Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום עלויות אחזקה למאזדה 6 סטיישן 2013 צורה חדשה


redroze
שימו לב! השרשור הזה בן 2385 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני ממשיך את המסורת עם עוד שרשור מתעדכן שבו אני אפרסם את עלויות האחזקה של הרכב המשפחתי למען הדורות הבאים.

 

להלן תקציר הפרקים הקודמים:

כשהכרתי את אשתי הייתה לה גטס משעממת ולי הייתה קליאו B ספורט שובבה.

כאשר החלטנו לעבור לגור ביחד היה מיותר להחזיק 2 רכבים. בשביל לא לריב איזה רכב משאירים/מוכרים, מכרנו כל אחד את רכבו ורכשנו יונדאי I10 חדשה שנת 2009. היונדאי שירתה אותנו נאמנה במשך שנתיים ו-16,000 ק"מ. כלומר, הסיבה שבגללה החלפנו ליונדאי הינה שלום בית.

היונדאי נמכרה ונרכשה במקומה מאזדה MX5 שנת 2008 גג קשיח. הרכב שירת אותנו נאמנה במשך שנתיים ו-16,000 ק"מ. כלומר הסיבה שבגללה החלפנו את היונדאי למאזדה הינה הגשמת חלום.

לאחר מכן התגלגלנו שנתיים נוספות ברכב היחיד במשפחה שלעולם לא מאכזב, קורולה שנת 93. כיום הקורולה עדיין משרתת את אחי בגאון. כלומר, הסיבה שבגללה החלפנו את המאזדה בטויוטה הינה רכישת דירה ו"השקעת" כל הכסף שנכנס לחשבון ממכירת המאזדה לטובת צמצום המשכנתא.

לאחר שנתיים עם הקורולה המשפחה התרחבה והטויוטה לא בטוחה מספיק בכדי לשנע את המשפחה. ללא ABS, ESP, ABW ועוד שלל אותיות, גורלה נחרץ. חמי בדיוק היה לקראת החלפת הרכב שלו ולכן עשינו פשרה כלכלית ל-2 הצדדים ורכשנו ממנו את הרכב שלו, מאזדה 6 שנת 2008 צורה ישנה. הרכב שירת אותנו במשך כמעט שנתיים. כלומר, הסיבה שבגללה החלפנו את הקורולה במאזדה היא בטיחותית.

 

בתחילת השנה המאזדה הישנה הוחלפה במאזדה 6 סטיישן שנת 2013 צורה חדשה בצבע לבן פנינה (שנהב) עם 40,500 ק"מ על השעון.

מהרגע שהדגם הזה, במיוחד במרכב סטיישן, עלה לכביש אני משגע את אישתי שזה הרכב הבא שלנו.

ולא תבינו אותי לא נכון, רכבים רגילים (סופרמיני, מיני, משפחתיות וכו') ממש לא מעניינים אותי. אני חושב שהיום כל הרכבים דומים בצורה מגוחכת אחד לשני ולכן אני מעדיף לנסוע ברכב אספנות שלי במקום ברכב חדש.

 

הפעם סיבת ההחלפה היא ממש לא "הכרחית" כמו בפעמים הקודמות.

אישתי הייתה מאוד מרוצה מהמאזדה הישנה, היא הייתה מספיק מרווחת, מספיק בטיחותית ואמינה מאוד (בבעלות המשפחה כ-7 שנים), למרות שחיצונית הרכב היה נראה כאילו הוא השתתף בקרב של מכוניות מתנגשות (רמת גן, רחוב ללא חניות בטאבו, אמרתי הכל).

 

אז איך בכלל הגעתי לרכב הזה?

