Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט OPTIMUS - סובארו B4 2010 - מהתקנה, דרך סיקור מוצרים ועד TUNE BLOG שלם


lanosforce
שימו לב! השרשור הזה בן 1932 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אדי תודה!!!

סגרת לי את הפינה, SIS המשיכו להחמיא להם אחרי כל התקנה אבל עדיין הייתי מסופק, זה פותר כל כך הרבה כאבי ראש, ואם אודיוטק-פישר יקנו את אודיסון אני אהיה מאושר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 656
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בהמשך לאתמול - אני רוצה להעלות לכאן הרצאה מדהימה על אודיו ממוחשב, לתחום הביתי אמנם אבל העקרונות שם חלים גם על תחום הרכב.

 

הביטו כאן:

 

 

כן, שעה וחצי של הרצאה זה לא מעט זמן אז אנסה לחלק לכם את זה ולתת כאן את העיקר.

 

חלק ראשון - 30 דקות ראשונות - חומרה

 

המרצה מאודיו-קווסט מדגים כאן את ההבדל בין מחשב עם כוח עיבוד בסיסי (מעבד, זכרון, סוג דיסק) לעומת מחשב עם כוח עיבוד חזק פי כמה.

 

היושבים בחדר טוענים ששומעים הבדלים ברורים - מלשמוע את ההקלטה ביוטיוב לפחות - קשה מאוד לאמר אם זה אכן נכון.

 

לאחר מכן הוא מסביר על החשיבות של להפריד בין המרכזות של ערוצי המידע בתוך המחשב - דהיינו BUS

 

ולדעת מתי לבחור היכן לחבר את הDAC והיכן לחבר את הכונן הקשיח ומדוע כדאי לאחסן את המוזיקה על כונן חיצוני או על כונן נפרד ממערכת ההפעלה וכך הלאה.

 

חלק שני - 30 דקות עד תום השעה הראשונה - כיסוי הטווח - רשת אלחוטית או תשתית קווית או רשת מגשרת בין השניים (סיב אופטי)

 

פשוט מטמטם לראות איך מוסבר נושא הרעש והעיוות (במובן של JITTERS)

 

חלק שלישי - מערכות הפעלה, נגנים ואפליקציות, מקודדים וצריבות

 

כאן עיקר ההתייחסות היא לטכנולוגיה - פחות רלוונטי עבורנו למעט הנושא של תיקון שגיאות בקריאה ובצריבה - מאוד חשוב הנושא הזה.

 

חלק רביעי וקצר - תשתית החשמל - כוח, סינון רעשים מספקי הכוח

 

 

סיכום קצר לגבי תוכן ההרצאה

 

עיקר ההתייחסות שם לגבי מערכות אודיו הוא ממש לא בהבדלים בין איך זה נשמע, זה נשמע אותו הדבר מבחינת הסאונד, האודיו.

 

ההבדלים בשמע הם בכמויות הרעש והעיוות ואבדן המידע שפוגעות בחוויית השמיעה - הוא מתייחס בכל תצורה של מערכת שם, חומרה, קונפיגורציית חיבורים, תשתית, מקודדים, רשת חשמל - לרצפת הרעש, לאחוזי העיוות הן של THD והן של ג'יטר ומדגים עד כמה זה משפיע על מערכת הצליל בטווח הדיגיטלי והאנלוגי.

 

כדוגמא אישית - מה מתוך זה יישמתי ברכב שלי ובמערכת שלי?

 

קודם כל אני משתמש בטכנולוגיה שמסננת כמעט כל רעש אפשרי ממסלול הסיגנל - אני עובד עם טכנולוגית הFULLDA של אודיסון (הביטו בשרשור בדביק לכיסוי הנושא).

 

בנוסף לכך כאשר עבדתי עם DAC - הDAC היה מוגן בISOLATOR

הנגן שלי היה USB AUDIO PLAYER PRO שעקף את מערכת ההפעלה של הטאבלט והזרים מידע ישירות לDAC

הDAC עם שעון עצמאי - מפחית ג'יטר ועם צ'יפים טובים מאוד

 

כאשר אני עובד עכשיו עם הAMAS2 - המקלט עצמו נמצא בקדמת הרכב ולא בתא המטען! - למה? בכדי להבטיח אות BT חזקה ואיכותית ככל הניתן בין המקור המנגן לבין המקלט וכל השאר עובר בכבל אופטי ישירות לפרוססור.

