Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט OPTIMUS - סובארו B4 2010 - מהתקנה, דרך סיקור מוצרים ועד TUNE BLOG שלם


lanosforce
שימו לב! השרשור הזה בן 2000 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רק תאורת הדרך למען האמת. כל השאר הנדסה יפנית במיטבה.

 

ולא כדאי להחנות את הרכב הזה מול קיר ובין שתי מכוניות ולגלות שנגמר לך מצבר.

לך תשחרר את בלם היד האלקטרוני. סרט, קניתי בוסטר התנעה. האמת שווה כל שקל.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 656
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

חשבתי האמת להזמין אחד כזה הוא לא עולה הרבה באינטרנט

וכמובן אין על היפניות

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Kill the ROAD and not YOURSELF

לכולם שמי שגיא תמיד שמח לעזור :)

כרגע סיוויק 05'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב - אז - רשמים לאחר מיתקון גומיות במרווח בין הדלתות - קורות B

 

לפני שאבא שלי רכש את הרכב הזה ב2010 ישבנו וקראנו לא מעט מבחני דרכים וניסינו להבין מה מתוך זה הגזמה של כתבי רכב שמחפשים להפוך כל רכב שהם סוקרים להשוואה מול מכוניות על או רכבי מירוץ לבין מה שנשמע אמין יותר, אמיתי ונכון.

 

אני זוכר שבאחת הכתבות שקראתי שבחנה את הרכב הזה כמה שהוא באמת - רכב משפחתי גדול, מרווח, רגוע ונוח עם קצת "פלפל" של AWD והם רשמו שם לגבי רעשי רוח ודרך שהרעש מגיע בעיקר מקורות B

 

אין לי מושג איך הם הגיעו למסקנה הזו - האם הם בדקו עם מיקרופונים? (די ברור לי שלא)

האם הם הושיבו מישהו מאחורה ששם לזה לב? יתכן

האם הם בחנו את מערך הגומיות ומבנה הדלתות של הרכב? יתכן

 

אבל איכשהו - הם שמו לזה לב, אני עד היום לא ממש מבין איך - כי אני, לא שמתי לזה לב.

 

עד ש... (סליחה על השלוש נקודות אבל אני חושב שהשימוש שלהן כאן תקין ומשרת את המטרה)

 

עד שלקחתי לפני כמה חודשים את העודפים שהיו לי מגומיית הD מהרכב של אשתי והדבקתי אותן מעל גומיית מסגרת החלון העליונות בדלתות הקידמיות - ורעשי הרוח הופחתו למינימום!!! ואני מדבר על משהו כמו מטר וחצי של תוספת גומי לכל מפתן חלון - לא יותר!

 

פתרון של שקל ועשרים - בשיא הרצינות - איזה שינוי.

 

אז למה שמתי לב אחרי שהתקנתי\הדבקתי את הגומיות באזור קורה B בין שתי הדלתות בכל צד של הרכב?

 

שוב באתי ממקום קטן אמונה, שוב יצאתי ככה :shock: אחרי שקלטתי את ההבדל.

 

האם זה פיסכואקוסטי? - אחרי שלוש נסיעות עם הרכב - לא, זה עשה הבדל מורגש וברור.

 

נראה שמחריץ האוויר הזה בין שתי הדלתות, למרות הגומיות המקוריות של הרכב - מצליח לחדור הרבה רעש.

 

לאחר הוספת הגומיות בקורות B בחיי, הרכב פחות או יותר מבחינת רעשי רוח - אותו הדבר, אבל הוא שקט יותר וזה מורגש, אני כבר ממש מתחיל להרגיש נתק ממה שקורה מחוץ לרכב ולמעט רעשי מנוע - אין משהו שממש מפריע לי גם במהירויות שנמצאות מצפון לחוק. (בדקתי לרגע קצר שנמשך 30 שניות לכל היותר על כביש ישר וריק)

 

מה הלאה?

 

אתמול במקרה! הגיעו גומיות הZ - כ4 מטרים

 

הן יושבות עכשיו בתא המטען של הרכב ביחד עם גומיות דגם הP ואני מתכוון עד סוף השבוע להתקין אותן ולסגור סוף סוף את הקבינה עם גומיות.

 

אני רוצה להאמין שעד תחילת שבוע הבא יהיו לי רשמים מלאים מפעולת האיטום הזו.