חיפשתי רכב היברידי לאבא שלי שהיה אמור להחזיר את רכב הליסינג שלו לחברה בתחילת השנה עקב סיום חוזה ההחכרה. כרגיל השתמשתי בשירותיו של חבר טוב שמאתר לי ולחברים מציאות במגוון מגרשים/סוכניות ברחבי הארץ (מתאים רק לאנשים עם סבלנות, לא לישראלי הממוצע). אמרתי לחבר שחוץ מרשימת הרכבים ההיברידים יחפש גם מאזדה 6 סטיישן מכיוון שבקרוב הדגם חוגג 3 שנים על הכביש ובטוח יש את האנשים שחייבים כל 3 שנים להתחדש אז בוא ננסה את מזלי. זה בדיוק הקהל שאליו אני מכוון ולכן הדרישות שלי היו בהתאם:

לא פליטת ליסינג, צבע לבן לא בא בחשבון, חובה סטיישן, ללא תאונות/החלפת חלקי מרכב וק"מ נמוך.

המחשבה הייתה שבמידה ויעלה משהו בחכה, אני אעביר את המאזדה הישנה לאבי.

האמת עם יד על הלב, לא האמנתי שבאמת הוא ימצא משהו.

 

חלפו החודשים, לא הצלחתי למצוא לאבי רכב שיענה לדרישות שלו וגם ההצעות המעטות שקבלתי מהחבר למגוון דגמי מאזדה 6, שלא תאמו את רשימת הדרישות שלי, נדחו ללא חשש. ככה זה כשאתה לא באמת חייב להחליף את הרכב.

יום שישי בצהריים, שיחה בהולה מהחבר, מסתכל על הצג של הטלפון וצובט את עצמי כדי לבדוק שאני לא חולם.

אני יודע שהוא לא עובד בימי שישי, וגם אם הוא חרג ממנהגו, אז למה בצהריים? מה כל כך דחוף שלא יכול לחכות ליום ראשון?!

אני עונה לשיחה, שיחה שאני לא אשכח בחיים. "מצאתי לך רכב, עכשיו אתה מתקשר לבחור בשם X ושם מקדמה על הרכב. הרכב הגיע למגרש וטרם נקלט למאגר. אני רוצה שבזמן שהוא מכניס את הרכב למאגר הוא ישר ישים חסימה שהרכב שמור לך לשבוע כדי שלא יחטפו אותו".

אני מגדיר את עצמי כבנאדם זורם ומכיוון שלא רציתי לשבור את המילה שלי התקשרתי ונתתי מקדמה על הרכב.

בנתיים X עדכן אותי בפרטים:

סטיישן? check

יד ראשונה פרטית? check

ללא תאונות? check

ק"מ? באזור 40 אלף, סבבה לגמרי לרכב שנתיים וחצי על הכביש. check

צבע? לבן פנינה. יוסטון, יש לנו בעיה!

 

אמרתי לו שיש לי בעיה אישית עם הצבע המשעמם, לא סתם ארבעת הרכבים האחרונים שלי היו בצבע אדום. X הבטיח לי שהרכב פשוט מדהים ואני חייב לבוא לראות אותו.

לא עדכנתי את אשתי, החלטתי להפתיע אותה שהרכב מיועד למתנה עבורה ליומהולדת עגול :hihi:

בשישי הגענו למגרש לראות את הרכב, גשם מטורף בחוץ. למזלנו הרכב היה צמוד למשרד.

אני כמובן נדלקתי על הרכב, אשתי מהכניסה למגרש חופרת לי "לאיזה הרפתקאה אני מכניס אותנו עכשיו".

הרכב כמובן עבר את כל הבדיקות הרגילות שלי וסיים בהצטיינות.

