Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נסיעה במהירות מופרזת: מה מנפח את הבועה בשוק הרכב? (כתבה מגלובס)


old school
שימו לב! השרשור הזה בן 2851 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם אנחנו מדברים על לשמור את הרכב למשך 6 שנים למשל, אז אנחנו משלמים בערך אותו דבר.

אתה תשקיע בתיקונים לא מתוכננים ואני אשקיע במחיר של הרכב.

 

איך אפשר לטעון שלשלם 1200 ש"ח כל חודש רק על ירידת הערך, יוצא יותר זול מלנסוע ברכב ישן??

אם היו לי כאלה סכומים אני בכיף הייתי נוסע על רכב חדש. אבל אין לי, בגלל זה אני נוסע על רכב ישן.

 

אתה לא משלם על ירידת ערך. אתה משלם את מה ששווה הרכב.

תחשב כמה יעלה לך ב6 שנים רכב חדש ואז תוריד מזה את המחיר שבו אתה מוכר אותו.

בפועל ייצא בערך אותו דבר.

 

נגיד שהשקעת 40K על הקניה של רכב בן 3-4.

3000-5000 על יישור קו וטיפול (כי כשאתה קונה משומש תמיד צריך לעשות יישור קו כי המצב שלהם הוא חרא).

 

הוצאת עוד 35K על תחזוקה במשך 6 שנים (אם אתה רוצה לשמור אותו במצב כמו חדש ולא טרנטה).

 

כשאתה מוכר את הרכב כשהוא בן 10 תצליח להוציא ממנו במקרה המעולה 10K.

 

אז אתה השקעת כמעט 70K.

 

באותן שנים אני קונה רכב חדש ב90K, לא עושה יישור קו, משקיע בערך 10K על טיפולים שוטפים ואולי תיקון או שניים כי נהגתי עליו בעדינות יחסית ועשיתי את כל הטיפולים בזמן.

אחרי 6 שנים אני מוכר אותו ב20K בלי יותר מדי בעיות.

 

בפועל שילמנו כמעט אותו דבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 212
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

נגיד שהשקעת 40K על הקניה של רכב בן 3-4.

3000-5000 על יישור קו וטיפול (כי כשאתה קונה משומש תמיד צריך לעשות יישור קו כי המצב שלהם הוא חרא).

 

הוצאת עוד 35K על תחזוקה במשך 6 שנים (אם אתה רוצה לשמור אותו במצב כמו חדש ולא טרנטה). >

 

כשאתה מוכר את הרכב כשהוא בן 10 תצליח להוציא ממנו במקרה המעולה 10K.

 

אז אתה השקעת כמעט 70K.

טוב,

עכשיו זה כבר הפך ממצחיק למביך.

 

תהיה בריא יוסי, אתה כרגע זכית בתואר ה"עינב גנד גלילי" של הפורום הזה בענייני הבנת שוק המשומשות.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לפי הלשכה המרכזית לפרנקוסטטיסטיקה עלות אחזקה שנתית ממוצעת של רכב משומש היא קצת יותר מ5,500 ש"ח, אני מעריך שהתשואה עליה יש לוותר היא 0.04% במקרה בו אתה רוכש רכב חדש, ו- 34.7% במקרה בו אתה משקיע את הכסף ברכב משומש, לכן אין ספק שבשם תעדוף תשואתי נכון יותר לקנות רכב חדש, הפרש של 34.66% אינו הפרש זניח כלל וכלל.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב,

עכשיו זה כבר הפך ממצחיק למביך.

 

תהיה בריא יוסי, אתה כרגע זכית בתואר ה"עינב גנד גלילי" של הפורום הזה בענייני הבנת שוק המשומשות.

 

אני חושב שיש לאסור תגובות בשירוש של בעלים לשעבר של אלפא 156 וסיטרואן C5 משומות, הם בפוסט טראומה.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אנחנו מדברים על לשמור את הרכב למשך 6 שנים למשל, אז אנחנו משלמים בערך אותו דבר.

אתה תשקיע בתיקונים לא מתוכננים ואני אשקיע במחיר של הרכב.

 

 

 

אתה לא משלם על ירידת ערך. אתה משלם את מה ששווה הרכב.

תחשב כמה יעלה לך ב6 שנים רכב חדש ואז תוריד מזה את המחיר שבו אתה מוכר אותו.

בפועל ייצא בערך אותו דבר.

 

נגיד שהשקעת 40K על הקניה של רכב בן 3-4.

3000-5000 על יישור קו וטיפול (כי כשאתה קונה משומש תמיד צריך לעשות יישור קו כי המצב שלהם הוא חרא).

 

הוצאת עוד 35K על תחזוקה במשך 6 שנים (אם אתה רוצה לשמור אותו במצב כמו חדש ולא טרנטה).

