אנרגיה נקייה (יחסית). אגב 2, בעבר רוב התמותה הייתה בגילאי ינקות לכן תוחלת חיים ממוצעת עד לפני 100 שנה הייתה מוטה מטה. ילדים ששרדו את גיל הינקות היה להם סיכוי לחיות עד גיל 60-70 בהנחה והם לא מתו ממלחמה/רעב/אלימות/אסון טבע. 

לפני כשעה, David32 כתב:

מה המחיר הכלכלי של ניו זילנד כמגאי? הם לא בסגר... הם רק מבודדים מקרים חיוביים שמגיעים אליהם מחול.

 

ניו-זילנד כלכלה זעירה. מצד שאני כאשר ארה"ב או סין נכנסת לסגר זה כבר משהו שיכול לרסק את הכלכלה העולמית. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם
לפני 5 שעות, m3x7r3m3 כתב:

מודלים של התפשטות וירוסים, במקרה שלנו מודל של וירוס שעובר בצורה טיפתית.

 

אוקיי, אז אתה מתייחס למודלים אפידמיים, או מודלים של דינמיקה של התפשטות מחלה. מודלים כאלה בד״כ משמשים כדי למדל התפשטות של מחלה באוכלוסיה תחת הנחות מפשטות (למשל, משפחה של פונקתיות מתימטיות שמאפיינת את ההתפשטות) ואז לשערך כל מיני פרמטרים סטטיסטיים של ההתפשטות - כמו למשל R0 המפורסם - ובעזרתם לנסות לחזות כל מיני דברים כמו כמה אנשים ידבקו בחלון זמן מסוים או מתי תתפתח חסינות עדר וכו׳. הם לוקחים בחשבון כל מיני מאפיינים של האוכלוסיה וגם מאפיינים ביולוגיים של הוירוס (כמו זה שהזכרת). 

 

אנחנו (או אני, לפחות, בהקשר של דבריו של שר הבריאות) מדברים כאן על משימה קצת שונה (ויותר פשוטה): ניסיון להבין - מתוך נתונים קיימים - איפה היו יותר ופחות הדבקות. הנתונים שלנו הם מי הנדבקים ובאילו מקומות הם ביקרו בשבוע-שבועיים האחרונים. מתוך הנתונים האלה אפשר לבנות מודל הסתברותי ולשערך באמצעותו ובאמצעות הנתונים שיש לנו כמה אנשים נדבקו באילו ממוקדי ההדבקה שמופיעים בנתונים. שים לב שזה שונה מאוד ממודל אפידמי - לא מעניין אותי קצב ההדבקה ואפילו לא מי הדביק את מי, אלא מה שיעורי ההדבקה בכל אחד מהמוקדים שהם הכי סבירים בהנתן הנתונים שלפנינו.

  • מעניין 1
פורסם
לפני 2 דקות, malcishua כתב:

אנחנו (או אני, לפחות, בהקשר של דבריו של שר הבריאות) מדברים כאן על משימה קצת שונה (ויותר פשוטה): ניסיון להבין - מתוך נתונים קיימים - איפה היו יותר ופחות הדבקות. הנתונים שלנו הם מי הנדבקים ובאילו מקומות הם ביקרו בשבוע-שבועיים האחרונים. מתוך הנתונים האלה אפשר לבנות מודל הסתברותי ולשערך באמצעותו ובאמצעות הנתונים שיש לנו כמה אנשים נדבקו באילו ממוקדי ההדבקה שמופיעים בנתונים. שים לב שזה שונה מאוד ממודל אפידמי - לא מעניין אותי קצב ההדבקה ואפילו לא מי הדביק את מי, אלא מה שיעורי ההדבקה בכל אחד מהמוקדים שהם הכי סבירים בהנתן הנתונים שלפנינו.

 

אבל אם תיקח אדם ממוצע, כמות המקומות שבהם הוא היה בחלון שיכל להידבק זה לא 1-2.

זה אומר שההסתברות במודל ההסתברותי שלך לא כזו טובה.

אלא אם כן נפלת על סופר-חתול ואז אתה יכול לשערך ש-5-10-20-30 נדבקים שהמשותף לכולם הוא אותו מקום (הגימנסיה למשל).

 

לפני 40 דקות, ChemGuy85 כתב:

אנחנו (או אני, לפחות, בהקשר של דבריו של שר הבריאות) מדברים כאן על משימה קצת שונה (ויותר פשוטה): ניסיון להבין - מתוך נתונים קיימים - איפה היו יותר ופחות הדבקות. הנתונים שלנו הם מי הנדבקים ובאילו מקומות הם ביקרו בשבוע-שבועיים האחרונים. מתוך הנתונים האלה אפשר לבנות מודל הסתברותי ולשערך באמצעותו ובאמצעות הנתונים שיש לנו כמה אנשים נדבקו באילו ממוקדי ההדבקה שמופיעים בנתונים. שים לב שזה שונה מאוד ממודל אפידמי - לא מעניין אותי קצב ההדבקה ואפילו לא מי הדביק את מי, אלא מה שיעורי ההדבקה בכל אחד מהמוקדים שהם הכי סבירים בהנתן הנתונים שלפנינו.

 

אתה לא באמת רוצה לדעת איך היו החיסונים הראשונים נכון?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

×
×
  • תוכן חדש...