Jump to content

ceyal

אחראי פורום
  • פרסום הודעות

    4,819
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

28 נייטרלי

1 עוקב

אודות ceyal

  • דירוג
    אחראי פורום
  • תאריך לידה 20/09/1973

Personal Information

  • מיקום
    פה ושם..בעיקר שם.
  • תחביבים
    נהיגה - קריאה - מחשבים - וצילום
  • מקצוע
    גם וגם.
  1. ceyal

    יום מובילי דעה עם יונדאי i10

    זה לא האמינות כמו הרעש והעדר הכח. בנהיגה ממושכת בכביש המהיר, הרעש שאפשר להתעלם ממנו בנסיעות קצרות, מתחיל להעיק.
  2. ceyal

    יום מובילי דעה עם יונדאי i10

    האמת? כשפבל הציע לי להגיע ליום מובילי הדעה עם ה I10, קצת נעלבתי בשם המגזר. אני לא בא אם אין לפחות שבעה מושבים! אבל הפעם החלטתי להרחיב אופקים, להצטופף במיני ואז לקטר בלי סוף על כל הפגמים שבטוח יהיו ברכב זול שכזה, כמו שמוצאי מערבות פולניה מחייב. אבל הפעם אני חייב לומר שלא הצלחתי. כלומר, אל תבינו לא נכון. אנחנו עדיין מדברים על מיני בהגדרה, כלומר גודל מסויים, מחיר מסויים ופשרות שנעשו על מנת לשמור על שניהם. אבל, וזה אבל גדול, כל זה תקף על הנייר וכשמסתכלים על הרכב מבחוץ. כשנכנסים לרכב, מגלים משהו קצת אחר. עיצוב שמנסה להיות צעיר (אל תשאלו אותי אם זה הצליח כי אני כבר זקן), אבל עם ניחוח מעט יוקרתי. כלומר אנחנו לא מרצדס כן, אבל אין כאן חיפוף ברמת הגימור. הכל יושב טיפטופ וגם אם הפלסטיקה נוקשה ברובה, זה לא נראה לעין, במיוחד בשילוב הצבעים של הלבן/שחור והריפוד הבהיר. תנוחת הישיבה נוחה, הכיסאות מרווחים מספיק ואם לא שמת לב שנכנסת לרכב מיני, המרווח יכול בקלות להחשב לקטוריה אחת מעל. בכסאות מאחור יש מספיק מקום לשלושה אנשים. אמנם לא הכי נוח בעולם אבל אפשרי. מרווח הרגליים מספק בהחלט. ותא המטען קטן אך עדיין שימושי לקניות מזדמנות. גם במבט מבחוץ, ה I10 מעוצב מאד יפה. למרות (העדר) הגודל, הפרופורציות נשמרות היטב והתחושה היא של רכב גדול יותר ממה שהוא באמת. מערכת המולטימדיה נשארה (סופסוף) מקורית, לפחות ברכבי המבחן, והשילוב של אנדרואיד אוטו/אפל קארפליי מצויין ועובד נפלא. המסך נמצא במקום טוב, ושאר הפקדים (כמו מזגן) נמתאים במקומם ועדיין לא היגרו לתוכו. ואז מתחילים את הנסיעה, וכאן חייבים לעשות "סוויץ" בראש. רובנו נבחן תמיד רכב באספקטים של כח מנוע, מהירות מירבית, אפס למאה והתנהגות כביש. ה I10, לא באה לתת מענה לסוג הנהיגה הזאת. מדובר ברכב מיני, לנסיעה בדרכים עירוניות או מקסימום לפרברים. כשתחומי המחיה שלך הם כאלו, עניין הנוחות, המיזוג, צריכת הדלק והנדסת האנוש הרבה יותר מעניינים "אחי כמה סוגר". וגם כאן ה I10 עושה עבודה טובה מאד. הנוחות טובה מאד, התנהגות הכביש גם היא טובה מאד. ואז מגיעים לנושא שסיקרן אותי ואני בטוח שאת כולם. הגיר הרובוטי אז ככה, כמו כל הרכב עצמו, הקונספט הוא שמירה על איכות הסביבה