Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3159 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ללא הציוד המתאים הכיוון לעולם לא יחזור לקדמותו, קרוב הוא כן יהיה אבל לא מדוייק. חובה לבצע בדיקה בכל החלפת חלקי מתלים והיגוי או שחרור ברגים בגשר נקודה.

 

על איזה ציוד מתאים אתה מדבר? תקנה תפוחים תואמים אחד לאחד, תבצע סימונים או תספור סיבובים ולא תצטרך שום כיוונים והכל יחזור לקדמותו בלי סטייה של מילימטר.

פורסם (נערך)

תודה על ההמלצה אבל אני יוותר עליה אינני עובד בשיטה זאת, במרחק של כמה מאות מטרים מהמוסך קיים מכון לכיוון גלגלים אחרי כל טיפול במערכת ההיגוי והמתלים. הרכב עובר לכיוון וזה נלקח בחשבון בחלק מעלות העבודה.

המינימלי ביתר זה המוט שפור, לאחר מכן זה ציוד של מכון פרונט לבדיקת זוויות היגוי.

זה שהרכב נוסע ישר וההגה ישר עדיין לא אומר שהכיוון תקין.

אם היצרן קבע toe +2 ואחרי ההחלפה זה השתנה ל ל toe -3 אולי לא תרגיש בהבדל אבל הנזק יהיה לצמיגים והתנהגות הרכב תשתנה בהתאם לסטייה.

זה שאתה חושב שאין סטייה של מילימטר לדבריך אתה טועה ומטעה כי אינך בדקת מה קורה לזוויות אחרי שעבדת בשיטה הזאת במכון לכיוון פרונט כי לדעתך זה לא נחוץ כלל.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
פורסם

יצא לי גם לבדוק במכון לאחר התעסקות עם תפוחים והכל היה תקין אני באמת לא יודע על מה אתה מדבר. יוצאים מנקודת הנחה שמדובר באותו תפוח אחד על אחד עם אותם הברגות בדיוק אז מה יש לך לכוון שם? איפה תהיה סטייה?

פורסם (נערך)
תודה על ההמלצה אבל אני יוותר עליה אינני עובד בשיטה זאת, במרחק של כמה מאות מטרים מהמוסך קיים מכון לכיוון גלגלים אחרי כל טיפול במערכת ההיגוי והמתלים. הרכב עובר לכיוון וזה נלקח בחשבון בחלק מעלות העבודה.

המינימלי ביתר זה המוט שפור, לאחר מכן זה ציוד של מכון פרונט לבדיקת זוויות היגוי.

זה שהרכב נוסע ישר וההגה ישר עדיין לא אומר שהכיוון תקין.

 

אפשר גם לשלוח את הרכב לכיוון חוזר אצל היצרן, הכל אפשרי.

 

אבל אם החלפת תפוח אחד ואחרי ההחלפה ההגה נשאר מיושר בזמן נסיעה בקו ישר, אז אין אפשרות - אפילו לא תאורטית - שהתפוח החדש הורכב בצורה לא מתאימה.

עריכה אחרונה על ידי dorki
פורסם

אין דבר כזה תפוח אחד לאחד אותו הברגות למראית העין נראה זהה, קיימת סטייה מזערית כשאר מדובר באותו יצרן של התפוח או יותר נכון נקרא קצה הגה, אבל שמדובר ביצרן אחר הסטייה גדולה יותר שאולי ניתן לראות בעין.

אפילו כשמחליפים גומיית הגה עם אותו תפוח אם מחזקים את האום אבטחה חזק יותר הכיוון משתנה, אולי הוא לא מורגש אבל עם הציוד המקצועי ניתן לראות זאת ע"פ המכשור.

 

בכל מקרה ההנחיות הן לבדוק את הכיוון ולכוון בהתאם לצורך אצלי זה בגדר חובה.

כשעובדים במדרכה שום דבר לא נחוץ.

