Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו XV 2.0 Eyesight - בחירה ושרשור מתגלגל


erezarmo
שימו לב! השרשור הזה בן 1744 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ככלל, עדיף שהכבודה תהיה מופרדת מהנוסעים.

אם אתה עושה זאת לעתים רחוקות אז כמובן שזה לא הכרחי.

רכשת רכב עם יכולות שטח מהטובות בקטגוריה ואתה גם מתכוון לקחת קורס נהיגת שטח. מתקבל הרושם שאתה תעשה זאת לא מעט.

באם אכן כך יהיה ותרבה להעמיס את הרכב (בכבודה ואנשים) בשביל לצאת לטיולים בשטח, תשקול את האפשרות.

זה מה שאני היתי עושה.

בהצלחה.

קרדיט ל- misterb על התמונה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 130
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

עזוב רגולציה. תביעת פיצויים אחת בארה"ב היתה שולחת את הכיסוי הזה לפח הזבל של ההיסטוריה.

לפי הגישה הזו גם אף פעם אין לשים תיק על אחד המושבים או ליד הרגליים. בטח שלא תיק לפטופ.

גם אסור בתכלית האיסור להוריד את משענת המושב האחורי ולהוביל מטען ארוך. גם לא ברכבי סדאן, בהם יש מושבים מתקפלים, ובארה"ב חייבים לתבוע את כל היצרנים ששילבו יכולת לקיפוח המושב האחורי ברכבם.

גם שימוש בפתח ה"סקי" למגלשיים הוא חסר אחריות באופן מזעזע.

אני משתמש לעיתים מאוד רחוקות בכל גובה תא המטען, אבל הגישה המוצגת פה מעט מוזרה לי.

כיסוי תא המטען אינו הענין, הענין הוא גב המושב האחורי שמהווה מחסום יעיל מפני חפצים המצויים בתא המטען. מוזר או לא זה פשוט מסוכן לערום חפצים עד לתקרת הרכב בתא המטען. בכל מקרה מאחל לך להנות מהאוטו, גם עושה רושם שכך הוא, אחרי הכל יש עוד דברים באוטו חוץ מבאגאז'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתמול קיבלתי את שלי אחרי המתנה ארוכה (כי הפעם לא הייתי מוכן להתפשר על צבע).

בגדול, הרכב מרגיש מצוין, אני תומך בכל מה שנרשם ביחס למערכות ואני לא מעוניין לדוש בדברים שנאמרו רק כמה הערות נוספות:

1. היבואן חייב להרגע קצת עם כמות המדבקות שהוא מדביק על הרכב בארץ. קולפו מדבקות 4x4 מהחלונות הקטנים בצד ומדבקת eyesight מתחת לשם הדגם שהוצמדו בדבק דו"צ זול. גם הסוכן דאג לתרום מדבקות פרסומת משלו וגם הן קולפו. הוא יסתפק בפרסומת במסגרת של מספר הרישוי.

2. אכן יש בעיית אמינות מסוימת בזיהוי הסטייה מנתיב בארץ. זה לרוב בסדר אבל אחוז השגיאות לא זניח.

3. הצופר של הרכב הוא שו"ס רציני. לחלקיק שניה לא הייתי בטוח אם זה אני או שאיזה טוסטוס צופר עלי מאחורה. אי אפשר להשתמש בו מהפאדיחה.

4. בד"כ לוקח לי כמה ימים/שבועות למצוא תנוחת ישיבה נוחה ברכב חדש אבל כאן אני, בניגוד לארז, דווקא מרוצה מאוד. אני מסכים לגבי זה שהבסיס קצר וזו היתה הסיבה העיקרית שלא הזמנתי אותו במעמד נסיעת המבחן אבל מסיבוב שעשיתי בשורה של סוכניות, זה חזר על עצמו גם בכל (חצאי) האלטרנטיבות.

