Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3697 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אחד הדברים יותר מלחיצים שיצא לי לקרוא, בהחלט מפחיד.

יש לי עובד עם פיאט דובלו שעומד למות, אעדכן אותו בזריזות על הנושא.

Opel Adam S 2017

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אל תלחץ, זה דבר שהוא מאוד מאוד נדיר.

 

אם כבר, הסיכוי הכי גבוה לתופעה הזאת (אם כי עדיין זה קורה לעיתים נדירות מאוד) זה בזמן בדיקת עשן בטסט כשמאיצים את המנוע לסל"ד מירבי ללא עומס.

 

 

פורסם

ראיתי מכוניות דיזלים שיש להם בכניסה לסעפת מצערת כנראה כדי למנוע את התופעה הזאת כי בפעם האחרונה שפירקתי אחת היא הייתה פתוחה לגמרי בניגוד למכוניות בנזין ששם היא סגורה

פורסם
ראיתי מכוניות דיזלים שיש להם בכניסה לסעפת מצערת

אין קשר,

הפרפר בסעפת הוא חלק ממערכת הEGR וברכבי יורו 5 גם מסייע לתהליך הרגנרציה של מסנן החלקיקים

יום טוב גם לך

פורסם

במנועים חדשים יחסית אין מנגנון בטחון כלשהו נגד המצב הזה?

 

לא רק מבחינת שמירה על שלמות המנוע (למרות שזה גם רצוי) אלא מבחינה בטיחותית. כבר ראינו בעבר שנהג טיפש ומנוע שלא מפסיק להאיץ זה לא הולך ביחד...

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
אל תלחץ, זה דבר שהוא מאוד מאוד נדיר.

 

אם כבר, הסיכוי הכי גבוה לתופעה הזאת (אם כי עדיין זה קורה לעיתים נדירות מאוד) זה בזמן בדיקת עשן בטסט כשמאיצים את המנוע לסל"ד מירבי ללא עומס.

 

בדיוק מה שקרה לאבא שלי בטסט עם סיאט טולדו TDI לפני עשר שנים.

התוצאה היתה 2 טלטלים שהתעקמו. הטסטר נבהל וכיבה את המנוע.

פאק בייצור או לא פאק בייצור, אין שום הגיון בבדיקת דיזל בטסט עם דוושה ברצפה.

מאז המקרה הזה אף טסטר לא נכנס לי לרכב ואם למישהו לא נראה איך אני לוחץ על הגז, הוא מוזמן לשים לי חותמת נכשל.

פורסם
לא דיברתי על הEGR יש רכבים שיש מצערת בכניסה לסעפת לפני ה EGR

על זה בדיוק כתבתי, זה לא מצערת, זה פרפר מנוהל מחשב. זה לא שסתום EGR אלא חלק ממערכת הEGR. על ידי סגירת הפרפר המחשב יוצר תערובת שיש בה פחות חמצן ויותר גזים אינרטים (גזי פליטה) ובכך מסייע להורדת רמות הNOX יותר מEGR רגיל.

בנוסף, על ידי סגירת הפרפר המחשב יכול לייצר תערובת עשירה בדלק, על מנת להביא דלק אל מסנן החלקיקים ולסייע ברגנרציה שלו.

ייתכן ובתוכנת ניהול מנוע שילבו אלמנט שסוגר את הפרפר מעל סל"ד מסויים.. מעניין אם זה עובד גם כשהסוויץ' מכובה. בכל אופן, מעולם לא ראיתי תיעוד לזה בספרות.

יום טוב גם לך

פורסם

גולף, את המקרה עם טולדו שלכם אני זוכר.

דוגמא לכך שזה יכול לקרות גם ברכב מטופל עם ק"מ נמוך. אם אני זוכר טוב, לטולדו היו אז קצת מעל 100.000 ק"מ.

 

יגאל, על תפקיד מצערת בדיזלים דיברנו בהרחבה בשירשור "חידון שאלות טכניות".

 

עולה משם שיש למצערת בדיזל 3 תפקידים, לא בהכרח שלושתם מיושמים בכל המנועים.

 

1. חלק של מערכת EGR כמו שרשמת.

2. חלק ממערכת רגנרציה של מסנן חלקיקים (כמו שרשמת...)

3. להבטיח כיבוי חלק של המנוע ללא זעזועים ורעידות.

 

 

פורסם

תודה רבה על המידע והסרטונים, זו היתה חוויה מפחידה ומתסכלת.

לראות ולשמוע כך את הרכב מבלי היכולת לעשות דבר.

התרגלנו שמסובבים סוויצ' הוא פשוט כבה ופתאום זה.. פשוט מבהיל.

הייתי בטוח שכל שניה המנוע יתפוצץ והרכב יבער, אך כמו בסרטון המרצדס (אם בארזים נפלה שלהבת) הוא פשוט גווע.

שוב תודה, החכמתי.

פורסם

ראיתי פעם תופעה כזו ב LIVE.

ג'אמפי שהלך לה הטורבו והורכב חדש (עדיין היה שמן במערכת היניקה).

 

הילוך 5, ישיבה חזקה על הברקסים, והמנוע הצליח לעצור. לא נגרם נזק.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
גולף, את המקרה עם טולדו שלכם אני זוכר.

דוגמא לכך שזה יכול לקרות גם ברכב מטופל עם ק"מ נמוך. אם אני זוכר טוב, לטולדו היו אז קצת מעל 100.000 ק"מ.

 

יגאל, על תפקיד מצערת בדיזלים דיברנו בהרחבה בשירשור "חידון שאלות טכניות".

 

עולה משם שיש למצערת בדיזל 3 תפקידים, לא בהכרח שלושתם מיושמים בכל המנועים.

 

1. חלק של מערכת EGR כמו שרשמת.

2. חלק ממערכת רגנרציה של מסנן חלקיקים (כמו שרשמת...)

3. להבטיח כיבוי חלק של המנוע ללא זעזועים ורעידות.

 

אכן, קצת מעל 100K ק"מ.

עסק מפחיד ולא נעים.

פורסם

יש פה משהו שאני לא מבין, אם ניקח את הטולדו לדוגמא אז יש לה פרפר לפני סעפת היניקה (חלק מה EGR) שחוסם את מעבר האוויר כאשר הרכב בסרק. אז מהיכן המנוע מקבל אספקת אוויר להמשיך לפעול?

פורסם
יש פה משהו שאני לא מבין, אם ניקח את הטולדו לדוגמא אז יש לה פרפר לפני סעפת היניקה (חלק מה EGR) שחוסם את מעבר האוויר כאשר הרכב בסרק. אז מהיכן המנוע מקבל אספקת אוויר להמשיך לפעול?

ראית במו עיניך את הפרפר סגור בסרק? לרוב בדיזל הוא נסגר מעט בשיוט, לא בסרק.

גם כשהוא נסגר זה לא עד הסוף, רק מקטין מעט את זרימת האויר..

יום טוב גם לך


×
×
  • תוכן חדש...