Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו XV 2.0 Eyesight - בחירה ושרשור מתגלגל


erezarmo
שימו לב! השרשור הזה בן 1759 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אבל מעבר למצבים המיוחדים הנ"ל אני נתקלתי בבעיה שגרתית יותר והיא בלימה חזקה מדי של הרכב כאשר ישנו רכב עומד לפניך ברמזור והתנהגות נכונה וטבעית הייתה צריכה להיות בלימה הדרגתית של הרכב.

 

מעניין. אני טרם הגעתי למצב שהרכב בלם עבורי (בחירום, במוד אדפטיבי אין שום בעיה) ; כן קרה שהוא התריע על קירבה חריגה לרכב שמלפנים, אך אני כבר הייתי בתהליכי בלימה. האם כשהרכב בלם אתה בכלל בלמת או שהוא תיגבר אותך (באגרסיביות)?

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 130
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מעניין. אני טרם הגעתי למצב שהרכב בלם עבורי (בחירום, במוד אדפטיבי אין שום בעיה) ; כן קרה שהוא התריע על קירבה חריגה לרכב שמלפנים, אך אני כבר הייתי בתהליכי בלימה. האם כשהרכב בלם אתה בכלל בלמת או שהוא תיגבר אותך (באגרסיביות)?

 

כאמור אני ניסיתי את בקרת השיוט האדפטיבית ולא את הבלימה האוטונומית, נתתי לנירו להתקדם לרכב מלפנים ללא שימוש בבלם, הנירו בלם בשלב מאוחר יחסית ובצורה די אגריסיבית.

 

בינתיים שיניתי את ההגדרה של המערכת לאיטית ואבדוק את הפעולה בהמשך (ייתכן שאת כיוון שמירת המרחק אצטרך לשנות למצב בינוני ולא הקרוב ביותר כפי שכיוונתי, כדי למנוע בלימת הרכב בשלב מאוחר מדי).

 

ניסיתי גם לבדוק את התפקוד של הבלימה האוטונומית בלי שבקרת השיוט עובדת, אני השתפנתי לפני שהמערכת עבדה ובלמתי בעצמי. אני הייתי מעדיף שהמערכת תעבוד בשלב מוקדם יותר. לא שמעתי גם התראה קולית. בשלב זה לא ידעתי שיש גם התראה בלוח המחוונים.

 

לאחר קריאת ספר הרכב (המערכת נקראת AEB) ראיתי שבלוח המחוונים יש אכן התרעה ויזואלית וישנה גם התראה קולית, על סכנת התנגשות, שפועלת בשלושה שלבים: התראה בלבד, לאחר מכן התראה ובלימה בעצמה מוגבלת, לאחר מכן כל הנ״ל ובלימה בעצמה מרבית מעט לפני ההתנגשות. (לא ברור לי איך שלושת השלבים מספיקים לפעול במשך זמן קצר כל כך, כאשר אני כאמור לא שמעתי אפילו את ההתראה הקולית).

 

ישנה גם אפשרות לכוון את רגישות המערכת לשלוש רמות של ההתראה הראשונית: התראה מוקדמת, התראה רגילה, התראה מאוחרת. כיוונתי את המערכת להתראה מוקדמת. לא ברור לי אם גם שאר פעולות המערכת מוקדמות, כלומר האם גם הבלימה המוגבלת והאם גם הבלימה בעצמה מרבית ייכנסו לפעולה מוקדם יותר. אבדוק בהמשך.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלימה אוטונומית חייבת להתבצע ברגע האחרון ממש, כשכלו כל הקיצין. בלימה אוטונומית תמיד תתבצע כבלימת חירום בעצמה מלאה, לאחר שהמערכת הבינה שתאונה היא בלתי נמנעת. בלימה מוקדמת יותר עשוייה לשבש תוכניות של הנהג. תחשוב למשל על נהג שמאיץ לעבר רכב לפניו כדי להשתלב בנתיב שמשמאל בקצב התנועה ופתע מקבל ברקס מהמערכת.

אזהרה אתה אמור לקבל עם מספיק זמן להגיב וזו אחת הסיבות לזה שיש התראות שווא. בלימה לא יכולה להתבצע מראש.

