Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט OPTIMUS - סובארו B4 2010 - מהתקנה, דרך סיקור מוצרים ועד TUNE BLOG שלם


lanosforce
שימו לב! השרשור הזה בן 1940 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זו נקודת המכירה שלהם לשוק הסיטונאי, מוראל עובדים מול משווקים והמשווקים מול חנויות.

 

יחד עם זאת חדר התצוגה פתוח לציבור הרחב.

 

עברו דף אחד אחורה לסיקור ביקור במפעל מוראל!

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 656
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יפה, יה מיישם חלומות..

 

בקשר לחיתוכים, הבהרה.

לדוגמא – שאלתי האם באמת מוראל חותכים את ה880 ב450 הרץ? והתשובה היא כן!

כאשר הם אומרים כי החיתוך ב 450H 12DB - האם זו נקודת המפגש של המתלול -

ובעצם החיתוך הוא ב 12DB 900H - ונקודת המפגש עם הרמקול התחתון היא (450H (-12DB .

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל,

 

450 הרץ זו נקודת המפגש של הרמקולים - אכן.

 

אבל לטענת מוראל החיתוך מבוצע בפועל באזור ה550 הרץ ולא באזור ה900 הרץ

 

וכן הראש שלי גם חושב את מה שהראש שלך כנראה חושב - 450 הרץ מונחת ב12 דיבי קובע שהחיתוך מתחיל ב900 הרץ לטענת מוראל זה לא מה שקורה בפועל וניתן לקבוע מתלול חד יותר לנקודת חיתוך בה ההנחתה ב550 הרץ תיפול ב12 דיבי בתדר 450 - זה ממה שהצלחתי להבין מההסברים שניתנו לי.

 

בסופו של דבר המשמעות היא שבתדר 450 הרץ הCDM כבר מונחת ב12 דיבי

 

יתכן והם בפועל חותכים בסלופ 24 איפשהו בתדר 600? כי ככה זה נשמע לי יותר הגיוני ושוב - נראה שהמושגים בתחום הזה ניתנים לפירוש בכמה מובנים לגבי מה היא נקודת חיתוך ואיפה היא ממוקמת.

 

אבל הדבר שבסופו של דבר מכתיב לי כיצד להתנהג עם הרכיב הזה הינם שני דברים:

 

1. בהתבסס על מוראל - בתדר 450 הרץ הוא צריך להיות מונחת כבר ב12 דיבי - מבחינתי הקרוס המקורי שלהם לסט הזה עושה זאת? כן - תקין להשתמש בו מן הסתם.

 

2. בהתבסס על בדיקות RTA של המערכת שלי! -> בחיתוך ב1750 תדר ההדהוד של הרכיב נמצא מתחת לעוצמה המסכנת את הרכיב כאשר המערכת במלוא העוצמה שלה? כלומר ללא הנחתה כלל - התשובה היא כן ולכן לא אחתוך נמוך יותר.

 

ב1500 עדיין בטוח לחתוך את האלמנט בסלופ 6 - לפחות לפי איך שהביט1 מבצע את החיתוך - יותר נכון הווצ'ה כי בתצורת FULL DA החיתוך בפועל מבוצע במגבר.

 

אני מקווה שזה עונה על השאלה לפחות באופן המעשי - את התיאורתי אני לא מנסה להבין יותר מידי כי מכשירי המדידה של מוראל שונים לחלוטין ממכשירי המדידה שלי והמערכת שלי שונה לחלוטין מהקרוס אובר הפסיבי שהם פיתחו בעבור הסט הזה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עונה מאוד.. גם אני מתייחס ל נקודה הסופית.

 

אפשר כי כאשר הם חותכים ב 550H , יש להם בדרך עוד נגד / התנגדות.

וכך הרמקול בפועל יותר מ 6 אום (הוא כבר מונחת) - ואז הוא מראה ירידה ב -12DB ב 450H.

 

JBL באחת הסכמות שלהם, רשמו חיתוך ב 800H וזה נראה לא הגיוני.

בד"כ המיד הנ"ל נחתך ב 1400-1600H .

