Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט OPTIMUS - סובארו B4 2010 - מהתקנה, דרך סיקור מוצרים ועד TUNE BLOG שלם


lanosforce
שימו לב! השרשור הזה בן 1941 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 656
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בהחלט - עברתי גם עליהם.

 

מדהים לראות כמה הצוות הזה מקצועי ובאיזו הקפדה הם בודקים את הרכב ואיך הם משתמשים בחומרים. פשוט תענוג לראות שיש מקומות שבהם מגיעים לרמות כאלו של עבודה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בטוח, אוהב את החתולים ברחוב שלי - רוצה שימשיכו לחיות ולא יגמרו בצלחת.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אז מה הגיע - 8 מטר של גומיית D - בשביל המסגרות העליונות של כל החלונות.

 

מה הוזמן ממש עכשיו?

 

8 מטר של גומיית P למסגרות הדלתות

4 מטר של גומיית Z למסגרות הדלתות.

2 חתיכות של גומיית קורת B למרווח בין שתי הדלתות בצידי הרכב.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם בא לי לשתף כאן מידע מאוד מעניין ומועיל לגבי ההבדל בין בלימת(בידוד) רעשים לבין ספיגת רעשים (ביטול) ועוד סרטון אחד מאוד יפה לגבי איך צליל מתנהג בתוך חדר.

 

הראשון:

 

 

השני:

 

 

טוב נו - אז גם זה מדהים:

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמעו - נשאלתי על כך כאן מקודם - אני רוצה להעלות סרטון מדהים לגבי בידוד רעשי דרך ע"י הוספת גומיות אטימה מסוגים שונים במיקומים שונים ברכב - שימו לב היטב להדגמה.

אם מדובר בפעולה כה זולה פשוטה ויעילה, מדוע יצרניות הרכב לא מייצרות את הרכבים עם תוספת גומיות כברירת מחדל?

המשקל זניח ולא משחק תפקיד, אני מניח שזה מסתכם ב- 1-2 ק"ג גומי לאיטום מלא ואולי אפילו פחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם מדובר בפעולה כה זולה פשוטה ויעילה, מדוע יצרניות הרכב לא מייצרות את הרכבים עם תוספת גומיות

כברירת מחדל?

המשקל זניח ולא משחק תפקיד, אני מניח שזה מסתכם ב- 1-2 ק"ג גומי לאיטום מלא ואולי אפילו פחות.

 

הכל כסף אחי נטו כסף, למרות שלמשל במערכת חזקה שהייתה באודי A3 2006 של חבר הוא לא שם ריבוע אחד של בידוד מלבד מסביב לטבעת הרמקול בלבד, הדלתות היו מספיק מבודדות ובנויות טוב בשביל לשמוע עדיין צליל מעולה

Kill the ROAD and not YOURSELF

לכולם שמי שגיא תמיד שמח לעזור :)

כרגע סיוויק 05'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תלוי ביצרן, במטרה שלו - מה הוא מנסה להשיג, באג'נדה שלו לגבי הגבול בין נוחות לבטיחות ועד כמה הוא מעוניין באמת לנתק אותך, הנוסע, הנהג, מהכביש.

 

זה תלוי באבזור הבטיחות שמוכנס לרכב גם כן.

 

אני די בטוח שחלק מהדברים נעשים במתכוון ולכן היצרן במקום להוסיף גומיות פשוט ישנה את העובי או המיקום שלהן ואת מידת האטימה שהן מספקות.

 

לדעתי, סובארו, יצרן מאוד וותיק, אמור להיות מסוגל בקלות לבודד רעשים ברמה כזו שהנתק מהכביש יהיה כמעט מוחלט - אני מתאר לעצמי שהם רצו להשאיר מידה מסויימת של חיבור אל הכביש והנהג - רעש זה חלק ממודעות לסביבה.

 

אחרי שהוספתי בערך שני מטר של גומיות לחלק העליון של מסגרות החלונות בדלתות הקדמיות ואחרי בידוד מכסה המנוע - בשבוע הראשון היה לי קשה להתרכז במה שקורה בכביש ולקח לי זמן להתרגל לתפקד ברכב הזה מבלי לשמוע חלק מהרעשים האלו.

 

לגבי אאודי ורכבי יוקרה אחרים - בסגמנט הזה יש מודעות הרבה יותר גדולה לאבזור, לסאונד, לשקט.

 

אני לא אתפלא אם הרמקולים באאודי בכלל מגיעים בתיבות עצמאיות והם לא תלויים כלל באיכות הבניה וההרכבה של הדלת או מרכב הרכב. יצרן ששם לעצמו אודיו בחשיבות רבה ועובד עם מותגים כמו בנג אנד אולפסון. הם וגם וולבו שעובדים היום עם דיינא-אודיו.

 

אני יכול לאמר שמהיבטים על לינקולן 2017 MKZ אני כבר הבחנתי בגריל לוטוס של מוראל משולבים לתוך הדלתות - הממממ - מה הסיכוי? רכב שמיועד להימכר בעיקר בשוק של סין איפה שמוראל היום מובילים במכירות של סט האילייט.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שזה גם חלק מהמיתוג והתמחור. סתם לדוג' היצרן יצמצם רעשים בצורה ניכרת בטויוטה קורולה. אז איזו סיבה תהיה לאנשים להשקיע בלקסוס או במכונית מנהלים אחרת לדוג'.

