Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט OPTIMUS - סובארו B4 2010 - מהתקנה, דרך סיקור מוצרים ועד TUNE BLOG שלם


lanosforce
שימו לב! השרשור הזה בן 1940 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תשמע אדי, מאיפה יש לך כוח, כל הכבוד עבודה יפה.

אני תקוע כבר שלושה חודשים בתאוריה,(שרטוט וחישובים, ואספת רכיבים) ואין לי כוח אפילו למדידות.

 

** נראה לי כי מהבושה של לקרוא על העבודה שלך, אני אתחיל לזוז - אז תודה אם אני באמת אזוז..

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 656
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אייל אל תשכח שאצלך הכל, על הקו.

אתה משקיע את עיקר הכוח שלך בעולם אנלוגי, פסיבי שם כל שינוי מצריך עבודה קשה והשינויים ברוב המקרים לא ידועים מראש.

 

עבודה סזיפית של ניסוי וטעיה או ניסוי ותהיה.

 

אני חי בעולם דיגיטלי יותר, שם לאחר הנחת התשתית הכל משתנה כהרף עין, לחיצת כפתור. הרמקולים אצלי אפילו מותקנים כך שאני יכול לשנות להם זווית וגובה כרצוני אז גם באנלוגי, אני גמיש יותר, אקטיבי יותר.

 

זה הבדלים של שמיים וארץ, אתה האיש מהכפר הירוק מבחינתי ואני בדיוק ההפך עבורך אבל זה רק הופך את העולם של שנינו למעניין יותר!

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועדיין, :grin: אף על פי כן, אנלוגי נוע תנוע.

אני הולך לנוח, באמת.

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיטק שיווק והפצה – היכרות, סיקור מוצרים

 

האמת היא שלדעתי דיטק יותר צריכים להקרא ספק פתרונות קישוריות ושירותי מיקום לכלים ניידים.

 

אני חיפשתי בזמנו פתרון טוב גם בשבילי וגם בשביל אבא שלי להתקין את הסמארטפון ברכב ומצאתי את הפתרון של BRODIT שנקרא PRO CLIP ואז פניתי לדיטק ומשם כבר הדרך לסיקור הזה היתה קצרה מאוד.

קודם כל, לסובארו לגאסי מהדגם שלי – שנתונים 10 עד 14 לא היה במלאי את התושבת שהייתי צריך לצד הימני של הקונסולה, הוזמן ע"י דיטק למשלוח הבא שלהם.

 

מה שראיתם בפוסט הקודם – המטרה שלי היתה להדפיס, לייצר בעצמי תושבת למייזו שלי ואכן עשיתי זאת, רציתי להדביק מגנט על הפרו-קליפ של ברודיט ואת המייזו לתפוס למגנט על התושבת שלו.

לא היה בכך צורך בסופו של דבר.

 

הפגישה שלי עם דיטק

 

יום שישי, הבוס נותנת לי פס למספר שעות מצומצם לצאת מהבית J

ואני שם את פעמי לכוון רמת גן להפגש עם דיטק.

 

קודם כל אני אציין שמפגישות עם חברי פורום, אנשים מחוץ לפורום וכך הלאה – על כל בן אדם מגלים את הפרטים המעניינים בו, את הסיפורים האישיים, ההיסטוריה – זה תמיד מרתק לגלות את האנקדותות האלו שמובילות כל אחד למקום בו הוא נמצא.

אז מה דיטק עושים?

 

דיטק משווקים פתרונות GPS כגון GLOBAL SAT , דונגלים של מקלטי GPS USB או RS232 לתעשיות אזרחיות וצבאיות. למי שזוכר את ימי הCARPC בפורום נהגנו לחבר למחשבים שלנו מקלט GPS עם צ'יפסט של SIRFSTARIII למשל.

 

במקביל לפתרונות אלו דיטק משווקים פתרונות קישוריות – בעיקר BT של חברות מובילות – בעיקר מותגים גרמניים, מותגים אשר מאחורי הקלעים מייצרים את כל מערכות הBT ליצרנים כמו מרצדס, מיני קופר וBMW ועוד ועוד ועוד.

 

דיטק בנוסף לכך משווקים שעוני ספורט, מצלמות רכב ומכשירי GPS ניידים לכביש או לשטח או לשימוש אישי\אפניים ובסופו של דבר דיטק משווקים פתרונות מיתקון לסלולריים ומחשבים או מחשבי טאבלט לתחום הרכב\מארין בתעשיות אזרחיות וצבאיות.

 

שם אתם תראו מותגים מבית:

BRODIT

BRODIT PRO CLIP

ARKON

בעיקר.