 

כשאתה מוכר את הרכב כשהוא בן 10 תצליח להוציא ממנו במקרה המעולה 10K.

 

אז אתה השקעת כמעט 70K.

 

באותן שנים אני קונה רכב חדש ב90K, לא עושה יישור קו, משקיע בערך 10K על טיפולים שוטפים ואולי תיקון או שניים כי נהגתי עליו בעדינות יחסית ועשיתי את כל הטיפולים בזמן.

אחרי 6 שנים אני מוכר אותו ב20K בלי יותר מדי בעיות.

 

בפועל שילמנו כמעט אותו דבר.

איך אני משקיע 5800 כל שנה בטיפולים, ואתה משקיע רק 10K, כלומר כ 1600ש"ח בשנה?!

הרכב שלך אחרי 3 שנים לא הופך לישן?!

אם נמצא מנקודת הנחה שאני רוכש את הרכב שלך כשהוא בן 4, ואתה באותו הרגע קונה חדש, אז גם אתה וגם אני נשלם את אותו הסכום במהלך השנים 4 עד 6.

החישוב שלך לא מסתדר לי בכלל. אתה יוצא נקודת הנחנה שהרכב שלך לא מתיישן ולא תצטרך לשלם על טיפולים במהלך השנים 4-6, בעוד שאני משלם סכום אסטרונומי של כמאט 6K לשנה כל שנה!

ואנחנו בכלל לא לוקחים בחשבון ריבית שתשלם על ההלוואה שתצטרך לקחת אם אין לך 70K ביד ומחיר ביטוח מקיף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב,

עכשיו זה כבר הפך ממצחיק למביך.

 

תהיה בריא יוסי, אתה כרגע זכית בתואר ה"עינב גנד גלילי" של הפורום הזה בענייני הבנת שוק המשומשות.

 

למה?

 

טיפולים:

1500 לכל טיפול (בממוצע כי חלקם יותר יקרים). שניים בשנה זה כבר 3000 ש"ח. כפול 6 שנים זה 18000 ש"ח.

צמיגים: 2000 ש"ח כפול פעמיים החלפה (אם אתה מחליף כל 3 שנים) = 6000 ש"ח.

מצבר: 1200 ש"ח במקרה הטוב אם אתה מחליף אותו פעמיים בתקופה.

זה סכום כולל של 25000 רק לטיפולים שוטפים.

 

זה משאיר אותך עם עוד 10K להוציא על תקלות חשמל, ציריות, בולמי זעזועים, מכות חניה, כיוון פרונט וכו'.

תאמין לי שבמשך 6 שנים של רכב בין גיל 4 לגיל 10 אתה תוציא את זה.

 

שוב, כל זה בהנחה שאתה רוצה לשמור על הרכב תקין לחלוטין ואתה לא הולך עכשיו לנסוע עם חלונות תקולים, אגזוז עם חור, בעיות התחממות, מושב נהג עקום, ידיות במצב רע או בעיות אחרות.

עריכה אחרונה על ידי יוסי פרנקוס
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך אני משקיע 5800 כל שנה בטיפולים, ואתה משקיע רק 10K, כלומר כ 1600ש"ח בשנה?! טיפולים שוטפים וטיפול בבלאי ובתקלות, שלי אין. אני עושה טיפול אחד בשנה ורוב הרכבים שכיום משומשים דורשים טיפול אחד או שניים.

הרכב שלך אחרי 3 שנים לא הופך לישן?! כן אבל הוא היה אצל מישהו שלא התעלל בו ואני יכול להיות בטוח שאין קומבינות מכל מני סוגים, כשברכב משומש אין את הביטחון הזה.

אם נמצא מנקודת הנחה שאני רוכש את הרכב שלך כשהוא בן 4, ואתה באותו הרגע קונה חדש, אז גם אתה וגם אני נשלם את אותו הסכום במהלך השנים 4 עד 6. לא, כי הסיכוי לתקלות ברכב המשומש הוא הרבה יותר גדול והכל ייצא מהכיס שלך.

החישוב שלך לא מסתדר לי בכלל. אתה יוצא נקודת הנחנה שהרכב שלך לא מתיישן ולא תצטרך לשלם על טיפולים במהלך השנים 4-6, בעוד שאני משלם סכום אסטרונומי של כמאט 6K לשנה כל שנה!

ואנחנו בכלל לא לוקחים בחשבון ריבית שתשלם על ההלוואה שתצטרך לקחת אם אין לך 70K ביד ומחיר ביטוח מקיף.

 

ריבית של פחות מ1% היא לא רלוונטית כמעט לחישוב.

זה יוצא 2300 ש"ח בערך לכל התקופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוסי,

תסביר לי דבר אחד.

למה אתה משלם הרבה הרבה פחות על טיפולים בין השנים 4-6 (לפי החישוב שלך כ 1600ש"ח בשנה), לעומתי שמשלם כ 5800ש"ח לשנה לפי החישובים שלך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוסי קודם כל המחירים שאתה נוקב בהם לא מחוברים למציאות.