 

בשני המקרים אני לא משתמש בבקרת ווליום דיגיטלית שכן היא מחסירה מידע, אני משתמש בבקר ווליום אנלוגי מאוד רגיש שהוא הDRC של הפרוססור שלי.

 

אני מקפיד על קבצי אודיו איכותיים ועל תוכנות המרה איכותיות ככל הניתן ומבצע בדיקת שגיאות ודיוק המרה.

 

נושאים לשיפור עתידי במערכת שלי

 

אני מתכוון להחליף את המגבר שקר כלשהוא שני ערוצים שלי במגברון "קצת" יותר טוב מבית מאסיב אודיו - אמנם ארבעה ערוצים אבל תהיה לזה מטרה וקיבלתם כבר רמז.

 

זה באופן מיידי יפחית אצלי את רצפת הרעש ברמקולים האחוריים אבל בסופו של דבר אני שואף לעבור להגברה מלאה בFULL DA בכדי להעלים לחלוטין רעשים שמגיעים מהטלפון ופה ושם (לרגע קצר מאוד כמו מעבר מתכנה לתכנה) נשמעים ברמקולים האחוריים שנמצאים על טווח דיגיטלי (המגבר של האחוריים מחובר בRCA לפרוססור ולא בFULL DA ואכן יש הבדל עצום בניקיון מרעשים סביבתיים - יכול להדגים את זה בקלות לכל דורש).

 

ולאחר כל זה - המגברים של סדרות הווצ'ה והתסיס מאפשרים חיבור + נוסף (יש להם שני פלוסים) דרך קבל סינון - בהחלט שוקל להוסיף ולשדרג את התשתית בעתיד הרחוק יותר.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי הזיקה שלך לאיכות הפלט של הצלילים מפתיעה אותי כל פעם מחדש הגנים הפולניים שולטים ביד רמה

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Kill the ROAD and not YOURSELF

לכולם שמי שגיא תמיד שמח לעזור :)

כרגע סיוויק 05'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה לגבי AMAS2>DAC>BIT1? חשבת על זה?

אמנם זה עוד המהרה אבל תוכל לרכוש דאק איכותי (כמה איכותי יכול להיות הדאק על הAMAS2 בגודל הזה?) ולהנות מאיכות גבוהה יותר של אות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי תודה על התגובה האחרונה (עם ההרצאה :wink:), יש שם הרבה מידע טוב.

כל הכבוד על הסקרנות ללמוד ולחדש.

 

במקביל - TOM ואני קשקשנו על רעיונות דומים, לפני כ 2-3 חודשים.

זה נושא מעניין.

אבל צריך להקפיד לשמור על מסלולי הסאונד שאנו אוהבים.

לבדוק כל הזמן , גם את השמיעה בחיבורים הרגילים האנלוגיים.

כי לפעמים אפשר לאבד את הסאונד החם ו המפורט.

 

בגדול - אני עוקב ולומד , איך בקופסה קטנה - מקבלים הרבה התאמות.

למספר מכשירים ופלאפונים.. פשוט כייף.

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככוש :sissies:

 

הדברים הטובים והדברים המוזרים והפחות טובים.

 

קודם כל לשאלה לגבי שרשור DACים - אין בזה שום היגיון וזה בגלל מספר סיבות:

 

1. אני לא השתמשתי מלחתכילה בסייבר כDAC אלא כUSB CONVERTER - כאשר מתייחסים לDAC הכוונה היא המרה של דיגיטלי לאנלוגי - במקרה שלי המרתי מדיגיטלי USB לדיגיטלי אופטי.

 

2. במקרה הנוכחי אני ממיר מדיגיטלי BT לדיגיטלי אופטי

 

בעצם - אין כאן אובדן מידע או המרה כלשהיא פשוט המידע עובר מטווח אלחוטי לטווח אופטי במקום מטווח חוטי לטווח אופטי.

 

הפגיעה באיכות כאן יכולה להתבטא בשני מישורים:

 

רעשים והפרעות - צמצמתי את זה למינימום ע"י מיקום המקלט במרחק של כ20-30 ס"מ מהתושבת של הטלפון וBT בפועל מסוגל לשדר ולקלוט למרחקים של למעלה מ20 מטרים ואני מדבר על יחידות של ס"מ בודדים.