רק לאחר עיון רואים כי החיתוך הנ"ל הוא כאשר הרמקול ב 12 אום.

וכאשר הרמקול בהתנגדות הרגילה 8 אום - החיתוך עולה לכ 1500H.

 

אייל.

 

הוספה - תם ת'ה גדול, ככה מנווט מהצד.. סידרתי

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט למדתי המון - הבעיה במובן הזה היא שמוראל "מזמינים צרות" באיזשהו מקום עם אנשים שכנראה יהרסו לעצמם רמקולים לאורך זמן כאשר המשתמש הפשוט שזה בעצם עד היום היה גם אני וכל אחד אחר כאן לדעתי - לא יפרש נכון את הפירוש שלהם לנקודת חיתוך.

 

וזה דבר שיכול ליצור עליהם הוצאות מיותרות של הוצאות על תיקונים במסגרת אחריות או רצון טוב ובקטע הזה השירות שלהם פנטסטי! גם של ניפון ונקודות המכירה.

 

העובדה היא שאני ככל הנראה הרסתי לעצמי בצורה כזו CDM ואם לא אז יתכן מאוד והיתה ברמקול תקלה מכאנית בשלב היצור או יותר גרוע משהו אירע במערכת שלי בזמן שהחלפתי ספק כוח והדלקתי אותה לראשונה מיד לאחר הפעולה הכירורגית.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי, אתה צודק, וכאן נכנס נושא הפרסום הכתוב הטכני שלהם, שרשמתה עליו.

הרבה לא אוהבים אותם על-כך, יש דיונים ברשת ובאתרים מתמחים.

 

לא בגלל המוצר, בגלל התמיכה הכתובה במוצרים, והחומר המפורסם בחלקו בלבד.

גם האתר ונושא התמיכה , עם תשובות לשואלים, לא היו בעבר משהו -

אני מקווה כי בעתיד הם יקחו זאת יותר ברצינות.

אין סכמות שלהם ברשת , ואם תשאל מתקינים הם יגידו לך : אם אתה יכול קח חברות אחרות.

המוצרים טובים, אבל התמיכה הכתובה במוצר והחומר המפורסם לא משהו, וזה חשוב למנוע בעיות.

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער, אבל אני חייב לקלקל קצת את השמחה בנוגע למוראל ובכלל לשיטת המכירה של ציוד בארץ. זו גם התייחסות לפוסט שפורסם ע"י winer100: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?607468-MOREL-ELATE-TITANIUM-VS-mille-legend-mlk1650-3

 

לפני מספר חודשים התלבטתי גם אני בקשר לשני דגמים אלה בדיוק וגם אני רציתי לשמוע את הרמקולים לפני הקניה. פניתי למוראל כדי לשמוע את ה- 3- Way Elate Titanium והם הפנו אותי לניפון, ניפון טענו שהם רק מפיצים והם הפנו אותי לחנויות מתמחות במערכות שמע לרכב ובשלב מסוים החלטתי להפסיק את החיפושים אחרי חנות שבה אוכל לשמוע את הרמקולים.

 

סט 3- Way Elate Titanium עולה בסביבות 4000- 5000 ₪. לי לא נראה סביר להוציא סכום די משמעותי בלי לשמוע את הרמקולים. ברוב החנויות יטענו שרמקול המושמע ברכב ישמע שונה לגמרי מאותו רמקול המושמע בחדר. טיעון נכון כשלעצמו אבל גם משמיעה בחדר אפשר להחליט, כל אחד לפי טעמו, שהרמקול לא מפורט מספיק (והוא לעולם לא יהיה מפורט יותר בתוך רכב), או מדויק מידי (והוא אף פעם לא ישמע חם יותר בתוך הרכב) ובקיצור שזה לא הרמקול שהוא מחפש.

 

לפני מספר שנים קניתי ציוד בסינגפור. בכל חנות מכובדת ניתן לשמוע את כל המותגים הנמכרים בחנות ללא יוצא מן הכלל. יותר מזה- נתקלתי בחנויות שאינן מוכנות לבצע את המכירה מבלי לבדוק את תקינות הציוד לפני היציאה מהחנות.

