Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצולם: החלפת תקע 220V 'של חו"ל' בתקע ישראלי


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 626 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תוספת למדריך:

 

במקרה של מכשיר עם תקע אמריקאי, תוודאו שהוא תומך במתח 110-127 וולט וגם במתח 220-240 וולט, תדר 50 ו 60 הרץ.

 

תקע אמריקאי נראה כך:

20200715_135557(1).thumb.jpg.7a353ac0b0ce158c33e9816e0b345312.jpg

 

 

היום לא מעט מכשירים יודעים לעבוד בכל תחום המתחים הזה אבל חשוב מאוד לוודא את זה לפי תווית יצרן שעל המכשיר. מכשיר שלא מופיע אליו 220-240 וולט 50 הרץ, לא מחליפים לו תקע!

הוא חייב להתחבר רק דרך שנאי. 

 

את הכבל האירופאי אנחנו מחווטים כך:

20.jpg

 

 

בכבל אמריקאי  צבעים של החוטים יהיו שונים.

 

שחור - פאזה. פין ימני, במקום החום.

לבן - ניוטרל. פין שמאלי, במקום הכחול.

ירוק - הארקה. פין מרכזי במקום הצהוב/ירוק. 

 

20200715_142148(1).thumb.jpg.de579345f8237464d71d7289c37a5421.jpg

 

 

 

 

 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 119
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בתאריך 14.7.2020 בשעה 09:47, Buki כתב:

הוא הכניס את התקע האירופאי כמו שהוא?

 

זה אפשרי עם קצת לחץ (הפינים באירופאי עבים יותר) אבל אז אין הארקה וזה לא תקני בכלל. 

 

תשמע, אם מסובך לך להחליף את התקע, תקנה בחנות חשמל מתאם כזה ותחבר דרכו. 

1633788447_--.thumb.jpg.c57688f094eb0ed07b05b6488c53442a.jpg

 

 

 

הכניס כמו שהוא ...

יצרתי קשר עם החברה, נשמע שלא היו מופתעים כל כך("כן בטח, אין בעיה להחליף את התקע).

יום ראשון צריך להגיע טכנאי שלהם שיסדר את זה(ללא עלות כמובן)

לי ממש מוזר שזה ככה עבר בארץ.

עריכה אחרונה על ידי yaniv572
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תמיד "רוב" אבל לא כולם.

 

 

בשנים האחרונות בהחלט יש מגמה לייצר ציוד עם ספק כוח פנימי שיודע לעבוד גם ב 110-127 ו גם ב 220-240 וולט וזאת מטעמי אחידות בייצור. חלק מהכשירים מסופקים עם סט של 4-5 כבלים נתיקים עם תקעים שונים שמתאימים לכל מדינה בעולם.

 

 

נתקלתי גם במכשירים עם כבל נתיק שעבדו רק ב 127 וולט. הכי קל לחבר למכשיר כזה כבל ישראלי ואז בחיבור לחשמל הוא נשרף.

 

יותר מזה, מכיוון שאני מתעסק בזה די הרבה - כמה פעמים הייתי במצב שפשוט אין לי כבל נתיק ישראלי בהיישג יד אבל תקעים יש. אז החלפתי תקע לכבל נתיק אמריקאי/אירופאי שהגיע עם הציוד. גם זו אופציה.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, מזל שיש דרמל (למעשה מולטי-טול של סקיל) שמאפשר עבודה עדינה 

אז הדבר הזה עם המובילים לתקע F 

כבל מאריך 20 מטר למכסחות חשמליות WOLF-Garten

קיבל טיפול קוסמטי, שמאפשר למתאם וייסבורד המקומי להשתחל פנימה ללא מעצורים 😉 

הפטיש שלי לכבלים יצוקים מחמיר יותר ויותר. 