 

הדברים שונים לחלוטין בבקרת שיוט אדפטיבית כמובן, שם הרכב אמור להתנהל באופן סביר. בכל מקרה - אם אתה מתקרב לקבוצת רכבים עומדים, אל תצפה לבלימה הדרגתית. לא מדובר בנהיגה אוטונומית - המערכת בנוייה לשמור על רווח קבוע ולכן תתחיל לבלום פחות או יותר עם ההגעה לרווח הזה. דוקא הגדלת הרווח תעזור כאן ולא צמצומו. המערכת טובה במידה ואתה נוסע אחרי רכב אחר שמאיט לקראת התנועה העומדת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה עדכונים:

1. אני עדיין נהנה מאוד מהרכב ומהמערכות האוטומטיות, אבל נתקלתי כבר בכמה דברים קטנים שמציקים:

- עדיין לא מצאתי את הדרך הנוחה ביותר לשיחות יוצאות למספרים הרגילים:

- מועדפים באנדרואיד אוטו מביא את כל המספרים של איש הקשר, ורק שלוש שורות מוצגות במסך, כך שצריך לעשות סקרול לאיש הקשר המועדף, ללחוץ עליו, לעשות שוב סקרול ולבחור את המספר. לא ממש נוח.

- השימוש בגוגל אסיסטנט דרך אנדרואיד אוטו - לא רע, אבל למרות שכל אנשי הקשר שלי באנגלית, קשה לפעמים לנחש איך אנדרואיד רוצה שאבטא שם בעברית במבטא אמריקאי (אין לאנדרואיד אוטו אפשרות לשימוש בעברית).

- הטלפון של המערכת הרגילה מצויין בבסיסו ויש לו אחלא מועדפים, אבל הם כבר נמחקו לי פעמיים. פעם אחת אחרי התנעה אחת ופעם שנייה אחרי פעמיים. ראיתי תלונות על זה באינטרנט - אבל ללא פתרון.

- יש אפשרות להוסיף למסך הראשי קישורים של חיוגים ישירים - והם נשמרים. כנראה שזה מה שאעשה למספר מצומצם של אנשי קשר.

אם מישהו מצא פתרון לבעיות הנ"ל - אשמח לשמוע.

 

- בהירות המסך משתנה אוטומטית, אבל נשארת על רמה בהירה מידי בלילה (נהיגה בכבישים מוארים היטב - 6 ו-1). אפליקציות הניווט באנדרואיד אוטו לא עוברות למצב לילה וזה מגביר את הבעייה. הורדתי אפליקציה שאמורה להכריח מצב לילה בלילה. נראה אם זה עובד.

 

2. אתמול הרכב ביצע בלימת חירום אוטומטית ברוורס. 2 ס"מ לתוך נתיב הנסיעה שלי נכנסו כמה עלים של ענף שבלטו טיפה לתוך הכביש. ראו תמונה מצורפת. מצד אחד - טוב ש המערכת עובדת, ואם זה היה ילד זה היה מונע אסון. מצד שני - שני עלים...

 

3. צריכת דלק. במיכל הראשון יצאה 11 ק"מ לליטר. יש לציין שנהגתי במאפיינים שונים לחלוטין מהנהיגה הרגילה שלי. היו כמה שעות של נהיגת שבילים, כולל נהיגה בקצב איטי במיוחד בדרכי 4*4 (למשל 3 ק"מ ב-5 דקות). לפי מחשב הרכב הנסיעות הללו הוסיפו 15-20% לצריכה הממוצעת. אני מצפה ל1 ל-13 בערך בנהיגה בתנאים הרגילים, במיוחד לאחר שהמנוע יסיים את ההרצה. אעדכן.

 

4. שטח. אני נהנה מנסיעה על שבילים מהירים יחסית, הרבה פחות מנסיעה איטית ומטלטלת על שבילים משובשים במיוחד. היתה לי הרמת גלגל ראשונה באויר (תמונה).

