Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נסיעה במהירות מופרזת: מה מנפח את הבועה בשוק הרכב? (כתבה מגלובס)


old school
שימו לב! השרשור הזה בן 2851 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתם מתלהמים ועושים סלט. אין דינו של רכב חדש ב-60 אלף לרכב חדש ב-140 אלף. אין דינו של רכב שנוסע 10 אלף בשנה לרכב שנוסע 40 אלף בשנה. כל מקרה לגופו.

 

נכון, אבל עדיין, בשום צורה חדש לא יהיה זול ביחס למקבילה הישנה שלו.

 

אולי ישנה התלהמות, אבל זה כבר לא קשור ישירות לנושא. סתם מעצבן שמישהו עומד על דעתו בצורה כ"כ מגוחכת.

לדעתי לטירוף הרכישות בשנים האחרונות יש מספר סיבות:

 

1. הדור הצעיר לא רואה טעם בחסכון ארוך טווח ומעדיף לחיות את הרגע. הרבה יותר קל לחסוך 40 אלף שקל ולקחת עוד 60 אלף בהלוואה לרכישת רכב חדש מאשר לחסוך 400-500 אלף שקל הון עצמי מינימלי למשכנתא.

 

מילה בסלע!

 

כשהיו לי 70,000 ש"ח בחשבון, העדפתי לקנות מכונית ב20, לחסוך עוד כמה עשרות אלפים, ובסוף כשנוצרה הזדמנות לרכישת דירה זולה יכלתי לממש זאת. מה שלא היה קורה אם הייתי רוכש מזדה 3 חדשה ב125,000 ש"ח שכוללים את ההון שלי + הלוואה.

2. אשראי זול ועסקאות מימון אטרקטיביות. ישראלים תמיד היו בורים מבחינה כלכלית. אנשים קונים את הסיפורים של אנשי מכירות שלם 600 ש"ח בחודש ואחר שלוש שנים תתקדם לרכב חדש. בנקים נתונים הלוואה לכל זב חוטם.

 

3. תופעת העדר - תופעת העדר תמיד אפיינה את הציבור הישראלי. אם כולם קונים אז גם אנחנו נקנה.

 

4. פוביה לא ברור לחלוטין מרכבים משומשים.

 

אני אוהב את הראש שלך

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 212
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

 

אם אפשר לקנות חדש, ואת הישן להשאיר לאוכולוסיות שוליים שמוכנות להתעסק בזה תמורת חיסכון כספי (כמו במדינות מפותחות), צריך לעשות את זה.

בדר"כ "אוכלוסיות שולים" קונות רכב חדש בשביל להרגיש עשיר. הם פשוט לוקחים מלא הלוואת.

נוסע בפריוס 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נסיים את הדיון הזה עם בדיקה שעשיתי לחבר שהתלבט בין רכישת IX35 2 ליטר ברמת גימור גבוה בן שנתיים לבין טוסון חדש עם מנוע 1.6.

הדוגמאות מבוססות על מחירון יד2. הדגמים הספציפים נבחרו בגלל שעברו ב-2013 מתיחת פנים/החלפת דגם.

 

יונדאי IX35 חדשה מהחברה 2016 עלתה 154900 ברמת גימור פריים.

אותו רכב 2013 מחירון 94000 ש"ח.

כלומר ירידת ערך של 60900 ש"ח ב-3 שנים הראשונות.

עכשיו נקח את אותו רכב רמת גימור אינספייר שנת 2013 המחירון 114100.

אותו רכב שנת 2010 מחירון 76300 ש"ח.

כלומר ערך של 37800 ש"ח ב-3 שנים. כמעט חצי.

 

נעשה אותו דבר למאזדה 6 לוקסורי. חדשה מהחברה 166 אלף ש"ח. לאחר 3 שנים 103100. כלומר ירידת ערך של 62900 ב-3 שנים.

מאזדה 6 אקזקיוטיב 2013 שווה במחירון 86300.

רכב זהה 2010 שווה במחירון 53900. כלומר ירידת ערך של 32400 ש"ח. שוב פעם כמעט חצי.

 

עכשיו בואו כל הגיבורים תסבירו לי איך מגיעים לפער בהוצאות של יותר מ-10000 ש"ח בשנה בין רכב חדש לרכב משומש? מחליפים מנוע/גיר כל שנה?

גם הטיעון שלקחתי רכבים יקרים לא מחזיק מים. אני מוכן לקצץ את הפער בחצי ל-5000 ש"ח בשנה עהור רכב משפחתי/סופרמיני. גם אם יש טיימינג ברכב משומש עדיין לא מגיעים לכזה סדר גוגל של מחירים בממוצע.

