Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Buki

מצולם: החלפת תקע 220V 'של חו"ל' בתקע ישראלי

Recommended Posts

משהו היסטורי שנועד לחסוך נחושת, שריד מימי מלחמת העולם. @nitch דיווח כי השיטה לא מקובלת כבר די הרבה שנים ועברו לשיטה המקובלת במרבית העולם עם מעגלים ונתיכים נפרדים, כנראה שיש לה שרידים בניינים ישנים ולכן נותר הנתיך בכל תקע.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 2

לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הטענה שהשיטה הומצאה כדי לחסוך נחושת היא מיתוס לפי הויקיפדיה. למעגל של 32A צריך חוטים יותר עבים, אז לא ברור פה איפה החיסכון. לפי הויקיפדיה השיטה עדיין בשימוש גם בבניה חדשה.

 

ציטוט

There is a common misperception that the ring circuit was devised to combat the post-war copper shortage, but this is not supported by the textual record.

The ring circuit is still the most common mains wiring configuration in the UK, although both 20 A and 30 A radial circuits are also permitted by the Wiring Regulations, with a recommendation based on the floor area served (20 A for area up to 25 m2, 30 A for up to 100 m2.).

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 52 דקות, zaf כתב:

למהדרין, אני שם מעט סיליקון או מדביק את הכבל למהדק הפלסטי על מנת למנוע השתחררות הכבל מהמחבר לאורך זמן. בעיקר נגד "מושכי הכבלים" אלו שאין להם סבלנות להוציא תקע משקע באופן בטיחותי או סתם כנגד תלישה עקב התקלות בכבל בהיותו מחובר לשקע.

 

 

 

ממש כבר עשיתי פירסומת ל"הדר" אבל בתקעים האלו שלהם המהדק מחזיק את הכבל חזק מאוד, נא נדרשת שום הדבקה נוספת. בכוונה נסיתי עכשיו למשוך בכל הכוח ואני לא מצליח להוציא אותו בלי לפתוח את המהדק. 


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 14 דקות, Buki כתב:

 

ממש כבר עשיתי פירסומת ל"הדר" אבל בתקעים האלו שלהם המהדק מחזיק את הכבל חזק מאוד, נא נדרשת שום הדבקה נוספת. בכוונה נסיתי עכשיו למשוך בכל הכוח ואני לא מצליח להוציא אותו בלי לפתוח את המהדק. 

לחתיכת הפלסטיק הזו אורך חיים מסכן בהשוואה לגוף התקע. חוויתי לא מעט התרופפות של המחזיק הזה בתקעים שונים. לשמחתי הדבק וגם הסילקון מקרבים אותי למוצר המקורי ה"יצוק" 😉


למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 שעה, Aviv943 כתב:

האם המכשיר הזה גם תקין לעבודה הזאת? האם ידע ללחוץ את הסופיות?

https://www.amazon.com/gp/product/B000OQ21CA

 

אשמח בנוסף ללינק לאמזון לקניית הסופיות, לא הצלחתי למצוא את זה בעצמי, מניח שבאנגלית התרגום שלו שונה ופספסתי משהו.

המכשיר בלינק הנ"ל מעולה לחשיפת חוטי נחושת.

 

 

אם אתה מחפש לוחץ ביתי לנעלי כבל, אני הייתי ממליץ על מכשיר כזה:

https://www.amazon.com/Insulated-Non-Insulated-Klein-Tools-1005/dp/B0006M6Y5M/ref=zg_bs_553392_16?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=2KXPKTNRVR2TJ3QKQTVR

זה מכשיר שמצליח ללחוץ היטב (יש לו מומנט חזק בגלל הידית הארוכה),

החיסרון הוא זמן עבודה  וצורה הסופית של הנעל כבל לאחר הלחיצה:

חלק מהסופיות צריך ללחוץ בשני שלבים (חשוב אם אתה בעל מקצוע, פחות חשוב למשתמש הביתי)

 

המכשירים מהצורה הזו:

https://maor-led.co.il/product/לוחץ-מכני-לסופיות-ונעלי-כבל-מבודדת-1-5-6/

הרבה פחות יעילים.

 

 

 

אם אתה מתכוון לעבוד עם נעלי כבל בצורה קבועה, כדאי לקנות לוחץ עם תבנית:

https://www.amazon.com/Crimping-Tool-Wirefy-Interchangeable-Non-Insulated/dp/B07Q32PYP3/ref=zg_bs_553392_3?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=4PT9DY0MZWWK0T9880W9

זה מכשיר יעיל, מהיר, עם לחיצה מהירה, שווה ואיכותית.

הנעל כבל נלחצת באופן אחיד והמכשיר משתחרר עם ראצ'ט בידית (לעבודה מהירה)

עריכה אחרונה על ידי BEEKER

-

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 12 שעות, Buki כתב:

 

אותו תהליך בדיוק. אבל אם למכשיר יש כבל נתיק, יותר פשוט לקנות כבל עם תקע ישראלי ולהחליף את כל הכבל. זה נקרא "כבל קומקום".