5. בעשור האחרון נסעתי בעיקר ברכבים עם מנועים מוגדשים ולמרות שלא מדובר במנוע חזק במיוחד, הוא מרגיש טוב וגם השילוב עם התיבה הרציפה נעים.

6. ההגה מעביר קצת פידבק... משונה מאוד... כבר שכחתי מה זה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה תובנות נוספות בחגוג יומולדת שבוע:

1. תדלוק ראשון הציג צריכה ממוצעת (במשאבה) שדומה למדווח בביקורות : 11 ק"מ לליטר. נתנחם שטנק הדלק ענקי ואפשר לנסוע די הרבה בין תדלוקים.

2. המזגן אחלה ויתכן שלחלונות יש איזה ציפוי/טיפול דוחה קרינה כי גם אחרי שעות בחום קופח של אמצע יום חמסין, הטמפרטורה בפנים היתה נסבלת מאוד.

3. אחרי כמה שעות קלטתי שבנהיגה ישרה, ההגה מוטה קלות מאוד ימינה. קיימים דיווחים דומים מחו"ל. ביקור מהיר במוסך וכיוונון פרונט זריז סידרו את זה. לא יודע למה רכב יוצא ככה מהמפעל אבל הרושם מהמוסך היה טוב.

4. איכות האודיו מצוינת אבל המערכת משונה ולא נטולת באגים. אני מקווה שיטפלו בזה בעדכונים בעתיד.

 

בסה"כ, ניכר מאוד שזה רכב שמיועד לשוק האמריקאי וזה לא נאמר בנימה ביקורתית. הרכב נוח בצורה יוצאת דופן וכיף לגמוע בו קילומטרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אז נהגתי כבר 4,250 ק"מ. מעט עדכונים קצרים:

1. צריכת הדלק עומדת על ממוצע של 11.8 ק"מ לליטר. בניטרול קטעי השטח זה היה עומד על כ-12.5.

2. במערכת המדיה יש מידי פעם גליצ'ים מעצבנים. השבוע היא נתקעה על מצב מוחלש והדרך היחידה לצאת מזה היתה לכבות את האוטו, לצאת, לחכות לאימובילייזר ולהניע מחדש. פעם אחרת היא נתקעה על סמל סובארו (אבל הרדיו והבלוטוס עבדו, בלי שליטה מהרכב), וכיבוי והדלקה של הרכב לא הספיקו (לא היה לי זמן לחכות לאימובילייזר). אי אפשר להשתמש במועדפים בספר הטלפונים כי הם נמחקים כל הזמן. ועדיין ברוב הזמן המערכת מתקדת מצויין והצלחתי למצוא דרך נוחה לחייג את המספרים הנפוצים שלי.

3. משאית נישקה אותי מאחורה בפקק בכביש 6. הייתי על בקרת השיוט האדפטיבית, נהג המשאית לא שמר על יותר מ-20 ס"מ של מרחק וכשהרכב שלפניי עצר, המערכת עצרה מהר מידי בשביל נהג המשאית (במרחק של 1.5 מטר מהרכב שלפניי). אין נזק מלבד שריטות מניאטוריות, אבל אני לא אסע עוד בפקק עם המערכת לפני משאיות... מי שרוצה תמונות - יש בשרשור נפרד

4. בקרת השיוט האדפטיבית מלמדת המון על הנהג הישראלי. במצב המצומצם ביותר שלה היא שומרת בערך שנייה מהרכב שלפני. זה יותר מידי לנהג הישראלי שנצמד מאחורה ומת לעקוף. לפעמים הוא גם מצליח להשתחל בצורה מסוכנת.

כאמור מדובר על מצב פקק בו המערכת פשוט שומרת מרחק מהרכב שלפנים. אין לאן להתקדם.