 

אבדן מידע בגלל קצב שידור וקצב דגימה - קצב הדגימה של המוסקוני הזה מגיע ממה שאני זוכר איפשהו בין ה91-96 קילוהרץ כאשר אני מגביל את הטלפון ל16/44 - אין כאן בעיה.

רוחב הפס הוא 3Mbps ממה שאני זוכר - בפועל, זה יותר ממספיק.

 

וגם כל המטרה שלי היתה מלחתכילה להוריד את התלות שלי בUSB AUDIO וFAST CHARGE

 

כרגע גם מבחינה מבנית הזרמת המדיה שלי עוברת דרך ערוץ אחד בטלפון שהוא BT בעוד המידע - הHDD נקרא לזה ככה נקרא דרך ערוץ אחר - זה עדיף בעקרון מלהושיב את שני אלו על מרכזת USB מלאה ברעשים הן של ספק כוח והן של הפרוטוקולים וההתקנים עצמם.

 

בפועל? - אין הבדל, שני הפתרונות איכותיים באותה מידה. אני לפחות כרגע מודה, לא אהיה מסוגל בכלל להבדיל אם אני על טווח BT או על טווח DAC - אולי לחמש דקות הראשונות זה משנה משהו, אח"כ? חסר משמעות.

 

הדברים הטובים

 

1. אכן הצלחתי לחבר את הטלפון שלי במקביל לשני התקני BT - למדיה הוא מתחבר למוסקוני ולטלפון הוא מתחבר לדיבורית CK5

2. התקנתי מחדש USB PLAYER AUDIO PRO על הסמארטפון שלי וכיביתי את ההזרמה של המדיה דרך DAC (כי אין) וזה עובד נהדר - למה עשיתי את זה אם אין DAC?

 

כי האפליקציה הזו תומכת גם בקריאת מדיה דרך DLNA או NAS ואני בהחלט משתעשע ברעיון של להטמיע פתרון כזה בבית שלי או בכלל לקרוא את המדיה שלי דרך הDLNA בבית (הממיר של הוט) בחיבור דרך DNS דינאמי למשל - סתם משתעשע ברעיון.

 

וזה גם תומך בהזרמות כמו TIDAL שאני שוקל אם לרכוש מנוי שלהם לכמה חודשים ולהתנסות - TIDAL שייכים למר וגב' פרפקט (ביונסה וג'יי זי) ואיכות ההזרמה של טיידל היא מעולה.

 

שאווט קאסט ועוד כמה פתרונות שם גם נתמכים.

 

3. הנקסוס שלי הולך לעבור התקנה של קסטום רום לוליפופ וזה אומר שאני אוכל להתקין עליו אפליקציות שלא יכלתי קודם.

 

4. עוד מספר חודשים אני אשקול שדרוג של הסמארטפון שלו או לראות אם HU נוסח JOYING עם מסך "טאבלט" 10 אינטש יכול להוות עבורי פתרון הולם כHU היי אנד :twisted:

 

הדבר הרע

 

לפני מספר חודשים החלפתי חיישן חמצן עליון בזובארו - זה קרה יום אחרי! שחיברתי את הספק של מיני בוקס.

 

אתמול ניתקתי את הספק הזה וחיברתי במקומו את המסוקנוני ונחשו מה קרה לי היום בבוקר???

 

נכון! נדלקה לי שוב אותה תקלה P0130 בנק 1 סנסור 1 והעמידה בסרק השתגעה קצת (רכב רועד קלות) ואני בטוח שזה לא החיישן (שמרתי גם את החיישן הקודם, לא זרקתי) כי הוא חדש!

 

איפסתי לבינתיים את קוד התקלה אבל יתכן ואאילץ לגשת למוסך שיעשו לי RELEARN לECU - גם ככה יש לי שני ריקולים פתוחים לסדר - יבוצע בשבוע הבא בייחד עם עוד מספר עבודות על הרכב ושוב - היה לכם רמז באחת התמונות :twisted:

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון נוסף לגבי הAMAS2

 

אני עדיין עובד על לנסות ליצור חיבור אוטומטי גם למוסקוני וגם לדיבורית - כרגע זה עובד פרפקט במובן התפקוד, שומע מוסיקה, נכנסת שיחה זה מועבר לדיבורית, מסיים את השיחה המוזיקה ממשיכה דרך המוסקוני. פשוט תענוג.