 

במהלך החודש הקרוב אתם תראו כאן עוד פעולת בידוד שקשורה לרצפת הרכב בכללותה - לא מגלה כרגע.

ומקווה שבמהלך החודשיים הקרובים נראה כאן גם בידוד גג.

לבסוף לבסוף - בטיפול הקרוב, בידוד בבתי הגלגלים הקידמיים - אני מתאר לעצמי שיש לי משהו כמו ארבעה חודשים עד שאגיע לטיפול.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי , זה אפשרי, ואתה רואה אני בחצי-עין עוקב..

הגומיות הפנימיות המקוריות אכן חוסמות רעש ורוח.

אבל, בין הדלתות לפי המבנה עובי הדלת הקורה וצד הדלתות, נוצרת מעין תיבת אויר חיצוני.

ואפשר כי גם מערבולות אויר נלכדות שם.

תהודות האוויר והרעש בין הדלתות - עוברות בין אם לגוף ולחלונות, או כרעש נילווה.

 

ונראה לי - כי ככל שהרכב איכותי יותר - אומר בד"כ דלתות עבות יותר.

יש מרחק ותיבה גדולה יותר - בין הסף הדק של פינת הדלת לקורה B.

ולכן כאשר הוספתה את הגומיות , הגבלתה את האוויר הנכנס בניהן לקורה.

 

נ.ב - ראיתי רכבים אשר יש בהן אטימה כפולה כשלך (עכשיו :lol: )

ולא חשבתי על-כך, כעת אפשר וזו הסיבה - אז תודה על העלאת הדילמה.

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל, אכן נכון.

 

לא הבנתי כמה רעש נוצר שם עד ששמתי שם גורם אוטם. וזה ברור לי עכשיו כי ככל שאאטום שם יותר את אזורי הביניים - הרכב הזה ינתק אותי יותר ויותר מהעולם החיצוני.

 

מה שהיה רכב סה"כ נעים לשהיה הופך להיות רכב שאפשר לשהות בו שעות ארוכות בנוחות מירבית.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סירנות כן - קשה מאוד לא לשמוע את זה, אפילו עם מערכת פועלת.

 

רכבים שיוצאים לעקיפה - אם המערכת פועלת גם בלי בידוד אני לא הייתי שומע אותם אז עכשיו על אחת כמה וכמה - אבל זו הסיבה שבגללה אני לא זז מילימטר ימינה או שמאלה בלי מראות וגם אז אני לא עושה תנועה חדה.

 

וכן - אם לחפש קצת אחורה כאן אני גם רשמתי שאני די בטוח שסובארו באופן מתכוון השאירו את הרכב הזה ברמה מסויימת לא מבודד מהעולם החיצוני וזה באמת דורש זמן הסתגלות ברגע שאתה משנה את זה.

 

האמת - אני רוצה לרגע להשב את תשומת הלב לסרטון הבא:

 

[video=youtube;Wnoea6F-xug]

 

המנוע פועל והמד מראה מתחת ל40 דיבי! וזה עוד מנוע דיזל.

 

וזו מכונית הנוסעים שנחשבת לטובה בעולם - חומר למחשבה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סירנות זה מובן מאליו שנשמע כי הצליל שלה היא בתחום נורא גבוהה וגם נורא חזק

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Kill the ROAD and not YOURSELF

לכולם שמי שגיא תמיד שמח לעזור :)

כרגע סיוויק 05'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר שלי נוהג על מייבאך חדשה, של איש עסקים בארץ (הוא נהג אישי שלו כבר שנים), הוא אומר שזה ממש כמו לנהוג על הספה שלך בבית, פשוט שקט מופתי, גם מבחינת הנוחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי לשבת בתוך SCLASS שנת 2001 בזמן שעשיתי את ההתקנה הראשונית בסובארו - בסדנא של יוני סטריאו.

 

הגיע לקוח שהיה צריך להחליף נורת דרך בספינה הגרמנית הזו ושאלתי אם אפשר פשוט לשבת בפנים רק בכדי לקבל תחושה.

 

ברגע שסגרתי עליי את הדלת פשוט הפסקתי לשמוע על מה הם דיברו :-D

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אז עדכון ראשון מתוך שניים - סיום איטום (כן, איטום) בעזרת גומיות.

 

אם תביטו בתמונה שבה רואים את הרכב מהצד אתם תראו שסימנתי בצבעים שונים איפה השתמשתי באיזה סוג של גומיה וגם איזה סוג.