יש מכה במסגרת של החלון הקדמי ושריטה בשימשה שנגרמה אצל הבעלים הקודם, כנראה כתוצאה ממפגש עם מחסום חניה מתרומם שנסגר על הרכב. בהתחלה נורא התבאסתי על המכה מכיוון שהיא דיי עמוקה ומחייבת מילוי בחומר פחחות וצביעה. בדקתי במוסך מורשה שאין נזק לשמשה כי בהתחלה חשבתי שזה סדק ולא שריטה. כיום אני בכלל לא שם לב למכה ולמדתי לחיות אתה. השריטה לא מסנוורת בלילה ואני כנראה לא אתקן את המכה כדי שלא יהיו בעיות למכור בעתיד. ביטוח שמשות אני בטוח לא אפעיל, אני מעדיף לנסוע עם שמשה מקורית ושרוטה מאשר עם שמשה לא שרוטה אבל חליפית. בנתיים בדקתי גם עלויות של שמשה מקורית מפירוק וזה ממה שלא בשמיים.

 

אצל הבעלים הקודם הרכב עבר 2 טיפול. הטיפול הראש בוצע 10 חודשים לאחר שהרכב עלה לכביש, כאשר להרכב היה 16,500 ק"מ וכלל החלפת שמן מנוע ופילטר בלבד, עלות הטיפול 500 ש"ח.

הטיפול השני בוצע בדיוק שנה לאחר מכן כאשר לרכב היה 32,000 ק"מ. הטיפול היה מעט יקר והסתכם ב-1150 ש"ח וכלל החלפת שמן מנוע, פילטר שמן, שמן ברקס, פילטר אוויר למנוע ופילטר אוויר למזגן.

אצלי הרכב עבר טיפול שנתי החודש וכלל החלפת שמן מנוע, פילטר שמן מנוע, בורג ריקון שמן מנוע ופילטר אוויר למזגן. סה"כ עלות כ-900 ש"ח.

 

עוד חודשיים מסתיימת האחריות, אני מקווה שהרכב יפגין אמינות גבוהה ושקט תעשייתי כמו המאזדות שקדמו לו.

על המאזדה הקודמת רשמתי שאני מקווה שתשרת אותנו 3-5 שנים ולבסוף היא נמכרה תוך פחות משנתיים.

הפעם אני לא אהמר ואתן לזמן לעשות את שלו.

עריכה אחרונה על ידי redroze

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

סיפורים מרתקים של זוג צעיר אבל....

 

איך הכותרת מסתדרת עם הכתוב

 

דלק אוכל? ביטוח אוכל? אגרת רישוי אוכל?

 

כמי שמכיר את הקלסר שלך תזין אותנו במידע

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמעו, אתם מפתיעים אותי.

כולה מאזדה 6 סטיישן לבנה, כל רחוב שני יש רכב כזה.

אבל אני לא יכול לאכזב את הקהל אז הנה תמונות מרגע הרכישה:

2.jpg

 

1.jpg

 

ישה, מסכים אתך רק על נושא צריכת הדלק.

בשרשורים שלי אני לא רושם אגרות טסט כי את זה ניתן לברר באינטרנט (תלוי במחיר הרכב כחדש ובגילו).

ביטוח זה ענייין אינדיבידואלי, תלוי בגיל הנהג, כמות הנהגים וכו' ולכן גם לא רלוונטי.

צריכת הדלק טובה מקודמתה, אנחנו עושים צריכה של 1:12.5 בתוואי שעיקרו בין עירוני.

באותו תוואי הדור הראשון עשתה 1:11.

בתוואי משולב הדור הראשון עשתה 1:10 בערך והרכב הנוכחי 1:11.

כלומר יש שיפור של 10% בצריכת דלק כתוצאה מטכנולוגיית "סקיי אקטיב".

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסטיישן הגיעה עם חיישנים קדמיים ואחוריים מקוריים, יש להם גם תצוגה במסך או בלוח השעונים בסגנון החיישנים הגראפיים של VAG?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם בדקתה את האפשרות ללטש קלות את השריטה בשימשה.

שמעתי כי זה אפשרי, אבל רצוי לבדוק עם מומחה אמיתי וניסיון, ולא כל-אחד..

אולי כדאי לפתוח דיון בנושא, וימליצו על מומחים בעלי ניסיון.

