Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4054 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

הדיון הלך קצת לאיבוד. אני אחדד את האשפרויות כדי להתמודד עם טמפרטורה נמוכה מדי בתוך הרכב (גם שהמפוך על מצב "1"):

1. סיבוב חוגת הטמפרטורה לאזור האדום עד לקבלת טמפרטורה אידאלית.

יתרון: האפשרות הקלה ביותר, כיוון חד פעמי ודי.

חיסרון: בזבוז של דלק וכוח מנוע. המדחס עובד כל הזמן יחד עם מערכת החימום הפנימית ע"י הזרמה של מים

לראדיאטור החימום.

2. חוגת הטמפרטורה על מינימום, כל פעם שקר מדי בתוך הרכב, כיבוי המדחס ע"י לחיצה על לחצן "AC" למספר דקות והדלקה מחדש שמתחיל להיות חם.

יתרון: חסכון בדלק, מנוע נמרץ יותר שצריך.

חיסרון: דורש התעסקות נוספת תוך כדי נהיגה, חשש לקיצור אורך החיים של המדחס בשל כיבוי והדלקה מרובים.

עריכה אחרונה על ידי banji man

S60 Rdesign

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

מצטער שלא קראתי את כל השירשור.

 

 

אני רק אתקן אותך: מערכת חימום פנימית עובדת כל הזמן בלי קשר למצב בורר טמפ' ברכב.

 

המים תמיד זורמים ברדיאטור חימום.

 

שינוי בורר טמפ' רק מסיט חלק גדול או קטן יותר של האוויר שיזרום מסביב לרדיאטור ולא דרכו.

 

לא מושקעת שום אנרגיה נוספת.

 

כוון את הבורר לטמפ' נוחה לך וזהו, כל דבר אחר נראה לי כמו התעסקות בשטויות.

 

 

פורסם

שאלה לפותח השרשור. כמה דלק אתה חושב שאתה חוסך בחודש בהתעסקות עם הטמפרטורה בדרכים שציינת ?

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם

כנראה שלא יותר מדי. לא זאת הבעיה, מדובר על עניין עקרוני בלבד

 

בכל מקרה, קיבלתי את התשובה שחיפשתי.

 

תודה לכולם!

S60 Rdesign

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

 

 

אני רק אתקן אותך: מערכת חימום פנימית עובדת כל הזמן בלי קשר למצב בורר טמפ' ברכב.

 

המים תמיד זורמים ברדיאטור חימום.

 

שינוי בורר טמפ' רק מסיט חלק גדול או קטן יותר של האוויר שיזרום מסביב לרדיאטור ולא דרכו.

 

לא מושקעת שום אנרגיה נוספת.

 

כוון את הבורר לטמפ' נוחה לך וזהו, כל דבר אחר נראה לי כמו התעסקות בשטויות.

אז מה עושה "ברז חימום" במכוניות שיש את זה?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
אז מה עושה "ברז חימום" במכוניות שיש את זה?

במכוניות מודרניות לא קיים ברז חימום לשליטה על כמות נוזל הקירור שזורמת דרך מחליף החום הפנימי. ברכב האחרון שבו ניתקלתי בברז חימום היה בגולף דור 2 או בפיאט 127.

במכוניות שהיה קיים ברז חימום אכן הוא שלט על כמות נוזל הקירור אשר זורמת דרך מחליף החום.

איזה כייף לי :)

פורסם

אם אני לא טועה יש רכבים שבהם המדחס נכנס לפעולה ומפסיק לסרוגין (עם הקלאץ', כן) כדרך הפעולה של המזגן.

פורסם

כמובן שיש.

כל המכוניות עם מדחס רגיל, לא ספיקה משתנה.

 

נכנס לפעולה ומפסיק כל כמה עשרות שניות.

 

 

פורסם
ימים חמים מאוד עברו עלינו לאחרונה. כרגיל, מזגן ה VAG באיביזה שלי הקפיא את הרכב גם שבחוץ 40 מעלות.

מניסיון שלי המזגנים של הקונצרן מאוד חזקים יחסית ליפניות והקוריאניות.

 

ועכשיו לשאלה:

לאחר מספר דקות לא רב, מאוד קר ברכב ואז יש שתי אפשריות כדי להעלות חזרה את הטמפ' :

1. לכבות את המזגן ל 2-3 דקות ולהכניס אוויר טרי מבחוץ ואז שוב להדליק חזרה את המזגן בסירקולציה פנימית.

2. כאשר קר מדי ברכב, לסובב את בורר הטמפ' לכיוון האזור "האדום" ולהפעיל את מערכת החימום במקביל

למערכת הקירור עד לקבלת טמפ' נעימה.

 

אני בד"כ בוחר באפשרות הראשונה, נראה לי שהאפשרות השניה מאוד בזבזנית.

האם כיבוי והדלקה של המדחס כל מספר דקות כמו שתואר באפשרות הראשונה יכלה לגרום לנזק כל שהוא למדחס כך שאולי האפשרות השנייה (עבודת מדחס רציפה) היא העדיפה?

 

אגב,

חבל שאין ברכבים מדחס "אינוונטר" כמו במזגנים הביתיים שהיה פותר את הבעיה ע"י ויסות עוצמת הקירור והטמפ' ולא ע"י חימום וקירור בו זמנית.

1 יש בהרבה רכבים מדחס בשיטת האינוורטר שהוא למעשה מדחס עם ספיקה משתנה, לא יודע אבל מה בדיוק יש אצלך.

2 ברור לעליך לכוון עם הבורר חום קור ואין בזה שום בזבוז.

פורסם

אני מכוון את האוויר לשמשה ושם את המאוורר על מהירות1 לכל היותר מהירות 2 טמפ מינימלית. זה עובד לי מצוין.

פורסם

קראתי פה את כל השרשור שחלק גדול ממנו די אדיוטי ועדיין לא מצאתי את התשובה שאותה חיפשתי.

בשורה התחתונה ברכב כמו האיביזה - מה מומלץ יותר במקרה שקר לי, לכוון את הטמפ' ליותר נמוכה ולהשאיר את המזגן על עוצמה 1 (כשהAC דולק).

או שאולי עדיף פשוט לכבות את המזגן לגמרי (לכבות את הAC ולהשים את העוצמה על 0) ואז אחרי 5 דקות כשמתחיל להתחמם להדליק שוב ?

אני מסתכל על מה עדיף מבחינת חסכון, גם לטווח הארוך וגם לטווח הקצר - מה שאומר שאם צריך לשלם קצת יותר דלק אבל זה ישמור על המדחס זאת האופציה העדיפה, מצד שני אם יש אופציה של תפגע במדחס ותחסוך בדלק אז היא העדיפה.

אפשר לקבל תשובה חד משמעית ?

פורסם

תגיד- כשאתה מאותת - אתה מכבה ומדליק את נורת הצד הרלונטית או מפעיל איתות, שדואג לזה ?

מה הרעיון של לקפוא, לכבות עד שחם, להדליק עד שקפוא וחוזר חלילה?

תפעיל מיזוג ושים את חוגת הטמפרטורה במקום הנעים לך ביותר. זהו.

אגב - אותו דבר בחורף - מזגן וחימום. כך החלונות תמיד נקיים מאדים.

אם זה לא מקולקל- אל תתקן את זה.

פורסם
כמובן שיש.

כל המכוניות עם מדחס רגיל, לא ספיקה משתנה.

 

נכנס לפעולה ומפסיק כל כמה עשרות שניות.

 

נדלק ומפסיק בעזרת הקלאץ? כי לזה התכוונתי


×
×
  • תוכן חדש...