 

הסקירה שלי תתמקד בעיקר במוצרי BRODIT השוודיים ומוצרי ARKON האמריקאנים.

 

ונחזור ליום שישי – משוחח עם הבעלים בטלפון ונשאלת השאלה – "הבנתי שיש לך נקסוס 7 2012? תביא אותו בבקשה איתך..."

אמרתי, למרות שאני כבר בקושי משתמש בו כנראה שכאדי לי.

 

אח"כ נגיע לזה.

 

היות ואני מוגבל למספר תמונות בעמוד אתחיל דווקא ממשהו אחר שהודגם לי – תוך כדי הפגישה אנחנו צועדים לרכב שלי למתקן את הכל והבעלים מבקש ממני עוד חמש דקות מזמני לראות הדגמה של שני מוצרים ברכב שלו.

 

אז נתחיל מהסוף.

 

סקירת מוצר – SpringTeq iHUD2

 

HUD בעצם מייצג HEADS UP DISPLAY

אז אנחנו מכירים כבר כל מיני מוצרי תצוגה מעל הדש בורד ברכבי יוקרה וגם מוצרים סיניים שמתחברים לשקע הOBD.

 

אבל האחד הזה שונה – מה שמיוחד במוצר הזה הוא שמדובר במכשיר שגם תומך

MIRACAST של אנדרואיד בעיקר LG ואפל

 

לא יודע אם תומך MIRRORLINK אבל למיטב הבנתי הוא מסוגל לעבוד כמעט עם כל אנדרואיד.

הוא גם מסוגל להתחבר למצלמת הרוורס.

גם מתחבר לשקע OBD

והוא גם מסוגל לנגן וידאו עם תכנים עצמאיים.

 

מוצר מדליק – אמנם מדובר עדיין באב טיפוס או לפחות דגם שיש עוד מה לפתח בו – חיישן האור למשל קצת רגיש לשינויים.

 

אתר היצרן:

http://24h.pchome.com.tw/prod/DXAA6A-A9006PZIT

 

והנה סרטון הדגמה קצר:

 

 

והנה מספר תמונות מרכבו של דיטק:

 

P60520-140027_zpsz0ah8e8p.jpg P60520-135822_zpsamstergk.jpgP60520-135910_zpsur3ytk3r.jpg

 

פשוט מוצר מדליק – הייתי בכיף עושה לאחד כזה אינטגרציה בשטח מוכן מראש בסובארו שלי.

חושב על זה למען האמת.

 

בנוסף לכך על גב המשענת של מושב הנהג הותקן מתקן לטאבלט אחורי וגם מיתקון אביזרים עם זרוע חצובה טלסקופית של ARKON אשר יותר מאוחר אסקור את המותג קצת יותר לעומק.

 

פתרון מאוד נחמד למי שרוצה:

 

למקם טאבלט לילדים בין שני המושבים האחוריים.

למקם מצלמת סיקור בתוך הרכב

P60520-140217_zpsrcjii1my.jpg

 

ואחרון חביב - רמקול BT מאוד נחמד ששייך למותג SOUNDMATTERS אשר הוקמה ע"י אחד ממהנדסי הקול של NASA לא פחות ולא יותר – ניתן גם לרכוש עם סאב וופר קטן בתשלובת.

אין מה לצפות יותר מידי בתחום הבאס אבל לתחום המיד והתחום הגבוה היתה דינאמיקה די משעשעת מרמקול כל כך קטן.

P60520-141011_zpse5aebnbb.jpg

 

ונעבור לדף הבא

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיטק – סיקור מוצרי BRODIT - PRO CLIP ותושבות חכמות מבית BRODIT ומבית ARKON

 

טוב אז נתחיל בBRODIT

מדובר במותג שוודי קודם כל – זה כבר מצלצל בראש את המושג "איכות" ואכן זה נכון.

BRODIT מתמחים בייצור של תושבות לרכב בשם

 

PRO CLIP

התושבות הללו מפותחות על פי סוג הרכב, הדגם והשנתון ולפי מיקומים שונים בתוך הרכב – יש לכם תושבות שמתלבשות על הקונסולה המרכזית – מצד ימין או מצד שמאל.

יש לכם תושבות שמתלבשות על הקורות.

ויש תושבות שמתלבשות על פתחי המזגן.

הפלסטיק הוא פלסטיק נעים למגע, עמיד, חזק.

תהליך ההתקנה פשוט עד כדי גיחוך!

פותחים את דף ההוראות – בכל דף הוראות יש תמונות של חלק הרכב הספציפי! אליו החלק מתוכנן להתמזג.

ברוב המקרים יהיה צריך להזיז פאנל ברכב בכדי שהתושבת תיתפס בפתח – הPRY TOOL – כלי ההתקנה אשר מסופק עם התושבת שנקרא GAP OPENER בעיניי שווה לבדו למי שאוהב עבודות DIY- את רכישת התושבת!