עריכה אחרונה על ידי redroze

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל רכב שנקנה חדש מפסיד המון מערכו. לא יעזור איך

ינסו לסובב את זה. מי שחושב שלא - חי בסרט ומשלה את עצמו. לא קונים רכב חדש בשביל לחסוך בעלויות. שוב פעם, מי שחושב שכן משלה עצמו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר גם בלי בלון ולקנות רכב סביר ביותר ב1200-1400 ש"ח לחודש.

 

מצטער שאני נכנס לדיון מאוחר אבל אני מנסה להבין, אתה משלם אך ורק 1200 שקלים בחודש על רכישת הרכב? ואחרי 3 שנים אתה מחליף בחדש וממשיך לשלם 1200 שקלים בחודש בלבד? אם כן, ספר לי בבקשה איך אתה עושה את זה כדי שאני אעשה גם.

 

לא פבקרתי נתונים.

 

הסבירות לתקלה ברכב שלא שלך מהיום הראשון היא הרבה יותר גבוהה.

אני לא חושב שחוץ מאנשים פה בפורום שמטפלים ברכב שלהם יש אפשרות אמיתית לקנות רכב יד שניה שיהיה תקין ב100%.

 

שנית, אני מדבר על תחזוקה נכונה ולהשאיר רכב במצב טוב במשך כל התקופה.

ברור שאפשר לשמור על רכב מליון שנה בלי להשקיע יותר מדי ולהגיד "הוא בסדר יחסית לשנה שלו" אבל הוא יהיה מלא בתקלות מעצבנות קטנות, הריפוד שלו יהיה בלוי, הבולמים יסבלו מנזילות והוא גם ייראה ישן.

 

אם רוצים להחזיק אותו במצב חדש זה ידרוש השקעה עצומה.

 

פרקש, אני יוצא מנקודת הנחה שאם תקנה רכב עם 10K קילומטר סביר להניח שיש בו משהו לא תקין.

אנשים לא מחליפים סתם את הרכב.

אם אתה מכיר את הבן אדם ויודע למה מכרו אותו אז אחלה אבל בדרך כלל זה לא קורה יותר מדי.

 

וכן, אני עושה 30K לשנה.

 

אם תכתוב את זה בבולד זה לא יהפוך לנכון.

תסביר לי בבקשה מאיפה ה"עובדה" שהסבירות לתקלה ברכב שלא שלך מהיום הראשון היא הרבה יותר גבוהה. כמה זה בכלל "הרבה" במקרה הזה? פי 2? פי 3? ואתה באמת חושב שאם תקח שתי מכוניות זהות, האחת נהוגה על ידך והאחרת נהוגה על ידי מישהו רנדומלי אחר, הסבירות הסטטיסטית לתקלה ברכב השני תהיה גבוהה באופן מובהק? אתה מוכן להמר על זה? למה, כי כשאתה נוהג במכונית אתה כל הזמן עושה לה "טובה... טובה מכונית..." ולכן היא מתנהגת יפה?

 

ובנוסף תן לי לחדש לך, ואני יודע שזה קשה לשמוע, אבל אי אפשר לשמור על רכב משומש "במצב חדש", אפילו אם כותבים את זה בבולד. ואפילו אם קוראים לך יוסי פרנקוס. ואפילו אם כתבת במודעת המכירה "כחדש מפרנקוס!". זה עדיין רכב משומש. גם אם כל הריפוד שלו שלם.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני אל תדלג, תקרא את ההודעות שהגיעו אחריו, חלקנו השקיעו 3 דקות בשביל להפריך בדידקטיות שיטתית ארגומנט-ארגומנט ולא יפה לזרוק עבודה שכזו לתהום הנשייה לחינם.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער שאני נכנס לדיון מאוחר אבל אני מנסה להבין, אתה משלם אך ורק 1200 שקלים בחודש על רכישת הרכב? ואחרי 3 שנים אתה מחליף בחדש וממשיך לשלם 1200 שקלים בחודש בלבד? אם כן, ספר לי בבקשה איך אתה עושה את זה כדי שאני אעשה גם.

 

קניתי רכב שעלה 76000.

לקחתי הלוואה מהבנק עם ריבית נמוכה מאוד על כל הסכום עם פריסה ל5 שנים, שזה 60 חודשים.

עם הריבית והכל זה יוצא 1330 לחודש.

 

אחרי שנתיים וחצי בערך סכום ההלוואה שווה לערך של הרכב.

אז עשיתי טרייד אין במחיר מחירון משוקלל (מינוס 3000 ש"ח בגלל הקילומטראז' הגבוה).

זה בעצם שילם את ההלוואה והשאיר אותי עם עוד 9000 ש"ח ביד.

את ה9000 ש"ח האלו שמתי כמקדמה לגרסה יותר יקרה ויותר מאובזרת ולקחתי הלוואה זהה על רכב חדש.