 

20180404_085558.jpg20180401_114155.jpg

20180404_085558.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אח שלי קיבל xv 1.6 eyesight מהעבודה. בשישי האחרון היינו איתו בטיול של בעלי xv, באחת העליות (סלעים בשיפוע סביר), האוטו נתקע וסירב לעלות. נותנים גז, סלד עולה עד 1500 גג, והאוטו לא מתקדם. אין שום התראה או חיווי על תקלה/חום וכו׳. לא עזר גם כיבוי והדלקה עם המתנה של כמה דקות בין לבין. כל שאר הרכבים עלו בלי בעיה.

אגב - כל המערכות המתקדמות נוטרלו, כולל esp, והיינו במצב xmode.

אחרי שנגררנו למעלה ירדנו חזרה ובהמשך ניסינו עוד עליה, קשה יותר, עלה בלי בעיה.

היום היה במוסך ואמרו לו שיש באג בתוכנה של האיסייט שגורמת לזה, ויש עדכון תוכנה שפותר את זה. לידיעתכם.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, כל הכפתורים, ממש כמו הכנות להמראה בבואינג :)

לא נראה לי שבוצע ברכב שלך, או בכל רכב שעוד לא עבר במוסך מאז שנמסר. לך למוסך ותבקש שיעדכנו.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מספר עדכונים קצרים על המשך השימוש.

בתדלוק נוסף של מיכל מלא בתנאים הרבה יותר קרובים לסטנדרטי שלי, התוצאה היתה 13 ק"מ לליטר. פחות טוב כמובן מהאוריס ההיברידית שהיתה לי קודם (17 ק"מ לליטר), אבל יותר טוב ממה שהכנסתי לתחשיב שלי לפני הקנייה (12).

ההרצה הסתיימה, אבל גם ככה אני נוהג בעיקר עם בקרת שיוט אדפטיבית בשגרה. היום קצת שיחקתי בהאצה בסיבוב ארוך והתחושה היתה מצויינת, הרכב יציב כמו קטר ואין כמעט זווית גלגול.

 

עוד בלימת חירום ברוורס כשהתקרבתי יותר מידי לעשבים. הקטע הזה משעשע ומטריד בו זמנית...

 

היום גם היתה הפעם הראשונה בה בקרת השיוט האדפטיבית התקרבה יותר מידי לרכב מלפנים לאחר שלא זיהתה אותו בכיכר (הייתי במוכנות ובלמתי, אני נהנה לבדוק את יכולות המערכת). עד עכשיו הסתדרה לא רע עם כיכרות.

 

בנסיעת שבילים מהירה הרכב ממש כיף. הנסיעה נוחה, שקטה, הרכב יציב ומרוסן. תענוג.

 

אני מבין למה מנגנון השמירה האקטיבית על נתיב מנותק בארץ. המערכת מזהה לא פעם קווים שלא קימים בכביש (היום זה היה על צל של גדר הבטיחות, לפעמים זה על פס חיבור בין שתי סלילות אספלט, ולפעמים אני לא מצליח להבין על מה הרעש). בשמירה על נתיב בארץ ברור שהמובילאיי (שנמצאת גם בלא מעט רכבים, כולל הקיות והיונדאי) עושה עבודה הרבה יותר מדוייקת.

לא הייתי רוצה לקבל תיקונים מהמערכת של סובארו.

 

עוד מטרד קטן זו העובדה שהמערכת מצפצת על כל רכב שנכנס לטווח הגילוי ושיוצא ממנו. זה קצת מטריד וגרם לי להוריד את הווליום למינימלי. זה גורם גם להתרעות החארות להיות בווליום מינימלי, וחלקן יותר מעניינות (רכב חוצה מאחור ברוורס למשל).

 

יום שישי היה יום חם. נסעתי עם הילד במושב האחורי והוא התלונן שקר לו (בד"כ הוא חובב קור, אבל אני מכוון את המזגן על 18.5). שמחתי מאוד. אחד החששות שלי מהרכב היה שלא יגיע לו מספיק מזגן כי אין פתחי מיזוג מאחור.