 

כאשר ההדגמה הראשונה שהיתה לי ליכולת הזו היתה במקרה שיחה נכנסת מחבר הפורום ORYO שהוא במקרה החבר פורום הראשון שהתקין גם כן את המוסקוני הזה אצלו ברכב וכן, גם כן זיווג אותו עם BIT TEN D

 

אני מנסה להבין אם יש משהו בקונפיגורציה שעוד לא עשיתי בכדי לגרום לחיבור הזה להיות שקוף לחלוטין אבל גם אם לא - שזו תהיה הצרה שלי.

 

אתמול חבר, חבר פורום אחר ביקר אותי בכדי לבדוק אם הפתרון הזה עובד גם עם אפל - אכן כן!

 

אתם יכולים לראות כאן את הנתונים הטכניים של המוצר הזה - AMAS2.

 

הדבר המפתיע בכל הסיפור הוא שהתקן BT שלו הוא 3 ולא 4

וקצב ההעברה לא נראה מזהיר במיוחד אבל ממה שאני מצליח להבין מהמעט מידע שהם נותנים שם, הם כנראה הוסיפו DSP ושיפרו את הפרוטוקולים בייחוד של הA2DP.

 

לאמר לכם את האמת, למי איכפת, זה פשוט עובד וזה עובד נפלא.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מה היה לנו אתמול?

 

1. התקנת קיט TURBO LED עם צ'יפ של CREE - תוצרת ארה"ב

2. החלפת המגבר "שקר כלשהוא" 2 ערוצים שהיה לי שם במגבר BX4 מסדרת NANO BIT של MASSIVE AUDIO - ארבעה ערוצים.

3. הוספת רמקול סנטר! -> זה היה הרמז.

4. סשן כוונים קצר.

 

כרגע רק אניח כאן תמונות כי הזמן קצר - אבל על כל אחד מהדברים ארחיב אח"כ בפרטי פרטים.

P70214-104441.jpg

P70214-122148.jpg

P70214-122155.jpg

P70214-125941.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, נתחיל בדבר הראשון מבין ארבעת הסעיפים שרשמתי - שדרוג תאורת הדרך (אור נמוך) של הרכב מנורות הלוגן לנורות לד.

 

הסט אשר קניתי לא באמת אמריקאי לדעתי ולמען האמת מדובר בסט יחסית זול - אבל מה שיפה, רכשתי אותו מאמזון וקיבלתי מהם לפי פרופיל הרכב שלי וודאות מלאה שהסט מתאים.

 

מדובר בסט של EYEYOURLIFE - הם קיבלו ביקורות טובות מאוד, הלינק כאן.

 

יש שני סוגים עיקריים של טורבו לד - האחד עם קירור על בסיס מאוורר והשני על בסיס היטסינק - אני לא מאמין באורך חיים של מאווררים ולכן חיפשתי אחד עם היט סינק - במקרה הזה היט סינק מתברג.

 

מה הסיבה להתקנת הסט? - להחליף נורת אור נמוך בסובארו זה ממש זוועה! צריך לסובב את הגלגל עד הסוף פנימה והגישה היא רק ע"י הזזת מגן הרפש הצידה ואז כמעט במצב עיוור מכניסים את הנורה למקום שלה.

 

בגדול בשביל שזה ילך ממש בקלות צריך שעוד מישהו יעמוד ויביט דרך תא המנוע אם המנורה נכנסת נכון לשגם שלה.

 

בקיצור - זוועה. רוצה להתקין משהו שיחזיק שם הרבה מאוד זמן מעמד - לדים אמורים להחזיק שנים, מקווה שזה אכן נכון!

 

אבל! ההיט סינק של הדבר הזה לא יכל היה להתברג על הגוף של הלד בגלל שהכלוב של תא המנוע חסם את הדרך שלו.

 

היה צריך לפרק טמבון קידמי - בפועל זה לא משהו מסובך בכלל - רק צריך לחלץ הרבה מאוד תפסנים ואחרי זה לשחרר שמונה ברגים (4 בכל פנס) - מה שלא היה כיף זה שזו תקופה קרה והכל רטוב ומלא לכלוך מתחת לטמבון - בקיץ אפילו לא הייתי מתייחס לזה.

 

פירוק הטמבון של הסובארו הוא תהליך קל - אחד מיני סרטים רבים שדווקא במקרה הזה משום מה קצת הסתבכו ממה שזכור לי - דווקא היה באמת תהליך יחסית פשוט.