 

ראוי שחברה מכובדת ומצליחה כמו מוראל תאפשר גם היא למעוניינים להאזין לרמקולים בנוחות, להשוות בין רמקולים שונים ולהקטין את ההתלבטויות אצל הקונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב :-P

 

קודם כל - אתמול בלילה ניסיתי לקחת מדידות APL ברכב - עם הלפטופ שלי (של העבודה כלומר) שעליו אני עושה את רב המדידות - וואלה לא הצלחתי לקחת קריאה אחת - כן מצליח להריץ סוויפים לקחת קריאה הוא זורק לי שגיאות (שגם בבית זרק לי כמה כאלה אבל לפחות קריאה אחת מכל שתיים היתה עובדת).

 

היום בערב אני אנסה שוב אבל הפעם עם הלפטופ החדש של הבית - 15.6, מסך מגע - קצת יותר כיף לתפעל קצת פחות נוח ברכב - אבל מקווה שהפעם אצליח לקחת קריאה כי אחרת זה כנראה אומר שהם חוסמים כרטיסי קול חיצוניים להפעלת קריאה ואני מבין שכבר אהיה זקוק לרכוש רשיון ו260 אירו זה משהו שפשוט אין לי עכשיו בשביל לרכוש קובץ!

 

אייל,

 

אכן, שוחחתי על כך עם אורן אבל אני חושב שלא הסברתי מה שורש הבעיה בכך - יחד עם זאת אני יותר מבטוח שזו בעיה שהם כבר מודעים אליה היטב! זה כבר שנים ככה ואני נוטה להבין שלכל מפעל ולכל גוף יש את ה"אני המאמין" שלו לגבי איך להעביר את הידע.

 

אולי הם צודקים - לאמר שזה חכם? לא ממש יכול.

 

נץ,

 

מוראל הם מפעל יצרן והם לא באמת עובדים מול הלקוח הפרטי - ההפניה שלך למשווק היתה נכונה.

 

ניפון הם משווק - הם לא עובדים מול לקוחות פרטיים - ההפניה שלך לנקודת התקנה מטעמם היתה נכונה.

 

יכול לאמר לך באופן אישי כי אצל ניפון ישנה דוגמנית של מוראל אבל אני לא זוכר שראיתי שם סט היי אנד למשל ולנקודה הזו אני בדיוק מגיע בשורות מטה.

 

וכאן מתחילה הבעיה - הבעיה היא לא רק "מוראל" ולא רק "הרץ" או "אודיסון" או ETON או פוקאל או כל דבר אחר שיעלה בדעתך.

 

הבעיה היא נטו עלות מול תועלת.

 

כמות המתקינים שאתה תראה בארץ שפשוט יבואו ויפתחו סט של 4-5K בשביל להשכיב אותו "לישון" בדוגמנית שלהם הוא אפסי!

 

בדיוק כמו שאתה לא תראה סט של ריינבואו רפרנס שלושה חלקים (שעולה איזה 20K ) מנצנץ לו בדוגמנית אצל ארט-סאונד

אתה גם לא תראה סט סופרימו שיושב לידו ואומר ספארקל-ספארקל.

 

כשאתה עושה אנלוגיה למקום כמו סינגפור, תאילנד או מוסקבה או עיר גדולה בארה"ב איפה שקהילת הSQ העירונית הכי קטנה שלהם יותר גדולה מקהילת הSPL הארצית שלנו בפי כמה וכמה - אתה מבין שיש לך הרבה יותר לקוחות פוטנציאליים ואחוז ההיי אנד שלך מתוכם גדול יותר - זו סיבה טובה לפרוש סט היי אנד על הדוגמנית וביחד איתו HU היי אנד ומגבר היי אנד.

 

כשאתה קונה סט גבוה בארץ יש לך דרגה גבוהה מאוד של הימור ברגע שאתה נכנס לסדרות גבוהות אלא אם כן באמת יש לך היכן לשמוע ובד"כ המקורות שמע האלו היו מגיעים ממפגשי SQ שהיום כבר דעכו כמעט לחלוטין.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי, חברת SONY בעבר, עבדה גם בגישה הנ"ל.(ולבסוף הרסה את השם הטוב שלה)

לכן כיום היא חלשה ביותר בתחום הבידור האלקטרוני.

