Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2887 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לדעתי לפי עומס דיווחים ופניות של המתנדבים,

תוסיף את השירות של דואר ישראל.

להשערתי 30 ימים+ לערך.

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

פורסם
בקיצור שטינקרים :-P

מרקו: תגיד? גם כשמישהו נדקר בסכין ליד הבית שלך ,וראית מי הדוקר ,לאחר מכן מגיעה ניידת למקום לגבות עדות ממך ,מה תגיד? "אני לא שטינקר"

 

האם המיזם אינו מעודד בפועל הלשנה של אזרחים?

דיווח לרשויות על עבירה, המסכנת באופן ישיר נהגים אחרים, אינו שונה מהחובה האזרחית לדווח על כל מקרה אחר של עבירה שאזרח רואה. כפי שמצופה מאזרח לדווח על ניסיון שוד, תקיפה וכיוצ"ב, גם כאן המיזם מאפשר לאזרח לממש את החובה האזרחית שלו ולדווח על הנהג שמסכן את חייו וחיי יתר הנהגים על הכביש. הניסיון למנוע את ההרוג הבא אינו יכול להיראות כהלשנה.

פורסם
מרקו: תגיד? גם כשמישהו נדקר בסכין ליד הבית שלך ,וראית מי הדוקר ,לאחר מכן מגיעה ניידת למקום לגבות עדות ממך ,מה תגיד? "אני לא שטינקר"

 

האם המיזם אינו מעודד בפועל הלשנה של אזרחים?

דיווח לרשויות על עבירה, המסכנת באופן ישיר נהגים אחרים, אינו שונה מהחובה האזרחית לדווח על כל מקרה אחר של עבירה שאזרח רואה. כפי שמצופה מאזרח לדווח על ניסיון שוד, תקיפה וכיוצ"ב, גם כאן המיזם מאפשר לאזרח לממש את החובה האזרחית שלו ולדווח על הנהג שמסכן את חייו וחיי יתר הנהגים על הכביש. הניסיון למנוע את ההרוג הבא אינו יכול להיראות כהלשנה.

תגיד רוני, כאשר אתה רואה חברים צעירים שרבים מכות, גם אז אתה מדווח למשטרה? כאשר אתה רואה אדם שגונב כמה פירות וירקות מהסופר, גם אתה מדווח למשטרה?

אם למדינת ישראל היה רצון להוריד את העבירות, היא הייתה מעלה את כמות הניידות על הכביש. יותר מכך, מחייבת את המשטרה להיות בתנועה כל הזמן ולא להיות במשרדים הממוזגים.

אני אמנם לא נוסע הרבה, אבל ברוב המקרים כאשר אני נוסע אני לא פוגש משטרה, אלא עבריינים. אילו משטרה הייתה נוכחת על הכביש, המצב היה משתנה לטובה. אבל במקום זה, מתנדבים אזרחים שגורמים להגדלת קופת המדינה. גם עבריינים הגדולים ידעו איך לצאת מכל העבירות שהם עושים על הכביש ע"י המתנדבים.

פורסם

לגמרי שטינקרים... אנשים עוד יתחילו לפחד לעשות עבירות ולהתנהג בבריונות בכביש ובכלל

ואז לאן נגיע? נהיה כמו סינגפור לא עלינו, שם כולם שטינקרים!

 

אבל איזה כיף בחו"ל שאנשים נוהגים כמו בני-אדם, מכבדים אחד את השני, אני אומר לך.. אמריקה.

חבל שבארץ זה לא ככה.

 

שטינקרים... כן שטינקרים

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

gbguy

 

ממה אתה מפחד בדיוק? שייתפסו את העבריינים האלה שאתה מתלונן עליהם?

 

נכון, להגדיל את כמות השוטרים זה חלק מהפתרון (שעולתו אגב נאמדת בסכומי עתק).

הפתרון של שומרי הדרך הוא פתרון משלים מכיוון שגם אם תגדיל את מערך שוטרי התנועה אתה עדין רחוק מאוד מלעשות הרתעה כוללת. מכיוון ששומרי הדרך נמצאים בפריסה רחבה ובלתי ניתנים לזיהוי, זה מגדיל את אפקט הפחד מלבצע עבירה.

 

אני מאמין שעיקר האנשים שיש להם בעיה עם היוזמה, הם אלו שיש להם מה לפחד...

פורסם

^

tepic, בוא נתחיל מזה שיחזירו את מערך ניידות התנועה שצימצמו בשנים האחרונות, עזוב להגדיל.

 

איך, איך דברים משתנים; כשהייתי צעיר, חיפשתי להתחמק ממשטרות שלא "יפריעו" לנהוג בכיף. היום אני מחפש אותן ולא מוצא.

 

ולא, אף אחד לא נוהג בזהירות בגלל איזשהו איום ערטילאי של שומר דרך. שים ניידת תנועה על הכביש ותראה איך כולם פתאום מנומסים ונוהגים כמו ב"אורופה".