ופליטת המזהמים. ומה לעשות, רכב עם גיר רובוטי לעולם יהיה חסכן יותר בדלק. השאלה מה עם הנוחות ומה אנחנו מקריבים בשביל זה? התשובה אצלי לפחות די חד משמעית. הכל סבבה. מה זה סבבה? שוב, בהתחשב בקהל היעד של הרכב, נסיעה מנהלתית רגועה ושקטה לא חושפת כמעט את השהיית הגיר שנוצרת מהחלפת הילוך. ההחלפות נעימות, אין מכות ואין רעידות. מה כן יש? השהיה די מורגשת כשאתה נוהג ומצפה בתת מודע להחלפת הילוך מהירה. אם אתה לא נוהג, לא תרגיש בכלום. מבחינתי, הגיר מקבל ציון עובר פלוס. אבזור הבטיחות זה עוד משהו שעושה את ה I10 לעוד יותר טוב. כל מערכות הבטיחות נמצאות שם. גם האקטיביות וגם הפסיביות. בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב אקטיבית, בלימה אוטונומית שגם עובדת מצויין. ניסיתי. כמעט קיבלתי התקף לב אבל ה I10 לא התבלבה. מה שכן, שמירת הנתיב האקטיבית לא שומרת על מרכז הנתיב אלא רק מחזירה את הרכב - מה שיוצר תנועות זיגזוג מעצבנות. כפועל יוצא מזה, זוויות חדות מידי זוכות להתעלמות והרכב פשוט יצא מהנתיב בלי להתריע כלל. למרות זאת, מאחר ואנחנו לא מדברים על רכב אוטונומי בהגדרה, זאת מערכת שטוב שנמצאת שם ברקע. בסופו של דבר, לראות את כל המערכות האלו ברכב מיני תקציבי, זה פלוס רציני מאד. נוחות, סבבה לגמרי חוץ מבורות גדולים שמטלטלים את הרכב הקטן - ונגד זה אין מה לעשות - כמו שאומרים - הגודל כן קובע... ואל תקחו את ה I10 לנסיעות בככיש המהיר. כדי לשמור על מהירות סבירה של 120 בכביש 6 על המנוע להיות ב 3500 סלדי"ם גבוהים למדי שמרעישים ומזכירים שוב את יעוד הרכב. הבידוד טוב למדי ובנהיגה עירונית פלוס, די שקט בפנים. ואז מגיעה צריכת הדלק. בנהיגת המבחן שלי שכללה פקקים עירוניים ונהיגה בין עירונית , אחרי שעשיתי את הסוויץ המתבקש, הגעתי ל 4.6 ליטרים ל 100 קילומטר שזה בחישוב מהיר בסביבות 21 קילומטר לליטר. לא רע בכלל. בפקקים נטו, הצריכה ירדה לכ 18 ק"מ לליטר. שורה תחתונה? מחפשים רכב עירוני? בטיחות בראש מעינייכם, צריכת הדלק גם? לא בא לכם להתפשר על נוחות וגם הנראות חשובה לכם? ה I10 בהחלט נמצאת בראש. קחו אותה לנסיעת מבחן.
  3. ceyal

    סיכום 4 שנות אאוטלנדר

    אני מקווה שאתה מצליח לבדר את עצמך בימי הסגר כי זה לא מצחיק אף אחד אחר. אתה לוקח מבחן על אאוטלנדר PHEV שאין בינו לבין הרכב הבסיסי שלך שום כלום, מוציא מהקשרו את כל מה שכתבתי, ועדיין לא מצליח להבין שכל ה"התלהבות" מה PHEV נובעת מהכשלים של האאוטלנדר הרגיל. ולמרות זאת, הפרדתי בין יחידת ההנעה המוצלחת מאד בשילוב החשמל לבין שאר הרכב שנשאר בסיסי והוא גם חמישה מושבים אם התבלבלת לרגע ושכחת. ואם עדיין לא הצלחת להבין, תקרא את השורה האחרונה, זאת שציטטת, ותפנים. אה וככה, בשביל הפרוטוקול, חפש בפורום, לא בגוגל, את מה שכתבתי על האאוטלנדר אינסטייל 2018. שם תמצא את מבוקשך בתקווה שלא תתבלבל שוב.
  4. ceyal