ובחלק מהערכות מסופקים שניים שכאלו במידה וצריך להזיז פאנל רחב ולפתוח בו פתח להושבת התושבת.

 

ישנן תושבות חלקות למי שרק רוצה להדביק אליהן חלקים.

ישנן תושבות עם חורים מוכנים מראש לשאר פתרונות BRODIT אשר אלו הן העריסות החכמות – אותן תושבות מגיעות עם ארבעה ברגים.

ביחד עם הערכה מסופקת גם מטלית אלכוהול לניקוי משטח ההתקנה.

*כלי העבודה היחידי אשר לא מסופק עם הערכה הינו מברג.

 

הנה תמונה מסובארו לגאסי 2015 אשר התקנתי בה בעצמי את התושבת – אליה הברגתי מתאם שעוצב ע"י דיטק בכדי להיות מוצר מדף מבית ARKON – עריסה – אשר מוברגת ישירות על גבי התושבת.

תושבת PRO CLIP ביחד עם המתאם לעריסה של ARKON –

 

P60520-174426_zpsccnwfw7q.jpg

 

עריסה של ARKON מורכבת על גבי התושבת –

 

P60520-174711_zps0q8dfhhd.jpg

 

סרטון הדגמה לPRO CLIP ולתושבות החכמות:

 

 

אז בסרטון אתם יכולים לראות כמה מיקומים וכמה תושבות אתם עלולים לגלות זמינות רק לרכב אחד – במקרה הזה וולבו.

כמו שראיתם העריסות החכמות מתברגות אל התושבת המוברגת על גבי הPRO CLIP.

אבל מה אתם עושים אם שקע הטעינה הפוך? בחלק מהסמארטפונים יש מיקרו USB מסוג A ובאחרים B?

 

פשוט מאוד – אתם יכולים בקלות להפוך את תקע הטעינה של הכבל אשר מתווסף לעריסה חכמה עם טעינה – הן בנויות מראש כך שניתן יהיה להתאים את כיוון התקע.

מה אתם עושים אם אתם רוצים עריסה ללא שקע לכבל מטען?

 

פשוט מאוד – קונים עריסה ללא מיתקון לכבל טעינה.

מה אתם עושים אם אתם רוצים לחבר לשקע מצת? מה אתם עושים אם אתם רוצים חיבור קבוע ונסתר לחשמל הרכב?

 

אין שום בעיה! העריסות מגיעות עם אפשרות ל:

מטען מצת עם חיבור חוט ישיר.

מטען מצת עם חיבור USB.

או ספק כוח עצמאי (צריך לבקש מהמתקין לחבר אותו על פיוז 2 AMP אשר לא מסופק עם ספק הכוח).

 

אבל - מה אתם עושים אם אתם רוצים עריסה שניתן יהיה להעביר אותם מתושבת אחת ברכב לתושבת אחרת ברכב? או בכלל – לרכב אחר מרכב לרכב?

אין שום בעיה – ניתן להלביש על תושבות הPRO CLIP מתאם שהופך את העריסה להתקין שליף!

 

למשל בתמונות שתראו מהרכב שלי בדף הבא – אתם תראו תושבת לנקסוס 7 2012 עם מתאם שליף וגם תושבת לסמארטפון שלי עם מתאם שליף ואתם תוכלו לראות איך אני מסיר אותן ומחליף במיקומים ביניהם.

כל תושבת שכזו כמובן ניתנת לכוון זווית עצמאית.

 

קצת לגבי ARKON

ARKON הינה חברה אמריקאית אשר מתחרה ישירה במוצרי RAM MOUNT

התושבות שאני הכרתי של ARKON היו יותר כהתקנים גדולים לטאבלט שלי – התקן צווארי למשל או תושבת למשענת אחורית לטאבלט 7 עד 10 אינטש.

לא הכרתי את שלל המוצרים שלהם בזמנו אבל כפי שהתברר לי הם מציעים תושבות לסמארטפונים, זרועות מתקון, מפרקים כדוריים וכך הלאה – למען האמת, הזורעות והכדורים המפרקיים של ARKON תואמים גם לזרועות ומפרקים כדוריים של RAM MOUNT מאותו הגודל (1 אינטש למשל) ואני מסוגל לעבוד עם שניהם ברכב שלי בו זמנית – פשוט, נוח, גאוני.

אתם תראו בתמונות בדפים הבאים את התושבת אשר נבחרה עבור הרכב של אבא שלי – הסיבה לכך היא שיש לו כרגע LG מדגם 4G עם כיסוי FLIP ולא ניתן בגלל זה להתאימו לעריסה חכמה עם כבל טעינה.

