Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצולם: החלפת תקע 220V 'של חו"ל' בתקע ישראלי


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 636 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 46 דקות, zaf כתב:

לדעתי חבל על המאמץ בהחלפת תקע F אם יש את המעביר של וויסבורד 

 

את המעביר צריך ללכת לקנות שזה מאמץ יותר גדול מאשר להרכיב תקע שכבר היה לי בבית.

 

אפשר כמבון להתשמש במעביר אבל הוא מגושם ובדיוק בשירשור מקביל חבר פורום מתלון על ציוד שהגיע עם מעביר. 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 119
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

זה אני בתחילת  השירשור😃 הזה.

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בכל כבל מבטל את האירופאי. 

חותך ומתקין ראש ישראלי     (חיבור של אירופאי) יכול וגורם להרס של מפצלי חשמל. שקעים בקירות ועוד. 

לא קונה מתאם, קונה ראש חדש. עולה אותו דבר או מקסימום עוד שקל שניים.

 

לגבי חיבור שקע ישר.

הוא פחות מומלץ למי שמשתמש בשקעים גבוהים.   (קירות וכו)

מהסיבה שהמרחק של היציאת חוט גורמת למשיכה כלפי מטה.

יותר קל לנתק אבל יותר קל להתקל בכבל.   לתלוש אותו מהקיר עם רגל / חיה 

 

אישית

תקע הדר שולט. 

יש 3 תמונות

שחור דגם מצויין.

לבן הדר מצויין.

האחרון. התפיסת כבל היא לא בבורג. ולכן פחות מומלץ

דגם ישן ופחות מומלץ.jpg

תקע הדר.jpg

מעולה.jpg

עריכה אחרונה על ידי Soundman

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שקע ישר מתאים למוצרים כמו מברגה, אותם מחברים לזמו קצר יחסית, הם לא נשארים מחברים קבוע. ויש חשיבות לנוחות חיבור/ניתוק. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהמשך לשרשור.

יש סיבה לשים סופיות כשמחווטים שקע? המוליכים נלחצים שם בין שתי לוחיות מתכת ועל פניו אני לא רואה בזה שום יתרון.

מדבר על שקע כזה:

20200803_164534.thumb.jpg.b3bca39fffea716b12ced00872fa4f49.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיבור מוליך גמיש (או השפה פשוטה חוט רב גידי) תמיג באמצעות סופיות. הפחית הזו לא מבטיחה שכל הגידים יתפסו על ידיה, כולם ישתתפו בהולכת זרם ואף אחד לא יברח החוצה ויהיה "באוויר  בין שתי הפחיות.  

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה כזה הבנתי שאסור להלחים את הקצה, יש סיבה מסויימת לזה?

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פה בעמוד 2, בסעיף 2 שמדבר על עיבוד קצה מוליך הסבר מדוע לא מומלץ ציפוי בבדיל.

 

d_2060_62_hashmal.pdf

 

 

לפני 41 דקות, Ooga כתב:

דווקא מבחינת שטח מגע (=יכולת הולכה) יש פה בהחלט יותר מאשר עם סופית.

 

אני לא חושב, כיוון שהסופית די רכה ואחרי הידוק הבורג היא לא נשארת עגולה אלא מקבלת צורה שטוחה, מה שמגדיל את שטח המגע.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוק החשמל אומר במפורש.

אסור להלחים יותר כבלי חשמל. ! 

 

הסיבה -- במקרה ויש תקלה / עומס  והמוליך (כבל) מתחמם. הבדיל יכול פשוט להפוך לנוזל שוב. והכבל יאבד אחיזה.  וזה יחמיר את המצב. 

 

בכל שימוש! 

בכבל גמיש (רב גידי). גם בעובי של 90ממ.    משתמשים בסופיות כבל! 

 

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

אגב, אם אתם קונים מכשיר חשמלי ורואים שהיבואן החליף לו תקע לתקע ישראלי, אל תתעצלו - תפתחו את התקע ותוודאו שההחלפה בוצעה נכון. 

 

יש מקרים שהיא מבוצעת נכון כפי שמתואר בשירשור ויש מקרים שהיא מבוצעת כמו שרואים כאן.

 

20200905_154125.thumb.jpg.46731704098111262fc5874f12aef943.jpg

 

 

 תשקעיו עוד 5 דקות ותסדרו את זה כמו שצריך. 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 3.8.2020 בשעה 23:05, Soundman כתב:

חוק החשמל אומר במפורש.

אסור להלחים יותר כבלי חשמל. ! 

 

הסיבה -- במקרה ויש תקלה / עומס  והמוליך (כבל) מתחמם. הבדיל יכול פשוט להפוך לנוזל שוב. והכבל יאבד אחיזה.  וזה יחמיר את המצב. 

 

בכל שימוש! 

בכבל גמיש (רב גידי). גם בעובי של 90ממ.    משתמשים בסופיות כבל! 

 

 

חוק החשמל גם אוסר למי שאינו חשמלאי מוסמך עם רישיון בתוקף לבצע עבודות חשמל כמו החלפת תקע או שקע חשמל בקיר.

 

בחיים אבל ממש בחיים שום חוט רב גידי מצופה בשכבה ממש דקיקה של בדיל בעבודות שביצעתי לא הפך להיות נוזלי או התרכך או איבד מהאחיזה שלו בקלמרה. אם מבצעים זאת כהלכה ולא סוגרים את בורג ההידוק בכוח הזרוע כאילו מהדקים ראש מנוע הכול יהייה בסדר.

 

בהחלט שאני בעד שימוש בסופיות ולבצע עבודות חשמל על פי התקנים המקובלים אבל לא צריך להקצין ולשלול דבר שנעשה כבר עשרות שנים ועובד היטב בעזרת כול מיני דפי מידע או תקניים.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי מזגן טדיראן שנת ייצור 1970 בערך, הוא ישן ולכן צריכת החשמל שלו גבוהה מאוד. 

 

הוא מוזן דרך כבל בשטח 2.5X3 מ"מ ומספק סטנדרטי 16 אמפר. בגלל שלא היו לי סופיות 2.5 מ"מ ציפיתי את קצוות המולכים בחיבור למפסק בבדיל. עם הזמן המפסק התעוות והבידוד של החוטים הפך להיות קשה ושביר, לא עמד בזרם. כשפירקתי, לא היה שם כמעט זכר לבדיל. 

 

החלפתי את השקע, ואת המפסק, קניתי סופיות 2.5 והרכבתי את הכבל עם סופיות. נראה כרגע שעובד תקין. 

 

 

חוץ מבמקרה הזה לא נתקלתי בבעיות עם ציפוי בדיל, בעבר השמשתי בזה לא מעט. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התופעה שציינת קרי התקשות של הבידוד מופיעה גם בחוטי חשמל עם סופיות/נעלי כבל. לא צריך ללכת רחוק ראה מה קורה ברכבים יחסית לא יישנים בחיבורי חשמל עם נעלי כבל תיקניים ועשויים היטב ועדיין מחברים מתעוותים וחוטים מתפחמים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...