 

הפרוייקט הבא - כבל קומקום זויתי יצוק על מנת לעשות סדר במערכת הסטריאו הסלונית ולאפשר דחיפה של הציוד לעומק המדף -

כבלים ומתאמים ‏כבל קומקום - זאפ השוואת מחירים        image.jpeg.3d3470ee0a39953e65cc745e4399739d.jpeg

 

 

image.jpeg

עריכה אחרונה על ידי zaf

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. כל הכבוד על השרשור המועיל לחסרי הידע.  כי ידע זה כוח.  וידע נכון זה המון כוח. 

 

1. אסור להלחים יותר כבלים.   !!! אסור ! לפי חוק החשמל. 

והסיבה החום יכול לפרק את ההלחמה. והבורג ישתחרר והמצב רק יחמיר !

 

2. בתקע שלך היה פיוז הגנה. ! 

צריך לבדוק שבמכשיר שלך עדיין קיים פיוז הגנה.  

במידה ולא.  צריך להוסיף.   ניתן לבדוק מה הערך שהיה לך בשקע הישן.

 

3. אתה השתמשת בסופיות ללא בידוד. עדיף להכניס אותן עד הסוף צמוד צמוד ולחתוך את הסוף שבולט. 

לסגירה יש את הלוחצים שהראתם.  הכי מומלץ  זה HEX 

https://www.amazon.com/-/he/IWISS-Self-adjusting-Hexagonal-AWG23-10-End-sleeves/dp/B00H950AK4/ref=pd_lpo_469_img_0/140-7802379-0875704?_encoding=UTF8&pd_rd_i=B00H950AK4&pd_rd_r=96f14adc-6c2a-4f49-b7c3-f40e63db02d0&pd_rd_w=gp8uv&pd_rd_wg=5pRI1&pf_rd_p=7b36d496-f366-4631-94d3-61b87b52511b&pf_rd_r=2QYHW0G176CPKN626FB9&psc=1&refRID=2QYHW0G176CPKN626FB9

** יש סופיות בצורת U  או O לשקעים  

ללא בידוד לוחץ HEX מצויין

 

** יש נעלי כבל מבודדים (שכל היחידה מצופה בבידוד ) או לחיבור בין כבלים  ואז צריך לוחץ מיוחד 

https://www.amazon.com/Crimping-Tool-Insulated-Electrical-Connectors/dp/B07GFLWKTT/ref=sr_1_1_sspa?_encoding=UTF8&c=ts&dchild=1&keywords=Crimpers&qid=1594937097&s=power-hand-tools&sr=1-1-spons&ts_id=553392&psc=1&spLa=ZW5jcnlwdGVkUXVhbGlmaWVyPUExQlU3Q1EyN09KSEFZJmVuY3J5cHRlZElkPUEwNzgzNDEwMUNGWlA1QUlBT05UViZlbmNyeXB0ZWRBZElkPUEwMjkwNjAxUUtMOTlFMk81WDE1JndpZGdldE5hbWU9c3BfYXRmJmFjdGlvbj1jbGlja1JlZGlyZWN0JmRvTm90TG9nQ2xpY2s9dHJ1ZQ==

 

4.  לגבי קילוף כבל.

סכין יפנית / מגלף יעודי / תוכי TTC  CA-22 / כל מכשיר אחר.

זה בסדר ! בתנאי שלא פוגעים בשום צורה בבידוד הפנימי ובגידים של הנחושת / אלומיניום / מוליך

זה הכי הכי נוח לעבודה.  של חשיפת כבלים וחיתוך.    (אסור לחתוך איתו שום דבר קשה חוץ מכבלים. זה הורס אותו וחבל

מנסיון של כמה עשרות כאלו שעברו תחת ידי. )

https://www.amazon.com/-/he/dp/B002RDDLLI/ref=twister_B074K2DG9D?_encoding=UTF8&psc=1

 

5. לגבי תקע הדר. 

אמינים. חזקים. ולא צריך להדביק / קומבינה אחרת של הבידוד החיצוני. 

