Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קיה ספורטאז' המחודש בישראל


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1069 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

CX25GTI, אתה צודק בהעדפה שלך אבל הסיבה שהספורטאז' ימשיך להימכר היטב היא שמדובר ברכב אסייתי ולא אירופאי (ועוד צרפתי!).

בכל מקרה, מעניין לראות האם הדיזל יתפוס בליסינג.

 

הבעיה שה3008 לא נמכר בכמות גדולה יותר היא הקצאה של היצרן, כפועל יוצא היבואן יודע שהוא יכול לדחוף 4000 יחידות לשוק ללא בעיה ולכן המחיר מטפס.

ברגע שההקצאה לשוק הישראלי תגדל היבואן יתחיל להזיע יותר, יחלו מבצעי חבר ודומיהם ...

אט אט הסטיגמה של הרכב הצרפתי הולכת ונמוגה, הרכבים אמינים מאוד והישראלים מבינים זאת אט אט.

נקודת החוזקה של יונאדי \ קיה = ליסינג, הם שופכים שם לפחות 80% מהמכירות שלהם , כעומק ההנחה כעומק המכירה.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה של טוסון וספורטאז', אני מכיר לא מעט רוכשים פרטיים, נראה לי שבמקרה הזה יש ליבואנים הצלחה יפה במגזר הפרטי.

המשפחתיות שלהם - לא אתפלא אם אחוזי הרכישה של המוסדיים גבוהים מ-80%...

Now: Octavia 1.5T 2020 and 308SW 1.2T 2016

Past: Focus 06, Insight 11, Ibiza 09 + 1.2T, Impreza 14, C4 09, Corolla 17

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה שה3008 לא נמכר בכמות גדולה יותר היא הקצאה של היצרן, כפועל יוצא היבואן יודע שהוא יכול לדחוף 4000 יחידות לשוק ללא בעיה ולכן המחיר מטפס.

ברגע שההקצאה לשוק הישראלי תגדל היבואן יתחיל להזיע יותר, יחלו מבצעי חבר ודומיהם ...

אט אט הסטיגמה של הרכב הצרפתי הולכת ונמוגה, הרכבים אמינים מאוד והישראלים מבינים זאת אט אט.

נקודת החוזקה של יונאדי \ קיה = ליסינג, הם שופכים שם לפחות 80% מהמכירות שלהם , כעומק ההנחה כעומק המכירה.

 

לא רואה עדות לכך שהסטיגמה בארץ נמוגה, לא במכירות החודשיות, לא בפייסבוק, לא בטוקבקים של כתבות רכב, בשום מקום בעצם אין ממש עדות לכך.

 

רנו היא הצרפתייה היחידה שמצליחה איכשהו להשתחל לטופ 10 בארץ במכירות (מקום 9) וגם את זה היא עושה הרבה בזכות ליסינג שם הישראלים יותר פתוחים לנסות בגלל שאין להם סיכון כביכול.

 

לדעתי בשלב הזה אין משהו שיכול לעזור, עובדה שסקודה מוכרת מדהים בארץ (האירופית היחידה שבטופ 5) למרות שסטטיסטית היא לא יותר טובה מאף צרפתייה מבחינת אמינות (הייתי אומר יותר גרועה אבל לא נכנס לזה), ועדיין יש לה תדמית טובה פה מבחינת אמינות לעומת צרפתייה משוקצת ואל תבלבל אף אחד עם עובדות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבעליה (טוב נו של אישתי) של ספורטז' רביעית (2008,2010,2013,2015),

 

 

והנה התשובה למה הספורטג׳ מצליח כל כך :-)

 

וכנראה שהם אפילו לא בדקו רכבים אחרים, פשוט נעולים על הספורטג׳ כמו רבים אחרים.

 

הספורטג׳ הוא הסובארו ליאונה או המאזדה 3 של פעם, רכב העם :shock:

 

הוא נמכר טוב מאד גם לפרטיים (בין היתר במבצעי הנחות יפים) ולא רק לליסינג וחוץ מזה למכור בכמויות לליסינג זה לא מכירות סוג ב׳, הרי נהגי הליסינג צריכים לבחור דווקא בספורטג׳ ולא ברכבים אחרים.

 

עד עכשיו הספורטג׳ היה חבילה טובה במחיר טוב עם חסרון גדול של ביצועים בינוניים וצריכת דלק גבוהה, דבר שלא מנע ממנו להיחטף כמו לחמניות חמות.

 

גירסת הדיזל פותרת את החסרון הגדול הזה ועדיין שומרת על מחיר אטרקטיבי ובכך מצמצמת פערים מול ג׳יפונים אחרים מתחרים ובין היתר מול הפיז׳ו 3008 1.2 בנזין או דיזל ברמת אקטיב שצויין כאן.

