Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3699 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ראית במו עיניך את הפרפר סגור בסרק? לרוב בדיזל הוא נסגר מעט בשיוט, לא בסרק.

גם כשהוא נסגר זה לא עד הסוף, רק מקטין מעט את זרימת האויר..

 

נכון מאוד, פיקוד EGR בשום מצב לא יגרום למצערת בכניסה לסעפת יניקה להיסגר עד הסוף (וגם לא ב 50% לדעתי), מכיוון שמנוע לא יכול לעבוד על גזי פליטה בלבד. צריך בכל זאת לתת לו קצת חמצן טרי.

 

 

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אכן לא ראיתי אותו אף פעם סגור וכל המידע שיש לי הוא תיאורטי בלבד.

עכשיו לפי מה שאני מבין שהמצב היחיד שהפרפר סוגר את מעבר האוויר הוא כאשר מכבים את הרכב( ולאחר מכן הוא נפתח שוב), מדוע הוא לא חשב על הגנה מפני מקרים כאלו ע"י סגירת הפרפר?

פורסם
אשהמצב היחיד שהפרפר סוגר את מעבר האוויר הוא כאשר מכבים את הרכב

זו הנחה לא מבוססת שדורשת בדיקה..

יום טוב גם לך

פורסם

קרה לי אותו מקרה בעבר עם פיאט אונו 94'.

אפילו יש לי את זה מצולם באיזה פינה על המחשב.

במקרה שלי, המנוע הפסיק לעבוד רק כאשר נשבר הבלוק וכל השמן התרוקן לאדמה. רק אז, המנוע כבה.

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

פורסם

דגמי דיזל של פיאט אונו לא יובאו לישראל בשנת 94 או בכל שנה אחרת, אלא אם אני טועה וזה בהחלט ייתכן, מפני שקרה לי בעבר פעם שטעיתי.

 

הסיבה למקרה שכזה במנועי בנזין היא שונה מבמנועי דיזל.

 

אגב כשזה קורה לגנרטור גדול צריך לתפוס מרחק - מפני שבשלב מסוים גלגל התנופה העצום יכול להיגזר מגל הארכובה, לרוב אם יש בניין קומות מעל הגנרטור, אפשר למצוא את גלגל הארכובה קומה או שתיים מעל. (למרות שהסיבה לכך היא לרוב שונה מפני שלגנרטורים של פעם לא היה טורבו, וגם היום איני חושב שהם מצוידים בו)

פורסם

לא דיברתי על דיזל. (היו אונו דיזל בכלל?!) אצלי היה מדובר ב 1.4 בנזין אם אני זוכר נכון.

 

Sent from my X9006 using Tapatalk

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

פורסם

בבנזין זה לא קורה, לפחות לא מאותן סיבות.

מנוע בנזין צריך התצה חשמלית, ברגע שסגרת סוויץ' אין הצתה והמנוע יעצור.

בדיזל ברגע שהמנוע עובר ויש אספקה של משהו שיכול להשרף - המנוע לא יעצור אלא אם יפסיקו לו את אספקת האוויר, או כמו אצלי למשל במנוע דיזל מיושן במוסו - יש מתג מופעל וואקום שמפיל את הלחץ במשאבת ההזרקה ובעצם מונע הגעת סולר למזרקים, לא שזה יעזור אם המנוע בעצם שורף שמן שדולף מהטורבו.

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם

אתה אומר שבבנזין זה לא קורה מתוך תאוריה כלשהי.

אני אומר לך שזה קרה לי בפועל. לא יודע להסביר איך ולמה, אך היו אותם סימפטומים:

מנוע עובד במקסימום סל"ד, מפתחות מחוץ לסוויטץ', והתוצאה בסוף - מנוע תפוס.

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

פורסם (נערך)

ראיתי פעם בחיפה לפני כ 20 שנה,דבר כזה קרה לקטר ישן,זה היה מטורף הוא עמד בעיר תחתית והכל היה אפוף עשן סמיך והרעש....אוי הרעש והאש שנפלטה מארובות שלו,היתה הרגשה שהוא הגיע לחיפה מגיהנום.

הנה משהו דומה שמצאתי:

https://youtu.be/r6komyj6AWA

עריכה אחרונה על ידי leo69

Talbot Horizon->Seat Ibiza->Mazda 121->Toyota Yaris->Toyota corolla->Toyota Runx->Honda Civic--Mazda3 2.0 Spirit

פורסם
אתה אומר שבבנזין זה לא קורה מתוך תאוריה כלשהי.

אני אומר לך שזה קרה לי בפועל. לא יודע להסביר איך ולמה, אך היו אותם סימפטומים:

מנוע עובד במקסימום סל"ד, מפתחות מחוץ לסוויטץ', והתוצאה בסוף - מנוע תפוס.

מה לדעתכם הסיבות ל runaway במנוע בנזין?

 

פיאט אונו 94 זה הזרקה חד נקודתית.

ברגע שסוגרים סוויץ', משאבת דלק במיכל מפסיקה לעבוד, מזרק לא מקבל פולסים וסליל הצתה לא מקבל מתח. יש מצערת מכאנית, כשדוושת גז משוחררת היא סגורה.

 

 

פורסם
בדיזל ברגע שהמנוע עובר ויש אספקה של משהו שיכול להשרף - המנוע לא יעצור אלא אם יפסיקו לו את אספקת האוויר

 

או אם יעצרו אותו ידנית בעזרת הבלמים כמו שהדגים איציק.

 

אפשר לעשות את זה גם אחרי שכבר עוצרים בצד על ידי לחיצה על הבלמים לפני שמחברים את המנוע חזרה לגלגלים. עדיף בהילוך גבוה, אך בכל אופן הבלמים חזקים מן המנוע (בשיא כוחו) פי 5-6 ויותר, ובדיזל גם המגבר ממשיך לעבוד למרות שהמנוע מושך.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

שוב פעם אני אומר, בדרך הזו יתכן שמנוע יכבה ויתכן גם שהוא ישבור את הקלאץ' או את הגיר או את גלגל התנופה.

 

 

פורסם

בהיעדר פתרון אחר (לחסום ידנית את יניקת האוויר למנוע ש"רץ" נשמע לי מסוכן) זה לא עדיף על לתת למנוע לאבד את עצמו לדעת?

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]


×
×
  • תוכן חדש...