כיום אני עדיין משלם את אותה כמות כל חודש.

 

כשאחליט להחליף לרכב הבא סביר להניח שאעשה את אותו דבר.

אם ארצה להחליף למשהו יותר יקר אני יכול או להישאר יותר זמן עם הרכב הזה או לשים מקדמה יותר גדולה במזומן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, אמרתי לא פעם ולא פעמיים שההיגיון הכלכלי הזה תקף רק לרכבים יחסית זולים.

 

החישוב שלי אז היה של רכב של 76000 ש"ח.

 

הרכב שלי כיום עולה 95000 לא הייתי אומר שהוא יהיה יותר זול לתחזוקה מרכב משומש, אבל אני יכול להרשות לעצמי לקנות רכב כי אני רוצ האותו ולא כי אני חושב רק בצורה כלכלית.

 

מן הסתם שרכב של 150000 גם יאבד יותר מהמחירון שלו וגם יהיה יותר יקר לאחזקה, ורכב של 300000 עוד יותר.

 

אבל אם ניקח את זה לקיצוניות, אפשר להיות כמעט בטוחים שבתנאים של תחזוקה טוב ולא תחזוקת שבר, דאצ'יה חדשה מהניילונים תהיה יותר זולה במשך 5 שנים מאשר קורולה שנת 2001.

 

באותה כמות זמן הקורולה תצרוך כפול דלק והעלויות הכוללות יהיו יותר גבוהות (בהנחה ורוצים רכב תקין ולא טרנטה שנראית כמו הצרות שלי).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נסיים את הדיון הזה עם בדיקה שעשיתי לחבר שהתלבט בין רכישת IX35 2 ליטר ברמת גימור גבוה בן שנתיים לבין טוסון חדש עם מנוע 1.6.

הדוגמאות מבוססות על מחירון יד2. הדגמים הספציפים נבחרו בגלל שעברו ב-2013 מתיחת פנים/החלפת דגם.

 

יונדאי IX35 חדשה מהחברה 2016 עלתה 154900 ברמת גימור פריים.

אותו רכב 2013 מחירון 94000 ש"ח.

כלומר ירידת ערך של 60900 ש"ח ב-3 שנים הראשונות.

עכשיו נקח את אותו רכב רמת גימור אינספייר שנת 2013 המחירון 114100.

אותו רכב שנת 2010 מחירון 76300 ש"ח.

כלומר ערך של 37800 ש"ח ב-3 שנים. כמעט חצי.

 

נעשה אותו דבר למאזדה 6 לוקסורי. חדשה מהחברה 166 אלף ש"ח. לאחר 3 שנים 103100. כלומר ירידת ערך של 62900 ב-3 שנים.

מאזדה 6 אקזקיוטיב 2013 שווה במחירון 86300.

רכב זהה 2010 שווה במחירון 53900. כלומר ירידת ערך של 32400 ש"ח. שוב פעם כמעט חצי.

 

עכשיו בואו כל הגיבורים תסבירו לי איך מגיעים לפער בהוצאות של יותר מ-10000 ש"ח בשנה בין רכב חדש לרכב משומש? מחליפים מנוע/גיר כל שנה?

גם הטיעון שלקחתי רכבים יקרים לא מחזיק מים. אני מוכן לקצץ את הפער בחצי ל-5000 ש"ח בשנה עהור רכב משפחתי/סופרמיני. גם אם יש טיימינג ברכב משומש עדיין לא מגיעים לכזה סדר גוגל של מחירים בממוצע.

 

סקרן אותי לעשות את הבדיקה הזאת על רכב מיני / סופר מיני, יצאה אותה תוצאה - ירידה של 38%-40% ב-3 שנים.

אין לי שום ספק שירידת הערך של רכב חדש גבוהה יותר מהוצאות אחזקה של רכב משומש. ובכל זאת אם הייתי מתכוון לרכוש רכב מיני, כשההפרש הוא 20-25 אלף בין רכב חדש למשומש, בהחלט הייתי שוקל להוסיף את הפרמיה הזאת בתמורה לרכב חדש ונקי, לנוחות ולשקט הנפשי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי שנתיים וחצי בערך סכום ההלוואה שווה לערך של הרכב.

אז עשיתי טרייד אין במחיר מחירון משוקלל (מינוס 3000 ש"ח בגלל הקילומטראז' הגבוה).

זה בעצם שילם את ההלוואה והשאיר אותי עם עוד 9000 ש"ח ביד.

את ה9000 ש"ח האלו שמתי כמקדמה לגרסה יותר יקרה ויותר מאובזרת ולקחתי הלוואה זהה על רכב חדש.

כיום אני עדיין משלם את אותה כמות כל חודש.

