Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בחירת הרכב של הישראלי הממוצע


Nadav1980
שימו לב! השרשור הזה בן 3322 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נתקלתי בכתבה עם מנהל השיווק של קיה וזה גרם לי לחשוב על איך הישראלי הממוצע מחליט איזה רכב לקנות. לפני זמן לא רב בקושי הייתי רואה דגמי רכב של קיה בכבישים והיום הם בכל מקום, שניים רק ליונדאי. מאחר ואני מתעניין בפסיכולוגיה של צרכנות, שיארתי לעצמי שזה יהיה המקום האידאלי לקבל בו חוות דעת מאנשים שמבינים יותר ממני. אז איך לדעתכם זה קרה? איך קיה הפכה לכל כך פופלארית בישראל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 136
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כי הצרכן הישראלי הממוצע מחפש בקניית רכב חדש רק את השילוש הקדוש: 1.6L+אוטומט+תדמית של אמינות.

לרוב לא מעניין אותו שום פרמטר אחר כמו נוחות נסיעה, גימור, איכות הרכב, איכות הבניה/החומרים ועוד.

ואת זה היצרניות הקוראניות מספקות הכי טוב.

עריכה אחרונה על ידי shayBB

(OO=[iIIIII][iIIIII]=OO)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישראל נמצאת בפסגת העולם מערבי בכל הנוגע למספר משכורות למכונית. כאשר משקללים מספר משכורות נטו למכונית בכלל מקבלים נתונים אבסורדיים. תשקלל הכנסה נטו פנויה (הישראלים מוציאים על דיור, חינוך ובריאות הרבה יותר מהאירופאי הממוצע) אז בכלל... נובע מכך שהחרדה הכי גדולה של הישראלי הממוצע היא מפני בעיות אמינות ובעיות בסחירות העתידית.

 

האמת, אפשר להבין את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בישראל המשווה די ברורה - value for money + שקל למטר.

מנהל שיווק טוב כמו זה של קיה מוכר את התחושה הזו ומצליח..

 

אגב, אם תבדוק תראה שבמקרים רבים יבואן שמשחרר הרבה דגמים "חדשים" בשנת מכירות אחת מטפס מעלה ונחלש עם השנים - הם שיחררו את האורבן של הספורטז והסורנטו + הרכב כנראה הכי מאובזר בקטגורית המשפחתי בתקופה די קרובה.

 

באופן אישי לעשיתי סיבוב על הסורנטו והוא אחלה אוטו שבאמת עונה על הצורך הישראלי הבסיסי. אני מחפש ערך מוסף אז הוא לא בשבילי

A3

A4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יחסית למדינה עם דאווין של חדשנות ומהפכנות, "סטארט אפ ניישן", סייבר בולשיט ושאר פרופגנדה, הישראלים הם עם שמרן באופן מבחיל בכל הנוגע למכוניות.

לא רוצים ידני, לא מעניין אותם שילדה ואחיזת כביש. רק שיהיה אוטומט כי אוטו צריך לקחת אותך מנקודה לנקודה, וזהו זה.

מספיק לראות את התפלגות הצבעים שנמכרו, ויותר מכך - את התפלגות הצבעים שנמכרו ללקורות פרטיים בשביל לקבל בחילה. הכל לבן, אפור, אפור כהה, שמפנייה. איכס.

כנס לאולם תצוגה של טויוטה וקח פרוספקט - תראה שם 8 גוונים, מתוכם 6 אפור, אחד לבן ואחד לבן פנינה. לפעמים יהיה גם איזה אדום או כחול. אם יש אדום או כחול - זה מה שיהיה באולם התצוגה כי אף אחד לא ירצה לקנות אותו, ומה לעשות, הוא נראה יותר טוב.

 

לא מסמן חבר קנה לאון 1400 3 דלתות מגנזיום 17" ידנית. באיזה צבע? אפור. כששאלתי אותו למה לא בחר צבע יפה, הוא נעלב...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא יש המון מרצדסים ובמוו שאני נתקל בהן. כמו כן יש גם המון סיאט לאון חדשות שאני נתקל בהן. מנגד, המון ג'יפונים של יונדאי וקאיה. קונים ג'יפון כי זה פוזה של ג'יפ (ולא מעניין אותם שזו פחית על גלגלים) בטח עם המחירים החדשים של הספורטז'.

מרצדס קונים בעלי ממון או כאלה שיש להם אפשרות להשתעבד לטובת הרכב (ראיתי בעלים של מרצדס S500 שמתגורר בבית ששוויו משתווה לשווי הרכב פחות או יותר, וגם בעלים של BMW 750 במצב זהה).

סיאט לאון חדשה קונים בגלל הפוזה הספורטיבית שלה (ומראה נהדר אגב), בטח אם יש אפשרות למנוע ה1.8. ראיתי לא מעט אנשים בגילאים מתקדמים מתניידים ברכב הזה. לא לכולם יש כסף לקורבט במשבר גיל העמידה, אז קונים אחל'ה תחליף.

והרוב קונים רכבים זולים משפחתיים שיביאו אותם מנקודה א לב במינימום עלויות ובמקסימום הרגשה של "רכב טוב,יש חלפים, 1.6 אוטומטי". הבעיה שחלקם מתבלבלים בדרך וחושבים שהרכב הוא משהו אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישראלים מאוד יצירתיים כשהם מנסים למכור לך משהו. הם מאוד שמרנים כשהם באים לקנות. זה לא רק במכוניות, זה בכל דבר אחר, משעונים ועד נעליים. יש לזה כמה סיבות, חלקן קשורות באמת ביוקר המחייה שמצמצם את האפשרות לרכישה בקטע של "יאללה ננסה, לא טוב נחליף", חלק קשורות בחשש האדיר להתבלט (ישראלים מאוד אגרסיבים האחד כלפי השני ולא ממש סובלניים למי ששונה מהם. עיין ערך ימנים/שמאלנים בפייסבוק ערב הבחירות).