 

נעבור לדפים הבאים בהם אעלה תמונות הדגמה מהרכב שלי ותמונות הסבר של הפריטים הנוספים וקצת יותר מידע לגביהם.

 

ונעבור לדף הבא

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוגמאות והסברים נוספים





התמונות מהרכב שלי!



כאן אתם יכולים לראות מצד ימין תושבת PRO CLIP עם מתאם נשלף לעריסה ללא טעינה או להתקן עבור הנקסוס שלי – למעלה יותר בקונסולה המרכזית אתם יכולים לראות זרוע של ARKON אשר תפוסה על מפרק כדורי של RAM במקרה הזה אבל גם יש לי אחת תואמת של ARKON ואליה מתחברת תושבת כדורית עם מטעם התקן נשלף לעריסה חכמה או לעריסה לנקסוס.

P60520-150838_zpsco8njkk8.jpg

התושבת של ARKON שראיתם ברכב של אבי הינה מדגם MG002 והפלח המתאם MG002-FLAH



הנה התושבת עצמה של ARKON – אתם יכולים לראות גם תפס לחיווט עצמו – מאוד נוח! ואם מסירים אותה אז אתם גם תראו הברגה לחצובה – כן, זה מאפשר לכם להתקין את הסמארטפון שלכם כמצלמה על חצובה או מוט סלפי עם



הברגה של חצובה – פשוט, גאוני.

 

P60520-141634_zpsdrjgouoj.jpgP60520-141607_zpspc88wc45.jpg

כאן אתם יכולים לראות את העריסה ללא טעינה עם פלח מתאם (העובי של ההתקן מתאם שליפה מצפה לעובי של 4 מילימטר תושבת כמו שיש להתקן של הנקסוס בעוד העריסות של הסמאטרפונים הינם 3 מילימטר אז ניתן להתאים אליהן פלח בעובי של מילימטר נוסף בכדי שיתאימו)



P60520-141222_zpsvkjcf3zz.jpgP60520-141212_zps5mbuifm6.jpgP60520-141356_zpscsoznhri.jpg

 

 

אעבור עכשיו לדף הבא בכדי להדגים מצבים שונים לעריסות החכמות על גבי ההתקנים הנשלפים.



B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עריסה ללא טעינה על מתקן שליף בחלק העליון של הקונסולה מוטית על הצד:

P60520-151008_zpss4wyzbk4.jpg

 

עריסה לנקסוס 7 במקום העריסה של הסמארטפון:



 

P60520-150821_zps6omubxwk.jpg



עריסה ללא טעינה על גבי תושבת פרו קליפ בקונסולה המרכזית מצד ימין לידית הילוכים:



 

P60520-150944_zpsbplilw2o.jpg



עריסה ללא טעינה מוטית כלפי מעלה:



 

P60520-151014_zpsg9movgaj.jpg



כמובן – יש לי לכל עריסה כזו מתאם להתקן נשלף אז אני יכול למתקן בו זמנית את הטאבלט שלי בתושבת העליונה ואת הסמארטפון בתושבת מימין לצד ההילוכים – אולי מאוחר יותר אעלה תמונה שכזו לכאן.

בנוסף לכך אני מצרף מספר תמונות של עלוני ההדרכה בכדי להראות לכם עד כמה מפורט המידע ופשטני.

לסיכום

מדובר בפתרונות פשוטים, יעילים ונוחים מאוד להתקנה ושימוש.

העלויות של מוצרי BRODIT מאוד משתלמים לרכישה בארץ! ההבדל לרוב המוצרים שלהם שתנסו לרכוש בחו"ל יסתכם בהפרש של המע"מ בלבד וגם תחסכו לעצמכם זמני המתנה לשילוח.

דיטק עצמם נחמדים מאוד, מקצועיים ובעלי ידע נרחב בתחום, אוהבי התחום – ממליץ עליהם בחום רב!

לצורך דוגמא עלות תושבת PRO CLIP היא לרוב באזור ה150 שקלים.

עלות עריסה יכולה לנוע בין 30 ל300 שקלים למיטב ידיעתי.

למידע נוסף – מק"טים, עלויות, אפשרויות תשלום ורכישה – נע לפנות ישירות לדיטק שיווק והפצה, ספונסר פורום.

אשאיר כאן במה לדיטק עצמם להגיב ולהוסיף מידע – מעבר לכך אתם מוזמנים אל השרשור שלהם אשר אפרסם בתגובות הבאות.

שאלות ובקשות – חופשי.



 

 

לאתר של דיטק אנא הביטו כאן:

 

www.handsree.co.il

 

אתם יכולים לבחור מוצרים לפי דגם הרכב שלכם והשנתון.