 

בדוק כאן -

בחרתי באופציה של פוליש.



הגעתי לבחור בשם

רוני מ"פי.אס. סיסטמס"

סלולארי: 0523790111

טלפון בבית: 097601029כתובת: גן חיים

(ליד כפר סבא, בית ברל),

משפחת מרץ

(יש חניה גדולה עם אוטובוסים בחצר).



התרשמתי שהבחור הנ"ל ממש מבין בשמשות ולעניות דעתי אפשר לסמוך עליו ב-100%.

הוא עבד בצורה יסודית ועם הרבה סבלנות במשך כשעה על החלון שלי. השריטות נעלמו כמעט לחלוטין וכעת יש רק נקודה קטנה או שתיים, עמוקה יותר, ששם אפשר להבחין במשהו רק אם ממש מחפשים את זה ומסתכלים מקרוב. אני מניח שגם את זה היה אפשר להסיר עם עוד עבודה, אבל זה היה נראה לי כבר שולי ונגמרה לי הסבלנות לחכות. בסך הכל אני מאוד מרוצה. ממולץ. המחיר: 300 ש"ח.

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי את הנושא, השריטה עמוקה מאוד ולא ניתנת לתיקון אלא רק לטשטוש. חבל לי להוציא כסף על משהו שלא יספק אותי.

במקרה הצורך ארכוש שמשה מפירוק.

 

החיישנים אכן מקוריים וניתנים לניתוק ע"י כפתור בדשבורד אבל אין תצוגה. יש חיווי קולי דרך הרמקולים המקוריים שמתחזק/נחלש בכיוון של המכשול.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממשיך את המסורת עם עוד שרשור מתעדכן שבו אני אפרסם את עלויות האחזקה של הרכב המשפחתי למען הדורות הבאים.

 

להלן תקציר הפרקים הקודמים:

כשהכרתי את אשתי הייתה לה גטס משעממת ולי הייתה קליאו B ספורט שובבה.

כאשר החלטנו לעבור לגור ביחד היה מיותר להחזיק 2 רכבים. בשביל לא לריב איזה רכב משאירים/מוכרים, מכרנו כל אחד את רכבו ורכשנו יונדאי I10 חדשה שנת 2009. היונדאי שירתה אותנו נאמנה במשך שנתיים ו-16,000 ק"מ. כלומר, הסיבה שבגללה החלפנו ליונדאי הינה שלום בית.

היונדאי נמכרה ונרכשה במקומה מאזדה MX5 שנת 2008 גג קשיח. הרכב שירת אותנו נאמנה במשך שנתיים ו-16,000 ק"מ. כלומר הסיבה שבגללה החלפנו את היונדאי למאזדה הינה הגשמת חלום.

לאחר מכן התגלגלנו שנתיים נוספות ברכב היחיד במשפחה שלעולם לא מאכזב, קורולה שנת 93. כיום הקורולה עדיין משרתת את אחי בגאון. כלומר, הסיבה שבגללה החלפנו את המאזדה בטויוטה הינה רכישת דירה ו"השקעת" כל הכסף שנכנס לחשבון ממכירת המאזדה לטובת צמצום המשכנתא.

לאחר שנתיים עם הקורולה המשפחה התרחבה והטויוטה לא בטוחה מספיק בכדי לשנע את המשפחה. ללא ABS, ESP, ABW ועוד שלל אותיות, גורלה נחרץ. חמי בדיוק היה לקראת החלפת הרכב שלו ולכן עשינו פשרה כלכלית ל-2 הצדדים ורכשנו ממנו את הרכב שלו, מאזדה 6 שנת 2008 צורה ישנה. הרכב שירת אותנו במשך כמעט שנתיים. כלומר, הסיבה שבגללה החלפנו את הקורולה במאזדה היא בטיחותית.