אח שלי :-o, רק אצלך רכישת רכב חדש מניבה הכנסה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוסי אל תשכח שאתה עברת מערימה של גרוטאות שעלו לך כל חודש הון תועפות, לרכב חדש מהניילונים, ואתה בטוח שראית את האור.

תקן אותי אם אני טועה, אבל בעשור שאני ״מכיר״ אותך וירטואלית, אף פעם לא היה בבעלותך רכב ״נורמלי״ במצב סביר בן 4-7, לכן גם האסוציאציה הראשונה שעולה לך בראש כשאומרים לך ״רכב משומש״ זה ג׳סטי עם חור בקרטר או פיאסטה עם ריח של רפת.

אתה אנתרופולוג. אתה יודע מה זה ״אוטוסוגסטיה״.

לא תצליח לשכנע שרכב חדש מהניילונים עולה פחות ממקבילו בן ה3-4 כי זה פשוט לא נכון.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, אתם כל הזמן מכניסים פה טיעונים רגשיים שלא ניתנים לכמת בכסף. זה משול להכנסת אקדח לקרב סכינים.

הדיון הזה הוא כלכלי אז בואו ננסה להשאיר אותו כך.

 

יוסי, אני אשמח מאוד לראות את החישוב שלך עם הדצ'יה נגד קורולה.

אני מוכן להתערב שגם ההצהרה הזו תסתיים בטיעון שהוא לא כלכלי.

דצ'יה חדשה נקח דאצ'יה דאסטר ידנית 4על2 בנזין. מחירון של רכב חדש 95 אלף ש"ח (רישוי, קודנית וצבע מטאלי על חשבון הברון). בחרתי אותה כדי שתהיה כמה שיותר קרובה לעלות של רכב משפחתי (הרי זה לא יהיה פייר להשוות רכב משפחתי לסופרמיני).

ירידת ערך ממוצעת 50% (עשיתי ללירן הנחת חבר מועדון מסניפי בנזין) כלומר רק הירידת ערך 47500 ש"ח ב-5 שנים. לפני טיפולים ובלאי.

 

עכשיו נחשב את הקורולה. אם הייתי רוצה לעשות לפרנקוס בית ספר הייתי לוקח את הנתון של עלות אחזקה של קורולה בת 20+ שנים על הכביש (3000 ש"ח בשנה). אבל לא, אני במצב רוח טוב היום אז אני אקח את הנתון הכי גרוע שפרסמתי, רכב אירופאי שחגג בר מצווה וכל הבלאי נפל דווקא עלינו (יש שרשור יעודי שבו פרסמתי את שלל התקלות), כלומר 4500 ש"ח בשנה. קרי 22500 ש"ח ב-5 שנים.

עכשיו מה עם ירידת ערך? נגיד וקניתי את הרכב ב-20 אלף ש"ח כי קניתי מאושריקו שקרע אותי בגלל המוניטין שיש לקורולה ואחרי 5 שנים מכרתי לסוחר נתנייתי מצוי ב-5 אלף ש"ח. ממש סיפור בלהות.

זה מעמיד אותי על 37500 ש"ח. כלומר פער של כ-10 אלף ש"ח וזה בהנחה שפרנקוס שלנו הוא אכבר צבר ולא עשה בדצ'יה שלו אף טיפול ב-5 שנים כי זה רכב רומני וזו מצווה לחסוך עליו.

 

בקיצור פרנקוס, אני מת עלייך אבל תעשה לנו טובה ותפסיק לעשות מעצמך צחוק.

עריכה אחרונה על ידי redroze
.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מה הפתרון המומלץ? מהי העסקה הכי משתלמת? התשובה שאין כזו, כי כל אחד ויכולתיו הכלכליות, כל אחד עם הסתכלות שונה על הוצאות ובנינו אם כולנו היינו כאלה חכמים שוק הרכב היה משתנה וזה לא המצב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למען הסר ספק אם מישהו הגיע עד הפוסט הזה ועדיין לא הבין:

לא משנה איך תהפוך את זה, ימינה, שמאלה, רכב זולן רכב יקר, רכישת רכב חדש תמיד תיהיה פחות כלכלית מרכישת רכב משומש.

כמה תקלות הרכב המשומש צריך לעשות, כמה מנועים כמה גירים וכמה טיימינג תצטרך להחליף, כדי שיכסה רק את ירידת הערך שאתה סופג ברגע שקרעת את הניילונים. אני לא מדבר כבר על ה"ריבית" שההפרש שהשקעת בחדש הייתה מניבה לך אם הייתה שם אותה בחסכון, ולא מדבר על ביטוח יותר יקר, וריבית על הלוואה במידה והייתה צריך לקחת. רק על ירידת הערך, זו שתבוא במהלך השלוש שנים הראשונות (סביבות ה30%-35% במקרה הטוב).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2851 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...