    סיכום 4 שנות אאוטלנדר

    אתה מנסה לדחוף לי מילים לפה ולא בפעם הראשונה. אבל אני לא מתייאש. ב 2015 היה אאוטלנדר בלבד במחיר המגוחך של 165K ש"ח למי שחיפש SUV בזול. כנ"ל בשנים לאחר מכן, עד להורדת המחיר של הקודיאק וה 5008. התלהבות מאאוטלנדר?🤣 בוא.. אהבתי את השינויים המינוריים אך ההכרחיים ששנת 2018 הביאה בכנפיה. ואני אפילו אצטט את מה שכתבתי אז. סוף סוף האאוטלנדר יכול להיישיר מבט אל המתחרים אבל הסיבה היחידה לבחור בו היא עדיין, התמורה הטובה ביותר לכסף. ובכן, בתחילת 2019 כשפיז'ו וסקודה השוו את המחירים, הסיבה היחידה הזאת התפוגגה. כל פעם שתנסה לעוות את דברי ולהכניס להם גוון אחר, אני אחזור וארשום את השורות האלו שוב ושוב. בנקודת זמן זו, בו אין עדיין אאוטלנדר חדש ומודרני יותר, אין סיבה מיוחדת לבחור בו למעט אהבת המותג. קאפיש? לרשום שוב?
  5. ceyal

    סיכום 4 שנות אאוטלנדר

    כנראה. כנראה שגם לא. קשה לך להבין. אסביר לך שוב. האאוטלנדר רכב טוב. כשהיה הזול בחבורה, הוא היה הרכב הטוב ביותר ביחס למחירו. היום כבר לא. קאפיש?
  6. ceyal

    סיכום 4 שנות אאוטלנדר

    כפי שכתבתי מספר פעמים ואחזור על זה שוב, נהגתי על מספר רב של רכבי שבעה מושבים, SUV וגם לא. וכפי שכתבתי (שוב) את שנת 2015 ו 2017 הורדתי מההשוואה. אבל עדיין, מה לעשות, מדובר בSUV בסיסי, מיושן ואין כרגע שום סיבה לרכוש אותו. אם יצא דגם חדש, אבל חדש באמת ולא שוב שינויי פגוש, אני הראשון שאשמח לבדוק אותו. שום דעה קדומה, שום דעה שלילית. נהניתי מהאאוטלנדר האחרון שהיה לי. אבל נהניתי הרבה יותר מהמתחרים. קרה לי במודל 2015, וב 2017. כשעמדתי בפקק, בחום המטורף של אוגוסט, המזגן הפסיק לעבוד. קרה לי גם בדרך לאילת, לפני שנה. אז גם המולטימדיה פשוט כבתה כי היה לה חם. אני לא צריך שתגיב מאחר וזאת היתה רק תקלה אחת מתוך כמה. כנראה כשהרכב עושה 50 אלף קילומטר בשנה, הוא לא שיא האמינות. בוא, תהיה מדוייק כשאתה מצטט אותי. אמרתי שהמנוע חלש ביחס למתחרים. לא אמרתי שהוא לא טוב. מספק? זאת מילה יפה. לגבי המזגן, הוא נהדר כשאתה לבד ברכב. לא מעבר.
  7. ceyal

