Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצולם: החלפת תקע 220V 'של חו"ל' בתקע ישראלי


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 630 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 17 שעות, Aviv943 כתב:

האם המכשיר הזה גם תקין לעבודה הזאת? האם ידע ללחוץ את הסופיות?

https://www.amazon.com/gp/product/B000OQ21CA

 

אשמח בנוסף ללינק לאמזון לקניית הסופיות, לא הצלחתי למצוא את זה בעצמי, מניח שבאנגלית התרגום שלו שונה ופספסתי משהו.

זה חושף בידוד אוטומטי חמוד, המשולב עם לוחץ סופיות בידית. קצת לא נוח לדעתי הלוחץ שלו מבחינה ארגונומית, אבל בהחלט יעשה את העבודה לשימוש מזדמן.

  • אהבתי 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 119
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 17 שעות, sperial כתב:

משהו היסטורי שנועד לחסוך נחושת, שריד מימי מלחמת העולם. @nitch דיווח כי השיטה לא מקובלת כבר די הרבה שנים ועברו לשיטה המקובלת במרבית העולם עם מעגלים ונתיכים נפרדים, כנראה שיש לה שרידים בניינים ישנים ולכן נותר הנתיך בכל תקע.

 

לפני 17 שעות, eladts כתב:

 

בבריטניה יש להם שיטה משונה. הנתיכים של מעגלי הכוח הם 32A וכל מעגל משרת יותר שקעים מהמקובל בשאר העולם. כיוון ש-32A זה יותר ממה שכבל סטנדרטי של מכשיר חשמלי מסוגל להעביר בביטחה יש חובה לשים נתיך בערך קטן יותר על התקע עצמו.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Ring_circuit

 

עוד הערה קטנונית: המתח הנומינלי בישראל ובאירופה  הוא 230V, לא 220V. המתח הנומינלי בצפון אמריקה הוא 120V, לא 110V. המתחים של 220V ו-110V היו מקובלים לפני שרוב חברי הפורום נולדו.

 

לפני 16 שעות, eladts כתב:

הטענה שהשיטה הומצאה כדי לחסוך נחושת היא מיתוס לפי הויקיפדיה. למעגל של 32A צריך חוטים יותר עבים, אז לא ברור פה איפה החיסכון. לפי הויקיפדיה השיטה עדיין בשימוש גם בבניה חדשה.

 

 

 

רק להבהיר כאן. התגובה שלי לSperial הייתה בהתייחסות לחיבור של השקעים בכל הבית על מעגל יחיד. המצב אצלי הוא שישנם שלושה אזורים של שקעים בדירה (מטבח, אזורים ציבוריים וחדר שינה ראשי, חדרי ילדים), לכל אחד מהם מעגל נפרד ונתיך יחיד של 32A שמשרת אותו, אכן גבוה יותר מהזרם המקסימלי של התקעים ולכן כנראה נדרש הנתיך בתקע. לא מדובר על מעגל נפרד לכל שקע.

עריכה אחרונה על ידי nitch

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התפתחה בארץ תרבות התאמה מאד יצירתית לגבי מוצרים אירופאים בעיקר.

למשל התאם הזה :

image.png.5da8fb8c68df208aa91ac2a57a56eb26.png

 

הוא מגיע מותקן למשל על שואב קרשר שלי (MV3) מכיוון שתקע המקורי הוא אירופאי עם פינים עבים יותר כזה:

image.png.c76ea7136dcde3946045c4cbc6a6ff63.png

 

הבעייה היא שממש קשה על גבול הבלתי אפשרי להסיר אותו מבלי לגרום נזק או למתאם או לתקע המקורי, כשאני רוצה להשתמש בתוף כבל מאריך יצוק אירופאי מקורי (ללא חיתוכים והתאמות) 

 

 

במיוחד שאני רצה להשתמש מוצר מקורי כמו זה למשל:

כבל מאריך 20 מטר למכסחות חשמליות WOLF-Garten

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי zaf

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר את המתאם הזה, הוא סוג של פתרון מהיר במקום החלפת תקע במכשירים שלא צריכים הארקה. 

 

 

כל הרעיון הוא בכך שלא תסיר אותו, וזה עומד בדרישת התקן. 

 

אתה לא אמור להשתמש בארץ בכבל מאריך אירפאי :-) 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, nitch כתב:

 

 

 

רק להבהיר כאן. התגובה שלי לSperial הייתה בהתייחסות לחיבור של השקעים בכל הבית על מעגל יחיד. המצב אצלי הוא שישנם שלושה אזורים של שקעים בדירה (מטבח, אזורים ציבוריים וחדר שינה ראשי, חדרי ילדים), לכל אחד מהם מעגל נפרד ונתיך יחיד של 32A שמשרת אותו, אכן גבוה יותר מהזרם המקסימלי של התקעים ולכן כנראה נדרש הנתיך בתקע. לא מדובר על מעגל נפרד לכל שקע.

 

גם בשאר העולם רוב המעגלים משרתים מספר שקעים. רק לצרכנים כבדים כמו מזגן, מכונת כביסה, מייבש כביסה, תנור וכו' יש מעגל נפרד. גם לעמדת טעינה של רכב חשמלי חייב להיות מעגל נפרד (כנראה גם בבריטניה). הנתיך של כל מעגל אינו יותר מהמקסימום ששקע בודד במעגל יכול לצרוך ולכן אין צורך בנתיך על התקע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן כנראה כאן ההבדל, התקן כאן מאפשר נתיך גדול מהתצרוכת המקסימלית של צרכן יחיד עבור אשכול שקעים שלם.