 

 

לגבי התאורה - שיפור ניכר! מאוד מרוצה!

 

מעדיף את האור הלבן פי כמה מאשר האור הצהוב והוא לא מפריע ולא מסנוור, ממש אהבתי.

 

תמונה מצורפת.

 

החברה המובילה היום בתעשיה הזו למיטב ידיעתי הינם AUXBEAM אבל הסט היה ממש יקר והתקשיתי למצוא אחד עם היט סינק ושגם המבנה מתאים לבית הנורה (המוזר) של הפנס בסובארו.

 

 

נשאר לי לעשות שכבת לקה בגימור GLOSS על הפנסים, הם משוייפים ויש עליהם שכבת לקה מט - כאשר מרטיבים את הפנס הוא נהיה שקוף לגמרי, כיסוי טוב עם לקה בגימור גלוס והדבר הזה צריך לקבל שקיפות קבועה - מקסימום, נלטש שוב את שכבת הלקה ונתקן סופית.

 

בהמשך אתן חוות דעת על הBX4 של מאסיב אודיו.

P70214-185710.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת על הMASSIVE AUDIO

 

מגבר מסדרת NANO BIT דגם BX4

240 וואט לערוץ ב2 אוהם

120 וואט לערוץ ב4 אוהם

480 וואט בגישור ב4 אוהם

 

אהבתי את המגבר הזה כבר מהאריזה שלו ועד חתימת הגודל הפיסית הממש קטנה שלו.

 

תמונות אפשר לראות כאן.

 

חוות דעת ראשונית

 

קודם כל - נעלם לי הTURN ON POP שהיה ממגבר השקר שקדם לו, הדלקה וכיבוי שקטים לגמרי - תענוג!

 

בנוסף לכך לאחר שכוונתי גיין על פי שמיעה המגבר הזה חרישי! רצפת רעש עושה רושם שממש בסדר.

 

כוח - לדעתי הוא חלש מהמוצהר אבל מצד שני הרמקולים שהוא מחובר אליהם כרגע הם האחוריים שמנגנים גם ככה מ400 הרץ עד 4 קילוהרץ והסנטר הוא כפי שאתם רואים רמקול ניסיוני שפורק מסט של מחשב שהחזיר את נשמתו לבורא ממברנות וסלילים והחיווט של הרמקול שם כל כך דק שאני די בטוח כי זה גורם הנחתה נוסף בדרך.

 

השמע עושה רושם שהוא טוב, אם המגבר שקר היה מספיק טוב בכדי שיוני יאמר במפגש אודיו שהיה אצל ארט סאונד שבחלקו האחורי של הרכב שומעים ממש טוב - אז הBX4 הזה הוא כבר מעל ומעבר.

 

אובייקטיבי - מגבר שנותן באמת באנג פור דה באק למי שמחפש לסגור מערכת בתקציב שפוי!

 

אין משהו מיוחד מבחינת הקרוסאוברים, יש מנחתים פנימיים ושוב מבחינת נתונים - סה"כ התרשמתי מאוד לטובה.

 

עריכה - כמה מילים לגבי ההתקנה.

 

ההתקנה בוצעה אצל יוני סטריאו שהוא בעל מקצוע וותיק בתחום, שאוהב את התחום ואני מכיר אותו כבר שנים. נוח לי, מתאים לי והסתדר לי נהדר.

 

על הדרך הוספתי כבל RCA של פוקל ומפצל Y בכדי לגשר מהאודיסון למאסיב אודיו.

 

שתי נורות לד גם ללוחית הרישוי.

 

כמו תמיד, תענוג.

 

בימים הקרובים אגיע לנושא של רמקול הסנטר.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רמקול סנטר - זה טוב ליהודים? בשביל מה?

 

אז נתחיל בלמה?

 

במקור חשבתי לכוון של DTS וגם AC3 - מה היא בעצם הדרך הכי קרובה לקבלת תחושה של הופעה חיה?

 

הקלטה של הופעה בDVD!

 

תחשבו על זה - הקהל מוקלט ברמקולים האחוריים ונשמע מאחוריכם.

מה שבמרכז יוצא מהסנטר בלבד וכל השאר מהצדדים.

 

הבעיה יש מעט מאוד מערכות לרכב שתומכות בסביבה מלאה שכזו כולל רמקול סנטר.