גם הבלימה לפני רמזור אדום היא ברגע האחרון ובעצמה. מכיוון שהמערכת לא מזהה בעצמה את הרמזור האדום, הרי שהדרך הטובה ביותר היא להתקרב לרמזור מאחורי מישהו בהנחב שהוא יבלום בהדרגה. מדהים כמה מהנהגים נוסעים במהירות מלאה עד לרגע האחרון ממש ובולמים בחזקה. הפסקתי לתת לאחרים "לבלום עבורי" לקראת רמזור ואני מנתק את המערכת במרחק של כחצי ק"מ מהצומת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצער לשמוע על התקרית עם המשאית ; אולי שווה לגשת למוסך בכל מקרה ולראות כשהרכב על ליפט אם אין נזק יותר משמעותי, גם אם על פניו הפגיעה נראית שיטחית.

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארז,

 

לגבי מערכת המולטימדיה (הן לגבי התקיעות שלה והן לגבי אי שמירת ספר הטלפונים) הייתי פונה למוסך לטפל בזה (בתקווה שהם מבינים בזה משהו ולא ימלאו לך שמן שם :)) אולי אפשר לעדכן תוכנה.

 

לגבי בקרת השיט האדפטיבית, הבעיה עם הבלימות שציינת מוכרת לי.

 

תופעה ששמתי לב אליה בכל דגמי סובארו היא תאי מטען רדודים עקב ריצפת תא מטען גבוהה, להבנתי בגלל ההנעה לכל הגלגלים ומרווח הגחון הגבוה.

 

כמובן שבפורסטר ובאאוטבק נפחי תא המטען מספקים (למרות שיכלו להיות גדולים יותר כאמור), אבל באימפרזה האצ׳בק וב-xv התאכזבתי מנפח תא המטען, הוא פשוט קטן מדי. נכון שאפשר להוריד את כיסוי תא המטען ולהעמיס לגובה, אבל גם אז נראה שאין יותר מדי מקום לגובה ולאור שיפוע הדלת האחורית.

 

כנראה שזה מספיק למרבית השימושים או לכל השימושים לחלק מהמשפחות תלוי באופי הפעילות שלהן (וגם ניתן לראות בתמונה שהעלית כי נכנסה כמות ציוד מפתיעה יותר ממה שנראה שיכולה להיכנס), אבל למי שצריך עוד תהיה בעיה. לנופשים שאני נוסע אליהם נפח תא המטען פשוט לא יספיק (גם בנירו הוא גבולי, אבל לפחות מספיק, על ידי מיצוי כל הנפח כמעט עד הגג במצבים מסויימים).

 

גם מרווח הפנים ותחושת מרווח הפנים, הוא כמו של רכב משפחתי רגיל, אבל לא מתעלה מעבר לכך ולא מגיע לזה של הג׳יפונים הקומפקטיים.

 

חומרי הפנים והטקסטורות מעניינים דרך אגב, האיכות טובה אבל התחושה ״צבעונית״ וצעירה יותר מאשר תחושת איכות סולידית קלאסית.

 

מהניסיון המהיר שביצעתי אפשר להגיע לתנוחת נהיגה טובה (ב- xv הישן שהיה בתצוגה גם כן, בתנוחת נהיגה נכונה משענת היד המרכזית פשוט נמצאה אחורה מדי ולא ניתן היה להניח עליה את יד ימין).

 

בהסתכלות יבשה, למי שלא נוסע בשטח, לדעתי יש כאן בעייתיות בין התמורה למחיר, אתה מקבל למעשה רכב האצ׳בק מוגבה, עם תא מטען קטן במיוחד (כנראה עם איכויות נסיעה גבוהות- לא נסעתי ברכב אני לא יודע), במחיר שהוא מוגבה מאד :-) (בגירסת האייסייט).

 

בהסתכלות רטובה, גם למי שלא נוסע בשטח, יש ייחוד ב- xv ואם מסתכלים על תוספת התמורה הנדרשת כפרמיה בעבור הייחוד הזה (ולמי שמסתדר עם נפח תא המטען) אזי יחס התמורה למחיר כבר לא מתמטי.