 

בתחילת השנה המאזדה הישנה הוחלפה במאזדה 6 סטיישן שנת 2013 צורה חדשה בצבע לבן פנינה (שנהב) עם 40,500 ק"מ על השעון.

מהרגע שהדגם הזה, במיוחד במרכב סטיישן, עלה לכביש אני משגע את אישתי שזה הרכב הבא שלנו.

ולא תבינו אותי לא נכון, רכבים רגילים (סופרמיני, מיני, משפחתיות וכו') ממש לא מעניינים אותי. אני חושב שהיום כל הרכבים דומים בצורה מגוחכת אחד לשני ולכן אני מעדיף לנסוע ברכב אספנות שלי במקום ברכב חדש.

 

הפעם סיבת ההחלפה היא ממש לא "הכרחית" כמו בפעמים הקודמות.

אישתי הייתה מאוד מרוצה מהמאזדה הישנה, היא הייתה מספיק מרווחת, מספיק בטיחותית ואמינה מאוד (בבעלות המשפחה כ-7 שנים), למרות שחיצונית הרכב היה נראה כאילו הוא השתתף בקרב של מכוניות מתנגשות (רמת גן, רחוב ללא חניות בטאבו, אמרתי הכל).

 

אז איך בכלל הגעתי לרכב הזה?

חיפשתי רכב היברידי לאבא שלי שהיה אמור להחזיר את רכב הליסינג שלו לחברה בתחילת השנה עקב סיום חוזה ההחכרה. כרגיל השתמשתי בשירותיו של חבר טוב שמאתר לי ולחברים מציאות במגוון מגרשים/סוכניות ברחבי הארץ (מתאים רק לאנשים עם סבלנות, לא לישראלי הממוצע). אמרתי לחבר שחוץ מרשימת הרכבים ההיברידים יחפש גם מאזדה 6 סטיישן מכיוון שבקרוב הדגם חוגג 3 שנים על הכביש ובטוח יש את האנשים שחייבים כל 3 שנים להתחדש אז בוא ננסה את מזלי. זה בדיוק הקהל שאליו אני מכוון ולכן הדרישות שלי היו בהתאם:

לא פליטת ליסינג, צבע לבן לא בא בחשבון, חובה סטיישן, ללא תאונות/החלפת חלקי מרכב וק"מ נמוך.

המחשבה הייתה שבמידה ויעלה משהו בחכה, אני אעביר את המאזדה הישנה לאבי.

האמת עם יד על הלב, לא האמנתי שבאמת הוא ימצא משהו.

 

חלפו החודשים, לא הצלחתי למצוא לאבי רכב שיענה לדרישות שלו וגם ההצעות המעטות שקבלתי מהחבר למגוון דגמי מאזדה 6, שלא תאמו את רשימת הדרישות שלי, נדחו ללא חשש. ככה זה כשאתה לא באמת חייב להחליף את הרכב.

יום שישי בצהריים, שיחה בהולה מהחבר, מסתכל על הצג של הטלפון וצובט את עצמי כדי לבדוק שאני לא חולם.

אני יודע שהוא לא עובד בימי שישי, וגם אם הוא חרג ממנהגו, אז למה בצהריים? מה כל כך דחוף שלא יכול לחכות ליום ראשון?!

אני עונה לשיחה, שיחה שאני לא אשכח בחיים. "מצאתי לך רכב, עכשיו אתה מתקשר לבחור בשם X ושם מקדמה על הרכב. הרכב הגיע למגרש וטרם נקלט למאגר. אני רוצה שבזמן שהוא מכניס את הרכב למאגר הוא ישר ישים חסימה שהרכב שמור לך לשבוע כדי שלא יחטפו אותו".

אני מגדיר את עצמי כבנאדם זורם ומכיוון שלא רציתי לשבור את המילה שלי התקשרתי ונתתי מקדמה על הרכב.