    סיכום 4 שנות אאוטלנדר

    ברור שהם לא התלוננו. לא ציפיתי אחרת. בכל זאת, רבים אחרים כן. ביולי-אוגוסט המזגן כמעט ולא משפיע, ויותר מזה - קרה לי יותר מפעם אחת כשעמדתי בפקק, שהמזגן פשוט הפסיק לעבוד והדליק נורת תקלה. יצא פשוט אויר חם. סיוט שלא קרה לי מעולם באף רכב אחר. זה לא משנה את העובדה שאין תמיכה לגב תחתון והריפוד כמעט ולא קיים. ב 2019 הכיסאות הקדמיים שופרו אבל עדיין, אין תמיכה לגב התחתון. זה שהמושב אצלך חשמלי לא משנה את העובדה שהוא לא נוח לנהיגה ארוכה. התיאור שלי מבוסס על נסיון של 4 שנים, ועל השוואה עם רכבים אחרים שנהגתי עליהם. כך שהוא די אובייקטיבי. והצמיגים של האאוטלנדר ממש לא רחבים ובחתך נמוך. הם סטנדרטיים למדי במגזר ה SUV. לגבי עוצמת המנוע והנוחות, שוב - מאחר ויש לי מול מה להשוות, האאוטלנדר הכי פחות נוח מהחבורה, המנוע שלו חלש כי לא מודדים רק כ"ס. יש עוד פרמטרים ובראשם זמינות הכח והקג"מ שהמתחרות עם הטורבו טובות בהם יותר. המתלים של האאוטלנדר, כמו הרכב כולו, מיועדים לנהיגה רגועה נינוחה וללא דרמות. כל נסיון לנהיגה בסגנון מעט יומרני, תחשוף מיד את רפיסות השלדה שלא מיועדת לכך. שוב, זה לא גורע מהעובדה שהאאוטלנדר רכב שבסה"כ עושה את עבודתו נאמנה למי שמחפש SUV בסיסי לשבעה נפשות - מה שנקרא, התמורה הכי טובה לכסף שלך. אבל כל זה היה נכון לתקופה שהאאוטלנדר היה הזול בחבורה. ברגע שהמתחרות השוו את המחירים, אין סיבה מיוחדת לבחור דווקא באאוטלנדר. לגבי הקודיאק, תרשה לי בבקשה לא להגיב למה שרשמת... תודה.
  8. ceyal

    סיכום 4 שנות אאוטלנדר

    טוב, כדי להכנס לפרופורציות. לאחר שהיו בשימושי שלוש אאוטלנדרים, משנת 2015 (זוועת האנושות), 2017 (שיפור מה) ו 2018 (קצת יותר טוב) ואז פיזו 5008 ובין לבין גם קצת גראנד פיקאסו, סורנטו ושבוע עם קודיאק, אני חש שיש באפשרותי לתרום קצת. מאחר ופותש מתייחס לגרסת הפרימיום, אני אתעלם מהשנתונים 2015 ו 2017 ואתייחס ל 2018 שם גרסת האינסטייל זהה אחד לאחד לגרסת הפרימיום של 2016 למעט מושבי עור. בקצרה, מדובר בsuv בסיסי עם שבעה מושבים שהיה עד לא מזמן הבחירה המועדפת על ציי הרכב מאחר והם קיבלו אותו במחירים שאסורים לפרסום, אבל מאד קרובים למשפחתיות. הוא מרווח מספיק לחמישה מבוגרים ועוד שני ילדים בשורה השלישית שלא עוברים את המטר וחצי. מעבר לכך יש בעיה עם הרגליים מאחר והמושבים נמוכים. מרווח הרגליים טוב אך זה בא על חשבון מושבי השורה השניה שצריכים לנדוד קדימה. הרצפה עצמה כמעט שטוחה לחלוטין מה שמאפשר לשבת בכיסא האמצעי בנוחות. המושבים עצמם בסיסיים מאד, חסרי כיוונון לגב התחתון ומרופדים בקמצנות מה שמשפיע על נוחות הנסיעה למרחקים ארוכים. תוסיפו לזה בולמי זעזועים נוקשים שכנראה לא מכויילים אופטימלית מה שגורם להם להתרסק על כל סוגי נזקי הכביש מצד אחד, אבל עדיין להתנדנד ולקפצץ גם בכבישים מהירים ומצד שני, להתנדנד מצד לצד באופן שמסביר לך שלא כדאי להגזים. המנוע חלש. חלש מידי וגם רזה. במיוחד בהשוואה למתחרים הישירים עם מנועי הטורבו מרובי הקגמ והכס. ואם נוסיף לזה את הגיר הרציף הרי שקיבלנו משהו שיכול להטריף אתכם אם אתם אוהבים לנהוג. מי שנוהג רגוע מאידך, יהנה מאד. הרכב שקט יחסית ומבודד בצורה סבירה. צריכת הדלק הממוצעת אצלי היתה 11.8 קילומטר לליטר במינון 50/50 עיר ובין. המזגן בינוני ומאחר ואין פתחים לאחור (מ 2019 יש), בימים חמים חוץ מהנהג וזה שלידו, כל השאר מרגישים בסאונה רטובה. לסיכום, מי שחיפש suv בסיסי, זאת היתה הבחירה הטבעית עבורו עד שפיזו וסקודה הורידו את המחירים של הקודיאק וה 5008 הבסיסייים לרמת מחיר דומה. היום לא הייתי ממליץ על האאוטלנדר. ומי שעדיין לא נמצא במחוזות ה suv, יש לו עדיין את הגראנד פיקאסו.
  9. ceyal