זו מכונת כביסה והכבל לא ניתן לניתוק.

לא ברור לי איך מאפשרים לייבא דבר כזה בלי לסדר את הכבל בארץ(או שאני צריך לבקש?).

ידעתי שזה יבוא מקביל אבל לא ידעתי שזה יגיע עם כזו בעיה בטיחותית..

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אסור לשווק מוצרים ככה, היבואן היה צריך לדאוג להחליף את התקע. רק שלא עשה את זה. נתקלתי במוצרים כאלה לא מעט.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר מדברים על היה צריך, מדינת ישראל היתה צריכה לאמץ את התקע האירופאי. זה היה חוסך את כל העבודה המיותרת הזו. הסיבה שלא עשו זאת היא שאחרי קום המדינה היו תעריפים שונים של חשמל לתאורה ומכשירים כבדים ולכן הומצא התקן הישראלי היחודי. זה כמובן לא עבד כי אנשים הבינו שהם יכולים להחליף שקעים. זה האב הרוחני של האיסור לטעון מכוניות חשמליות מהשקע הביתי שהיה בזמנו כדי להגן על המודל העיסקי של אגסי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
זו מכונת כביסה והכבל לא ניתן לניתוק.
לא ברור לי איך מאפשרים לייבא דבר כזה בלי לסדר את הכבל בארץ(או שאני צריך לבקש?).
ידעתי שזה יבוא מקביל אבל לא ידעתי שזה יגיע עם כזו בעיה בטיחותית..
האם כשמכרו לך אמרו שחייב טכנאי שלהם להתקנה?

לי יצא לקנות כיריים אינדוקציה ונאמר לי לתאם טכנאי להתקנה. קצת הופתעתי עד שפתחתי את האריזה וגיליתי שאין כבל בכלל!
כשהגיע הטכנאי הוא הביא איתו את שני סוגי התקעים התלת-פאזיים הנפוצים בארץ וחיווט כבל לכיריים.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
 
אותו תהליך בדיוק. אבל אם למכשיר יש כבל נתיק, יותר פשוט לקנות כבל עם תקע ישראלי ולהחליף את כל הכבל. זה נקרא "כבל קומקום".
התכוונתי לגילוף עם הסכין יפנית

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 11 שעות, Buki כתב:

אסור לשווק מוצרים ככה, היבואן היה צריך לדאוג להחליף את התקע. רק שלא עשה את זה. נתקלתי במוצרים כאלה לא מעט.

 

כמו שחשבתי.

המייבש כביסה גם מייבוא מקביל והוא דווקא תקני ולכן מאוד הופתעתי מהמכונה.

ואכן, הגיע טכנאי שמיקם והרכיב אותה, אבל רק אחרי שהוא הלך שמתי לב לסוג החיבור.

אנסה לדבר עם החנות/יבואן וניראה מה יעשו..

 

תודה!

עריכה אחרונה על ידי yaniv572

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הוא הכניס את התקע האירופאי כמו שהוא?

 

זה אפשרי עם קצת לחץ (הפינים באירופאי עבים יותר) אבל אז אין הארקה וזה לא תקני בכלל. 

 

תשמע, אם מסובך לך להחליף את התקע, תקנה בחנות חשמל מתאם כזה ותחבר דרכו. 

1633788447_--.thumb.jpg.c57688f094eb0ed07b05b6488c53442a.jpg

 

 


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה שרשור.
המלצה קטנה שלי - חתיכת בידוד מתכווץ על האיזור שבו הכבל נכנס לתוך התקע תשפר את האטימה ותשמור על הכבל, רלוונטי יותר למכשירים שמתנתקים ומחברים הרבה.

 

בזמנו החלפתי תקע של מטען לפטופ שהיה עם זווית 90 לתקע ישר (כי בספריה באונ' השקעים היו צמודים לשולחנות וביליתי שם לא מעט בזמנו).

IMG_20200714_103328.jpg

  • רעיון טוב! 1

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לפני מספר שנים חיפשתי מתאמים כאלה והתקשיתי למצוא. שני מתאמים שהיו לי היו בלי הארקה ועם הפינים השטוחים של התקן הישן.

 

ושאלה אחרת: האם שימוש במתאם כזה אינו בעייתי במכשיר הצורך הספק גבוה, כמו מכונת כביסה או מייבש?


לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מתאם אכן פחות מומלץ, ככל שיש פחות חיבורים בדרך - יותר טוב.

 

אבל במצב שלו, כשתקע אירופאי מחובר לשקע ישראלי, מתאם עם הארקה עדיף על המצב הקיים.

 

הכי טוב כמובן להחליף את התקע.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • Create New...