בנתיים X עדכן אותי בפרטים:

סטיישן? check

יד ראשונה פרטית? check

ללא תאונות? check

ק"מ? באזור 40 אלף, סבבה לגמרי לרכב שנתיים וחצי על הכביש. check

צבע? לבן פנינה. יוסטון, יש לנו בעיה!

 

אמרתי לו שיש לי בעיה אישית עם הצבע המשעמם, לא סתם ארבעת הרכבים האחרונים שלי היו בצבע אדום. X הבטיח לי שהרכב פשוט מדהים ואני חייב לבוא לראות אותו.

לא עדכנתי את אשתי, החלטתי להפתיע אותה שהרכב מיועד למתנה עבורה ליומהולדת עגול :hihi:

בשישי הגענו למגרש לראות את הרכב, גשם מטורף בחוץ. למזלנו הרכב היה צמוד למשרד.

אני כמובן נדלקתי על הרכב, אשתי מהכניסה למגרש חופרת לי "לאיזה הרפתקאה אני מכניס אותנו עכשיו".

הרכב כמובן עבר את כל הבדיקות הרגילות שלי וסיים בהצטיינות.

יש מכה במסגרת של החלון הקדמי ושריטה בשימשה שנגרמה אצל הבעלים הקודם, כנראה כתוצאה ממפגש עם מחסום חניה מתרומם שנסגר על הרכב. בהתחלה נורא התבאסתי על המכה מכיוון שהיא דיי עמוקה ומחייבת מילוי בחומר פחחות וצביעה. בדקתי במוסך מורשה שאין נזק לשמשה כי בהתחלה חשבתי שזה סדק ולא שריטה. כיום אני בכלל לא שם לב למכה ולמדתי לחיות אתה. השריטה לא מסנוורת בלילה ואני כנראה לא אתקן את המכה כדי שלא יהיו בעיות למכור בעתיד. ביטוח שמשות אני בטוח לא אפעיל, אני מעדיף לנסוע עם שמשה מקורית ושרוטה מאשר עם שמשה לא שרוטה אבל חליפית. בנתיים בדקתי גם עלויות של שמשה מקורית מפירוק וזה ממה שלא בשמיים.

 

אצל הבעלים הקודם הרכב עבר 2 טיפול. הטיפול הראש בוצע 10 חודשים לאחר שהרכב עלה לכביש, כאשר להרכב היה 16,500 ק"מ וכלל החלפת שמן מנוע ופילטר בלבד, עלות הטיפול 500 ש"ח.

הטיפול השני בוצע בדיוק שנה לאחר מכן כאשר לרכב היה 32,000 ק"מ. הטיפול היה מעט יקר והסתכם ב-1150 ש"ח וכלל החלפת שמן מנוע, פילטר שמן, שמן ברקס, פילטר אוויר למנוע ופילטר אוויר למזגן.

אצלי הרכב עבר טיפול שנתי החודש וכלל החלפת שמן מנוע, פילטר שמן מנוע, בורג ריקון שמן מנוע ופילטר אוויר למזגן. סה"כ עלות כ-900 ש"ח.

 

עוד חודשיים מסתיימת האחריות, אני מקווה שהרכב יפגין אמינות גבוהה ושקט תעשייתי כמו המאזדות שקדמו לו.

על המאזדה הקודמת רשמתי שאני מקווה שתשרת אותנו 3-5 שנים ולבסוף היא נמכרה תוך פחות משנתיים.

הפעם אני לא אהמר ואתן לזמן לעשות את שלו.

 

 

שאלה לי אלייך - איך רכב כזה שמור וטוב מגיע למגרש?

 

מישהו עשה טרייד אין אצל קרסו?

ואיך בדיוק מוצאים כאלה מציאות במגרשים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי בחור שמקושר כמעט עם כל המגרשים והחברות, אני אומר לו מה אני מחפש והוא מתקשר ומציע לי מה שיש. אם יש משהו נחמד אז אני הולך לראות. אם לא אז אני ממתין בסבלנות.