 

הפיז׳ו 3008 עדיין עדיף על הספורטג׳ בפרמטרים של אבזור גם בגירסת האקטיב, בעיצוב החיצוני ובעיצוב הפנימי (למרות שזה עניין סובייקטיבי ויש כאלו שלא אוהבים את הארגונומיה המיוחדת של הפיז׳ו) ובגודל תא המטען.

 

הפיז׳ו 3008 ספיציפית גם התגברה על נושא ירידת הערך הגבוהה ממנה סובלים כנראה לפחות חלק מהרכבים הצרפתיים ונהנית מביקוש גבוה כמשומשת (כמובן שכמות הביקוש האבסולוטית קטנה יחסית לספורטג׳ אבל ביחס להיצע היא גדולה וזה מה שחשוב). למעשה ה- 3008 הוא הרכב שנמכר הכי מהר בלוח יד 2 (חבר שלי רכש פיז׳ו כזאת לפני שבוע משומשת ביום שהיא פורסמה, כאשר רכבים טובים אחרים נחטפו במהירות):

 

https://www.queenoftheroad.co.il/%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F-%D7%94%D7%A1%D7%97%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%A4%D7%99%D7%92%D7%95-3008-%D7%94%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%A9%D7%A0%D7%9E%D7%9B%D7%A8-%D7%94%D7%9B%D7%99-%D7%9E%D7%94%D7%A8/

 

אבל בפרמטר של מרווח פנימי הספורטג׳ עדיף, גם לנוסעים מקדימה (אבל כאן זה גם עניין של העדפה יש כאלו שאוהבים את האינטימיות של הפיז׳ ולהיפך) ובעיקר במרווח הרגליים במושב האחורי (בייחוד מאחורי הנוסע ליד הנהג שבו המרווח ב- 3008 די מצומצם).

 

אבל לכל פרמטר משקל אחר סובייקטיבי או אובייקטיבי ולכן לפעמים מספיק שפרמטר אחד או שניים לא מתאימים וזה מספיק כדי לפסול רכב שנראה לכאורה עדיף על רכב אחר.

 

לי למשל הפרמטר של מרווח הרגליים במושב האחורי הוא בעל משקל גדול במיוחד ואני פוסל רכבים שאין להם מרווח רגליים גדול במיוחד במושב האחורי. ולכן אישית לא הייתי רוכש 3008 למרות שבשאר הפרמטרים היא בהחלט טובה מאד. לאחרים הפרמטר הזה פחות חשוב או לא חשוב כלל (כאשר אין נוסעים מאחורה).

 

יש אנשים שפוסלים את ה- 3008 עקב הארגונומיה המיוחדת הנ״ל (אני עשיתי זאת פעם ואולם היום הייתי מסתדר איתה).

 

הספורטג׳ קונבציונלי יותר ורכישה שנחזית לפחות להיות ״בטוחה״ יותר והוא גם מעניק כאמור חבילה טובה במחיר טוב בסך הכל.

 

יש גם בורות גדולה של אנשים ברכישת רכב (בכל פעם אני נדהם מחדש מהתופעה הזאת, הורים של מישהי שעובדת אצלי בעבודה רכשו בדיוק עכשיו סוזוקי קרוסאובר חדש אשר החליף קרוסאובר בין שנתיים אותו העבירו לעובדת, כמובן שאין לעובדת ולא להוריה שמץ של מושג לגבי מערכות בטיחות אקטיביות, אבזור וכיוצ״ב). אנשים רוכשים גם בשיטת העדר.

 

לכן הספורטג׳ מצליח וימשיך להצליח כי יש פלח אוכלוסיה גדול שימשיך לרכוש אותו מהטעמים הנ״ל.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רואה עדות לכך שהסטיגמה בארץ נמוגה, לא במכירות החודשיות, לא בפייסבוק, לא בטוקבקים של כתבות רכב, בשום מקום בעצם אין ממש עדות לכך.

 

רנו היא הצרפתייה היחידה שמצליחה איכשהו להשתחל לטופ 10 בארץ במכירות (מקום 9) וגם את זה היא עושה הרבה בזכות ליסינג שם הישראלים יותר פתוחים לנסות בגלל שאין להם סיכון כביכול.

 

לדעתי בשלב הזה אין משהו שיכול לעזור, עובדה שסקודה מוכרת מדהים בארץ (האירופית היחידה שבטופ 5) למרות שסטטיסטית היא לא יותר טובה מאף צרפתייה מבחינת אמינות (הייתי אומר יותר גרועה אבל לא נכנס לזה), ועדיין יש לה תדמית טובה פה מבחינת אמינות לעומת צרפתייה משוקצת ואל תבלבל אף אחד עם עובדות.