גם אצלי, המזגן, כיריים, תנור וכו' יושבים כל אחד על מעגל משלו.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה שקעים יספק מעגל אחד? שקע אחד? שניים ? אולי עוד נקודת מאור?  באנגליה המערכת היתה בנויה על כך שלמעשה כל הבית ניזון ממעגל ונתיך בודדים. מעניין גם מה היה הזרם שהיה מסופק לבית כאשר נקבע התקן הזה. בישראל יש לך עדיין פה ושם חיבורי 15A, חלקם אולי אפילו עם ה"פקקים" ההיסטוריים (זה באמת מוגזם) , אותם נתיכים שיושבים בתוך בתים קרמיים עגולים, שאכן מזכירים בצורתם פקק של בקבוק. עם השנים הסטנדרד עלה ל-25 ואח"כ ל-40 אמפר וכמובן התלת פאזי מ-25X3 ומעלה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדירה שלי מוזנת ב60 אמפר (עם תשתית של 100 אמפר ואפשרות להגדיל בקלות ע"י החלפת נתיך וקטע מוליך קצר). כל אשכול שקעים כזה כולל בערך עשרה שקעים כפולים.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חד פאזי 60A כשההזנה מחברת החשמל היא 100 עם מוליך מתאים ולוח החשמל גם 100 אבל באמצע יש פיוז 60A ומוליך צר מעט יותר.

התוכנית שלי היא להשתמש ב40 הנוספים בבוא העת כדי ליצור נקודת חשמל לטעינת הרכב.

עריכה אחרונה על ידי nitch

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש תשתית ל-40X3 אבל משתמש ב-25X3, מספיק לגמרי לדירה שבה הכל חשמלי (כולל כיריים, התנתקנו מחברת הגז) וחצי תריסר מזגנים, אם כי בדרך כלל לא יותר משניים-שלושה פועלים במקביל.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, Buki כתב:

אני מכיר את המתאם הזה, הוא סוג של פתרון מהיר במקום החלפת תקע במכשירים שלא צריכים הארקה. 

 

 

כל הרעיון הוא בכך שלא תסיר אותו, וזה עומד בדרישת התקן. 

 

אתה לא אמור להשתמש בארץ בכבל מאריך אירפאי :-) 

אהממ... לא בדיוק. לא מעט ממוצרי החשמל האירופאים מגיעים עם חיבור דו גידי ללא הארקה. למשל כלי גינון חשמליים. לאלה יש פתיל קצר שמחייב חיבור לכבל מאריך , למשל אלו, שמגיעים עם תקע F דו גידי ללא חיבור הארקה. ועבורם יש כבל מאריך תואם. 

מגזמת גדר חי חשמלית איקרא IKRA IHS550 | 550W - טכנו גן לכל בע"מגוזם גדר חיה 500w להב 500 ממ תוצרת הונגריה וולף גרדן!

 

עריכה אחרונה על ידי zaf

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר את זה כמובן,

מדובר בכלי גינון וכלים אחרים שמופעלים מחוץ לבית. יוצאים מנקודת הנחה שבכל מקרה אתה מחבר כבל מאריך אז הכבל של הכלי עצמו קצר מאוד. 

 

היבואן בארץ מחוייב לספק את הכלי עם התאמה לשקעים ישראלים. את זה הוא עושה על ידי הרכבת מתאם שלא ניתן לפרק.

 

אבל אני מניח שהוא לא מחוייב לספק כבל מאריך אז זה ככה :-)

 

אם הבנת מההודעה שלי שאני חושב שזה בסדר, זה לא...במקרים כאלה ראוי היה לספק עם הכלי כבל מאריך ישראלי באותו אורך שמגיע במקור. 

 

אבל שוב, כנראה שזה לא רשום בשום תקנון אז לא מספקים. 

  • מבאס 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, nitch כתב:

התוכנית שלי היא להשתמש ב40 הנוספים בבוא העת כדי ליצור נקודת חשמל לטעינת הרכב.

 

יש בעיה קטנה עם התוכנית שלך: טעינה בזרם של חד פאזי של 40A זה דבר שנפוץ בצפון אמריקה, לא באירופה. באירופה מקובל להשתמש בחיבור תלת פאזי לטעינת זרם חילופין בעוד שבצפון אמריקה לא. הסיבה לכך היא שבצפון אמריקה חיבור תלת פאזי בבתי מגורים הוא מאוד נדיר. בד״כ בבתי מגורים יש חיבור של פאזה מפוצלת, שאלו בעצם שתי פאזות מנוגדות של 120V כך שאם מחברים עומס בינהן מתקבל מתח של 240V. כתוצאה מכך שקע הטעינה הסטנדרטי בארה״ב, J1722, תומך רק בפאזה אחת אבל תומך בזרם של עד 80A. שקע הטעינה הסטנדרטי באירופה, Type 2, תומך בזרם של 32A ״בלבד״ אבל מאפשר חיבור תלת פאזי. חוץ ממגבלות החיבור, יש גם את מגבלות המטען שבנוי ברכב. בטסלה מודל 3, למשל הדגם האמריקאי תומך בזרם של עד 48A בעוד שהדגם האירופאי תומך בזרם של עד 3x16A.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר עשיתי את שיעורי הבית בנושא, הכוונה היא לטעון בזרם של 32A על פאזה יחידה. אין לי הצדקה להזמין חיבור תלת פאזי בעלות גבוהה מאוד.

הנה לדוגמה מפרט שכולל מטען על פאזה יחידה בזרם הזה (S7).

https://d3h256n3bzippp.cloudfront.net/Solo-Smart-Charger-Domestic-Datasheet_191118_133212.pdf

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...