Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו XV 2.0 Eyesight - בחירה ושרשור מתגלגל


erezarmo
שימו לב! השרשור הזה בן 1759 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפסול את ה3008 כי היא לא נבחנה במבחן הריסוק האמריקאי? היא כלל לא נמכרת בארה"ב - אז למה שתיבחן במבחן ריסוק אצלם?

 

לא פסלתי את הרכב על זה בלבד - אבל זה בפירוש חיסרון שלו. רוב יצרני הרכב בונים את הרכבים כדי להצטיין במבחנים ולא בהכרח להיות כמה שיותר בטוחים. אז כמה שיותר מבחנים עם דגשים שונים ופרוטוקולי בחינה שונים שהרכב עובר- סביר יותר שהבטיחות הכוללת שלו תהיה גבוהה יותר.

ב-2012 ה-IIHS הודיעו על מבחן חדש, התנגשות חזיתית בחפיפה קטנה (25%). הרוב המוחלט של המכוניות נכשלו בבחינה הזו באופן מביך (וולוו וסובארו הצטיינו, הדגש שלהן על בטיחות הוא לא רק על בטיחות במבחנים). עם השנים כל המכוניות החדשות שנבחנות בארה"ב התחילו לעבור את הבחינה. אבל הבחינה היתה רק בצד הנהג. ב-2016 ה-IIHS החליט לבחון מה קורה בצד הנוסע (בין היתרר כי ראו חיזוקים רק בצד הנהג). למרבה "ההפתעה" רוב המכוניות נכשלות במבחן החדש (שוב, סובארו וולוו עמדו בכבוד).

רוב הסיכויים שרכב שנמכר רק באירופה יכשל במבחן הזה. אני חושש גם שהגרסא האירופית של חלק לא קטן מהרכבים שנמכרים בשני האיזורים לא תעבור את המבחן. הסובארו עברה את המבחן לפני שהתכוננה אליו. זה מעיד על משהו לדעתי.

 

כמה קישורים בעניין:

https://blog.caranddriver.com/iihs-adds-new-frontal-crash-test-most-cars-expected-to-perform-poorly/

http://www.iihs.org/iihs/news/desktopnews/vehicles-with-good-driver-side-protection-may-leave-passengers-at-risk

 

אהבתי את הצבע והשילוב עם הריפוד הבהיר נראה מעולה.

 

תתחדש, תהנה וסע בדרכים טובות!

 

אכן נראה טוב. אבל אני לא יכול לזכות בקרדיט על זה. נשאר רכב אחרון במשלוח... ;-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 130
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ארז תתחדש!

 

בחירה מיוחדת לאור כמות הנסיעה שלך ומעידה על מתן משקל לפרמטרים הקשורים בעיקר לרכב עצמו ופחות לפרמטרים ״כלכליים״.

 

כבר ביום הראשון נכנסת לשטח, מה עם תקופת הרחמים? -:)

 

לגבי בקרת השיוט האדפטיבית תעדכן אותנו בהמשך לאחר שימוש נוסף, נראה לי שהשמחה מוקדמת ותתקל גם במצבים בהם היא תתנהג באופן לא טבעי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא פסלתי את הרכב על זה בלבד - אבל זה בפירוש חיסרון שלו. רוב יצרני הרכב בונים את הרכבים כדי להצטיין במבחנים ולא בהכרח להיות כמה שיותר בטוחים. אז כמה שיותר מבחנים עם דגשים שונים ופרוטוקולי בחינה שונים שהרכב עובר- סביר יותר שהבטיחות הכוללת שלו תהיה גבוהה יותר.

 

 

יש לך דוגמה לרכבים שלא נמכרים בארה"ב וכן נבחנו במבחן האמריקאי? כי לדעתי זו סתם הסקת מסקנות שלך...

 

לגבי הטלה, יבואן "גרוע" זה לא מדד. גם סמל"ת לא בדיוק שיא האיכות/אמינות ולכל אחד שיש נסיון טוב עם יבואן - יש אחר שיש לו נסיון רע. נראה שהגעת להשוואה כבר עם דעה די מוצקה למה שאתה מעוניין לרכוש וה"פרמטרים" רק התאימו את עצמם. הרי בשילוב מנוע גיר - ברור שה 3008 מתעלה ( וזה לא הופיע כפרמטר ).

עריכה אחרונה על ידי daniel.gri
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש מאוד ותהנה!

כרגע רק תא המטען מונע ממני לשדרג את שלי. הפחיתו 70 ליטר וכאמור לנו זה משמעותי להובלת הכלבה...

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארז תתחדש!

 

בחירה מיוחדת לאור כמות הנסיעה שלך ומעידה על מתן משקל לפרמטרים הקשורים בעיקר לרכב עצמו ופחות לפרמטרים ״כלכליים״.

 

כבר ביום הראשון נכנסת לשטח, מה עם תקופת הרחמים? -:)

 

לגבי בקרת השיוט האדפטיבית תעדכן אותנו בהמשך לאחר שימוש נוסף, נראה לי שהשמחה מוקדמת ותתקל גם במצבים בהם היא תתנהג באופן לא טבעי.