ScreenHunter_166 May. 22 13.13.jpg

ScreenHunter_167 May. 22 13.13.jpg

ScreenHunter_168 May. 22 13.13.jpg

ScreenHunter_169 May. 22 13.13.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרוצה מאד מהמוצרים של ברודיט ושל ארקון, ומהשירות ללא הרבב של דיטק.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוספתי היום שכלול קטן משלי לתושבת BRODIT בשביל נקסוס 7 2012.

 

מגנט מודבק של EASY HOLDER - במידה ואני שוכח\לא לוקח את הטאבלט ואין לי חשק להתעסק עם שליפת התושבות - אני פשוט מצמיד את הסמארטפון שלי (או של כל אחד אחר) שיש לו גב מגנטי (מדבקה) ובזה זה נסגר.

 

כרגע אני מתעסק קצת עם התצוגה והרזולוציה של הREW בכדי לקבל גרף קצת יותר ברור בשביל לעשות השוואות וסוויפים.

 

רזולוציה של שישית אוקטבה דהיינו 1/6 וביטלתי את הBARS בתצוגה אז זה נראה יותר ברור לעין.

 

בשלב מאוחר יותר כאשר אגיע להרצת סוויפים אתם כבר תבינו על מה אני מדבר.

ScreenHunter_173 May. 25 12.21.jpg

ScreenHunter_174 May. 25 12.21.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

עדכון

 

אז מה קרה לבינתיים? לא יותר מידי, בעיקר הכנות ושינויים קטנים.

 

הראשון מבינם היה רכישת כרטיס MICRO SD 128GB CLASS 10 ב36 דולרים מאליבאבא (עליאקספרס)

 

קיבלתי את הכרטיס, העברתי אליו את כל הMP3 שאני רוצה לשמוע ברכב ואז כשהכנסתי לטלפון נתבקשתי לפרמט :-D

 

יום שלם של העתקות הלך :evil:

 

אז מתרגלים שוב :-P

 

הוכנס לטלפון וזה עובד פצצה! - אין יותר הטענות מחדש של כונן USB חיצוני באמצע נהיגה - זה פשוט יציב, הטלפון עכשיו הפך לHU הראשי שלי והטאבלט הפך משהו שאני לוקח למפגשים או נסיעות ארוכות או כשבא לי קצת על הUSB AUDIO PLAYER PRO - שלא עובד טוב על טלפונים עם מערכת הפעלה FLYMEOS הסינית - בשביל זה אצטרך להחליף טלפון לLG G3 כנראה (מוגבל לאנדרואיד 5 בגלל הביט1 )

 

הדבר השני - השבוע מגיע אליי המלחם גז של DREMEL שהזמנתי - אחד כזה:

 

https://www.amazon.com/Dremel-2000-01-Precision-Butane-Soldering/dp/B00MJW08JK/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1465815635&sr=8-1&keywords=dremel+soldering

 

עכשיו יש לי את האפשרות להלחים בשטח, לעשות חיתוכי חום, כיווץ שרוולים וכו' וכו'.

 

יכלתי להזמין משהו שעולה שליש ממנו ויש לו את כל התוספים (ראשים מתחלפים) הבעיה רק שאין יכולת לשלוט בעוצמת הגז\בעירה וזה מבחינתי קריטי - אז בכל זאת הוזמן הדרמל.

 

הדבר השלישי - הגיעו אליי סוף סוף שני סרטי הדבקה (איזולירבנד, ליפופון) מבד לצמות.

 

זהו - כל הדברים שחיכיתי להם בכדי לעשות את השלב הבא של ההתקנה כבר יהיו זמינים עד סוף השבוע - אפשר יהיה סוף סוף להתקדם באמת.

 

אבל עכשיו אני רוצה לדבר קצת על הדבר הרביעי - צמיגים!

 

אז לאחרונה בשני הרכבים בבית הוחלפו כל ארבעת הצמיגים - כואב! אבל היה צריך.

 

למה אני עוצר כאן לתת כזו חוות דעת על צמיגים?

 

כי מבחינת אודיו לפחות ונושא בידוד אקוסטי - הצמיגים הם גורם הרעש העיקרי מיד לאחר תכנון גוף הרכב ע"י היצרן ורעש המנוע.

 

הסובארו עברה לידים שלי עם זוג צמיגים אחוריים מבית TOYO דגם CF1 שסהכ הם צמיגים ממש טובים.

אבל הזוג הקידמי היה אוייביישנים סיניים רועשים! לא נוחים עם אחיזה מוגבלת ובלאי גבוה - הימני כבר החל לאבד לחץ אוויר בקצב מהיר יחסית (כל שבוע דרש ניפוח) ולא, לא נמצא בו תקר!

