Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4520 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

השאלה הראשונה קשורה לכאן, השנייה לכאורה לא...אבל יש לי הרגשה שיש כאן אנשים חכמים שיידעו את התשובה

מאז שהרכבתי את המנוע במרצדס לוקח ללחץ השמן מספר שניות להתחיל ולעלות אבל כשהו כבר עלה הלחץ נראה מצוין. לאחרונה התחילו תקתוקי מרימים הידראוליים וכמובן שהחשד הולך ללחץ השמן. תוסף פתר את בעיית המרימים למשך שבועיים אבל התקתוק ואיתו זיוף במנוע מתחיל לחזור.

יש לציין שהמנוע לא מעשן או אוכל שמן, וכשהמרימים לא מכריזים על שביתה המנוע גם חזק שקט וחלק. מה זה יכול להיות??

ולשאלה השניה...אני חיפשתי מנוע לsti 2002 ויצאתי מבולבל מאוד. אני מכיר רכבי אספנות, כל מיני רכבים קצת מודרניים...ולכולם קוד מנוע ברור ומובחן. כאן, לפי מה שהבנתי כולם ej20!!!! מה זה??? איך מבחינים בין מנוע של sti ל wrx למשל? לפי הכתובת על האינטרקולר??!!!!

ואם כבר...מי שמכיר את הכלי הזה, האם הוא אינטגרלה מודרנית או סובארו אימפרזה עם שרירים? האם איש ענתיקות (אני...) יאהב את זה או האם זה סוג של סוני פלייסטיישן חסר כל רגש?

פורסם

במרצדס 190 מותקן שעון לחץ שמן מכאני, כלומר מגיע שמן ממש לשעון, והוא זה שמפעיל אותו.

כשהמנוע קר או בסיבובי סרק, לחץ השמן עומד על 3, כלומר הגבוה ביותר, ואילו כשהמנוע חם, בתיבה אוטומטית במצב D, הוא עומד על 1.5 לערך.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

חן- אני יודע את זה...ככה השעון מתנהג. עדיין יש את הענין המוזר עם הכמה שניוות, 5 בערך וזה לא מעט אחרי התנעה עד שהשעון עולה, ישירות ל 3. זו לא בעיה בשעון, שומעים את הקרקושים עד שהשמן מגיע. חוץ מזה לחץ השמן נראה לכאורה תקין לחלוטין.

מה עם קוד המנוע ל sti?? אף אחד לא יודע??...

פורסם
חן- אני יודע את זה...ככה השעון מתנהג. עדיין יש את הענין המוזר עם הכמה שניוות, 5 בערך וזה לא מעט אחרי התנעה עד שהשעון עולה, ישירות ל 3. זו לא בעיה בשעון, שומעים את הקרקושים עד שהשמן מגיע. חוץ מזה לחץ השמן נראה לכאורה תקין לחלוטין.

גם ב W123 מד לחץ השמן מתחיל לעולות רק לאחר 4-5 שניות, וזה תקין.

ושומעים את אותם הקרקושים ממרימי השסתומים עד שמד לחץ השמן מגיע ל 3.

למעט לכלוך במרימי השסתומים, אין שום בעייה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

חן, התשובה מפתיעה אותי...היו לי 124, יש לי 108, מעולם לא נתקלתי בתופעה כזו...

קיבלתי תשובה מבורכת מחבר פורום שבה הוא אומר שהספרה החמישית במספר המנוע היא 5 ל wrx ו7 sti. מישהו יודע מה המקרא של כל מספר המנוע? בדרך כלל יש כזה...

פורסם
גם ב W123 מד לחץ השמן מתחיל לעולות רק לאחר 4-5 שניות, וזה תקין.

ושומעים את אותם הקרקושים ממרימי השסתומים עד שמד לחץ השמן מגיע ל 3.

למעט לכלוך במרימי השסתומים, אין שום בעייה.

 

נראה לי שמה שאתה מתאר מאפיין מנוע "קצת עייף"... אצלי ב w123 מאז שמותקן המנוע החדש - בהתנעה ראשונה בבוקר הלחץ עולה למקסימום תוך שניה, ואין שום קרקושי מרימי שסתומים.