וזה אני אומר אחרי הרכבה של מעל ל5000 יחידות כאלו. ועבודה איתם יום יום במשך כמה שנים טובות.

 

(החיסרון-  של הדר.  המכסה יש לו נטיה להשבר ולהשאיר את הבורג בודד מחובר לבסיס.)

אז למי שזה ממש מדאיג אותו. אזיקון לבן קטן בבסיס. ואתה מסודר. 

 

תמיד חייבים לבדוק שבמידה וחובר לשקע כבל גרמני (פינים עבים)  שהאחיזה של השקע לא התרופפה. והשיניים בתוך השקע לא התרחבו מדיי.

שימוש בכלים טובים תמיד עדיף על כלי גרוע.

 

זה ההבדל בין בורג שלם וסגור טוב. ובורג שבור / או ראש גמור. 

שווה להשקיע טיפה בכלי טוב שיכול להחזיק שנים רבות.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Soundman
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, Soundman כתב:

בתקע שלך היה פיוז הגנה. ! 

צריך לבדוק שבמכשיר שלך עדיין קיים פיוז הגנה.  

במידה ולא.  צריך להוסיף.   ניתן לבדוק מה הערך שהיה לך בשקע הישן

 

 

לא צריך להוסיף פיוז, הפיוז בתקע הוא חלק מתקן בריטי ולא קשור למכשיר עצמו. אין בו צורך במדינות אחרות כמו שהוסבר פה. 

 

 

 

מסכים עם כל יתר הדברים. 

 

 

עריכה: על מנת שהמכסה בתקע הדר לא ישבר, לא להדק חזק מידי את הבורג שתופס אותו. התקע לא נתון לרעידות ותזוזות, בורג שנסגר בעדינות ובכוח סביר לא יתרופף וגם לא יפעיל לחץ על המכסה שיכול לגרום לשבירתו. אומנם לא הרכבתי 5000 כאלה אלא הרבה פחות, אבל עדייו כמות לא קטנה. מאלו שהרכבתי לא נשבר אף אחד.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי. השימוש שלי הוא לא ביתי.

זה שימוש תעשייתי. זה כבלים שנפתחים כל יום ונסגרים כל יום. עפים לרצפה / לדשא / חול ועוד. 

כל יום כמה וכמה ידיים נוגעות בהם.

 

ו2 דברים חשובים. 

1. שלא יתנתק בפנים. 

2. שלא יתפרק בחוץ.

ולכן בפנים סגירת הברגים היא ברמה כזו. שלא מעניין אותי לפתוח אותם פעם שניה.  אני אסגור את הבורג כזה חזק. שאני אגזור את הראש של הבורג. 

והסיכוי שהבורג יפתח לי אחרי זה שואף ל-0 

סגירה של המכסה תעשה בחוזקה + דבק ברגים למנוע מהבורג החיצוני לצאת. אבל לא ברמה שהפלסטיק ישבר.   השבירה של המכסה לרוב זה כתוצאה מנפילה / משיכה של התקע מהקיר (חורים ישנים וישרים) 

או עמידה בשמש. 

 

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

 

זה תמיד "רוב" אבל לא כולם.

 

 

בשנים האחרונות בהחלט יש מגמה לייצר ציוד עם ספק כוח פנימי שיודע לעבוד גם ב 110-127 ו גם ב 220-240 וולט וזאת מטעמי אחידות בייצור.

 

אחידות בייצור תמיד הייתה שיקול אבל המגמה של מוצרי אלקטרוניקה ״מתירנים״ מבחינת מתחי כניסה היא בגלל מעבר לספקי כח ממותגים.

בעבר כל דרגת כניסה של ציוד אלקטרוני כללה שנאי שהוריד את מתח הרשת למתח נמוך, שעבר יישור. שנאי לא יכול לעבוד על מתחים שונים בו זמנית. בציוד יקר יותר היו פתרונות בדמות שנאים עם ליפופים נפרדים למתחים שונים ומפסק פיזי שהחליף בינהם.