היא חברה שהייתה ממובילות תחום, וגם כיום יש לה מכשירים מקצועיים באולפני עריכה וסאונד.

 

לעומתה - חברת JBL והרמן קרדון - פרסמו הכל, סכמות חשמליות ומפרטים.

ופתחו גם את הארכיונים שלהם.

נציגים שלהם משתתפים בדיונים ברשת ומייעצים, ומסבירים מדוע הם עשו כך או כך.

 

צריך למצוא את האיזון, בין נתינת הידע כדי לאפשר ללקוחות להפיק את המיטב מהמוצרים שלך.

ולהימנע מגרימת נזקים.

לבין לשמור על-הכל עם קלפים סגורים.. אנו רואים זאת כיום עם הניהול של אפל .. מול האחרים -

והשוק מוביל לכיוון הפתיחות, הלקוחות, המתקין והצרכן רוצים מידע.

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה הפשוטה ביותר שבגללה אין אולי שום משמעות להסתרת סכמות חשמליות או מפרטים היא העובדה שאת הנתונים של מעגל כמו Crossover יכול למדוד כל אחד שיש לו בבית סקופ תוך רבע שעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון - זה המצחיק והמוזר, אז למה להטריד את הלקוחות..

 

זה מכריח אותך לקנות את הרמקולים, או לקמבן ולפתוח קופסאות סגורות שאתה לא רוצה.

לבצע מדידות , כאשר בחברות אחרות הכל כתוב במפרט, חיתוכים, סוגי הרכיבים האלקטרונים.

טווחי התנגדות של כל אלמנט, ופיזור.

 

וזה מעצבן את הלקוחות והמתקינים, אשר סביר ורוצים להמליץ ואין להם נתונים.. וזה סתם חבל.

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל - אני באופן אישי מסכים - אנסה להעלות זאת מול מוראל כי הנקודות חשובות.

 

בכל מקרה - חזרתי עכשיו מסשן מדידות ותיקונים בהתבסס על APL TDA ותשמעו - מוזר מאוד! חוויה משונה מאוד!

 

נתחיל בחוות דעת לאחר היכרות מעשית ראשונית APL TDA

 

טוב, אתמול נחלתי כשלון חרוץ, הלפטופ של העבודה משום מה לא הצליח להריץ מדידה מוצלחת רק להשמיע סוויפ.

 

לקחתי איתי את הלפטופ החדש (מוחדש) שלי מבית DELL סדרת אינספיריון 5000 עם WIN 10

 

לאחר קריאה של המדריך להתקנת הדרייבר של הביט 1 באתר של אודיסון הבנתי שאני צריך לכבות את הווידוא של דרייברים לא מאושרים - מדריך מדוייק ומפורט מאוד - עובד, יש חיבור לביט1

 

מחבר את המחשב שלי לSABRE DAC ומיד מפעיל אותו ככרטיס קול ראשי.

מחבר את המחשב שלי לUMIK1 והוא מזוהה מיד כמיקרופון ראשי.

 

את כל השאר דיסבלתי (DISABLE)

 

בביט1 מעביר לMUTE את הרמקולים האחוריים.

 

ומריץ פעם אחת בדיקה לצד ימין ופעם אחת בדיקה לצד שמאל - הסאב וופר פועל כל הזמן.

 

לפני כן כמובן העתקתי את הפריסט המועדף עליי לD ואת D לA.

 

כאשר אני מעתיק את פריסט B לD ועושה את התיקונים כמובן על D ואח"כ משווה אותו לB.

 

מבולבלים? גם אנחנו!

 

הלאה - מריץ סוויפ אחד לכל צד ימין וחושכות עיניי :-D:shock:

 

תחום הסאב עד 100 הרץ בעיקוב של 10 מילישניות??? נחזור לזה אחכ.