 

הP הולך על כל המסגרת התחתונה של הדלתות ועל המסגרת האנכית של הדלת האחורית (לכוון תא הטען)

בגומיות הP בתחתית הדלתות חתכתי מעברים לנקודות הניקוז של המים מהדלתות.

 

גומיית הZ היא גומיה קשיחה בניגוד לשאר הגומיות והיא נועדה רק בכדי לתת סוג של חסם מעבר אוויר בין החריץ של הדלת הקדמית לכנף הקידמית באותו הצד.

 

גומיית הD - השתמשתי בה בכדי לבודד את מסגרת דלת תא המטען ואת מסגרת תא המנוע.

 

גומיית B - מבודדת את מעבר האוויר בחריץ של קורות B בין שתי הדלתות וגם שמתי עוד קצת גומיית P בחלק העליון של הדלת הקידמות הגובל עם קורה B.

 

מעבר לזה היה עוד קצת שימוש בגומיית D קודם לכן מעל למסגרת החלון הקידמי - אמנם יש שם גומייה מקורית כפולה אך זה מיזער את הרעשים של הרוח ממסגרת החלון העליונה למינימום.

 

- מה ההבדל המורגש?

וובכן - לאחר הוספת גומיית B רעשי הרוח מוזערו כבר ממש למינימום והתחלתי להרגיש ניתוק ממה שקורה מחוץ לרכב.

 

לאחר הוספת שאר הגומיות :-D פשוט נתק כמעט מוחלט ממה שמתרחש מחוץ לרכב!

 

מה ששמתי לב אליו הוא שעכשיו בהתנעה קרה - אני שומע את המנוע יותר מאי פעם, כאילו והוא בתוך הרכב - אבל כל שאר הדברים פשוט כלום. אנשים שמדברים באזור, אופניים, יללת רוח - הכל נעלם כשאני סוגר עליי את הדלתות!

 

אני שומע אך ורק רכבים כאשר הם חולפים על פניי או מולי ורעשים ממש חזקים - כל השאר, כלום!

 

וכשהמנוע כבר מתחמם - אני לא מודע בהילוך סרק בכלל לפעולה שלו - רק בתאוצה מרגישים ושומעים קצת, אין מה לעשות, אמנם מנוע בוקסר אבל שקט במאמץ טיפה מעבר ל2K טור, הוא לא!

 

את המנוע של האוונסיס למשל לא הייתי שומע לפני 2.5K טור לפחות ובסל"ד הזה הרכב כבר מאיץ יפה - בסובארו - הסלד מטפס בין 3-4 טור בכדי שהיא תאיץ וזה כבר רועש לא משנה כמה בידוד תזרקו על הרכב הזה.

 

תא מטען ותא מנוע

 

בחיי - התוספת של הגומיות הוסיפה שם עוד נדבך - גם תא המנוע וגם דלת תא המטען נסגרות ממש שקט עכשיו :-P

 

מה התחושה הכללית?

 

שגומיות B וגומיות הD ששמתי - נתנו את התמורה הכי גדולה. כל השאר - נייס טו הב.

מעבר לכך - בידוד המכסים, תא מטען ומנוע - דווקא היה שווה את ההשקעה להפתעתי.

 

תמונות ואחכ נגיע לעדכון השני - ליטוש הפנסים הקדמיים(ממתין עם זה כי כרגע אני נותן לפנסים להתייבש - לדעתי אני הולך להתאכזב).

P61125-155809.jpg

P61125-163100.jpg

P61126-093919.jpg

P61125-142800.jpg

P61125-141741.jpg

P61126-093926.jpg

P61125-151109.jpg

P61125-142823.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליטוש הפנסים

 

בהתחלה ניסיתי ללטש עם מקדחה אלחוטית של WORX - אמממ - אה... לא! :-D

 

פשוט לא עשתה עבודה טובה, גיליתי שדווקא לקחת נייר לטש ולעבוד בצורה ידנית, בסבלנות, חזרה אחרי חזרה, כיוון אחרי כוון - במשך 20 דקות על כל פנס, עובד הכי טוב.

 

400 גריט בעיקר אורך רוחב

800 גריט בעיקר למעלה למטה

1500 רטוב בסיבובים

2000 רטוב בסיבובים

 

והפנסים הגיעו למראה עכור ויחסית אחיד.