 

תודה.

הויתור על פרמטרים "כלכליים" בלבד היה לי קשה, אבל בעזרת משפחה תומכת עמדתי בזה בגבורה ;-)

 

אני מרחם בזה שלא עברתי את ה-4000 סלד ולרוב פחות מ-3000. נסיעת השטח היתה קצרה ולא מאתגרת מידי. בכל מקרה הרכב נועד לשרת אותי ולא אני אותו...

 

ברור לגמריי שחא כל ההתנהוגוית הן טבעיות. כשנתיב מתפצל לקראת צומת והרכב לפניך לא בוחר את הנתיב שלך - פתאום הרכב שם גז. כשרואים רמזור אדום באופק עם מכוניות עומדות - הוא יאט רק ברגע האחרון ועוד.

כאמור מרבית הנסיעה שלי הי בכבישים 1, 6 ו-5 ושם זה עובד נפלא. זה ממש לא מייתר את הנהג ומאוד התרשמתי מאיכות הביצוע.

 

יש לך דוגמה לרכבים שלא נמכרים בארה"ב וכן נבחנו במבחן האמריקאי? כי לדעתי זו סתם הסקת מסקנות שלך...

 

לגבי הטלה, יבואן "גרוע" זה לא מדד. גם סמל"ת לא בדיוק שיא האיכות/אמינות ולכל אחד שיש נסיון טוב עם יבואן - יש אחר שיש לו נסיון רע. נראה שהגעת להשוואה כבר עם דעה די מוצקה למה שאתה מעוניין לרכוש וה"פרמטרים" רק התאימו את עצמם. הרי בשילוב מנוע גיר - ברור שה 3008 מתעלה ( וזה לא הופיע כפרמטר ).

 

אין מסקנות יש חששות.

אם טויוטה הוסיפו חיזוקים לראב4 רק בצד הנהג (בגרסא האמריקאית), ומבנה השילדה לא סימטרי - אתה משוכנע שהחזיוקים האלה קיימים גם באירופה? ומה עם אנגליה, שם החיזוק מימין? או ששם תאונה חזיתית בחפיפה קטנה תיגמר במוות?

כנ"ל לגביי יונדאי וקיה ועוד כמה יצרנים.

מבחינתי עצם הביץחירה לחזק רק צד אחד, הצד הנבחן מטילה צל כבד על היצרן וגורמת לי לחשוד בבחירות אחרות שלו. אתה מוזמן לחשוב אחרת ולא לחשוד עד שלא הוכח אחרת.

 

לגביי יבואנים - ברור שמדובר בדעה סובייקטיבית. סמל"ת על סף דירוג "יבואן גרוע" מבחינתי, אבל סובארו ברזילי זה לא סמל"ת. מידיעה השירות והעמידה מאחוריי הלקוח שם הם ברמה אחרת מהמקובל בסמל"ת. אני מקווה שזה לא יבחן, ושאם יבחן - הידע הזה אכן יוכח במציאות. מבחינתי הדירוג של לובינסקי ושל צ'מפיון כשני היבואנים הגרועים בארץ מגובה במספיק חיזוקים. אתה מוזמן לחשוב אחרת.

 

לגביי הבחירה - לא חושב שאפשר לאמר שבאתי עם בחירה מראש - כאמור לא בחרתי גם בסובארו. פסלתי אותו וחיכיתי לרכב הבא. אפילו שילמתי יותר כי הטבת ההשקה נגמרה. אם התאונה היתה קוריית שבועיים קודם הייתי חוסך 2000 שקל...

ל-3008 אכן היו חיים קשים כי היתה לי C5 ואני מכיר את PSA ולובינסקי. אבל גם חסרונות הרכב עצמו הפריעו לי. בקרת שיוט אדפטיבית פחות טובה. מרווח ראש מצומצם בשל גג פנורמי וגובה חלונות אחוריים. כאמור גם מחסור בבחינה אמריקאית מהווה שיקול.

לגביי מנוע וגיר אני ממש לא מסכים. מבחינתי הסובארו מספק תאוצה מספקת ויחידת ההנעה שלו הרבה יותר חלקה. אני מעדיף גיר רציף על גיר רגיל. מבאס אותי שלסובארו יש דימוי של גיר רגיל. הייתי מעדיף גיר רציף בלי משחקים. החסכנות של מנוע הדיזל בהחלט שיקול ונכנסה לטבלה.

 

כמה עלה הרכב?

מה ההבדל בין 1600 ל 2000?

גם אני חושב בקרוב לקנות את הרכב הזה ואשמח לקבל פידבקים

 

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

 

קניתי אותו ב-156. יום למחרת העלו מחיר ל-160. בעת הרכישה עדיין היתה הטבת השקה על ה-1.6 והוא עלה 144 במקום 146.

 

מבחינת כח?

הבדל מאוד מאוד מורגש.