בציוד אלקטרוני מודרני אותו שנאי הוחלף בספק כח ממותג, ואותו קל מאוד לתכנן לעבוד עם מגוון רחב של מתחי כניסה.

 

  • אהבתי 1

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

מכשיר עם תקע אירופאי וכבל חשמל ללא חוט הארקה. 

 

1.thumb.jpg.be0523c81041cda0622175349de3bf4f.jpg

 

 

השתמשתי בתקע מדגם אחר של חברת "פתיה".

2.thumb.jpg.27cf0cb7548c1a8aeb52dcd1d0585a80.jpg

 

3.thumb.jpg.63d84c04fd7fd19010851f5b2a4f28d8.jpg

 

המיחוד בו זה שבמקום תפס ברגי לכבל כמו שיש בתקע הדר, יש תפס ראצ'ט עם שינים.

4.thumb.jpg.f0f39102d6a90ca0608c80d8bb34a9a4.jpg

 

חיתוך התקע המקורי,  חשיפה של המוליכים, פה צריך לחשוף 3 סמ"מ. הרכבת סופיות.

5.thumb.jpg.64d9e708e1fe297fea3ce3a714bcff6e.jpg

 

אופציה א'.

הרכבת הכבל כמו שהוא. את הבורג של פין הארקה סוגרים עד הסוף ומרכיבים את הפין ריק. 

 

הכבל דק, התפס מחזיק אותו בסדר אבל לא מספיק חזק. 

7.thumb.jpg.b9e83c3259b14ddbdb7d3367c947abac.jpg

 

6.thumb.jpg.632688ee8d80e8e6c680c2b30fcac2c7.jpg

 

8.thumb.jpg.7584e30ee032c588fd8f7262ba8346ac.jpg

 

 

אופציה ב' - חיזוק הכבל בנקודת יציאה מהתקע עם בידוד מתכווץ. 

 

חיתוך 2 חתיכות של בידוד מתכווץ, כל חתיכה 4 סמ"מ.

9.thumb.jpg.9ccab723ae32bdd2b00aa77adbf501c2.jpg

 

זה אדקח חום הכי פשוט מ Ebay, לכיווץ הבידוד המתכווץ.

11.thumb.jpg.66600a29946be9e323405517eb408e36.jpg

 

הרכבת שתי שכבות של בידוד מתכווץ וכיווץ עם אקדח חום.

10.thumb.jpg.8cf1a075e393820ffa615095194b4d97.jpg

 

12.thumb.jpg.796f1d66cd2cf62a6a447aa21d7343ad.jpg

 

סגירת התפס על הבידוד, הכבל כעת יותר עבה והתפס יחזיק אותו יותר טוב. 

13.thumb.jpg.d5889a7ba5f558c33814a6576f1b6a6e.jpg

 

14.thumb.jpg.8998f4d62b9301f55f4c9647effd2b8a.jpg

 

15.thumb.jpg.fd3657329bab10a8390aabaf6ae0cbcb.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, eladts כתב:

הרכבה של תקע ישר?

 

צריך לקנות כזה. אעשה בהזדמנות.

 

בתקע ישר עדיף להשתמש במקומות בהם מנתקים/מחברים את התקע לשקע באופן תדיר וכשאין אילוצי מקום. תקע ישר יותר נוח לאחיזה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Buki  זה בדיוק תקע F ארופי שהמתאם של ויסבורד נועד לו.

1.thumb.jpg.be0523c81041cda0622175349de3bf4f.jpg

 

וזה הכבל המאריך עם המובילים (אותם שייפתי על מנת שמתאם ויסבורד שלא הצלחתי לשחרר יתאימו) 

 

כבל מאריך 20 מטר למכסחות חשמליות WOLF-Garten

לדעתי חבל על המאמץ בהחלפת תקע F אם יש את המעביר של וויסבורד 

 

image.png.5da8fb8c68df208aa91ac2a57a56eb26.png

 

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...