 

מריץ סוויפ אחד לכל צד שמאל - ועולמי חרב! :-P:?:shock::evil:

 

הפעם הבאס מראה שהוא מעוקב בכמעט 17 מילישניות??? וואט דה פאק אקסקיוז מיי פרנץ'!

 

אז לפני שאני מבצע תיקונים למה עוד שמתי לב?

 

צד שמאל -

 

באס עד 60 הרץ כ16-17 שניות מעוקב עד תדר 60 לעומת כמעט כל שאר התחום.

 

הטוויטר מתדר 4 קילוהרץ מגיע הכי מהר לאוזן ולכן הוא נקודת האפס אבל בגלל שמדובר בקרוס פסיבי - כל מה שאני יכול לנסות לעשות כאן זה להפוך לטוויטר פאזה - לא רוצה כרגע לפרק פאנלים ברכב.

ההשהייה שנראית לפי התוכנה בין הטוויטר למידריינג' היא 1 מילישניה גג. ביחס לזה שהבאס מפגר (אוטיסט!) בעוד איזה 15-16 מילישניות אני מתאר לעצמי שזה כנראה זניח - בייחוד אם המערכת נשמעת סה"כ ממש ממש טוב!

 

סה"כ מתדר 100 הרץ ומעלה - למעט ביטול בתדר 500 הרץ שאני יודע שקיים שם - הכל מיושר יפה - אז את צד שמאל אני צריך להסיט בעצם - כלפי הסאב וופר בעיקר.

 

אבל קודם כל צד ימין ותיכף תבינו למה.

 

צד ימין

 

הסאב וופר מעוקב ב10 מילישניות לעומת כל שאר התחום.

מ100 הרץ עד 300 - מושלם.

בין 300-400 יש ביטול גס וזה ברור לי - כיסחתי שם עם האקולייזר יותר מידי (בצד שמאל זה ביטול פיסי של גלי קול בצד ימין אני אשם - יתוקן רק בסוף)

 

מ400 עד 1 קילו בסדר גמור ואז יש איזה עיקוב של קבוצת תדרים בין 1 קילו ל2 קילו - אני מתאר לעצמי שזה בגלל פער בנקודות החיתוך והמרחק מהמיקרופון אבל אני לא הולך להלחם בזה.

 

ומ2קילוהרץ עד הסוף ממש בסדר.

 

התיקונים שהחלטתי לבצע

 

החלטתי לתקן את צד ימין קודם ואחרי זה את צד שמאל בהתאם לצד ימין - למה? כי המירכוז של כל הבמה מבוסס לפי השמיעה שלי ולא של מיקרופון.

 

אז - הסטתי מידבאס ימין 10 מילישניות בכדי שיגיע ביחד עם הסאב וופר.

את מידטוויטר ימין לעומת זאת הסטתי 13 מילישניות כי אם תביטו בתמונה של ימין לפני - אתם תראו שבתדר 2 קילו שזו בערך נקודת החיתוך של המידטוויטר יש פער של 3 מילישניות לקצה העליון (והמוחלש של המידבאס כי הוא נחתך ב800 הרץ ולכן העיקוב - התיקון לזה הוא העלאת נקודת חיתוך אבל אני לא רוצה לעשות את זה כי זה יוציא אותי מעקומה שרציתי להכנס אליה ויגרום למידבאס לנגן צר יותר)

 

ואז את צד שמאל הסטתי בהתאמה אל מול צד ימין.

 

מה התוצאות?

 

צד ימין -

 

צד ימין לפי מדידה לאחר תיקון השתפר פלאים! העיקוב בסאב וופר כמעט נמחק והוא מתחיל לזלוג איפשהו מ6 מילישניות כמו משפך ישירות אל תוך המידבאס בתדר 100 הרץ עד 200 הכל ישר ויפה.

 

ואז רואים את הביטול הצפוי של צד ימין (שיתוקן בעזרת ביטול האיקולציה שם ורק השארת הבור ב160 הרץ)

 

ומשם מתדר 400 ומטה סה"כ יש תיזמון יפה מאוד לאורך כל הספקטרום.

 

צד שמאל -

 

משהו במדידה של צד שמאל פשוט לא עובד טוב - לא ברור לי עדיין למה ואת זה כנראה אצטרך לברר מול APL אם ארצה - האם ארצה - תיכף אומר.