 

תנוחת הנהיגה הכי טובה שהגעתי אליה עדיין לא מושלמת עבורי (בדגש על תחושת המרפק בעת שהוא מונח על אדן החלון והיד אוחזת את ההגה). זה יותר טוב, אבל עדיין לא שם. מקווה שאתרגל. בעבר התרגלתי לרכבים שהתחושה הזו לא היתה מושלמת עבורי בתחילה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפידבק שלך על ביצועי המערכת הוא בהלימה לפידבקים דומים של אנשים עם מכוניות של יצרנים אחרים - לדעתי זאת אינדיקציה לרמת הבוסר של כל מערכות העזר ובפועל אני לא רואה את עצמי מתעקש על הימצאות מערכות אלו במכונית עתידית כל עוד זאת רמת הביצועים הצפויה - במקרים מסויימים, אם הנהג לא דרוך המערכות הנ"ל עלולות להיות מסכנות חיים (אולי דווקא הייתיי מתעקש לנטרל אותן).

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפידבק שלך על ביצועי המערכת הוא בהלימה לפידבקים דומים של אנשים עם מכוניות של יצרנים אחרים - לדעתי זאת אינדיקציה לרמת הבוסר של כל מערכות העזר ובפועל אני לא רואה את עצמי מתעקש על הימצאות מערכות אלו במכונית עתידית כל עוד זאת רמת הביצועים הצפויה - במקרים מסויימים, אם הנהג לא דרוך המערכות הנ"ל עלולות להיות מסכנות חיים (אולי דווקא הייתיי מתעקש לנטרל אותן).

 

מבחינת חומרה סובארו בחרה בשיטה שונה לגמרי מהמקובל אצל רוב המחתרות, היא בחרה באופציה של 2 מצלמות שעובדות נגדי מול מצלמה אחת בלבד שיש למתחרות (נראה לי שאפילו 3 מצלמות אך ייתכן שהשלישית זה רק ראדר), זה מתיימר להיות יותר טוב המתחרות בפער משמעותי, כנראה שבעניין שמירה על נתיב ששם זה עניין של "שכל" ולא רק מצלמות, המערכת של "מובלאיי" עושה עבודה טובה יותר, לכן אצל קונצרן יונדאי-קיה המערכת שמירה על נתיב היא מהטובות שיש (לא רואה למשל את BMW ממטר בנושא זה).

 

המערכת של סובארו יקרה יותר מהאחרות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התחושה שלי היא שונה לגמריי. אני מאוד מתרשם מביצועי המערכת. המערכת האדפטיבית עובדת מצויין ומאוד חכם (ולא מעיקה כמו שכתבו על מערכות אחרות). חוסר זיוהי רכב בכיכר זה בדיוק המקום בו הייתי מצפה מהמערכת להתקשות. זה שלרוב היא מזהה זו ההפתעה.

אין התרעות שווא לפנים, וגם הבלימות לאחור היו על דברים שאכן היו שם. זה אפילו מרשים שהמערכת זיהתה צמח כל כך קטן. ברור שבשטח, היכן שצמחים יכולים להיכנס לתוך כיוון התנועה גם לפנים, יש לכבות את מערכת הבלימה האוטונומית.

סובארו הודיעה מראש שביצועי זיהוי הנתיב בארץ לוקים בחסר. בגלל זה הם ניתקו את המערכת האקטיבית כאן.

מובילאיי מבצעת את כל הפיתוח והבדיקות בארץ ולכן ההתאמה שלה לסימונים בארץ יותר טובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפידבק שלך על ביצועי המערכת הוא בהלימה לפידבקים דומים של אנשים עם מכוניות של יצרנים אחרים - לדעתי זאת אינדיקציה לרמת הבוסר של כל מערכות העזר ובפועל אני לא רואה את עצמי מתעקש על הימצאות מערכות אלו במכונית עתידית כל עוד זאת רמת הביצועים הצפויה - במקרים מסויימים, אם הנהג לא דרוך המערכות הנ"ל עלולות להיות מסכנות חיים (אולי דווקא הייתיי מתעקש לנטרל אותן).

כשאין לך ברירה, אני באופן אישי מעדיף מערכת מהיצרן שמוסיפה עוד כמה פיצ'רים מעבר, מאשר צפצפה בהתקנה מקומית שהמתקין זרק ** בזמן הכיול שלה.

אם זו לא הייתה חובה, הייתי בוחר רכב משיקולים שונים לגמרי.

כרגע, לצערי, מערכת בטיחות מקורית הפכה לראשונה ברשימה.

עריכה אחרונה על ידי XVSTI
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1759 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...