 

רכב כזה מגיע למגרש בקלות מכיוון שבעלים הקודם שדרג לרכב חדש והיה מוכן לשלם בשביל התענוג של מפתח תמורת מפתח.

בעבר רכשתי מיאטה מאוד שמורה ממגרש (הרכב היה יד 2 וזו הייתה הפעם השנייה שהוא הגיע למגרש).

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממשיך את המסורת עם עוד שרשור מתעדכן שבו אני אפרסם את עלויות האחזקה של הרכב המשפחתי למען הדורות הבאים.

 

להלן תקציר הפרקים הקודמים:

הטיפול השני בוצע בדיוק שנה לאחר מכן כאשר לרכב היה 32,000 ק"מ. הטיפול היה מעט יקר והסתכם ב-1150 ש"ח וכלל החלפת שמן מנוע, פילטר שמן, שמן ברקס, פילטר אוויר למנוע ופילטר אוויר למזגן.

אצלי הרכב עבר טיפול שנתי החודש וכלל החלפת שמן מנוע, פילטר שמן מנוע, בורג ריקון שמן מנוע ופילטר אוויר למזגן. סה"כ עלות כ-900 ש"ח.

 

.

למה החליפו בורג ריקון שמן מנוע בטיפול השלישי וכמה הם לוקחים על בורג ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש!

אוטו מעולה. להערכתי אמורים להחליף את הפילטר אויר אחת ל 60,000 ק"מ או 4 שנים, והפילטר מזגן אחת ל 30,000 או שנתיים. צריך להישמר מהחלפות מיותרות - זה יקר וכנראה מיותר.

האידאל מבחינתי אם היו מביאים לארץ 6 סטיישן 2.5 ליטר. הסטיישן מכוונת ככל הנראה לשוק האירופאי, הבסיס גלגלים והאורך שלה יותר קצרים מהסדאן שמכוונת לשוק האמריקאי (אוהבים מכוניות גדולות..)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
למה החליפו בורג ריקון שמן מנוע בטיפול השלישי וכמה הם לוקחים על בורג ?

אין לי מושג מדוע החליפו בורג, אני אברר בפעם הבאה שאני אהיה במוסך.

 

בנתיים המצבר התפגר, לפחות הרכב היה מספיק חכם כדי להתריע על כך כי יש לו מערכת לניהול אנרגיה כחלק ממערכת ה"עצור-סע".

אז נפרדתי מ-1000 ש"ח עבור מצבר מיוחד עבור מערכת "עצור-סע".

מדיווחים שאני קורא בפורומים בחול יש הרבה תלונות על התפגרות מצברים בטווח של בין שנתיים לשלוש.

בארץ האחריות של דלק מוטורוס היא רק לשנתיים עבור המצבר, מאכזב מאוד כי חבר שלי קבל עבור האאוטלנדר שלא מצבר חדש על חשבון האחריות כחודש לפני שהיא נגמרה.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 7 חודשים מאוחר יותר...

שנה עברה והגיע הזמן לטיפול השנתי.

בטיפול השנה החליפו שמן מנוע, נוזל בלמים, פילטר אוויר למנוע, פילטר אוויר למזגן, רפידות קדמיות וחריטת דיסקים קדמיים.

סה"כ עלות 2000 ש"ח. מד האוץ עומד על כ-49 אלף ק"מ.

עם הזמן צריכת הדלק משתפרת והנתון הכי טוב שהצלחנו להגיע אליו (בחורף) 1:14 בנסיעה שעיקרה בין עירוני (הרכב נוסע על קו ראש העין - שהם).

בשנה הקרובה אני חייב להחליף צמיגים, 5 שנים זה כבר מוות בשיבה טובה.

 

בדקתי את עניין הבורג, אמרו לי שהסיבה היחידה שמחליפים זה אם הראש של הבורג טחון. עלות קצת פחות מ-40 ש"ח.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2385 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...