אורן

פורסם

בענין המנוע העייף...טוב, זה יבדק. למרות הכל לא נראה לי סביר. המנוע מתפקד מצוין, לא אוכל שמן בכלל בין טיפול לטיפול והתופעה לא השתנתה מאז שקניתי את המנוע מהיבואן. בענין הפילטר, זה עלה כרעיון ולכן ניסיתי להשתמש בפילטר של אאודי שיש בו 2 שסתומים...התופעה נשארה פחות או יותר אותו דבר. זה היה ניסוי חד פעמי כי בדרך כלל אני משתמש ב mann מתאים. אני תוהה האם שווה לפתוח קארטר ולבדוק האם יש לכלוך על הרשת של משאבת השמן למרות שכבר עשיתי פלאש בעבר, הוספתי תוספים - שאגב עשו נהדר למנוע, אבל התופעה נשארה בדיוק אותו דבר...

פורסם

היום בדקתי איך העניין מתנהג אצלי, המנוע הוא 2300 סמ"ק, דגם M102.982 כלומר הדגם שבא ב W124, והוא חדיש יותר מה M102.980 המקורי של ה W123. תכלס זה אותו מנוע.

אז ככה - שניה או שתיים אחרי התנעה המחט של שעון לחץ שמן נדבקת ל 3. אין קרקושי מרימים. בנסיעה אחרי שהמנוע מתחמם המחט על 3 כל הזמן, ובעמידה עם הילוך D משולב, עם מזגן המחט מעט מעל ל-2, בכל מקרה אף פעם לא יורדת מ 2 כשהמנוע עובד.

 

המנוע שלי הותקן מיבוא לפני חצי שנה והוא מרגיש חזק ועגול בהרבה מהמנוע שיצא.

אורן

פורסם

גם אני בדקתי היום את הנושא, מסקרנות גרידא.בהתנעה קרה המחט עולה ל 3 תוך 2-3 שניות, אך יש תקתוקי שסתומים, שמקורם בלכלוך במרימים ההידראוליים.

כשהמנוע חם, במצב D הלחץ עומד על 1.5, ולפי מה שהבנתי מ "חפירה" בפורומים שונים, המצב תקין.

לחץ השמן תלוי גם בצמיגות השמן, וכשקנינו את המכונית היה בה שמן חצי סינטטי שהיה כנראה דליל מדי, והלחץ עמד על מעט יותר מ 1 עם מנוע חם, וזה בפירוש נמוך מידי.

החלפה לשמן מינראלי 20\50 פתרה את הבעייה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

נושא השמן מענין מאוד. לי במנוע, שאגב הוא 102985 2300 מייבוא, יש שמן 5/30 סינטטי מלא של מוטורקרפט. ניסיתי אותו והיה נראה שהמנוע נהנה ממנו מאוד, ושאין אכילת שמן למרות שזה שמן דליל. כשהמנוע חם - 90 מעלות, לחץ השמן עומד על קצת מעל ה 1 באר. חשבתי שדווקא שמן דליל מאיכות טובה אמור להגיע מהר יותר למעלה ולקרקש פחות...לא?

פורסם
נושא השמן מענין מאוד. לי במנוע, שאגב הוא 102985 2300 מייבוא, יש שמן 5/30 סינטטי מלא של מוטורקרפט. ניסיתי אותו והיה נראה שהמנוע נהנה ממנו מאוד, ושאין אכילת שמן למרות שזה שמן דליל. כשהמנוע חם - 90 מעלות, לחץ השמן עומד על קצת מעל ה 1 באר. חשבתי שדווקא שמן דליל מאיכות טובה אמור להגיע מהר יותר למעלה ולקרקש פחות...לא?

 

עד כמה שידוע לי השמן 5W/30 של מוטורקרפט הוא חצי סינטטי ולא סינטטי מלא.

ממליץ לך אם כבר אתה משתמש בשמנים דלילים אז לפחות לעבור שמן 5W/40 סינטטי מלא מאחת החברות המוכרות.

בהעלותי::smilecolr:hihi:

Ford cortina mk5 1982 2100cc

Ford focus 2013 titanum

פורסם
עד כמה שידוע לי השמן 5W/30 של מוטורקרפט הוא חצי סינטטי ולא סינטטי מלא.

ממליץ לך אם כבר אתה משתמש בשמנים דלילים אז לפחות לעבור שמן 5W/40 סינטטי מלא מאחת החברות המוכרות.

 

למה בעצם?

×
×
  • תוכן חדש...