 

הרכב הזה הוא מגרסת צמיגים גם ככה - מנוע עם מרכז כובד נמוך והנעה קבועה לכל ארבעת הגלגלים - לא טוב! לא לאורך חיי צמיגים לפחות - לנוחות נסיעה זה פנטסטי אבל הצמיגים משלמים מחיר.

 

יכלתי להמתין עוד קצת אבל החלטתי שהגיע הזמן להחליף צמיגים.

 

בשני הרכבים הותקנו צמיגים "ירוקים"

 

ברכב של האשה הותקנו רביעיית TOYO NANOENERGY R38 שהם היום צמיגי הOEM של מאזדה 3,2 וCX

 

שמעו, בשביל 450 שקלים לצמיג אתם מקבלים כאן תמורה נהדרת! למחיר.

 

המידה היא 205 60 R16 אז ככה שמדובר על צמיג שנחשב היום עממי אך עדיין זה לא מעט גומי.

 

הצמיגים הקודמים ברכב הזה כבר היו גמורים, יבשים.

 

הדבר הראשון שהרגשתי זה - שקט!

 

רכב שגם ככה לא מבודד טוב לרעשי חוץ (גם לא כזה נורא) - מיצובישי לנסר איבייט 1.5 2010 - ולאחר החלפת הצמיגים על כביש מהיר מחוויה שהיתה מעייפת ניתן לאמר על התחושה בשיוט, הפך למשהו רגוע לחלוטין ונינוח.

 

הדבר השני שמיד הורגש זה שיפור ניכר ביותר באחיזה על יבש! - הרכב הזה בכיכרות ובפניות מהירות ועיקולים נתן תחושה ברורה מאוד של חוסר יציבות לפני החלפת הצמיגים - לאחר ההחלפה כל תחושת חוסר ביטחון או היסוס שהיתה נעלמו כלא היו.

 

האם אמליץ עליהם? כן! - בוודאי! בשביל המחיר הזה לצמיג אתם באמת מקבלים תמורה יפה מאוד.

 

הצמיג אשר שקלתי לרכוש כנגד היה FALKEN Z914 שהיו זולים יותר בכמה עשרות שקלים ולא יותר אבל סה"כ מקבלים ביקורות ממש טובות.

 

 

מה הותקן בסובארו - MICHELIN ENERGY SAVER

 

התעניינתי בצמיגים של קונטיננטל קונטי קונטקט 5 - נתון אורך החיים שלהם לא ניבא טובות על הנעה מהסוג שיש ברכב שלי.

 

חשבתי על הנקוק סדרה K אך גם שם נתון אורך החיים לא כיכב אם כי מהביקורות מדובר בצמיגים מעולים לשקט הנסיעה.

 

ואז פשוט נכנסתי לאותו דיפו :-D

 

למה? כי חשבתי על גוד-ייר אפישנס פרפורמנס אבל ההבדל בינם במחיר לצמיג לבין המישלנים היה 30 שקלים אז פשוט אמרתי למה לא?

 

היו גם קומהו סולוס ב380 שקלים לצמיג שהיו מאוד מפתים - אבל אולי זו תהיה הרכישה הבאה שלי לרכב השני בבית בעוד איזה 3-4 שנים כרגע, כבר רכשתי את הטויו ואני ממש לא מצטער - צמיגים נהדרים באמת.

 

מה אני חושב על המישלנים?

 

למרות שציפיתי שהם לא יהיו הכי נוחים שבעולם בגלל שמדובר בצמיגי חסכון - דווקא נוחים מאוד! רכים לתחושה.

 

רעש נסיעה - היו לי שקטים יותר אבל סה"כ הם שקטים, הרבה יותר שקטים מהאויביישנים זה בטוח.

 

ואני בהחלט מרגיש הבדל ניכר בקלות בה הרכב יוצא מהמקום ומפתח מהירות וגם בשיוט יש הבדל מורגש.

 

האנרג'י סייבר מסומנים בMO ולפי מה שהבנתי הכוונה היא לOEM של מרצדס.

 

האם אקנה אותם שוב? לא בטוח - אני חושב שהטויו בתמורה לשקל פשוט נותנים תמורה טובה יותר.

 

אבל אם המישלנים האלה יצליחו להחזיק מעמד על הרכב הזה 3 שנים או למעלה מ40-50KKM ועדיין לשמור על רמה טובה של התכונות שלהם אז התשובה היא בוודאי שכן.

 

נחיה ונראה - העיקר שנחיה.