 

לא מזמן חבר פורום בשם TURBO106 הציע למכירה יחידה של נקמיצ'י שתומכת 5.1 כולל רמקול סנטר - הבעיה, צריך לוותר על הFULL DA

 

וגם הBIT PLAY של אודיסון - תומך בזה רק בתצורה אנלוגית ואם אני זוכר נכון או לא זה אך ורק כאשר מחוברת אליו יחידת ראש תומכת - בקיצור, יותר מידי בלאגן בשבילי.

 

בסופו של דבר הגעתי למסקנה שזה היה נחמד למערכת ברכב השני אבל נכון לעכשיו אני לא רוצה להכנס לעלויות הנוספות של עוד מערכת וזה גם ככה בקושי יהיה בשימוש.

 

אז למה בכל זאת רמקול סנטר?

 

וובכן ההשראה שלי הגיעה מאנדי ווהיימר - מיסטר AUDIO FROG וגם חוקר סאונד של נאס"א לשעבר.

 

הביטו כאן:

 

 

אני מדבר על ההערה שלו לגבי מפגשי סאונד והעובדה שבכדי להדגים את המערכת שלו אנחנו תמיד אומרים לאורח לשבת בכסא הנהג - למה הנוסע באמת צריך לסבול?

 

למה אי אפשר שכולם יהנו?

 

אנדי ווהיימר לפי מה שאני מבין מיישם את המערכת שלו מבלי לבצע תיקוני זמנים בין ימין לשמאל אלא רק בין רמקולים באותו הצד - רמקול הסנטר בצורה שכזו דואג שיווצר מרכז גם ליושב מימין וגם ליושב משמאל.

 

האם זה מה שיישמתי ברכב שלי?

 

לא! המטרה שלי היא עדיין שהמערכת תהיה מוכוונת נהג - יצא לי לשבת ברכבים שבהם המערכת מוטמעת בצורה שכזו ע"י היצרן, רכבי פרימיום - זה נחמד אכן וכל אחד יכול להנות כך אבל זה גורם לאימג'ינג להיות לא לגמרי ממוקם במרכז לאף אחד מהנוסעים בגלל שמצד אחד יש רמקול סנטר מובהק אבל מצד שני עדיין כל אחד מהיושבים נמצא קרוב יותר לאחד הצדדים והצד הזה, ינגן חזק יותר וימשוך את עיקר הבמה.

 

בסופו של דבר החלטתי להשתמש ביכולת של הBIT ONE לייצר רמקול סנטר - איך הוא עושה את זה ואיך זה נשמע, בהמשך.

 

אז מה אני מנסה ליישם ברכב שלי?

 

אגיע לזה בפוסט הבא כאשר אתייחס לכל הלבטים והדברים ששמתי אליהם לב בדרך מהניסיון המאוד מועט שיש לי עם רמקול סנטר ומה נעשה עד עכשיו.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפרוססור של אודיופרוג מסקרן מאוד.

אני בדעה של FUCK THE PASSENGERS, הסאונד צריך להיות קצת יותר לכיוון ההגה מאשר במרכז.

ברכב של אנדי, כל נוסע ברכב מקבל מרכוז של במה ממולו, כולל האנשים מאחור, מטורף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן כן - אבל מה אם זה יכול להיות גם וגם? מה אם אני יכול לאמר

 

This sound system is all about me! but you can get a good experience too

 

אני נאבק כרגע בלהבין אם אני יכול ליצור מצב בו הנהג מקבל משהו "מושלם" אבל הנוסע יכול לקבל משהו מאוד קרוב לזה.

 

ממה שאני רואה עד עכשיו יש שני מצבים אפשריים כאשר המערכת היא עדיין מוכוונת נהג:

 

1. רמקול הסנטר "משתלב" עם צד ימין וצד שמאל - הנוסע מקבל במה שנמצאת מולו.

2. רמקול הסנטר "מעפיל" על צד ימין ושמאל - כולם מקבלים מרכז אחד ברור ברכב אבל המרכז הזה הוא מאוד שתלטן.

 

כרגע המערכת אצלי נמצאת על המצב הראשון בו אשתי אמרה בפירוש שהיא מרגישה שהסאונד מגיע ממש ממולה וזה בזמן שאני נוהג ברכב!

 

אבל אני מנסה להגיע למצב 2 - הבעיה - הרמקול שאני משתמש בו כרגע לא חזק מספיק בכדי לקחת אותי לשם מצד אחד ומצד שני גם אם אצליח - לא בטוח בכלל עד כמה טוב זה ישמע ואם זה בכלל סטאפ טוב (לא מדבר במונחים של נכון או לא כי אני לא מאמין יותר בנכון או לא נכון).

