Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפורי התנהגות האיביזה.


שימו לב! השרשור הזה בן 7110 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לא רוצה לפתוח ויכוח חדש בנושא ולכן אקצר ואומר שההמלצות שלי תקפות למרות כל מה שנאמר לעיל ורובן ככולן נבדקו על ידי ב 106S16 שלי שהוסבה למירוצי ראלי מתוך כוונה להגיע לאיזון המתאים לי בין תת היגוי להיגוי יתר. להלן מספר חידודים:

 

1. ספייסרים הם פתרון טוב לפעמים - הגדלת רוחב סרן מסויים - תשפר בד"כ האחיזה בסרן זה (קידמי או אחורי).

2. נכון שהקשחת המתלה האחורי יכולה להשפיע על כיוונון בעיית תת ההיגוי - אך זה עלול להשפיע גם לרעה. כלומר, אם החלק האחורי קשיח מדי - הזנב יהיה עצבני כבר במהירות נמוכה יותר ולכן לא נרוויח יציבות - אלא האיזון של המכונית ישתנה. כלומר, במקום בסיבוב נתון לקבל תת היגוי ב 80 קמ"ש נקבל היגוי יתר כבר ב 70 קמ"ש (סתם לצורך המחשת הרעיון - לא נתונים לויכוח!!!).

 

לי יש CTI1.9 שלאחר הנמכה 47 מ"מ מקדימה הקשחה קדימה ואחורה (מוטות פיתול, אנטי רול, סטראט באר בולמים, קפיצים וכו) ולאחר שהועלתה למעל 170 כ"ס התנהגה בתת היגוי עצבני כבר ממהיריות נמוכות (דווקא בגבוהות זה היה נשלט יותר). הפתרון היה הוספת 4 ס"מ גומי לרצפה מקדימה ואחורה. צמיגים 205 מ"מ במקום 185 מ"מ בכל צד.

הדבר גרם לאחיזה טובה יותר מקדימה וביטול תת ההיגוי הבעייתי (יותר נכון הקטנה משמעותית של הבעייה) אבל גרם לזנב להיות עצבני רצח במהירויות גבוהות. הפתרון היה בדמות הוספת ספייסרים 3 מ"מ מאחורה בכל גלגל. כרגע אני מרוצה מהתוצאה.

הבאתי את הדוגמא כדי להראות שכדאי לשלב בין העצות שנתתי בתחילה עד שמוצאים את הסט-אפ המתאים ביותר לנהג (בעל הרכב) ולכבישים עליהם הוא נוהג בד"כ (משובשים, חלקים וכו').

יש עוד הרבה פרמטרים אבל זה לא לשעה כזו.

אני בהחלט ממליץ לפותח השרשור לנסות לשחק קודם כל עם הדברים הזולים:

1. תוסיף ספייסרים 3 עד 5 מ"מ מקדימה ותשווה התנהגות.

2. תרכיב 4 צמיגים רחבים יותר מחבר ותראה את ההשלכות.

3. תנמיך מעט את הרכב מקדימה ותבדוק תגובה.

בקיצור, שלב בין בפתרונות.

לגבי הקשחת מוטות הפיתול מאחורה - הייתי נזהר מאוד - זה משחק באש - אם זה לא נעשה בצורה מדודה מחושבת ומקצועית זה עלול לגרום ליותר נזק מתועלת על אף העובדה שייתכן שדווקא זה הפתרון לבעייה שלך - אבל להכנס להסבר פה יהיה מורכב מידי לשעה זו. רק אוסיף שאין סתירה בין עצה זו שנתן אחד מהכותבים (מצטער שלא זוכר מי) לבין העצות שאני נתתי - אף על פי שעל פניו כאילו יש כאן סתירה...

אולי מחר אפנה זמן להסביר סתירה לכאורה זו...

תתחיל בקטן (העיצות שאני נתתי) ואם זה לא יענה על צרכיך תעבור לפתרונות מקצועיים יותר (עיצת מוטות הפיתול מאחור - אבל אז תתייעץ במי שכבר ביצע את זה או במומחה שיש לו ניסיון בנושא עם רכב מהסוג והדגם שלך!).

לילה טוב...

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ארבעת הצמיגים שלי חדשים כמעט (3 חודשים על הכביש).

 

 

דניאל.

דניאל הקטן איבד את תחושת הזמן..... קנית את הצמיגים לפני יותר מחצי שנה....

קו---------------------------------------

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלון אתה מתכוון ל-3 מ"מ או 3 ס"מ ? (30 מ"מ)

אני מתכוון ל 3 מ"מ בלבד בכל צד מאחורה. בסה"כ הורחב המרחק בין הגלגלים במעט יותר מחצי סנטימטר. לא תאמין לשינוי בהתנהגות!!!