 

לגבי הניפוח - בשני הרכבים בוצע ניפוח בחנקן, לבינתיים ברכב של האשה ארבעה חודשים כמעט אחרי ההחלפה ועדיין מחזיק מעמד כפי שנראה - בפעם האחרונה שמדדתי לחץ "אוויר" בתחנת דלק המשאבה הראתה 47 PSI ? :shock:

 

לא ברור אבל זה מה שהעיניים שלי ראו.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה? למה לא להתייעץ לפני רכישה של צמיגים? :brickwall::wink:

ה-R38 נמכר אצל היבואן תמורת 400 ש"ח פלוס 7% הנחה ברכישת רביעיה.

לפי יד2צמיגים, מחיר ריאלי שלו הוא לכיוון ה-350 ש"ח.

באותו רף מחיר הייתי מתלבט בינו לבין הטויו CF2.

 

בסובארו אתה גם עם אותה מידה?

אם כבר מישלין, אז נראה לי שדגם הפרימסי היה הולם את הרכב הזה יותר. אבל מילא.

עם הקונטי, יכול להיות שהיה ניתן להסתפק בשקט בדור הקודם הפרימיום 2.

 

בדוק את ענין לחץ האוויר/חנקן.

אם ההחלפה אצלך בוצעה זה עתה, תן להם כמה מאות ק"מ "להיפתח", כמו רמקולים :wink:

סעו בדרכים טובות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי אחרי טיפול של הרכב - הצמיגים היו כבר במצב שהדאיג אותי, לא שאלתי יותר מידי שאלות.

 

אבל טוב לדעת שאפשר להשיג את הR38 בכזה מחיר! זה פשוט צמיג נהדר לרכב עממי שנוסע נסיעות מנהלתיות, באמת - לא רואה צורך להשקיע במשהו יותר טוב.

 

המישלן לבינתיים נראים גם כן סה"כ כרכישה טובה וכן הסובארו היא באותה המידה - יש גם אפשרות לג'אנט 17 בדגם שלי אבל אני כל כך שמח שבזמנו כאשר אבא שלי רכש אותה ב2010 הוא לקח את המידה הנוחה יותר.

 

ב2015 שלו אני הפצרתי בו לא לקחת את ה18 אינטש ולוותר על המראה היפה הזה תמורת נוחות - לא הקשיב, לפחות הרכב נראה באמת טוב! ונוסע על דנלופים ספורט מקס שמרגישים לי בפני עצמם קשיחים משהו הייתי אומר.

 

יצא לי אתמול לנהוג על קיה ספורטז' חדשה - 2016, יש לדבר הזה ה-ר-ב-ה גומי בצמיגים וזה נוח ברמות, צמיגי הנקוק.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

עדכון 1 - שלב התקנת הביניים עבר בהצלחה

 

אז מה התבצע:

 

1. החלפת ספק כוח סיני 5V 5A בספק כוח של מיני בוקס USB-200-DCDC

2. הוספת שקע שירות USB לקונסולה המרכזית.

3. הוצאת הSABRE DAC אל תוך מגירת האכסון בקונסולה המרכזית לצורך חיבור PC לביצוע מדידות בעזרת הDAC עצמו או בעזרת כרטיס קול חיצוני.

 

עדכון 2 - טראגי, הCDM הימני החל לחרחר!

 

לגבי העדכון הראשון - השתמשתי בערכת הלחמה של דרמל שהגיע (מלחם על בסיס גז בוטאן עם ראשים מתחלפים) - תענוג לעבוד עם הדבר הזה - אפשר באמצע שום מקום להלחים כל דבר ולכווץ בעזרת אוויר חם שרוולים מתכווצים.

 

בנוסף אני חייב לציין שהנדסת האנוש בסובארו הזו פשוט גאונית!

 

הם יצרו למגירה בה התקנתי את שקע הUSB והתושבת הכדורית לזרוע של הסמארטפון - מכסה, שניתן פשוט לפרק אותו ואז יש מעבר ישיר למה שאתם רוצים בחלקו האחורי של התא - איך לא שמתי לב לזה קודם!

 

בנוסף לזה כל הדשבורד מטופל בשכבת חסם רעש ע-ב-ה מחומר דמוי ט'ינסולייט של 3M - פשוט תענוג לראות כמה השקיעו ברכב הזה בבידוד.

 

החלפתי את ספק הכוח לספק החזק יותר מהסיבה שרציתי לפצל על אותו ספק כוח את יציאות הטעינה שלי מבלי שהרכב ישאר דלוק כאשר אני מכבה את הסוויץ' - רשמתי כאן על התופעה המוזרה הזו.

 

לשם כך למיניבוקס יש ארבעה ערוצי אספקת מתח\זרם וכך אני יכול לחבר כבל YOTG אחד פעמיים לאותו ספק כוח :-P

 

הטאבלט אמור להטען עכשיו ללא בעיות.