 

אני כרגע לומד המון על סוגי סנטרים ושיטות היישום שלהם.

 

לגבי מה שאנדי עשה, בפועל CDT AUDIO היו הראשונים לעשות את זה: תביטו בדקה ועשרים שניות

 

 

באיזה רמקול סנטר אבחר להשתמש?

מה הלבטים שלי לגבי כל אחד ואחד?

מה הם תחומי חיתוך התדרים?

איך משתלטים על הפאזות והסלופים?

האם ניתן להשוות את היענות הכוח?

האם זה כדאי ושווה את החוויה ובכלל מה הרשמים שלי?

 

אגיע לזה לאט לאט - חלק מהדברים אני חוקר תוך כדי.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רמקול סנטר - סאגה בהמשכים

 

השאלות:

 

באיזה רמקול סנטר אבחר להשתמש?

מה הלבטים שלי לגבי כל אחד ואחד?

מה הם תחומי חיתוך התדרים?

איך משתלטים על הפאזות והסלופים?

האם ניתן להשוות את היענות הכוח?

האם זה כדאי ושווה את החוויה ובכלל מה הרשמים שלי?

 

נתחיל עם - איך זה נשמע?

 

חייב לציין שיש כאן אפקט וואו מסויים.

 

בבית, במשך שנים, יש לי מערכת 5.1 עם רמקולי מדף פוינט סורס פשוט מעולים של KEF ורמקול סנטר בתצורת MTM של אומגה אודיו.

 

רמקול הסנטר בשימוש כאשר אני רואה סרטים אבל כאשר אני שומע מוזיקה הוא בעיקר מפריע לי והסיבה לזה היא שהוא לא עומד ברמה של הKEFים לא מבחינת הקוטר שלו - ה4 אינטשים שיש שם עם ביצועים די עלובים והטוויטר לא נעים למוזיקה.

 

ומעבר לזה בבית מעולם לא התעסקתי עם משחקי פאזות ועיבוד צליל - חבל במובן מסויים אם כי אני בקושי מפעיל את המערכת בבית גם ככה מאז שנולדו הילדים.

 

אז נחזור לרכב - איך זה נשמע?

נתחיל בזה שהרמקול שמורכב כרגע הוא נסיוני וזמני בלבד, רמקול מסט של לוג'יטק - סט של מחשב 2.1

 

מפתיע לטובה! הוא נחתך בין 400 הרץ ל16K בסלופ 24 עם פאזה ישרה והתרומה והתמורה העיקרית שלו היא תוספת נכבדה ביותר של נפח ועומק לבמה הקידמית.

 

והBIT ONE יודע לעשות הפרדה מטורפת בין ימין לשמאל לסנטר.

 

פאזה - האם יש משמעות לפאזה ברמקול בודד?

 

למרבית הפלא - הפיכת פאזה עושה הבדל עצום :shock:

 

איך זה בא לידי ביטוי - הסאב וופר נשמע 100 אחוז מרוח אם אני הופך לסנטר, כן כן, לסנטר - את הפאזה :-D

 

היענות כוח - האם ניתן להשוות בין רמקולים שונים?

 

סה"כ כן - תביטו בגרפים מהמדידות שלקחתי בתמונה ואתם תראו מדידה אחת עם סנטר לפני כיוון היענות כוח.

מדידה אחת ללא הסנטר.

ואז מדידה אחת לאחר כיוון היענות כוח ואתם תראו שמתחת לנקודת החיתוך של הCDMים בין 300-700 הרץ יש הבדלים עצומים ובשאר התחום הבאתי אותם למצב שהם כמעט זהים מבחינת המיקרופון.

 

אז קודם כל - יש הבדלים די גדולים במציאות, מה שהגרפים מראים ומה שהאוזן שומעת שונה - הרי מיקרופון מאזין לינארית, בני אדם מאזינים לוגריתמית ורמקולים מתנהגים איפשהו באמצע בין השניים האלה וגם תלויים לחלוטין בסביבה.