    מבחן דרך: אאודי Q7

    אז מה אתה אומר? שמי שקנה אאודי q7 למעשה רצה רכב שופוני כמו אאוטלנדר אבל לא היתה לו ברירה אז הוא התפשר כי היו לו רק 600 אלף שקל? קשה לך להבין שלא כולם מחפשים פוזות? מי שמחפש סולידי, אאודי זאת התשובה שלו, בין השאר. Sent from my SM-G975F using Tapatalk
  10. ceyal

    מבחן דרך: אאודי Q7

    אאודי מאז ומתמיד היו שמרנים בעיצובים שלהם. אפשר להסתכל על ה A8 לעומת המתחרים כדי להבין. מי שמחפש צומי מסובב ראשים לא קונה אאודי.
  11. ceyal

    מבחן דרך: אאודי Q7

    עניין של טעם. אני רואה כאן בעיקר בלינג בלינג.
  12. ceyal

    מבחן דרך: אאודי Q7

    אני חייב להוסיף שני דברים שנשכחו ממני בזמן הכתיבה ולדעתי שווים אזכור. 1. יש אינטגרציה בין מערכות הרכב לבין רמזורים, עובד כרגע בכמה ערים בגרמניה. בהפעלת ניווט המערכת לוקחת בחשבון את זמני הירוק והאדום לתוצאה עוד יותר מדוייקת ובעתיד גם לשליטה טובה יותר בזמן נהיגה אוטונומית. 2. פיצ’ר ממש ממש ממש נחמד שאהבתי, אם מפעילים את מערכת העצור סע, הרכב מניע מיד כשהוא מזהה תזוזה של הרכב שלפניכם עוד לפני שעזבתם את דוושת הבלמים. הרבה יותר כיף ככה.
  13. ceyal

    מבחן דרך: אאודי Q7

    מה אגיד לך.. החזית מאד אנמית. בהחלט. ולגבי העברית, מרגיז, אבל כמו שאמרתי, יש אנדרואיד אוטו. הכל טוב. ואם אתה מתלהב מאבזור, אז יש לך 5 חיבורי USB להטענה מהירה ושיתוף מדיה. 2 ליושבי השורה השניה, 2 בתא האמצעי ואחד במערכת. יש לך גם את העוזרת של אמאזון אם בא לך לעשות קניות אונליין בדרך הביתה. הטענה אלחוטית זה גימיק שאמנם קיים בהרבה רכבים, אבל מעשית לא טוען. אולי רק שומר טעינה. הכל בסדר, אתה יכול לקנות.
  14. ceyal

    תערוכת רכבי אספנות

    ככה. לא משהו. יש שם רק משאיות. Sent from my SM-G975F using Tapatalk
×
×
  • Create New...