דבר שני אם אתה קונה רכב בן שנה עם פחות מ10K ק"מ ומשלם 30% פחות ממחירו של רכב חדש מהחברה כל ה"מודל" שלך קורס.

אתה קונה רכב חדש ב100K. אני יכול לקנות את אותו הרכב לאחר שנה עם 10K ק"מ ב70K.

לי יהיה שנה אחריות פחות ממך. גם אם קרה אירוע בעל הסתברות אפסית ובמהלך השנה שאין לי אחריות הייתי צריך לתקן את הרכב ב10K שקלים אני עדיין נשאר עם 20K בכיס ועם אותו הרכב.

 

ההון שהייתי צריך להעמיד לעסקה הוא 70K. החסכון שלי הוא 30K (נניח 25K כי קיבלתי 5K פחות על הרכב במעמד המכירה).

עכשיו בוא נכפיל את זה ב-5 רכבים שאני אקנה בדרך הזו. חסכתי 120K שקלים או יותר.

 

נהנה מרכב חדש? לבריאות.

המודל הזה נוח לך? לבריאות.

לשכנע אותנו שזה מודל כלכלי נכון מול האלטרנטיבות? דמגוגיה.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אויש יוסי, טעית בטעות הרי קריטית של פברוק נתונים לצורך הוכחת פואנטה, התחזרת וטסת קרוב מדי לשמש ועכשיו זה נהיה כמעט קל מדי -

אני לא אפריך את שלל הבבלת כמו "שני טיפולים בשנה 1500 כל אחד", זה לא יעזור, אני פשוט אראה לך למה כשמפברקים קל להשרף ומקווה שתלמד מזה משהו:

גם אם נניח ששלושת השנים הראשונות של המשומשת זולות יותר (נניח הם בעלות של שליש מסך ההוצאות, קרי 12000 שח), הרי שהתקופה האחרונה בה אתה מחזיק את הרכב החדש חופפת (הוא בן 3, כמו הגיל ההתחלתי של המשומשת) ולכן גם עולה לך 12000 ש"ח.

היות וסך העלויות שהצגת לרכב חדש הם 10000, החשבונאי הפשוט צריך להסיק שבמהלך שלושת השנים הראשונות לא רק שלא שילמת עלות תחזוקה, אלא שהמוסך שילם לך בערך 2000 שקלים.

עכשיו, נכון, אולי אבא שלך מוסכניק ואולי הוא נותן לך דמי כיס ע"ס 2000 ש"ח, אבל זה לא נשמע כמו כוונת המשורר...

 

אני מבין אותך יוסי, אתה מה שנקרא בעגת הפוקר pot committed, ועכשיו למרות שהטיעון שלך מופרך ופשוט מאוד לסתירה קשה לך לעשות קש אאוט. אבל עוד לא מאוחר מדי!

ההמלצה שלי: תגיד שכל הזמן הטרלת את כולם.

 

*עריכה: שמתי לב עכשיו שההשוואה היתה בין רכב חדש לרכב משומש בן 4 (ולא 3 כמו שתיארתי לעיל), כמובן שזה לא משפיע במיוחד על האנומליה

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צמיגים: 2000 ש"ח כפול פעמיים החלפה (אם אתה מחליף כל 3 שנים) = 6000 ש"ח.

4,000 לא 6,000.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא פבקרתי נתונים.

 

הסבירות לתקלה ברכב שלא שלך מהיום הראשון היא הרבה יותר גבוהה.

אני לא חושב שחוץ מאנשים פה בפורום שמטפלים ברכב שלהם יש אפשרות אמיתית לקנות רכב יד שניה שיהיה תקין ב100%.

 

שנית, אני מדבר על תחזוקה נכונה ולהשאיר רכב במצב טוב במשך כל התקופה.

ברור שאפשר לשמור על רכב מליון שנה בלי להשקיע יותר מדי ולהגיד "הוא בסדר יחסית לשנה שלו" אבל הוא יהיה מלא בתקלות מעצבנות קטנות, הריפוד שלו יהיה בלוי, הבולמים יסבלו מנזילות והוא גם ייראה ישן.

 

אם רוצים להחזיק אותו במצב חדש זה ידרוש השקעה עצומה.

 

פרקש, אני יוצא מנקודת הנחה שאם תקנה רכב עם 10K קילומטר סביר להניח שיש בו משהו לא תקין.

אנשים לא מחליפים סתם את הרכב.

אם אתה מכיר את הבן אדם ויודע למה מכרו אותו אז אחלה אבל בדרך כלל זה לא קורה יותר מדי.

 

וכן, אני עושה 30K לשנה.

עריכה אחרונה על ידי יוסי פרנקוס
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2851 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...