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:smile: .Alon - first of all, I'm happy to see that there's someone that tries to build something cool in Israel

 

I just got back from a club a few minutes ago and I'm a little bit tired... some of the things you say are true, some are mistakes, I'll take the time tomrrow and put it all in writing for you guys to see and understand the suspension dynamics a little bit better, I think you'll able to learn a few things about suspension set-up, you might also want to try it in your race car, you might find that it is faster

 

.Moti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאלון ,לא דובר על הקשחת מוטות פיתול אלא על המוט מייצב
אתה מתכוון לסטבולייזר בגשר הקידמי???

אם כן - סליחה. טעות שלי בהבנת הנקרא....

יש לי תירוץ טוב - תראה באיזו שעה הגבתי...

למוטי - אני אשמח מאוד ללמוד משהו חדש - בטח אם זה ייתן לי איזה שיפור לסט-אפ ב S16 שלי...

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל הקטן איבד את תחושת הזמן..... קנית את הצמיגים לפני יותר מחצי שנה....
וואלה, איך הזמן עף כשנהנים. :-o

 

 

בכל מקרה אני הולך עוד מעט להחליף בולמים וקפיצים באוטו, לשים בולמים לא מקוריים ? (AKA משופרים)

 

דניאל.

Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוט מייצב הוא לא סטבילייזר או strut -brace.

התכוונתי למוט שמקשר את שני המתלים ימין ושמאל והוא נמצא למטה,

ובדיון הנוכחי דיברנו על האחורי.

למוט העליון יש השפעה פחות משמעותית ממוט מייצב אמיתי,

ששונה לגמרי בתכונותיו מהסטבילייזר שנעדר קפיציות לעומת המוט מייצב.

.I'm a blocked user

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Anti-roll bar = Stabilizer bar = מוט מייצב

.Those are all different names for the same thing, it is the bar that connects the suspension arms at the bottom from side to side

 

Strut brace = Shock tower brace

A reinforcement bar that connects the strut / shock mounting points by connecting them to each other side to side and sometimes to the firewall too

 

,Just thought I'll make it clear

 

.Moti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי יצא לך עברית :-P

 

אני מחר הולך להחליף את הבולמים. אם יש לכם תשובה בשבילי, אני אשמח היא תיהיה כעת.

 

דניאל.

Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

.Yeah I just copied and pasted

 

Daniel, you might want to hold off with the shock just a little bit longer, Roni asked me to write a full article about suspension and to explain things a little bit better, I'm sure it'll will give you a better understanding of your suspension

Roni will translate it to hebrew for everyone to be able to read it

 

If you must replace shocks tomorrow, buy original ones from the factory, Konis or Bilsteins, you can not go wrong with either one of them

 

.Moti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Anti-roll bar = Stabilizer bar = מוט מייצב

 

 

.Those are all different names for the same thing, it is the bar that connects the suspension arms at the bottom from side to side

 

 

Strut brace = Shock tower brace

A reinforcement bar that connects the strut / shock mounting points by connecting them to each other side to side and sometimes to the firewall too

 

 

,Just thought I'll make it clear

 

 

 

 

.Moti

בדיוק מה שהתכוונתי....

אולי אני לא מכיר את מתלה האיביזה האחורי כל כך טוב אבל יכולתי להשבע שבפז'ו אין סטבולייזר מאחורה אלא רק מוטות פיתול. באיביזה מאחורה יש מתלה שונה? אחר? עם סטבולייזר?

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוט מייצב הוא לא סטבילייזר או strut -brace.

התכוונתי למוט שמקשר את שני המתלים ימין ושמאל והוא נמצא למטה,

ובדיון הנוכחי דיברנו על האחורי.

למוט העליון יש השפעה פחות משמעותית ממוט מייצב אמיתי,

ששונה לגמרי בתכונותיו מהסטבילייזר שנעדר קפיציות לעומת המוט מייצב.

מה שאתה מתאר - אם הוא בסרן האחורי נקרא מוט פיתול למיטב הבנתי...

מוט מייצב - הוא סטבולייזר להבנתי וקיים בגשר הקידמי למטה בפז'ו ולא מאחורה...

מישהו מוכן להסביר לי למה הבחור מתכוון - אני לא מכיר לחלוטין את הסרן האחורי באיביזה והייתי משוכנע שמבנהו דומה עקרונית לסרנים בפז'ו...

מוטי - אתה מוכן לשפוך אור על הנקודה....?

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Damn, I'm still working on the article... been writing for the past 5-6 hours trying to remember everything and give examples of everything... it takes time but I'm sure you're going to appreciate it, it will definitely give you a much better understanding of suspension set-up

 

.Moti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7110 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...