 

צד שמאל מראה לי את אותן התוצאות בדיוק לאחר שתיקנתי אותו לעומת צד ימין.

 

הבאס מפגר באיזה 6 מילישניות כאשר כל השאר החל מתדר 200 הרץ ומעלה למעט ביטול ידוע בתדר 500 הרץ מיושר יפה מאוד.

 

אבל גם אם אני מוסיף לכל צד שמאל עוד 6 מילישניות עיקוב - המדידה תיראה אותו הדבר!

 

אני מקבל את הרושם שמשום מה או המחשב שלי או התוכנה במצב הדגמה - לא באמת מודדת עיקוב בתחום הבאס מתחת ל5 מילישניות או זה או שבגרסא 008 היה להם באג כי הם כבר אמורים להיות בגרסא 012 - זה לפחות הדברים היחידיים שהגיוניים לי.

 

מסקנות משימוש ראשוני ותוצאות בפועל

 

זה ממש מוזר.

 

ההבדלים בפערים בין הסטאפ המקורי שלי שמבוסס על מדידות מרחקים מדוייקות לבין איך שהתוכנה של ריימונד סקורולס מודדת הם גדולים מאוד.

 

אבל התוצאה במציאות היא כמעט זהה.

 

בסטאפ של APL - הכל רחב יותר ופתוח יותר וגם יש תחושה של קצת יותר ניקיון.

 

אבל חסר באס וזה עוד אחרי שגיליתי שלאחר ביצוע ההשהיה הזו - בכדי לקבל שוב את הבאס בקדמת הרכב במלוא כוחו לעומת באס בקדמת הרכב שנשמע מבוטל - הייתי צריך להפוך פאזה לסאב!

 

ובסטאפ שלי שמכובן ע"פ שמיעה, מדידת מרחק עם מטר וחישובים ובעזרת REW - הכל מרוכז יותר, כמו כדור אנרגיה, חזק יותר, ברור יותר - יש הרבה צבע בזה.

 

בסופו של דבר הבנתי שיש איזו פאזה הפוכה לאחר התיקונים על בסיס APL וכאשר בדקתי את שני הסטאפים על טרק של IN PHASE OUT OF PHASE הסטאפ שלי הוא הנכון יותר מבין השניים לעומת הTDA.

 

ויחד עם זאת בסטאפ על בסיס TDA יש רוחב ועומק טובים יותר אבל פחות פרונטאלי ופחות הדגשים על כל כלי.

 

המסקנה שלי היא -

 

אין תחליף לאזניים! יש נקודה שבה עוברים רחוק מידי את ההסתמכות על מכשור ומיקרופונים.

 

הTDA תוכנה יפה מאוד וטובה מאוד אבל ההבדלים וההפרשים לפחות בעיניי לא מצדיקים בשום פנים ואופן הוצאה של 260 אירו בכדי לרכוש מהם רישיון! אני יכול לעשות את אותן הבדיקות על בסיס שמיעה או בעזרת בדיקת IR עם כל כלי אחר (חינמי).

 

לפחות מהתמונה של מבט עילי שעשיתי למערכת בREW במדידות האחרונות - כל המערכת מיושרות על קו ה20 מילישניות והבאס טיפה טיפה חורג משם - מה שאומר שהכוון על בסיס מדידת מרחקי הרמקולים ותיקון הפערים בינם עובד היטב!

 

אני למד מכך שTDA כנראה מחשבים השהייה בזמן לפי זמן הגעה של מחזור גל שלם אל המיקרופון או באמפליטודה הכי חזקה שלו בעוד תיקון על בסיס מרחק הרמקול מהראש פועל על תיקון הפער בזמן מתחילת הניגון של הרמקול עצמו ולא לפי הגעה אל הראש שלנו כי מן הסתם החזרים לא נלקחים בחשבון וגם לא הפרשי עוצמות.

 

אני מאמין לTDA סה"כ שהמדידות שלהם נכונות אבל הפער בתוצאות ממה שחוויתי כרגע עדיין לא מצדיק בשום צורה שארכוש מהם את הזכות להשתמש בתוכנה.