 

על הדרך ליפפתי שם את כל הצמוד בעזרת "איזולירבנד" ליפופון מבד פליס (לבד) - מאוד אסטתי למראה.

 

הוספתי כמו שרואים בתמונות שקע לדונגל USB בכדי שבמידה ויש איזושהיא בעיית קריאה, באמצע נסיעה לא יהיה צורך להתעסק עם תא הכפפות או במפגשים אם מישהו רוצה להשמיע את המוזיקה שלו - הכי פושט שבעולם, השקע מול העיניים.

 

בנוסף לכך הזזתי את הפיקוד של הדיבורית מהצד של הקונסולה למקום קצת יותר נקי ואסטתי לעין מבלי שיראו חוטים.

 

 

בשביל מה באמת עשיתי את כל זה?

 

בכדי להוציא את הDAC למקום שליף בו אני יכול או לנתק אותו מהמאריך שמחבר אותו למפצל USB ולחבר אותו ישירות למחשב או לסירוגין, לנתק את הכבל האופטי ולחבר אותו לכרטיס קול חיצוני שמחובר ישירות למחשב.

 

בצורה זו אוכל סוף סוף להריץ בדיקות:

 

מפל.

דיליי.

אמפליטודה והיענות כוח עם פידבק ישיר מהמחשב שמבצע את המדידה.

סוויפים.

 

עד כאן הכל יופי טופי רק שלצערי כאן אני מגיע לעדכון השני: CDM ימין מחרחר!

 

מה אגיד - באסה! עד שהגעתי לשלב של מדידות וכוונים סופיים, הדפסות תלת מימד, פירוק קורות, הרכבת קורות, פירוק קורות, הרכבת קורות - והנבלה הימנית מחרחר לי?!?

 

איזה עצבים!

 

מה עכשיו?

 

אז לאמר את האמת אני לא בטוח שאני כל כך מהר רוצה לרוץ לתקן או להחליף רכיב - כמובן אבדוק את הנושא ומה כן ניתן לעשות אבל בגדול נמאס לי, זו לא הפעם הראשונה שאני אוכל צרות עם הCDMים

 

כרגע אני שוקל להזמין זוג 3FE22 של פייטל פרו בכדי להתקין במקום המקורי בדשבורד.

 

נראה בימים הקרובים - בהחלט מבאס - מאוד יאט אותי זה בטוח אבל לא נורא, שאלו יהיו הצרות שלי בחיים האלה!

P60623-183539.jpg

P60623-183544.jpg

P60623-184425.jpg

P60625-101929.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי תם,

 

אי אפשר ממש להגדיר אחריות על רמקול אחרי שכבר השתמשת בו - זה דבר ידוע.

 

עשיתי קצת בדק בית: נקודות החיתוך בקרוס הפסיבי של אילייט MXT380 בין הוופר למידריינג' הן:

 

W: 400Hz /12dB M:6dB/3000Hz/12dB

 

הוופר נחתך ב400 הרץ בסלופ 12 בעוד המידריינג' נחתך כלפי הנקודה הזו בסלופ 6 רק שהם לא מציינים איפה הוא נחתך.

 

אני מתאר לעצמי כי בכדי להפגש עם הוופר ב400 הרץ בהנחתה של 6 דיבי הוא יחתך ב800 הרץ אבל אם המטרה היא שהוא יפגש עם הוופר ב400 הרץ בהנחתה של 12 דיבי (רק שהחיתוך הוא ב6) אז הוא כנראה נחתך ב1600 הרץ!

 

בדקתי ברכב איך תישמע נקודת חיתוך 1500 הרץ לCDM וטיפסתי עם הוופר ל650 הרץ - וואלה נשמע נהדר, אין הבדל גדול שהוא ממש שמיע לאוזן עיוורת.

 

כרגע טיפסתי ל1700 הרץ בCDM ול750 בוופר - אני אוהב יותר 1500 ו650 וכנראה לשם אכוון.

 

לפחות ככה כרגע אני יכול להנות מאודיו כמעט נקי לחלוטין בווליום אפילו יחסית גבוה.

 

הרמתי טלפון לניפון ישראל ויש נכונות גדולה מאוד לעזור.

 

נראה איך זה מתפתח - צריך למצוא עכשיו זמן לנושא הזה - בשבועיים הקרובים יטופל.

 

בכל מקרה אני מטיל ספק בכך שמדובר בבעיית חיתוך כי השמאלי מתפקד היטב!

 

אני יותר חושד בכשל מכאני בימני אבל BETTER SAFE THAN SORRY ולכן אהיה זהיר לאחר התיקון או ההחלפה של הימני.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1940 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...