Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 4 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אבל אם תיקח אדם ממוצע, כמות המקומות שבהם הוא היה בחלון שיכל להידבק זה לא 1-2.

זה אומר שההסתברות במודל ההסתברותי שלך לא כזו טובה.

אלא אם כן נפלת על סופר-חתול ואז אתה יכול לשערך ש-5-10-20-30 נדבקים שהמשותף לכולם הוא אותו מקום (הגימנסיה למשל).

 

זהו בדיוק, שאני לא מנסה לנחש איפה כל אדם נדבק. מתוך נתונים על מספר מספיק גדול של אנשים ומקומות, אני יכול לשערך את ההתפלגות על שיעורי ההדבקה בסוגי המקומות השונים. אני לא אדע בוודאות (וגם לא אתיימר לדעת) איפה כל אחד נדבק, אבל אפשר לנסות לשערך כמה אנשים נדבקו בכל מקום (או מה ההסתברות להדבק בכל מקום) ברמת confidence ידועה.

פורסם

אם אתה לא מנסה לנחש איפה הייתה ההדבקה אז תקן אותי אם אני טועה, ניקח את אותו אמיר ממקודם:

  

בתאריך 21.7.2020 בשעה 14:31, m3x7r3m3 כתב:

נניח שאמיר התגלה כחיובי לקורונה, אמיר בשבועיים האחרונים היה 3 פעמים בחדר הכושר, 10 פעמים בעבודה (הוא עובד ראשון-חמישי), פעם אחת בים, שלוש פעמים בסופר (נגמר החלב מוקדם מהצפוי).

 

ספרת לו 3 פעמים חדר כושר, 10 פעמים עבודה, 1 ים, 3 סופר.

 

עכשיו קח מלא מלא אמירים כאלה, נניח N אמירים, אז יש לך 3N חדר כושר, 10N עבודה, N ים, 3N סופר.

לכאורה בחדר הכושר ובסופר אותו סיכון, אבל אם נניח חצי מהם נדבקו בכלל בחדר הכושר (ולפי המודל שלך חדר כושר זה שליש סיכון מעבודה, אבל אחראי בפועל לחצי מההדבקות)

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם (נערך)
לפני 54 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אם אתה לא מנסה לנחש איפה הייתה ההדבקה אז תקן אותי אם אני טועה, ניקח את אותו אמיר ממקודם:

  

 

ספרת לו 3 פעמים חדר כושר, 10 פעמים עבודה, 1 ים, 3 סופר.

 

עכשיו קח מלא מלא אמירים כאלה, נניח N אמירים, אז יש לך 3N חדר כושר, 10N עבודה, N ים, 3N סופר.

לכאורה בחדר הכושר ובסופר אותו סיכון, אבל אם נניח חצי מהם נדבקו בכלל בחדר הכושר (ולפי המודל שלך חדר כושר זה שליש סיכון מעבודה, אבל אחראי בפועל לחצי מההדבקות)

 

קודם כל, המודל שאתה מתאר מאוד פשטני. אתה יכול להוסיף עוד הרבה פרמטרים שאפשר להתחשב בהם: מתי ואיפה כל ביקור התרחש, מתי התגלתה ההדבקה, כמה נדבקים ביקרו באותו מקום (אם יש מספיק דאטה, אתה כבר תקבל הצטלבויות בין נדבקים שונים), ועוד. שנית, אם באמת כל הנבדקים שלך יראו ממש אותו דבר מבחינת ההיסטוריה שלהם (כמו בדוגמא שלך, כולל כל הפרמטרים הנוספים), ברור שיהיה לך קשה מאוד לעשות ניבוי משמעותי... השונות בין הדגימות היא בדיוק מה שמספק את האינפורמציה שמשמשת לניבוי (במקרה הקיצוני, פיצ׳ר שאין בו שונות - כלומר הוא מספר קבוע - מכיל אפס אינפורמציה).

 

לבסוף, זה נכון שתמיד יש סיכוי שמה שקרה במציאות שונה לגמרי ממה שאתה מעריך שקרה. זה אופיים של מודלים הסתברותיים. אבל ככל שיש לך יותר דאטה, וכתלות במאפיינים אחרים של המודל, אנחנו יכולים לייצר מדד confidence שאומר לך עד כמה אפשר להסתמך על הניבוי - או במילים אחרות, מה המרווח ומה ההסתברות של הטעות.