 

יש גם לדעתי עניין פסיכולוגי מורכב שרובנו עבדים נרצעים שחונכו ורוצים להיות כאלה - פחות ישראלים מקימים עסקים קטנים שמצליחים ולכן אין פה תרבות של "יוזמה אישית" ואינדיבידואליזם כמו למשל בארה"ב, אין אצלנו גם הערכה לנישה כמו בארה"ב, הרוב מעדיפים להיות אחד מאלפיים שעובדים בבנק או באינטל או במשרד ממשלתי ולא אחד מ-3 בעסק קטן, ולכן אנחנו אוהבים לקנות מוצר שמרגיש שאנחנו חלק מ"צבא". כשאדם נוסע ביונדאי או קיה סטנדרטית, בין אם קיבל בליסינג או רכש לעצמו, הוא מרגיש חלק מהצבא הזה. נחסך ממנו הצורך לחשוב ולהיות עצמאי.

 

חוץ מזה שקיה ממש, אבל ממש הלכו קדימה בעשור האחרון ואין שום סיבה להעדיף מכונית גרמנית, למשל, על פני קיה חדשה.

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי הצרכן הישראלי הממוצע מחפש בקניית רכב חדש רק את השילוש הקדוש: 1.6L+אוטומט+תדמית של אמינות.

לרוב לא מעניין אותו שום פרמטר אחר כמו נוחות נסיעה, גימור, איכות הרכב, איכות הבניה/החומרים ועוד.

ואת זה היצרניות הקוראניות מספקות הכי טוב.

 

מתי נהגת לאחרונה בקיה חדשה? כי הן איכותיות, מגומרות היטב ונוחות. אפילו מתנהגות היטב.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב שיש את רומן על תקן צדיק אחד בסדום.

 

אף אחד לפניו לא העלה על הדעת שיש נוכחות גבוהה של רכבי קיה ויונדאי מהסיבה הפשוטה שיש להן מכוניות ראויות בהחלט?

 

2 המותגים האלה עשו קפיצה מטאורית בשנים האחרונות והם מציעים רכבים שכחבילה לא נופלים מהמתחרים, בטח לא ביחס עלות-תמורה.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן נדב,

רשמת שאתה מתעניין בפסיכולוגיה של צרכנות, אתה בוודאי יודע שאין היום כזה דבר לקוח ממוצע

כל תורות השיווק העדכניות מדברות על פרסונליזציה של מכירה, ולכן בבסיס אי אפשר לומר משהו על לקוח ממוצע כי הוא פשוט לא קיים.

תוסיף לזה שוק מוטה רכבי ליסינג שבו אם לעובד יש בכלל בחירה, היא מאוד מוגבלת על פי רוב,

תוסיף מיסוי מאוד גבוה על מכוניות חדשות ועל דלק,

תוסיף שוק מוטה שמועות (נכונות או שגויות)

תוסיף היעדר עיתונות רכב / צרכנות אמיתית כמו בחו"ל,

וקיבלת את השוק הישראלי.

 

בנוסף, בהמשך למה שרענן כץ כתב, יונדאי וקיאה עושים מכוניות טובות, אמינות, וערכי value for money גבוהים, אז למה אתה מתפלא?

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב להסכים עם רומן ועידן.

יונדאי וקיה מייצרות כיום מכוניות שנראות טוב, הן אמינות ובתוך הקטגוריות שלהן הן אחלה.

ברוב העולם כיום קיה נחשבת ליצרן מיינסטרים מצוין.

 

וזה שאצלנו לא מביעים את הדגמים ה"מעניינים" כמו ה Koup (גרסת קופה של פורטה) והסדאנים הגדולים.

אלא אם אתה בקטע של ביצועים מטורפים, הם אלטרנטיבה מעולה ברוב הסגמנטים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי בעצם רוב הישראלים יותר חכמים ולא מנסים לבטא את האישיות הייחודית שלהם באמצעות קנית מוצרי צריכה מסחריים כמו מכוניות בייצור המוני.

ולא קונים את מה שאנשי השיווק של תעשיית הרכב מנסים למכור להם. שאם נוסעים ברכב עם סמל אחד זה יותר ייחודי ומתוחכם מרכב עם סמל של יצרן אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנימה בתגובות קצת מזלזלת ואף גובלת בהתנשאות כלפי ה"ישראלי הממוצע" שמחפש רק רכב שיביא אותו מ-A ל-B במקסימום חסכון ונוחות. מה שאנחנו שוכחים זה שאותו ישראלי ממוצע הוא הרציונלי מבינינו. הוא זה שמבין את המטרה שלשמה רכבים קיימים. אנחנו החריגים שהופכים את הרכב לתחביב ומחפשים אחיזה, גיר ידני ושאר דברים, ולא ההפך.

בנוסף, ניתן לגשש קצת בפורום ייעוץ ברכישת רכב - היכן שמסתובבים גם "ישראלים ממוצעים" - ולראות שרוב הדרישות הם קצת מעבר לאמינות וחסכון.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3322 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...