מבחינת אבזור?

אם אני לא טועה, זהה, למעט חוסר בחימום מושבים בגירסת ה 2000.

ב-2000 יש גם פנסי לד עוקבי פנייה ומתזים לפנסים.

למיטב זכרוני החימום למושבים היה ב-1.6 הקודמת ולא קיים בנוכחית. לא סגור על זה.

 

תתחדש מאוד ותהנה!

כרגע רק תא המטען מונע ממני לשדרג את שלי. הפחיתו 70 ליטר וכאמור לנו זה משמעותי להובלת הכלבה...

 

בדקת אותו בפועל? מבחינת שטח הוא קצת גדל לדעתי, הוא פחות עמוק ושם כל הפסד הנפח. לדעתי לכלבה הוא אמור להיות לא פחות טוב מאשר קודם (ויהיה לה יותר קל להושיט ראש לליטוף)...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה עלה הרכב?

מה ההבדל בין 1600 ל 2000?

גם אני חושב בקרוב לקנות את הרכב הזה ואשמח לקבל פידבקים

 

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

 

הסתכלתי היום במפרט, ובנוסף לפנסי הלד עוקבי הפניה ומתזי הפנסים, ל-2.0 יש גם חישוקי 18 אינץ' ומנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה. לא מצאתי במפרט אזכור לכיסאות מחוממים ב-1.6.

התחושה שלי היתה שמחסור הכח של ה-1.6 גורם לו להיות מאוד רועש יחסית ל-2.0. הוא צריך לגייס הרבה יותר טורים כדי לעשות עבודה שגרתית וזה הכריע את הכף מבחינתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לבחור במנוע ה-1.6 האנכרוניסטי והחלש במכונית מודרנית ומוצלחת כמו ה-XV היא החלטה לא סבירה בעליל.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אח שלי הקטן דווקא בחר ב1.6 ליטר דגם 2016.

אין לי מושג למה, גיר מסרס שכזה יחד עם מנוע כזה?

נותן אופי פעולה מעליב, מיילא היה זול משמעותית.

אבל הוא לא זול לקנייה כחדש ועדיין חלושס ומרעיש.

בשבילו זה מספיק ,הוא אומר. אין לו צורך ביותר.

הוא גרופי של סובארו ומאוד אוהב את אופי הנסיעה

והנהיגה שלו , אפשר להבין אותו, אבל עדיין הייתי

בוחר ב 2.0 ליטר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה-xv החדשה עוד לא היתה באפס ק"מ ובנוסף אמרו לי מחברות הליסינג שאין להם תוכניות למכור את גרסת האייסייט אלא רק את הרגילה. יכול להיות שזה ישתנה בהמשך - אבל מאחר ולא היה לי אוטו, לא יכולתי לחכות.

 

גרין,

מצאתי מקום בו התנהגות בקרת השיוט האדפטיבית לא טבעית. היום התקרבתי לרמזור והרכב לפניי החל להאט לקראת שיירת מכוניות עומדת. גם בנתיב משמאל היתה שיירה באותו גודל בדיוק. מאחר והייתי צריך לפנות שמאלה לאחר הרמזור עברתי שמאלה. כשאותתי לעבור לנתיב ליד, הסובארו, בהתאם להתנהגות שכבר תיארתי, הפסיקה בהאטה ועברה להאצה עדינה.

היה מרחק גדול ובלמתי בעצמי. ההאצה היתה עדינה בהתאם לבחירה שלי בהגדרות למצב נוחות בהאצה והאמת שההתנהגות היתה צפויה אם אתה מבין איך המערכת עובדת. אבל אני יכול להבין אנשים שהתנהגות כזו תרתיע אותם.

מבחינתי, לאחר 400 ק"מ עם בקרת השיוט הזו - הרושם עדיין מעולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי את ספר הרכב של הנירו והיצרן בעצמו נותן דוגמאות למגבלות המערכת בזיהוי הרכבים (בין היתר הדוגמאות שאתה ציינת).

 

אם אתה מכיר את המגבלות אתה יכול לצפות אותן ולהתאים את הנהיגה שלך.

 

אבל מעבר למצבים המיוחדים הנ"ל אני נתקלתי בבעיה שגרתית יותר והיא בלימה חזקה מדי של הרכב כאשר ישנו רכב עומד לפניך ברמזור והתנהגות נכונה וטבעית הייתה צריכה להיות בלימה הדרגתית של הרכב.

 

בקיה אפשר לקבוע הן את המרחק מהרכב לפניך והן את רגישות המערכת (אטית, רגילה, מהירה), בינתיים כיוונתי רק את המרחק למרחק המינימלי על מנת שהרכב לא ייעצר בבאר שבע כאשר הרכב לפניך עומד ברמזור בקרית שמונה.

 

אני מתכוון לכוון גם את רגישות המערכת ל"איטית" כך שהתגובה לשינוי המהירות של הרכב מלפנים תהיה אטית וזה אולי יפתור את הבעיה הזאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1759 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...