 

קודם כל חברות ליסינג לא פילנטרופיות ולא מטומטמות. רכב לא אמין עולה להן כסף ואת הכסף הזה מגלגלים על הלקוח.

 

דווקא רנו שהסתובבה עם גיבנת בגודל של האוורסט אחרי המגאן 2 הצליחה להשתחרר די יפה מהתדמית הזו וPSA הולכים בעקבותיה. זהנ לא שכולם השתחררו מהסטיגמות אבל זה תהליך שהולך ותופס תאוצה.

 

הסקודות מצליחות מכמה סיבות. העיקרית היא שרוב בעיות הגיר יופיעו אצל הרוכש השני או השלישי ולא אצל זה שקנה חדש והבאה בתור היא שהרכבים נותנים ערך מוסף לעומת המתחרות (חיסכון בדלק, תא מטען, הנדסת אנוש וכו').

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדיון נסוג מהספורטאז לרכב צרפתי אבל גם עם ההנחה לחברות ליסינג מה שקרה פה עם המחירון יקפיץ את שווי השימוש של הספורטאז' ללקוחות המוסדיים.

השקודה אוקטביה מצליחה בליסינג בגלל שווי שימוש שפוי ותא מטען הכי נדיב בקטגוריה.זה מה שמכתיב המון עסקאות ליסינג וזה שילוב מנצח . לא קשור לאמינות .

מעניין מה ילד יום בנושא הספורטאז' בליסינג.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הזה נבחן במקביל ע"י מספר כתבים, והתוצאות השונות קצת מביכות.

אפילו צריכת דלק בשיוט, נתון חשוב למי שקונה דיזל, התוצאות בין 13.6 ל 18 קמ"ל.

מבחינת ביצועים, חלק אומרים"ביצועי מנוע מאכזבים...בהנהלות יומיומית", חלק מתרשמים "המנוע פשוט נהדר"...

אני אצטרך, שוב, להסתפק בהתרשמות אישית ולעזרת קונסור ריפורטס, אם אפשרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הזה נבחן במקביל ע"י מספר כתבים, והתוצאות השונות קצת מביכות.

אפילו צריכת דלק בשיוט, נתון חשוב למי שקונה דיזל, התוצאות בין 13.6 ל 18 קמ"ל.

מבחינת ביצועים, חלק אומרים"ביצועי מנוע מאכזבים...בהנהלות יומיומית", חלק מתרשמים "המנוע פשוט נהדר"...

אני אצטרך, שוב, להסתפק בהתרשמות אישית ולעזרת קונסור ריפורטס, אם אפשרי.

 

הספורטאז עם מנוע דיזל שוקל 1530 ק"ג...ה3008 המקבילה 1315ק"ג , עם פער של 215 ק"ג לא פלא שהפיזו זריזה והקיה עצלה ...

משקל עצמי כל כך גבוהה הוא הסיבה לתצרוכת הדלק הבינונית של הקיה שלא לדבר על חוסר בזריזורת, הנתונים האוביקטיבים עושים את שלהם.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הזה נבחן במקביל ע"י מספר כתבים, והתוצאות השונות קצת מביכות.

אפילו צריכת דלק בשיוט, נתון חשוב למי שקונה דיזל, התוצאות בין 13.6 ל 18 קמ"ל.

מבחינת ביצועים, חלק אומרים"ביצועי מנוע מאכזבים...בהנהלות יומיומית", חלק מתרשמים "המנוע פשוט נהדר"...

אני אצטרך, שוב, להסתפק בהתרשמות אישית ולעזרת קונסור ריפורטס, אם אפשרי.

אף פעם לא יהיה תחליף להתרשמות אישית.

 

מי שהשאיר פרארי בחנייה כשלקח את הספורטאז' יתלונן על ביצועים אנמיים ולעומתו מי שהשאיר ביאנקי אספנות בחנייה יתלהב מהביצועים חורכי האספלט.

 

יהיו את אלה שיחפשו בביצועים את הלהיות ראשון ברמזור ויהיו את אלה שירצו לעקוף בביטחה.

 

גם צריכת דלק, אחד עם רגל כבדה על הדוושה (במיוחד במבחן רכב) והשני כדי לראות מה באמת יכול לתת מנוע הדיזל בתחום יסע עם קרוז קונטרול על 80 קמ"ש.