פורסם (נערך)
gbguy

 

ממה אתה מפחד בדיוק? שייתפסו את העבריינים האלה שאתה מתלונן עליהם?

 

נכון, להגדיל את כמות השוטרים זה חלק מהפתרון (שעולתו אגב נאמדת בסכומי עתק).

הפתרון של שומרי הדרך הוא פתרון משלים מכיוון שגם אם תגדיל את מערך שוטרי התנועה אתה עדין רחוק מאוד מלעשות הרתעה כוללת. מכיוון ששומרי הדרך נמצאים בפריסה רחבה ובלתי ניתנים לזיהוי, זה מגדיל את אפקט הפחד מלבצע עבירה.

 

אני מאמין שעיקר האנשים שיש להם בעיה עם היוזמה, הם אלו שיש להם מה לפחד...

אספר לך סיפור אמיתי שקרה לי:

יש לי מצלמת דרך, נסעתי בכביש, רכב עקף אותי ופגע ברכב ונסע. כלומר תאונה פגע וברח. הוצאתי את הוידאו, דווחתי למשטרה, קבלתי את פרטי הנהג. הנהג הוא ערבי שגר בכפר ערבי. ששם בכפר אין כתובת מדויקת, אלא יש מיקוד.

גליתי שהרכב הפוגע לא היה ביטוח, ולכן הביטוח שלי לא יכול לטפל בי (אלא אם כן, אתבע את הביטוח שלי). השכרתי שירות של שמאי מכספי, והשמאי רשם דו"ח פגיעה. פתחתי תיק בבית המשפט לתביעות קטנות, והפלא שהתביעה לא הגיעה איכשהו לידי הנתבע. התחלתי להפסיק לרדוף אחרי הנהג הפוגע, כי סכום הפגיעה לא גבוה במיוחד.

הטענה שלי היא לא שיש מגזר מסוים שהוא עבריין לעומת מגזר אחר. אלא שהעבריינים הגדולים הם אלו שלא רק לא יקבלו את הדו"ח, אלא נוסעים ללא ביטוח, ואולי אפילו ללא טסט. כמובן שיש ספקטרום של עבירות (קטנות ועד גדולות), אבל לדעתי הפתרון הוא לתפוס את כלל העבריינים, ולא לתפוס טעויות מסוימות.

 

נ.ב.

לשרשור שפתחתי בפורום משפטי, ולסרטון של

.

 

עריכה:

אין לי התנגדות לתוכנית. ההפך, כל מי שמפריע לתנואה צריך להענש (בכל זאת אנחנו חיים בעולם של שכר ועונש). הבעיה היא שהתוכנית הזו היא פלסטר במקום טיפול אמיתי.

עריכה אחרונה על ידי gbguy
פורסם

יוחאי,

מסכים איתך לגבי כמות הניידות.

אבל מכיוון שלא יעלו מחר בבוקר עוד 2000 ניידות תנועה חדשות לכביש, וכדי לפתור בעיות מורכבות צריך להיות חכם ולא צודק - זה פתרון משלים טוב ומתבקש. צריך לתת לזה זמן, לתת לאנשים לקבל דוחות על עבירות ש"אף אחד לא ראה" וזה יתחיל לחלחל.

 

gbguy,

התוכנית הזו החלה כיוזמה שמנסה לתת מענה מסוים על קיצוצים ממשלתיים שגרמו להורדת כמות הניידות תנועה בכביש.

כולם כולל המשטרה מסכימים שצריך עוד ניידות תנועה, אבל בין זה ולמציאות עומדת ממשלה עצלה,

צריך לתת יד ליוזמה ולדבר עליה כדי שההרתעה שלה תהיה כמה שיותר גבוה.

כל עבריין הוא עבריין וכולם מדווחים, להבדיל מהמקרה שלך כאן אין משפט אזרחי אלא אכיפה משטרתית (עקיפה אמנם), מהרגע שהמתנדבים שולחים את הסרטון הכל קורה מבחינת המתנדב "אוטומטית".

פורסם

tepic, נועדנו שלא להסכים.

 

אני רואה משהו חמור הרבה יותר בכך שגובים מיסים מהאזרחים, ובו זמנית רוצים שהם יספקו לעצמם את השירות (זה דיון ישן נושן שחוזר גם פה בקארספורום כל כמה זמן בנושאים שונים). והסיבה היחידה שזה קורה היא כי האזרחים נותנים לזה יד. ושלא יהיה לך ספק, אני מאשים גם את עצמי. קל לי לשבת מול המחשב ולהקליד את זה, במקום אשכרה לעשות משהו.

 

רק מה, זה שאני או אתה לא עושים, לא אומר שהפיתרון שמציעים לנו הוא טוב. גם כשאתה הולך לאכול במסעדה, אתה לא צריך להיות שף בשביל להעריך אם טעים לך או לא.

 

אגב, עניין השטינקריות משני לחלוטין פה.


×
×
  • תוכן חדש...