 

אחרי זה עשיתי פוליש עם המקדחה על הפנסים ולאחר מכן ניסיתי למרוח OPTI SEAL - וואלה לא.

 

התייבש והפנס נהיה עכור.

 

בערכת ליטוש הסינית שקניתי היה מאין נוזל עמיד UV ששמים בתור לקה - הוא עוד איכשהו היה בסדר - על הפנס השמאלי לא עשיתי פוליש באותה יסודיות כמו על הימני ולכן הוא ממש לא יצא טוב לאחר שהתייבש, הימני עוד איכשהו מניח את הדעת אבל רחוק מלהיות שקוף.

 

אז הייתי צריך אחרי שעה לעשות נסיעה לקחת משהו - כשחזרתי אמרתי FUCKIT ועצרתי בדרך בטמבור שמוכרת ראסטלאום - קניתי את הלקה השקופה שלהם (תרסיס) וספוג.

 

עשיתי 2 שכבות על כל פנס וסה"כ נראה יחסית בסדר רק צריך כרנאה לעשות על זה פוליש אחרי שזה יתייבש לגמרי.

 

יחכה ליום אחר.

 

כרגע יש תמונות לאחר עבודת הליטוש והמריחה בנוזל מגן UV מהערכה הסינית - במהלך השבוע אעלה תמונות לאחר מריחת הלכה (שצריך כנראה לדלל אותה - ראיתי שיטה שמישהו שם אותה לתוך דלי מים חמים ורק אז מתיז - אני כל מקרה מורח עם ספוג - אולי ספוג רטוב היה יכול להיות רעיון טוב).

 

ולבסוף אעלה תמונות לאחר פוליש נוסף לפנסים - מקסימום, בקיץ אקח את הרכב לבעל מקצוע ודי - זה יותר מידי התעסקות ברכב הזה ולפרק את הפנסים אני לא יכול\רוצה.

P61127-110939.jpg

P61127-102239.jpg

P61127-102229.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי אני מציע לך תראה את הסרטון של כריספיקס הוא מבצע ליטוש רטוב לכל התהליך והוא מסביר מאיזה דרגה כדאי להתחיל בהתאם

לגבי הלקה הוא לא דילל אותה הוא התיז ישירות על הפנס בכמה שכבות

 

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Kill the ROAD and not YOURSELF

לכולם שמי שגיא תמיד שמח לעזור :)

כרגע סיוויק 05'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, הבוקר למחרת

 

אז סה"כ הבנתי מה הן שתי הטעויות שעשיתי:

 

1. בחרתי לכה שהיא אמנם CLEAR COAT אקרילית - אבל הגימור שלה הוא מט - MATTE ולא מבריק - GLOSS

2. במקום לרסס בחרתי לנסות למרוח שכבה אחידה עם ספוג - צריך פשוט לרסס וזהו.

 

הליטוש סה"כ טוב וכשמביטים מהפנס טוב טוב רואים שכל העכירות זו שכבה עבה מידי של לקה.

 

בכדי לתקן את זה אני אצטרך לעשות עוד שני שלבים של ליטוש רטוב בכדי להסיר את עודפי הלקה.

הליטוש הרטוב לא יעשה שריטות עמוקות בפנסים והלקה שמרחתי גם ככה נותנת מילוי טוב על מה שכן היה סרוט לפני כן.

 

ואחרי זה פשוט, לפתוח מכסה מנוע, להדביק ניילונים איפה שצריך ולתת ריסוס עם לקה אקרילית שהגימור שלה הוא GLOSS.

 

כרגע נכנסים לימי גשמים אז זה מיותר, אחיה עם זה ככה לתקופה קצרה ואז אתקן, זה יתן לי את כל הזמן הדרוש להזמין את הלקה.

 

לפחות אני יכול לאמר שבאמת לא מדובר בעבודה קשה, אפילו סוג של ריפוי בעיסוק.

 

זה אמנם כבר עלה לי כנראה הרבה יותר מפשוט ללכת לבעל מקצוע ולעשות את זה פעם אחת ודי - אבל לפחות מעכשיו והלאה אני מאמין שאני אדע איך לעשות את העבודה הזאת כמו שצריך וממש בזול.

P61127-162039.jpg

P61127-162106.jpg

P61127-162121.jpg

P61127-162133.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2000 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...