 

אני רוצה לברר מולם ישירות מה פשר ההתנהגות המוזרה הזו של מדידת צד שמאל.

 

לבינתיים תהנו מהתמונות.

 

לילה טוב וסוף שבוע נעים לכולנו.

right-side.jpg

right-first-correct.jpg

left-side-remeasured.jpg

left-side.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתמול עצרתי אחרי שעשיתי לסטאפ D (סטאפ על בסיס TDA ) כוונים ראשונים ורושם ראשוני כי כבר היה מאוחר, הייתי כבר עייף וכשעייפים - באודיו, עוצרים!

 

היום נסעתי למרכז שירות להחליף שתי נורות שנשרפו ברכב (להחליף אור דרך בסובארו הזאת זה להיות גניקולוג פילים!) - וואלה יצא לי יותר זול ומשתלם מאשר לקנות את הנורות בחנות וזה עוד כשאני יושב במזגן, שותה קפה (מים - מדמיין שזה קפה, לא ממש עובד אבל נניח) ומחליפים לי נורה ברכב וגם נורה בלוחית רישוי.

 

בדרך האזנתי טוב לשני הסטאפים - משהו בסטאפ של TDA רחב יותר, פתוח יותר - יש משהו. אמנם ברור לי כי זה ברכב בצורה מוגזמת.

 

במגרש חניה של סובארו פשוט הרשתי לעצמי לעצום עיניים ולהחליף בין הסטאפים ואז הרגשתי את זה - הבנתי איפה ההבדל.

 

הזמר סוחב קצת ימינה והבאס נשמע קצת מפוצל - טרק של בדיקת פאזה מאשר את זה - המירכוז נשמע יותר טוב כאשר הזמר בפאזה הפוכה - זה לא הסאב בקיצור זה אחד הרמקולים או כמה מהם שיצאו\הפכו פאזות.

 

היום לפני אימון לקחתי איתי את הנוטבוק הישן והטוב שלי - התיישבתי במושב הנהג וכיביתי את הסאב ואת האחוריים ופשוט שיחקתי בפאזות של ארבעת הרמקולים בקדמת הרכב בסטאפ של TDA.

 

מה שגיליתי זה שמידבאס ימין - הוא האשם בכך! הפאזה שלו פשוט התהפכה לאחר 10 מילישניות של השהיה.

 

(אני גם יודע כבר שככל הנראה הפאזה של טוויטר שמאל גם הפוכה את זה המדידות של TDA הראו לי - זה יגיע בסוף בסוף בסוף - ההשפעה היא מינורית).

 

כל הדברים הסתדרו סוף סוף למקום שלהם רק ששכחתי דבר אחד אחרי שהוצאתי את כל הרמקולים מMUTE וניתקתי את המחשב מהפרוססור וזה שהפאזה של הסאב נשארה הפוכה ועכשיו זה כבר לא נכון.

 

איך הגעתי למסקנה הזו?

 

המשכתי משם בנסיעה לכוון החדר כושר ומשהו לא הסתדר לי בסאונד בסטאפ D כאמור TDA

ואז כשעברתי לסטאפ B - הסטאפ הנוכחי והטוב שלי, הבנתי שבסטאפ מבוסס תזמון על TDA כל הבאס מגיע מכוון הרצפה, הסאב וופר פשוט מפוזר כי לאחר הפיכת הפאזה של מידבאס ימין - אני צריך להחזיר חזרה את הפאזה של הסאב וופר להיות ישרה.

 

שם עצרתי כרגע.

 

מקווה כי ביומיים הקרובים תהיה לי האפשרות ואם כל מסתדר כפי שאני חושב שיסתדר- תוך מספר ימים אוכל לתת חוות דעת אמיתית על APL TDA.

 

המשך יבוא.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי - אני חושב אולי כדאי להגיע אלייך איזה יום ולבדוק את הנתונים האלה אצלי ...האמת מסקרן אותי מאוד עד כמה "גרוע/לא נכון" אני שומע :lol:

Scan Speak

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1940 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...