 

אבל סה"כ - חלק גדול מאוד מהזמן אתם פשוט לא בטוחים בכלל אם הסנטר עובד או לא אבל ברגע שאני מכבה אותו זה כבר ברור איזו תוספת אדירה הוא מוסיף לסאונד - וזה עוד על רמקול 2 אינטש גנרי בתיבה קטנה מפלסטיק :shock: עם חיווט בעובי של שערה :-P על ערוץ הגברה של 480 וואט :?

 

באיזה רמקול סנטר אני הולך להשתמש?

 

חשוב להבין שבקולנוע ביתי רמקול סנטר אחראי על כ40 אחוזים מהסאונד הכולל! וגם במוזיקה בגלל שהוא אינטרפולציה של ימין ושמאל אז אפילו קצת מעבר לכך!

 

לכן רמקול הסנטר צריך להיות מסוגל לעמוד באותם ההספקים והעוצמות של הסט הקידמי וגם לעמוד קצת מול המידבאסים מחלקם העליון.

 

אני מחפש רמקול סנטר שיוכל לנגן איפשהו החל מ250-300 הרץ לפחות עד אזור ה12K הרץ ולכן אני מתלבט בין רמקול 3.5 אינטש רחב פס לבין סט קומפוננט או קואקס 3.5 אינטש אבל עם טוויטר טוב.

 

בהתחלה חשבתי על הבוסטון אקוסטיקס הזה - לחצו כאן.

 

הבעיה - לא ממליצים עליו למוזיקה וגם קוטר של 2.5 אינטש קטן מידי וחסר בשר לעמוד בהצלחה מול המידבאסים שלי.

 

שלא לדבר על כך שהמידריינג'ים והמידבאסים שלי הם פשוט מפלצות - CDM למרות כל מה שחושבים ואומרים זה פשוט מיד מפלצת!

 

אז צריך משהו חזק יותר ולכן חשבתי על אלמנט הגברה מיקצועית פשוט וטוב, עם נצילות של 91 דיבי שלא דורש הרבה הספק.

 

חשבתי על פייטל פרו 3FE22 - הוזמן! (רמקול בודד)

 

רק צריך לבנות לו תיבה כלשהיא.

 

אבל אז ראיתי את הדבר הבא MICCA COVO-S

 

התאהבתי במקום, אלמנט שלוש וחצי סורס פוינט! (טוויטר משולב בתוך הממברנה) שמקבל תשבוחות מכאן ועד הודעה חדשה במחיר ממש נמוך - האפשרות שהיתה לי כנגד זה היתה פול ריינג' של דייטון או פוסטקס או להשתגע על סט C3CX של אילוז'ן אודיו במחיר אסטרונומי (שאין לי זה תקציב בשיט).

 

העניין הוא שזה במשלוח איטי ויכול להגיע בין 30 ל40 יום מעכשיו לכן - לבינתיים אני עם הרמקול הזמני ולמען האמת אני מאוד מרוצה ממנו.

 

אם הMICCA יהיו ממש טובים ואגלה שיש לי אפשרות לדחוס אותם לפינות של הדשבורד, כנראה אזמין עוד זוג וכבר אלך על סט הומוגני שלם במקום מה שיש לי כרגע - נחיה ונראה.

 

לסיכום

 

כרגע, אני מחכה להזדמנות ליצור סט-אפ שבו אני עושה תיקוני זמנים רק בין רמקולים באותו הצד של הרכב אבל הסנטר הוא הרמקול היחיד שיוצר מרכז - ואז אני רוצה לראות באמת איך זה משפיע על מושב הנוסע.

 

בסט אפ הונכחי מושב הנוסע מקבל סוג של במה פרטית עם נטיה קטנה ימינה (אני מאמין שזה בגלל שלסנטר הזה פשוט אין מספיק כוח בכדי להתגבר על הCDM הימני כמו שצריך) אבל במושב הנהג זה פשוט תענוג! באמת, עונג.

 

שאלות חופשי.

ScreenHunter_30 Feb. 15 17.25.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפתיע לטובה! הוא נחתך בין 400 הרץ ל16K בסלופ 24 עם פאזה ישרה והתרומה והתמורה העיקרית שלו



היא תוספת נכבדה ביותר של נפח ועומק לבמה הקידמית.

 

וה BIT ONE יודע לעשות הפרדה מטורפת בין ימין לשמאל לסנטר.

פאזה - האם יש משמעות לפאזה ברמקול בודד?

 

 

אדי - איך מחובר הסנטר , האם ל BIT ONE יש ערוץ יעודי לסנטר.

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1932 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...