 

בפג'ו 107 ההרגשה שהבידוד מועט וזה יכול להזכיר נסיעה בדו-גלגלי. החיבור לכביש באמת מאוד מורגש, ושמים לב כמעט לכל רכב שעובר לידך וזה מגביר את העירנות.

מנגד, זה לא הכי נעים מאוד מעייף ומתיש. צריך להיות איזשהו איזון...

מבחינה בטיחותית, לא עדיף לך לצמצם את הגומיות וקצת לוותר על השקט?

איך ההשקטה באה לידי ביטוי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה נוספת:

כדאי לנקות/ לתחזק את הגומיות הקיימות עם ספריי סיליקון?

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?393210-%D7%9B%D7%99%D7%A6%D7%93-%D7%9E%D7%AA%D7%97%D7%96%D7%A7%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%9C%D7%A7%D7%99-%D7%92%D7%95%D7%9E%D7%99-%D7%97%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9D

 

lanosforce, אולי המכשיר הזה יעניין אותך:

https://www.youtube.com/watch?v=pqh1oH8mEqY

עריכה אחרונה על ידי Benor
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאין שום דבר רע בלדאוג שהגומיות לא יתייבשו - אם הרכב חונה רוב הזמן בשמש זו תחזוקה מתבקשת.

 

לגבי השינויים בלפני ה"איטום" ואחרי - בידוד רעשי רוח בעזרת גומיות הכוונה.

 

תחשוב שאתה מתרגל לסביבה מסויימת של רעשים ואז בעניין של חמש דקות של עבודה פשוטה מאוד, סה"כ להדביק גומיית D בסרט רץ, אתה משנה את הסביבה הזו באופן ניכר.

 

כשהמערכת עובדת בווליום גבוה זה לא משנה - אני כבר מורגל היטב לא להסתמך בכלל על שמיעה ונעזר הרבה יותר במראות של הרכב.

אבל כאשר המערכת עובדת בווליום שפוי עד חלש - הייתי רגיל לשמוע היטב אם יש מצידי רכב או אין.

 

ביום שהדבקתי את המטר וחצי של גומייה לכל דלת קדמית לא הפעלתי מערכת בכדי להבין מה השינוי ובאמת שמספר פעמים לא הייתי מודע בכלל שיש רכב מצידי השמאלי ורק כשבאתי להפנות הגה ראיתי אותו במראה - זה היה מאוד מבלבל ומעייף אבל זה היה בגלל שלא הייתי רגיל לניתוק הזה.

 

יום יומיים התרגלתי.

 

הרכב מבחינתי עכשיו הרבה יותר נעים לשהיה בזמן נסיעה, זה גם משפר את הנוחות כמובן.

 

לי זה מתפרש כשיפור, לאחרים יכול להיות ויעדיפו לא לנתק עצמם עד כדי כך.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יופי של גומיות, גם אני יזמין לאוטו של אישתי.

איפה התמונות עם הסבר לגומיות שהשתמשת ?

לא ממש הבנתי איפה השתמשו ב D,Z,P

 

אני בטוח שזה יתן תוצאות טובות. ובטח בשביל איזה 150 ש"ח..

HU:alpine w520e +701

Amp(tw+mid) Mcintosh mc420 Amp(midbass) Diamond audio D5 600.2

set: Eton rsr160 + mid: Eton_PFC80

Mono JL 500/1 sub: ID8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סרג'יו תביט דף אחד אחורה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

המשך עבודות איטום - הפעם, קורות B

 

טוב, אז לבינתיים הגיעו כבר הגומיות לקורות B, הגומיות מדגם P למסגרות הדלתות וגם עוד גומיות D קטנות לבידוד מסביב למסגרת גומיית המפתן העליון בדלתות.

 

מה נשאר? גומיות מדגם Z לקיר האנכי הקידמי של הדלתות.

 

הבוקר הרכבתי את שתי גומיות קורות B בעניין של כפחות מעשר דקות עבודה.

 

שני פדים של אלכוהול - אחד בכדי לנקות כל דלת.

דבק לגומיות של 3M שהזמנתי מאמאזון.

מספרי פח בכדי לחתוך סרחי עודף מגומיות קורות B (היה ממש מעט עודף מכל גומיה) - חתך אותן כמו נייר.

 

הגומיות נצמדו בלחיצה קלה לקנט שאתם רואים בתמונה.

הרבה יותר מאסיבי\רובאסטי ממה שחשבתי שהן יהיו - זה ממש אוטם את המרווח בין שתי הדלתות בצורה מוחלטת למעבר אוויר.

 

עכשיו רק נשאר לעקוב אחרי זה ולראות שזה לא מתפרק מהמקום לאחר שינויי מזג אוויר (שכרגע ממש משתגע)

 

בימים הקרובים מקווה לגשת לגומיות P ומקווה שגומיות Z יגיעו.

 

גומיות D יורכבו רק לאחר שאבודד את הגג - כרגע נדחה.

 

מה עוד מחכה?

 

הזמנתי סוג מאוד מסויים של שטיחים לרצפת הרכב מאליאקספרס - כאשר יגיע ארחיב על כך.

רכשתי מקדחה\מברגה\פטישון אלחוטי אחרי ששלי החזירה את נשמתה לבורא קלאצ'ים וסוללות.

 

יגיע בהמשך גם ליטוש פנסים קידמיים והרכבת ערכת שדרוג לאורות דרך נמוכים LED.

 

קצת תמונות.

P61123-084153.jpg

P61123-084312.jpg

P61123-084825.jpg

P61123-085724.jpg

P61123-085739.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1941 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...