 

למי צריך רכב חדש לשטח, מודרני עם איכויות של רכב משפחתי, אין חלופות למיטב זכרוני (נראה לי שדאצ׳יה לא חלופה מתאימה, ממה שקראתי, לא מכיר את הרכב).

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר לתא המטען - הפתרון הוא להשתמש ב׳צ׳ימיגג׳ ודומיו במקרים שצריך להעמיס יותר ממה שאפשר בתא המטען, בהנחה וזה לא משהו יומיומי אלא רק כשיוצאים לטיולים וכדומה.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נפח תא המטען של ה-xv והנירו כמעט זהה. לפי המפרט האמריקאי, שם מודדים עד לגובה התקרה ל-xv יש 40 ליטרים נוספים, אבל גובה רצפת תא המטען בגרסא האמריקאית טיפה נמוך יותר, כך שנראה לי בארץ תא המטען כמעט זהה.

כמו שראית בתמונה שלי, אפשר להעמיס בו לא מעט. גם לפי המבחן של קאר אנד דרייבר נכנסות מאחור 6 מזוודות עלייה למטוס. בדיוק כמו בנירו. וכמו שמיסטר ב אמר - תמיד אפשר להוסיף צ'ימיגג.

 

לגביי מרווח הפנים, אני לגמריי לא מסכים. הרכב מאוד מרווח, גם מאחור ובמיוחד מלפנים. משמעותית יותר מה-3008 למשל. והרבה יותר מכל רכב משפחתי אחר שנהגתי בו. גם הנתונים האמריקאים שהבאתי תומכים בטענה הזו (המפרטים האמריקאים הרבה יותר טובים ומפורטים מהאירופאים).

לגביי התמורה למחיר של גירסת האייסייט - אני לא בטוח שיש בעייתיות אפילו ב"הסתכלות יבשה". נשווה למשל את גרסת ה-2.0 ליטר לסקודה קארוק 1.5 סטייל באותו מחיר.

לזכות הסובארו: התרעת שטחים מתים, התרעת תנועה חוצה מאחור, בלימת חירום ברוורס, מעבר אוטומטי בין אור גבוה לנמוך ומושבים משולבי עור. זאת בנוסף ל-4×4, ולמרווח הגחון העדיף.

לזכות הקארוק: תיקון אקטיבי של סטייה מנתיב (לא כולל פקקים) ו-2 רמקולים נוספים מאחור.

הסובארו רכב מאוד נוח, לפי המבחנים נוח מהקארוק, והתנהגות הכביש שלו מצויינת, לפי מה שאני מבין מהמבחנים, גם היא עדיפה על הקארוק.

מנוע ומערכת הילוכים - שונות בתכלית. לכל אחד ההעדפות שלו. אני מעדיף את השילוב של סובארו, למרות שהקארוק יותר נמרץ.

לסובארו 5 שנות אחריות לעומת 2 בקארוק (או 3, אבל אז הוא עולה עוד 1,000).

לסובארו תדמית אמינות טובה יותר.

הקארוק יותר חסכוני, אבל צפוי להיות יותר יקר בביטוח וכנראה שירידת הערך בסובארו תהיה טובה יותר. במיוחד אם מקבלים, כמו שקיבלתי, התחייבות לקניה חזרה במחיר מחירון.

ממש לא ברור לי שיש כאן מנצח בנוק אאוט, ואם כבר,

אפשר לערוך השוואה כזו גם מול רכבים אחרים בקבוצה.

בהתחלה הסובארו עלה 156 (המחיר שקניתי אותו) ובהשקה אפילו 154. העלייה ל-160 תוך חודשיים היתה מיותרת בעיניי ופגעה באטרקטיביות שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארז,

 

לגבי מערכת המולטימדיה (הן לגבי התקיעות שלה והן לגבי אי שמירת ספר הטלפונים) הייתי פונה למוסך לטפל בזה (בתקווה שהם מבינים בזה משהו ולא ימלאו לך שמן שם :)) אולי אפשר לעדכן תוכנה.