 

 

עריכה אחרונה על ידי malcishua
  • אהבתי 1
פורסם
לפני 4 דקות, EliC25 כתב:

למה חתול אבל

 

כי טרנספורטר בהשראת פרופ' לס התנגד למונח "חולה" אז אמרתי מתישהו שזה לא משנה איך נקרא לו, חולה, נשא, או חתול.

אז החתול נשאר איתנו, אחרי זה עברנו לדבר על מפיצי על, אז קראנו להם סופר-חתול.

 

לפני 2 דקות, malcishua כתב:

קודם כל, המודל שאתה מתאר מאוד פשטני. אתה יכול להוסיף עוד הרבה פרמטרים שאפשר להתחשב בהם: מתי כל ביקור התרחש, מתי התגלתה ההדבקה, כמה נדבקים ביקרו באותו מקום (אם יש מספיק דאטה, אתה כבר תקבל הצטלבויות בין נדבקים שונים), ועוד. שנית, אם באמת כל הנבדקים שלך יראו ממש אותו דבר מבחינת ההיסטוריה שלהם (כמו בדוגמא שלך, כולל כל הפרמטרים הנוספים), ברור שיהיה לך קשה מאוד לעשות ניבוי משמעותי... השונות בין הדגימות היא בדיוק מה שמספק את האינפורמציה שמשמשת לניבוי (במקרה הקיצוני, פיצ׳ר שאין בו שונות - כלומר הוא מספר קבוע - מכיל אפס אינפורמציה).

 

לבסוף, זה נכון שתמיד יש סיכוי שמה שקרה במציאות שונה לגמרי ממה שאתה מעריך שקרה. זה אופיים של מודלים הסתברותיים. אבל ככל שיש לך יותר דאטה, וכתלות במאפיינים אחרים של המודל, אנחנו יכולים לייצר מדד confidence שאומר לך עד כמה אתה יכול להסתמך על הניבוי שלך - או במילים אחרות, מה המרווח ומה ההסתברות של הטעות שלך.

 

אפשר, אבל אתה מבין לאן אני חותר?

אם אלו הנתונים שיתפרסמו כל הענפים יתנגדו בגלל שהמידע לא אמין.

בסופר מרקטים יש תנועה הרבה יותר גדולה מאשר בחדרי כושר או במסעדות, אז הם עלולים לככב במודל הזה מבלי שהייתה בהם הדבקה באמת.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני 7 דקות, EliC25 כתב:

תודה על העדכון, לא עקבתי אחרי כל הסיפור פה באיזשהו שלב, כשמצאתי חיים. 😛

 

אז טוב שחזרנו ...  התגעגענו לסרטונים שלך פה. 

מזל שמישהי זרקה לנו סרטון שלך מטפל לה באוטו בפייס ...

פורסם
לפני 3 דקות, korola כתב:

מזל שמישהי זרקה לנו סרטון שלך מטפל לה באוטו בפייס ...

מי? מה ? מו? 😮

ואין מצב לסרטונים כרגע.. אני עובד בערך 300 שעות בחודש, יש פרוייקט ענק שאני חייב לסיים לפני תחילת התואר.

פורסם
לפני 26 דקות, EliC25 כתב:

מי? מה ? מו? 😮

ואין מצב לסרטונים כרגע.. אני עובד בערך 300 שעות בחודש, יש פרוייקט ענק שאני חייב לסיים לפני תחילת התואר.

 

מה ???  מצלמות אותך בסתר ומעלות לפייס בלי שאתה יודע?

איזה מזל שיש לך פה חברים שמעדכנים אותך?

https://www.facebook.com/LiaKrivda/videos/10220206315501013

 

פורסם
לפני כשעה, EliC25 כתב:

מי? מה ? מו? 😮

ואין מצב לסרטונים כרגע.. אני עובד בערך 300 שעות בחודש, יש פרוייקט ענק שאני חייב לסיים לפני תחילת התואר.

 

לא ממליץ להתחיל תואר.

 

  • מצחיק 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

×
×
  • תוכן חדש...