 

רק אתה יודע איך אתה תנהג ומה אתה אוהב ולכן רק אתה יכול להחליט מה מתאים לך.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הזה נבחן במקביל ע"י מספר כתבים, והתוצאות השונות קצת מביכות.

אפילו צריכת דלק בשיוט, נתון חשוב למי שקונה דיזל, התוצאות בין 13.6 ל 18 קמ"ל.

מבחינת ביצועים, חלק אומרים"ביצועי מנוע מאכזבים...בהנהלות יומיומית", חלק מתרשמים "המנוע פשוט נהדר"...

אני אצטרך, שוב, להסתפק בהתרשמות אישית ולעזרת קונסור ריפורטס, אם אפשרי.

מזל שאנחנו לא רובוטים וכל אחד חושב אחרת...

משכנתא זה קל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עם הספורטאז השלישית ובדיוק לפני החלפה לרכב חדש.

הסיבה שעד עכשיו הייתי עם הרכב היא שהראשונה הייתה 1.6 (2015 אם אני לא טועה) ועלתה 120 שקל (בלבד) לחודש בשווי השימוש לעומת משפחתית.

נתנה הרבה יותר ממשפחתית ולא הייתה סיבה "למה לא לקחת אותה" על פני קורולה וחברותיה.

השניה הוחלפה למנוע 2.0 2016 צורה ישנה והייתה אחלה רכב לזמנו.

הנוכיחת צורה חדשה מנוע 1.6 עצל, אבל שווי השימוש שפוי עכב המחירון שהיה נמוך בזמנו כחדשה. נותנת המון בגזרת הדרישות המשישפחתיות והאבזור הבטיחותי יחסית לשנתון.

הייתי שמח לשדרג עכשיו ל 1.6 דיזל אבל שווי השימוש כבר לא ריאלי ולכן ירדה מהפרק.

 

כמו כן היתרון שלה על הטוסון היה בעיקר אבזור בטיחות והטוסון החדש סגר את הפער והמחיר כמעט זהה.

 

שונא את המראה של הצורה הנוכחית וגם לא מתחבר למראה הכמעט זהה של החדשה.

 

אישית, עם העלאת המחיר להערכתי הם הפסידו אותי בתור לקוח נאמן, וכנראה שאפזול לטוסון או לאוקטביה 2.0 (כתלוי בהצעות המחיר מחברת הליסינג)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע ה1.6 ללא הטורבו אומנם אם משווים אותו למתחרות הוא נופל מהם אבל בוא לא נגזים הוא לא עגלה לא סוחבת ואפשר לקבל צריכת דלק 1/12 אפילו טיפה יותר בדרכים בין עירונית אם נוהגים "רגוע". נכון בהשוואה למנועי הטורבו הקטנים למינהם הוא חלש ולא חסכוני אבל מדובר כאן על גיר אוטומטי עם ממיר מומנט שצפוי ככל הניראה להציע אמינות טובה לטווח הארוך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הזה נבחן במקביל ע"י מספר כתבים, והתוצאות השונות קצת מביכות.

אפילו צריכת דלק בשיוט, נתון חשוב למי שקונה דיזל, התוצאות בין 13.6 ל 18 קמ"ל.

מבחינת ביצועים, חלק אומרים"ביצועי מנוע מאכזבים...בהנהלות יומיומית", חלק מתרשמים "המנוע פשוט נהדר"...

אני אצטרך, שוב, להסתפק בהתרשמות אישית ולעזרת קונסור ריפורטס, אם אפשרי.

 

נסעתי עם הספורטאז' כמעט 400 ק"מ.

צריכת הדלק הממוצעת היתה 13.6

אז או שהמחשב מזייף או שכנראה זה מה שיצא.

 

מבחינת המנוע, מי שמחפש רכב ספורטיבי-כנראה מפספס את המטרה. מי שמחפש שימושיות יומיומית-יבין שהמנוע הזה מצויין.

גם בתאוצה ראשונית, גם בתאוצות ביניים וגם בקבלת הכח על פני כמעט כל טווח הסל"ד.

אנחנו מדברים על משפחתית מוגבהת וכך גם צריך להתייחס אל הספורטאז'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל שהדיזל מגיעה ברמת גימור הבסיסית בלבד.

ובכלל, היצע של 3 גרסאות בלבד?

דגם הטורבו עדיין נמכר בצורה הישנה כי יש מלאי גדול כנראה.

יש שיווק אגרסיבי של הטורבו הישן לבעלי ספורטאז' לבוא ולבצע טרייד אין במחירון +10%.

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 00׳,לאנסר 04׳,סוזוקי קרוסאובר 14'

kia sportage 2000 top '17

היום corolla cross 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1069 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...