 

לגבי בקרת השיט האדפטיבית, הבעיה עם הבלימות שציינת מוכרת לי.

 

נמחק משפט מההודעה הקודמת שלי שמסביר את הרלבנטיות שלה:

 

לפני כמה ימים הייתי בסוכנות סובארו ובדקתי את כל הדגמים שלהם.

תופעה ששמתי לב אליה בכל דגמי סובארו היא תאי מטען רדודים עקב ריצפת תא מטען גבוהה, להבנתי בגלל ההנעה לכל הגלגלים ומרווח הגחון הגבוה.

 

כמובן שבפורסטר ובאאוטבק נפחי תא המטען מספקים (למרות שיכלו להיות גדולים יותר כאמור), אבל באימפרזה האצ׳בק וב-xv התאכזבתי מנפח תא המטען, הוא פשוט קטן מדי. נכון שאפשר להוריד את כיסוי תא המטען ולהעמיס לגובה, אבל גם אז נראה שאין יותר מדי מקום לגובה ולאור שיפוע הדלת האחורית.

 

כנראה שזה מספיק למרבית השימושים או לכל השימושים לחלק מהמשפחות תלוי באופי הפעילות שלהן (וגם ניתן לראות בתמונה שהעלית כי נכנסה כמות ציוד מפתיעה יותר ממה שנראה שיכולה להיכנס), אבל למי שצריך עוד תהיה בעיה. לנופשים שאני נוסע אליהם נפח תא המטען פשוט לא יספיק (גם בנירו הוא גבולי, אבל לפחות מספיק, על ידי מיצוי כל הנפח כמעט עד הגג במצבים מסויימים).

 

גם מרווח הפנים ותחושת מרווח הפנים, הוא כמו של רכב משפחתי רגיל, אבל לא מתעלה מעבר לכך ולא מגיע לזה של הג׳יפונים הקומפקטיים.

 

חומרי הפנים והטקסטורות מעניינים דרך אגב, האיכות טובה אבל התחושה ״צבעונית״ וצעירה יותר מאשר תחושת איכות סולידית קלאסית.

 

מהניסיון המהיר שביצעתי אפשר להגיע לתנוחת נהיגה טובה (ב- xv הישן שהיה בתצוגה גם כן, בתנוחת נהיגה נכונה משענת היד המרכזית פשוט נמצאה אחורה מדי ולא ניתן היה להניח עליה את יד ימין).

 

בהסתכלות יבשה, למי שלא נוסע בשטח, לדעתי יש כאן בעייתיות בין התמורה למחיר, אתה מקבל למעשה רכב האצ׳בק מוגבה, עם תא מטען קטן במיוחד (כנראה עם איכויות נסיעה גבוהות- לא נסעתי ברכב אני לא יודע), במחיר שהוא מוגבה מאד :-) (בגירסת האייסייט).

 

בהסתכלות רטובה, גם למי שלא נוסע בשטח, יש ייחוד ב- xv ואם מסתכלים על תוספת התמורה הנדרשת כפרמיה בעבור הייחוד הזה (ולמי שמסתדר עם נפח תא המטען) אזי יחס התמורה למחיר כבר לא מתמטי.

 

למי צריך רכב חדש לשטח, מודרני עם איכויות של רכב משפחתי, אין חלופות למיטב זכרוני (נראה לי שדאצ׳יה לא חלופה מתאימה, ממה שקראתי, לא מכיר את הרכב).

 

12345

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2 דברים ששכחתי.

בהשוואה לקארוק ששכחתי שלה יש גם פתחי מיזוג מאחור.

לגביי תא המטען- האוטו הקודם שלי היה טויוטה אוריס ולמרות נתון תא מטען רשמי גדול יותר (במעט) - בפועל תא המטען בסובארו גדול בהרבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1744 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...