פורסם

שמע, באמת תעשה מה שמתאים לך כולל שימוש בססמה השחוקה עד זרא 'כשיש ספק - אין ספק...'.

 

אבל לפחות אל תטעה את שאר החברים שצופים בשרשור, תפוח הגה יכול לשנות את ה - TOE IN/OUT והפרמטר הזה יבוא לידי בזווית יישור ההגה באופן מוחשי ביותר.

פורסם

אתה טועה וגם מטעה אם היצרן קבע toe +1 ואתה כיוונת על -2(מינוס2 מנוגד לחלוטין מההנחיות יצרן) זווית ההגה לא תשתנה, הרכב יסע ישר ולא תרגיש בהבדל, רק במהירויות גבוהות ההגה יהיה חד מידי והצמיגים ישחקו מהר יותר.

שוב, צריך לבצע בדיקה ו/או כיווו בהתאם לצורך, אכן בהחלפת תפוחים רק ההתכנסות אופנים משתנה.

פורסם

אם כיוונת צד אחד של ההגה לא נכון והצד השני עדיין מכוייל נכון ( החלפת תפוח בצד אחד), ההגה בוודאות יאבד את היישור שלו.

 

פרשתי מהדיון איתך.

פורסם
אין דבר כזה תפוח אחד לאחד אותו הברגות למראית העין נראה זהה, קיימת סטייה מזערית כשאר מדובר באותו יצרן של התפוח או יותר נכון נקרא קצה הגה, אבל שמדובר ביצרן אחר הסטייה גדולה יותר שאולי ניתן לראות בעין.

אפילו כשמחליפים גומיית הגה עם אותו תפוח אם מחזקים את האום אבטחה חזק יותר הכיוון משתנה, אולי הוא לא מורגש אבל עם הציוד המקצועי ניתן לראות זאת ע"פ המכשור.

 

בכל מקרה ההנחיות הן לבדוק את הכיוון ולכוון בהתאם לצורך אצלי זה בגדר חובה.

כשעובדים במדרכה שום דבר לא נחוץ.

 

זאת אומרת שאין תפוחים תואמים אחד לאחד...כל תפוח הוא משהו אחר. בטח גם לאחר החלפה של מוטות קישור אתה שולח לכיוון?

פורסם

למוטות קישור אין השפעה ואין במה לכוון.

נכון אין תפוחים זהים בדיוק מירבי אחד לאחר בטח ובטח שהם מיצרנים שונים שם השינוי נראה בעין, גם זרועות הגה אינם זהים.

לשם כך היצרן נותן את האופציה לכיוון, אחרת היה מייצר חלק אינטגרלי של זרוע ותפוח יצוקים יחדיו באורך קבוע.

פורסם

לדעתי הוא מתכוון שאם היתה דרישה לייצר תפוח (קצה הגה) במידות מדוייקות מאוד שלא יצריכו כיוון לאחר החלפה, העלות שלו היתה קופצת פי כמה וכמה.

הטולרנסים לא מדוייקים ולכן המחירים זולים.

 

כיוון גלגלים הוא דבר שאינו יקר בכלל ובעלות של 100-150 שקלים עדיף להגיע לתוצאה אופטימלית של כיוון ולא לחשוב שהכל טוב ולהחליף צמיגים אחרי נסועה מסויימת ואז לכוון את הצמיג.

 

דווקא עדיף לכתוב שצריך לבדוק את הכיוון כי 95% מהציבור שיקרא את זה, לא יחליף בעצמו.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

פורסם
אפשר גם לשלוח את הרכב לכיוון חוזר אצל היצרן, הכל אפשרי.

+1.

 

לדעתי צריך להתייעץ עם בעל מקצוע מומחה כמו מוסך אורן,זיסו ורון.

איזה כייף לי :)

פורסם

צודק. אין כמו להתייעץ עם אדם שיש לו ניסיון בנושא.

פנה למוסך שאתה סומך עליו שייתן לך ייעוץ מקצועי.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

×
×
  • תוכן חדש...